Skocz do zawartości
Gość Kantorek

Zbieżność po wymianie wahaczy - B5

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kantorek

Panowie prosze o porade:

 

Wymienilem dwa dni temu górny wahacz lewego koła i łacznik stabilizatora w prawym kole. Jest ok, nic sie juz nie tłucze. Czy powinienem teraz ustawic zbiezność kół???? Zauwazylem dodatkowo ze przy jezdzie na wprost kierownica jest troszeczke przekrzywiona i skierowana na prawo - wcześniej tak chyba nie bylo. Dodam ze samochod jedzie prosto, nie ściaga go w zadna strone. Ta kierownica troche mnie wkurza :610:

 

Dzieki

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jeżeli widzisz takie objawy to musowo na zbieżność musisz jechać.

 

Zapamiętaj, że pierwszym objawem złej zbieżności jest przekrzywiona kierownica.

Maksymalny jej odchył to 2 palce przy jeździe na wprost.

 

 

Pozdrawiam

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kantorek

tak gdzies bedzie ok. 2 palce odchyłu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

No to lepiej pojedź na regulacje zbieżności. Szkoda opon i wymienionych elementów.

Pozatym 50zł za zbieżność to nie pieniądz.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kantorek

Masz racje zaraz po Świetach wpadne do serwisu zrobie zbieznosc. Dzieki HHA pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dziadek

Niestety np. u mnie tylko bodajże dwa warsztaty maja dane do ustawiania zbieżności w pasku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lukasiasty

Mam jechać na zbieżność,dzwoniłem w tej sprawie do serwisu(Bieńkowski Sosnowiec)

a tam pan mi zaśpiewał 240zł :651: ,to ja sie pytam czemu aż tyle,a on mi na to,że w passacie ustawia sie też kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i pochylenie koła.

Pytanie czy trzeba to robić w serwisie wszystko,czy wystarczy tylko zbieżność ustawić?

Robię to dlatego,że skrzywiłem felge na dziurze i jakoś mi sie inaczej prowadzi autko,

nie były wymieniane żadne elementy zawieszenia,po oględzinach fachowca,że są dobre.Na stacji diagnostycznej na płycie wyszło tylko,że jest za bardzo zbieżny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam jechać na zbieżność,dzwoniłem w tej sprawie do serwisu(Bieńkowski Sosnowiec)

a tam pan mi zaśpiewał 240zł

 

Podjedź lepiej tutaj:

 

Czesław Duda

Katowice - Ochojec

ul. Spółdzielczości 9

tel. (0-32) 202-78-70

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lukasiasty

Bartizu, Dzięki za info,zaraz do nich dzwonię.Masz u mnie :564:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Czesław Duda

Katowice - Ochojec

ul. Spółdzielczości 9

tel. (0-32) 202-78-70

 

Ten to jest KOZAK. Od lat sie u niego "żbiezniam" :)

 

Jest najlepszy na Górnym Śląsku. Usługa u niego kosztule od 50zł do 80zł

 

Koniecznie trzeba sie umówić przed przyjazdem !!!

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maniak83feb

hmmmm ja za to mieszkam w uk i bardzo ciezko ustawic zbierznosc , poniewaz warsztaty maja tylko laserowe ustawienie kol (miara jest pobierana od tylnego kola i od niej prostuje sie przod) wydaje mi sie ze to jest jakis zlom i bylem juz 3 razy ustawic i ani razu nie bylo to poprawnie,w jaki sposob moge zdobyc takie pomiary ustawienia przedniej osi?? a servis jest tu strasznie drogi, ustawienie zbierznosci(wliczajac ustawienie kazdego kola pokolei nawet tylnych) kosztuje £80.co nie jest zbytnio tanie wtracajac ze poprzedni warsztat skasowal mnie £35 za rozregulowanie!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog
pomiary ustawienia przedniej osi?? a servis jest tu strasznie drogi, ustawienie zbierznosci(wliczajac ustawienie kazdego kola pokolei nawet tylnych) kosztuje £80.co nie jest zbytnio tanie wtracajac ze poprzedni warsztat skasowal mnie £35 za rozregulowanie!!!

 

To przyjedz do polski..... będzie taniej.....(sorki ale nie mogę się powstrzymac jak ludzie z wysp jojcą że tam drogo jest a przecież zarabiają odpowiednio więcej niż polacy w kraju...)

 

Skąd wiesz że człowiek wykonujący usługę robi ją źle? A zbieżność właśnie ustawia się tak jak napisaleś. Chyba że twoje auto było rozbite( przestawiona geometria) to moze być ciężko.

Przednią oś ustawia się do tylnej.U mnie w krakale to koszt 80zł a jak robisz dwie osie to poprostu x2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To przyjedz do polski..... będzie taniej.....(sorki ale nie mogę się powstrzymac jak ludzie z wysp jojcą że tam drogo jest a przecież zarabiają odpowiednio więcej niż polacy w kraju...)

 

Skąd wiesz że człowiek wykonujący usługę robi ją źle? A zbieżność właśnie ustawia się tak jak napisaleś. Chyba że twoje auto było rozbite( przestawiona geometria) to moze być ciężko.

Przednią oś ustawia się do tylnej.U mnie w krakale to koszt 80zł a jak robisz dwie osie to poprostu x2

Niestety ale zgodzę się z przedmówcą.Też mieszkam na wyspach i potwierdzam że tu są sami partacze!Nie potrafią nawet nie przelać oleju przy wymianie czy wymienić prawidłowo płynu chłodzącego!I nie chodzi o kasę tylko o prawidłowe wykonanie usługi!Niech biorą ile chcą a ja zapłacę ale niech prawidłowo naprawiają nie psując przy tym jeszcze bardziej!Teraz sam się częsę bo mam do wymiany przegub i nie wiem co jest większym ryzykiem powierzenie auta tutejszym "fachowcom" czy ryzykować podróż do Polski na cykającym przegubie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety ale zgodzę się z przedmówcą.Też mieszkam na wyspach i potwierdzam że tu są sami partacze!Nie potrafią nawet nie przelać oleju przy wymianie czy wymienić prawidłowo płynu chłodzącego!I nie chodzi o kasę tylko o prawidłowe wykonanie usługi!Niech biorą ile chcą a ja zapłacę ale niech prawidłowo naprawiają nie psując przy tym jeszcze bardziej!

 

 

potwierdzam jak sam nie powiesz jak mają to zrobić to na bank coś zp........lą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FENOMEN2 nie obawiaj się, przegóby nie strzelają tak szybko.Trasa z UK do nas nie jest taka ciężka (jadąc przez Hannower a nie przez Frankfurt)a jak dolecisz pod Wrocław to zmienię Ci ten przegób za czteropak bronka ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem 2-3 mce temu wymieniane wahacze (lewa góra) oraz końcówkę drążka (i jednocześnie zmianę opon z letnich na zimowe). Po tym zabiegu mechanik ustawił mi zbieżność. Jednak auto lekko mi skręca w prawo mimo, iż kierownica jest prosto. Zamieniliśmy miejscami kola prawe (przód z tyłem) i na nic się to nie zdało. Powiedział, żeby trochę tak pojeździć i z jakiś tydzień podjechać jeszcze raz na wyważanie kół jeśli się nie poprawi.

Nie poprawiło się a ponowne wyważanie też nic nie zmieniło. Koła lewego z prawym nie zamieniałem bo mam kierunkowe opony.

W międzyczasie przejżałem trochę Forum i wyczytałem o belce do ustawianie krzywej zbieżności.

2 dni temu u tego samego mechanika robiłem przegląd do dowodu i przypomnialem mu o tym ściąganiu. Sprawdził jeszcze raz zbieżność i stwierdzil, że OK.

Spytałem czy może potrzeba ww belki, żeby to dobrze ustawić

Oświecił mnie, że owszem belka dobra rzecz ale używa się jej gdy auto jest po porządnym crashteście a nie po wymianie wahacza czy drążka i mało kto ma coś takiego.

Zaproponował, że zamieni koła przednie prawe z lewym. I pojeździłem pół dnia "pod prąd". Po tej zamianie auto zaczęło delikatnie ściągać w drugą stronę.

Wniosek z tego, że zbieżność faktycznie ustawiona OK a wina leży po stronie kół. Tylko nie wiadomo opony czy felgi.

Podjechalem na wyważanie kół i zrobili mi zmianę na przedzie. Opony trafiły na przeciwne felgi (prawa opona na lewą felgę). Ale auto dalej ściąga lekko w prawo.

Mechanik jeszcze radził, żeby trochę przesunąć oponę na feldze o np. pół obrotu. Jemu to pomogło przy nowych oponach bo jakiś polski szajs kupił. Ale ja tej operacji jeszcze nie robiłem.

Macie moze jakieś rady...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MarceL ; Zbieżność być może jest dobrze ( a może nie? )ustawiona jak twierdzi mechanik,- a może należy dokonać korekty skoro Passek dalej ucieka ( tolerancja w górę i dół) , proponuję pojechać na inną stację diagnostyczną i sprawdzić , czy tak jest faktycznie.Wpływ uciekania w prawo lub lewo ( po zamianie kół lub opon na przodzie) to typowy temat wadliwych opon , np ich nierównomiernego zużycia.

 

Proponuję poczytać mój post nr 17 w tym wątku.

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=24379&page=2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podjedź lepiej tutaj:

 

Czesław Duda

Katowice - Ochojec

ul. Spółdzielczości 9

tel. (0-32) 202-78-70

 

potwierdzam, profesjonalisci w geometrii.....gdzie indziej sie nie dalo :D..., a u nich bez problemu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności