stanley 24 Zgłoś #1 Napisano 16 Listopada 2007 6 listopada miałem wymiane rozrzadu z olejem Castrol 10W40. Od tamtej pory po nocy jak odpalam passka przez około 30 s słychać takie metaliczne klepanie. Potem jest już ok. Dzisiaj wróciłem z trasy i otwierając drzwi w garażu usłyszałem ten sam dziwięk czyli takie metaliczne klapanie. Nachwile przygazowałem i to znikło. Oczywiście działo się to na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku. Proszę o radę. Silnik 1,9 TDi 110 KM AFN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczak Zgłoś #2 Napisano 16 Listopada 2007 prawdopodobni popychacze klepia...to standard w paskach i audikach, ni jest to podstawa do wiekszych obaw. (chba zebym sie mylil) pozrawiam tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melloon Zgłoś #3 Napisano 17 Listopada 2007 U mnie podobnie, ale tylko kilka sekund, bardzo cicho (trzeba się wsłuchać) i tylko po dłuższym postoju. Prawdopodobnie ciśnieniowe samoregulatory tak hałasuja zanim olej dotrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #4 Napisano 17 Listopada 2007 Raczej popychacze a w najgorszym przypadku szklanki ale nie sądzę. Nic poważnego tylko poprostu ich wymiana mogła nastąpić przy rozrządzie i byłby spokój. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopsol Zgłoś #5 Napisano 17 Listopada 2007 u mnie tez tak jest zaraz po zapaleniu silnika AFN jest metaliczny stukot ale tak maks 2 sekundy potem klekocze sobie spokojnie i normalnie... to chyba te regolatory... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczak Zgłoś #6 Napisano 17 Listopada 2007 te przypadki to zdecydowanie popychacze jk pisalem to standar w paskach i audikach ale to nic groznego mozna sobie darowac specjalne kupno i wymiana samych popychaczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stanley 24 Zgłoś #7 Napisano 17 Listopada 2007 Czytałem z waszych wypowiedzi że te stukanie to normalne ale te prawie 30 s klepania to nie zadługo? Czy to nie szkodzi silnikowi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomczak Zgłoś #8 Napisano 17 Listopada 2007 z tego co wiem o nie, ale wszechwiedzacy nie jestem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szefomaciek22 Zgłoś #9 Napisano 17 Listopada 2007 witam miałem podobny problem w audi. Po przejechaniu 9 tys na jednym oleju. Wymiana na świeży pomogła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafcisz Zgłoś #10 Napisano 25 Sierpnia 2008 Mój pasek też klepie tylko to nie ma wpływu czy jest przed wymnianą oleju czy przed.Jest zimny to klepie a jak silnik robi się ciepły to klepanie sie wycisza.Pomocy bo boje się że to coś poważnego,a jaki jest kosszt takiej naprawy?bo nie ma mnie w kraju i prodze was koledzy o pomoc.pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ACTINA Zgłoś #11 Napisano 13 Maja 2009 Podpinam się pod kolegę.U mnie też klepie metalicznie.Znajomy mechanik twierdzi że to szklanki a drugi że to tłok tak hałasuje.Ile naprawa takich szklanek może wynosić? Jest ich chyba z 8 jak sie nie myle? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #12 Napisano 13 Maja 2009 Greg popychacze o których mowa kosztują 250 zł w inter carsie. Wymieniłem w swoim AFN i nadal bez zmian. Popychacze ddałem do inter carsu i powiedziałem, że są wadliwe. Za dwa dni przyszły nowe i załozyłem jeszcze raz. Po uruchomieniu silnika nadal jest klekot/ stukanie. Samochód stał dwa dni z rozpiętym rozrządem i nic mi z tego czekania na nowe części nie przyszło. Wczoraj pojechałem do serwisu VW i oddałem samochód na sprawdzenie. Po prawie dwóch godzinach dowiedziałem się że przyczyną tego stukania jest wina wałka rozrządu, który to w tych nieszczęsnych silnikach 110 konnych ulega zużyciu tzn. wycierają się krzywki wałka. Koszt naprawy w serwisie to 3700zł. Dodam, że to stukanie jest cały czas na zimnym czy ciepłym silniku. Przejechałem tak już 11 tyś/km Teraz czeka mnie wymiana wałka rozrządu. Napisz co zamierzasz zrobić ze swoim autem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrZeMoL Zgłoś #13 Napisano 13 Maja 2009 Ile naprawa takich szklanek może wynosić? Jest ich chyba z 8 jak sie nie myle? u mnie stukaly popychacze (moze u Ciebie tez) wymiana 4szt razem z robota wyszla mnie 500zl. cena wydaje mi sie dobra biorac pod uwage zrzucanie rozrzadu jeszcze cos dopowiem. po wymianie szklanek nadal cos stukalo. okazalo sie ze przy wtrysku podkladka przepuszczala ... bylo to bardzo podobne do tych stukow z popychaczy. mechanik zrobil mi to za "dziekuje" kto wie moze u kogos to samo sie trafi starczy zdjac pokrywe gorna silnika, odpalic maszyne i przylozyc reke nad kazdy wtrysk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #14 Napisano 13 Maja 2009 Wtryskiwacze mam nowe i pracują normalnie. To Ci się poszczęściło z tą podkładką. Ja muszę wymienić wałek rozrządu. Podobną to bolączka tych silnikó z roku 97do 99. Modele po lifcie miały to za sobą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #15 Napisano 13 Maja 2009 Podobną to bolączka tych silnikó z roku 97do 99. Modele po lifcie miały to za sob Bzdura na resorach,pokaz mi uszkodzony wałek w AFN,chyba ze przejechałeś na stukającej szklance z 50tys. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ACTINA Zgłoś #16 Napisano 14 Maja 2009 Tak więc najpier sprwdzę luzy na tłokach. Mechanik zrobi to od dołu.Mówił że sprawdzi to bez zdejmowania głowicy.Jeśli okaże się że to nie tłok to biorę się za szklanki.Chociaż mam marne nadzieje bo po rozgrzaniu oleju powinny teoretycznie ucichnąć.Będę szukał aż znajde:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #17 Napisano 14 Maja 2009 Zajechać wałek rozrządu w AFN-nie, to trzeba piłować auto nie wiem ile, nie wymieniać oleju na czas i filtra, albo zalać rzepakowym zamiast właściwym olejem. Szklanki to rzeczywiście mogą paść, ale wałek to trzeba chyba ukręcić żeby go zje...ać. To przecież szklanka ma za zadanie kasować luz między wałkiem a zaworem i to ona wydłuża żywotność wałka, dzięki swej elastyczności. Klepanie na zimno to norma, po dotarciu oleju do szklanki chałas cichnie znacznie i tyle kłopotu. Dziesiątki razy przysłuchje sie AFN-om i słyszę ich jednakową pracę obojętnie czy to Audi czy VW. Hydrauliczne popychacze to lekarstwo na żyywotność wałka, luzów zaworowych a tym samym jednostki napędowej. Więc jak komuś za głośno słychać silnik niech w panelu sterowania radia naciśnie przycisk z napisem VOLUME+. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #18 Napisano 15 Maja 2009 To nie jest moje zdanie, że wałek jest do wymiany. Sam jestem tym zdziwiony, że serwis tak twierdzi. Olej zmieniam na czas i filtry. Osobiście osłuchiwałem silnik stetoskopem w różnych miejscach i to "klepanie" dochodzi z okolicy zaworu EGR a może to tylko przenoszący się z innego miejsca rezonans? Ciężko jest mi jednoznacznie powiedzieć. W czasie pracy silnika to klepanie jest słyszlne przez chwilę a następnie wycisza się i powraca jak ból zęba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MłodyWilk22 Zgłoś #19 Napisano 15 Maja 2009 Mój też klepie tak już ponad rok... Próbowałem wszystkiego: - wymieniłem popychacze, - wymieniłem wtryski, - wymieniłem pompę wtryskową I tak naprawdę brakuje mi już na to pomysłu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość macho1330 Zgłoś #20 Napisano 15 Maja 2009 (edytowane) to normalka wszystkie tak maja dopóki olej sie niedostanie Edytowane 15 Maja 2009 przez macho1330 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach