Gość KRISTA Zgłoś #1 Napisano 15 Kwietnia 2006 (edytowane) wskaznik od temperatury pokazuje mi temperature 90 stopni podczas jazdy za jakis czas spada do zera po jakims czasie znowu pokazuje właściwą temperature. Tak samo sie dzieje na postoju. Co to moze byc, czy jakis czujnik jak tak to jaki. Jest to PASSAT 1.8T 99r. Edytowane 1 Lutego 2009 przez Kuczi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Trinity Zgłoś #2 Napisano 15 Kwietnia 2006 albo termostat, u mnie jak tak głupiało to było wlasnie termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukass Zgłoś #3 Napisano 15 Kwietnia 2006 na 99% jest uszkodzony czujnik temperatury silnika - masz tylko jeden czujnik który daje sygnał i do sterownika silnika i na szafę. znajduje się w okolicy obudowy termostatu -jest wciskany i zapinany zapinką -w twoim silniku powinien być 4-przewodowy i kosztuje około 100zł. żeby dokładnie sprawdzić najlepiej podpiąc komputer powinien być błąd z tego czujnika jak nie w sterowniku silnika - to we wskaźnika prawie na pewno będzie błąd -czujnik temp sil. sygnał niezrozumiały błąd sporadyczny -lub inny podobny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość dayv Zgłoś #4 Napisano 15 Kwietnia 2006 a nie mozna termostatu poprostu np. wsadzic do cieplej wody i zoabczyc czy sie otwiera? tzn. jakby Ktos np. kompa nie mial ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrus Zgłoś #5 Napisano 15 Kwietnia 2006 termostat można, nawet ktoś na forum podawał sposób jego sprawdzania. ale czujnika już nie sprawdzisz w gorącej wodzie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Lukasiasty Zgłoś #6 Napisano 16 Kwietnia 2006 Tak jak kolega napisał na 99% czujnik temp.Przerabiałem to u siebie jakieś 2 miesiące temu,u mnie był taki objaw,że wskazówka czasami pokazywała na gorącym silniku,że jest zimny a za chwile normalnie,działo sie to w różnych momentach nie zależnie od temp silnika.Spalanie czasami mi wychodziło 25l/100km po wymianie (5 min roboty)jak ręką odjął,a cha czasami przed wymianą ciężej palił.Czujnik znajduje sie z tyłu silnika koło podszybia wymienia sie bez problemu,jest sposób żeby nie uronić ani kropli płynu i nie trzeba go spuszczać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość KRISTA Zgłoś #7 Napisano 17 Kwietnia 2006 Czy mogłbyś mi dać jakieś foto konkretnie w którym miejscu sie znajduje. Jeszcze jedno jakiś symbol tego czujnika zebym mogl go kupić lub zamówić. Interesowalaby mnie jeszcze instrukcja obslugi po polsku do Passka 1.8T 99. Dzieki pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #8 Napisano 17 Kwietnia 2006 KRISTA, cena 33-75 pln http://sklep.intercars.com.pl/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #9 Napisano 17 Kwietnia 2006 :614: Schemat umieszczenia czujnika jest w: SPIS TEMATÓW (FAQ) INNE NIESPRAWNOŚCI SILNIKA Układ chłodenia - gdzie jest czujnik temperatury silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość KRISTA Zgłoś #10 Napisano 17 Kwietnia 2006 Lukasiasty, Jaki to sposob zeby nie uronic ani kropli plynu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Trinity Zgłoś #11 Napisano 17 Kwietnia 2006 czujnik temperatury byl u mnie podmieniany pare razy bo kupiliśmy drugi z racji spadajacych obrotów a temperatury tez nie trzymał. Po wymianie było bez zmian, tzn obroty nadal spadaja a temperatura głupiala. mąż kupil termostat, i wtedy temp. sie uspokoiła. ale własnie miał jakis tam sposób ze mu płyn nie leciał....bodajże odkręcał korek w zbiorniczku. nie powiem dokładnie bo wyjechał wiec sie go nie zapytam ale wiem że cos takiego robił jak ten czujnik podmieniał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Lukasiasty Zgłoś #12 Napisano 18 Kwietnia 2006 KRISTA,żeby Ci płyn chłodzący nie uciekał przy wymianie tego czujnika to musisz to robić na gorącym silniku,gasisz silnik czekasz chwilke,delikatnie popuszczasz zakrętke na zbiorniczku wyrównawczym(uwaga żeby ci płyn nie zawrzał i Cie nie poparzył,rób to powoli tak z 10 min po zgaszeniu autka)aż sie cisnienie wyrówna i zakręcasz ją z powrotem żeby układ sie uszczelnił,teraz w miare stygnięcia silnika płyn sie kurczy i w układzie chłodzenia zamiast ciśnienia masz podciśnienie i jak będziesz wtedy wyciągał czujnik temp. to nie będzie Ci wypływał płyn tylko go będzie wciągało do silnika. Ot wszystko. Numeru czujnika Ci nie podam bo go gdzieś zapodziałem,u mnie był niebieski z czterema pinami,teraz mam założony czarny z żółtym pierścieniem spec od vw powiedział mi że też może być,ja zapłaciłem 60 zł z wymianą.Jest on wetknięty w taki plastikowy króciec z wężem od płynu chłodzącego z tyłu silnika od góry przy przegrodzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sabo_75 Zgłoś #13 Napisano 23 Kwietnia 2006 Jeżeli chodzi o temperaturę to mój passat ( 1.9 tdi automat-triptronic) wskazuje najwięcej 90 stopni nigdy tej temperatury nie przekroczył nawet w długich korkach i przy ostrej jeździe czy w tych modelach ze skrzynią automatyczną tak jest ? POZDRAWIAM. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
panther2 Zgłoś #14 Napisano 1 Lutego 2009 Witam , nie będę otwierał nowego tematu z zakresu wskażnika temperatury.... Dziś odpaliłem paska , chodził na wolnych obrotach...zagrzał się ...wskaźnik pokazuje 90 stopni...odszedłem na chwilę, wracam a wsaźnik leży na pierwszej kresce, nieco przegazowałem wskazówka się podnosi ....i jest 90 stopni. Czy tak powinno być czy nie ...zgłupiałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blade13 Zgłoś #15 Napisano 1 Lutego 2009 U mnie po wymianie termostatu jest ciagle 90st. i nic nie skacze. Jak mialem walniety termostat to bylo przez wiekszosc czasu 90st. ale spadalo czasami na 70-60st i zaraz wracalo. Myslalem ze to czujnik ale sam termostat zalatwil sprawe. Stary po wyciagnieciu troche sie zacinal. I uszczelka juz pewnie nie ta... Kupilem firmy VERNET i teraz wszystko OK! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
panther2 Zgłoś #16 Napisano 1 Lutego 2009 Czujnik tempertury zmieniłem tydzień temu...., termostat też mam zakupiony i szykuje się do zmiany...ale jak na razie pogoda nie ta ....sądziłem że nastąpił taki skok temperatury na wskaźniku po otwarciu termostatu ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedros-20 Zgłoś #17 Napisano 3 Lutego 2009 witam. u mnie od jakiegos czasu wskaźnik temperatury pokazuje 0 a czasami tylko pokazuje tak jak powinien. z tego co sie doczytalem to prawdopodobnie jest to wina czujnika temperatury i tu pytanie: gdzie on tak wlasciwie sie znajduje? wczoraj mialem chwile, zerknalem pod maske i myslalem ze znalazlem ale okazalo sie ze to czujnik od malego wentylatora... gdzie szukac tego wlasciwego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Pawica2 Zgłoś #18 Napisano 3 Lutego 2009 Witam, u mnie jest tak samo, tylko z tą różnicą że silnik trzyma temperaturę, spala na normalnym poziomie,a wskaźnik raz pokazuje, a raz nie. Sprawdzałem czujnik i jest on dobry, czy może być tak że sama wskazówka źle pokazuje, może coś nie łączy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedros-20 Zgłoś #19 Napisano 3 Lutego 2009 pawica2- w jaki sposob sprawdzales ten czujnik? i jak juz go znalazles to mozesz sie podzielic wiedza w ktorym miejscu on sie znajduje? odnosnie twojego pytania- jesli wtyczki nie sa zasniedziale i temp. raz pokazuje, raz nie to moim zdaniem musi byc wina czujnika, gdyby raz pokazywal dobrze a raz spadal do 60-70 stopni to wskazywaloby na termostat, a jesli opada do 0 to cos nie tak z czujnikiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wemil Zgłoś #20 Napisano 3 Lutego 2009 witam, przerabiałem problem i czujnika, i termostatu. U mnie bylo tak: w czasie jazdy na trasie czujnik rosł do 90° i nagle dość gwałtownie spadał do zera, póxniej znów trochę rósł i tak dalej. Takie wahania temp w czasie jednostajnej jazdy wskazują na 99% na uszkodzenie czujnika. Natomiast z termostatem było tak, że przy jeździe w mieście (wieksze korki, więcej postojów z uwagi na światła itd) temperatura oscylowała w okolicach 70-80°, ale jak wyjechałem na trasę i był zwiększony pzrepływ zimnego powietrza, to temp spadała do 50° czy nawet do minimum. Jak postał w miejscu, to temp znów rosła, bo nie było dopływu chłodzącego powietrza i silnik się nagrzewał. Jak ruszyłem po trasie, to znów pęd powietrza powodował wystudzenie silnika. pzdr wem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach