Skocz do zawartości
dlugiiii

Sonda Lambda - parametry

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy w dobrym miejscu pisze,ale musze gdzieś to napisać ;)

Passat 1.8T posiada standardową sonde lambde 4 przewodową 0-1 V . U mnie oryginalna siadła i kupiłem zamiennik boscha . Czy ten parametr 0-1V w rzeczywistości ma się zgadzać,bo z VAGa pokazuje z przedziale 0,2V-0,8V.

Jezeli nikt nie wie to czy mógłby ktoś sprawdzić w VAGu jak mu pokazuje ??Pytam,bo jeżdząc delikatnie powiedzmy pali w normie(jezeli mam się nie czepiać,bo w mieście pali z 11-13L benzyny) ,ale czytam że inni "deptają" lub "mają ciężką noge" i auto im pali tyle co mi przy delikatnej jeździe.Ja jak sobie pozwole na mocniejszą jazde (nie cały czas noga w podłoge) spalanie wzrasta na 15-16 L :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W programie info-tech podaja takie cos:

napięcie zasilania: 12V

opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów (20°C)

kabel sygnału: czarny

sygnał, kabel uziemienia: szary

przewody elementu grzewczego: biały

informacje o kształcie fali: jałowa praca gorącego silnika

W tym miejscu sa wykresy z oscyloskopu(jak trzeba to wkleje)

Diagnostyka

Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.

Element grzewczy:

Sprawdzić opór:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego.

Zmierzyć opór pomiędzy wtykami białych kabli. Porównać z podanym oporem.

Sprawdzić napięcie zasilania:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego. Uruchomić silnik. Zmierzyć napięcie pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być równa napięciu akumulatora. . Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, bezpiecznik i/lub przekaźnik.

Sprawdzić podłączenie uziemienia:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego.

Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie elementu grzewczego jest podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być < . 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być < . 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.

 

Czujnik tlenu:

Sprawdzić podłączenie do ECU:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów czujnika i ECU.

Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą czarnemu kablowi i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om.

Sprawdzić podłączenie uziemienia:

Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie czujnika tlenu jest podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą szaremu kablowi i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą szaremu kablowi i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on wynosić < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.

Sprawdzić sygnał czujnika tlenu:

Podłączyć oscyloskop do odpowiedniego wtyku (czarny kabel) urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik i poczekać aż się rozgrzeje. Sprawdzić zawartość spalin. Bogata mieszanka daje wysokie napięcie wyjściowe i mieszanka uboga powinna dawać małe napięcie wyjściowe. Porównać z pokazaną charakterystyką. W normalnym zamkniętym obwodzie sygnał powinien wyglądać tak jak pokazany obraz oscyloskopowy.

 

 

I tyle tam pisze o sondzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za to :ok: Ale to co mi podałeś to jest ogólnie opis sprawdzenia instalacji i sondy lambdy czy jest sprawna. W tym temacie chodzi mi raczej czy wartość podana przez producenta 0-1V napięcia jak się ma w rzeczywistości i jak można sprawdzić prawidłowy czas reakcji sondy?(bardzie posługując się VAgiem albo miernikiem)

 

Kiedyś byłem u mechanika i powiedział(podłanczając zwykły prosty przyrząd do mierzenia napięcia od 0 -1V,że wolno się zmienia czy też że nie pracuje w swoim zakresie ,co miał racje bo była popsuta( po wymianie na chamowni zyskałem już 15koni,a i przepływka była też walnięta)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności