Skocz do zawartości
Gość dodomela

[ elektryka/elektronika] B4 1.9TD dziwne leciutkie świecenie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dodomela

Witam i od razu pytam

Po wymianie oleum i filtra (z mobil 10w40 na lotos 10w40) po przejechaniu około 500km powstał dziwny problem. Kontrolka ciśnienia oleju po jakichś 15s. od uruchomienia zaczyna się delikatnie świecić i nie mają na nią wpływ obroty silnika, czy niskie czy wysokie ona się po prostu delikatnie żarzy. Czasami podczas jazdy zgaśnie i za jakiś czas się znowu zaczyna żarzyć.

Co zostało zmienione:

-czujniki ciśnienia oleum

-filtr oleum

co zostało sprawdzone:

-kontrola ciśnienia oleum ->jest OK

-po odłączeniu wsuwek od czujników taki sam efekt

-po zwarciu niebieskiego (blok) czujnika do masy kontrolka zaświeca się a po zwarciu białego (filtr) nic się nie dzieje (tak ma być?)

 

Opcja SZUKAJ kazała mi wymienić filtr z Filtron na Mann i to zostało zrobione, oraz wymianę oleju na 15w40 ale zastanawiam się czy jest sens skoro po odłączeniu czujników jest taki sam efekt.

Macie może jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny? Ponieważ po odpięciu czujników efekt jest taki sam szukał bym gdzieś na łączeniach/wsuwkach/przekaźnikach tylko nie mam książki do niego i nie wiem w którym miejscu są te łączenia. I jeszcze to że jak zwieram białego to nic się nie dzieje :/

 

Poradzicie coś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz zwarcie na przewodzie od czujnika do masy

kontrolka może tylko świecić pełnym światłem albo wcale

sprawdz przewód od czujnika w komorze silnika moze być przetarty i zaolejony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana filtra nie była konieczna. U Ciebie są zupełnie inne objawy.

Najprościej:

Wypnij przewód z czujnika ciśnienia oleju. Jeśli kontrolka nadal się żarzy, to odkręć licznik, wypnij złącze i zmierz izolację przewodu czujnika ciśnienia.

Jeśli kontrolka tylko się żarzy, to wydaje m i się, że izolacja przewodu pozostawia nieco do życzenia.

Zauważ, że wszystkie przewody w złączu przy liczniku są koloru białego -jeśli mnie pamięć nie myli. A więc jest gdzieś miejsce, w którym przewody od czujnika i ze złącza łączą się ze sobą. Być może to miejsce jest zawilgocone/skorodowane.

Kontrolka to LED, a więc potrzebny jest niewielki prąd, by zaczęła się żarzyć. Wilgoć wystarczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dodomela

Dzięki za pomoc.

Jutro wyciągam licznik

Wczoraj zdążyłem jeszcze odłączyć czujniki, rozkręcić tą okrągłą łączówkę/wtyczkę przy silniku i ją przeczyścić. Niestety nic nie dało :( ciągle dziwnie się żarzy.

Za sugestią JAFO że może wilgoć włączyłem ogrzewanie w kabinie i zrobiłem saunę. Kontorlka zaczęła świrować a to gasnąć a to się leciutko żarzyć a to mrugać i brzęczeć.... :/

Więc trzeba mi wyciągać licznik :/

Niestety jest duże prawdopodobieństwo przyśniedziałych końcówek bo przednia szyba była wymieniana :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew

Mam problem z gniazdem pewno są zimne luty nie działa kontrolka oleju przy ruszaniu wtyczką jest dobrze.Licznik mam teraz przed sobą i mam przystanek .Nie wiem jak dostać się do plytki czy muszę ściągnąć wskazówki wskaźników boję się coś popsuć.pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli prędkościomierz masz na linkę, to nie ma problemu. Zegary wyciągasz z gniazd i masz juz dobry dostęp. Jeśli jednak nie ma linki, to będzie jednak problem ze wskazówkami, ponieważ przy okazji ich wyciągania mozna uszkodzić wskaźnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew

właśnie linki nie ma tylko wtyczka.wskazówki próbowałem delikatnie podważyć mocno siedzi ale chyba nie ma innej możliwości .Nie działa mi dobrze kontrolka oleju-a to dość ważna sprawa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można zdjąć wskazówki, jednak będzie problem, jeśli wyciągniesz ją razem z osią.

Mi nie udąło się a, że licznik był niejako do testów, to większej szkody nie było. Mimo wszystko uważałem a i tak jeden napęd udało mi się ........... zniszczyć.

Niektórym to się udaje. Być może wskazówki nie są tak ciasno wciśnięte.

U nas i na http://www.forum.vwgolf.pl są opisy, jak to zrobić, jednak one pokrywają się ze sobą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew

Wszystkie wskaźniki wyszły mi razem z ośkami i dekielkami silniczków .po pierszym pomyślałem że katastrofa :dobani: ,ale poskładałem je wszystkie i działają muszę jeszcze się zatankować żeby sprawdzić wskażnik . Siedziały niesamowicie mocno nie pomyślałem bo może jak bym podgrzał suszarką żeby plastik się zrobił bardziej elastyczny było by lepiej Diodę oleju przylutowałem i działa, wskaźnik kilometrów nadal nie wyświetla wszystkiego ale to już troszkę mniej ważne ,może gdzieś zdobędę lepszy to wymienię .Dzięki za rady .-Zb.gniew. :ok::ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opisy przelutowania są na forum. Lutuj wszystko, co się tylko da. Ledy, złącza. To się później odpłaci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności