Skocz do zawartości
Gość lexwon

Na które elementy silnika zwrócić szczególną uwagę ?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lexwon

Witam, wiem że pytanie jest dość ogólne ale wkrótce jadę na urlop do Polski i chcę podjechać z autem do mechanika sprawdzić co i jak. Po prostu chcę uniknąć drobnych awarii w przyszłości. Ostatnio przy okazji wymiany rozrządu wyszła mi dodatkowo wymiana napinacza i koła pasowego, kosztowało mnie to ekstra 200 funtów :zalamany: Piszcie co najczęściej się psuje przy takim przebiegu (200tkm), na co zwrócić uwagę mechanika. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak ogólnie to za wiele nie wypatrzysz. Skoro rozrząd i wszystkie rolki już wymieniałeś, to przy okazji pompę wody mogłeś zmienić. Kolejna rzecz - zawieszenie. Następnie sprawdzenie świec, przewodów... itp. Uszczelka pod pokrywą zaworów (czy nie puszcza). A co więcej przy takim przebiegu :?: A co to za przebieg 200 000. Ja już mam 220 tkm i nic się nie psuje. Sprawdź sobie jeszcze poziom oleju w skrzyni (tak na wszelki wypadek) i poduszki pod silnikiem. Więcej pomysłów nie mam. Skoro jeździ, to po co "na siłę" defektów szukać :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lexwon

Na siłę niczego nie próbuję znaleźć. Chodzi o to, że tutaj robocizna kosztuje fortunę i korzystając z wyjazdu do Polski chciałem sprawdzić to i owo. Tak na marginesie to pompę wody wymieniłem. Bardzo proszę o dalsze sugestie i wypowiadanie się w temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Łozysko na sprężarce klimatyzacji, konserwacja ramion wycieraczek przednich, drożność odpływów przy ścianie grodziowej przedniej, diagnoza 2-masowego koła, diagnoza zawieszenia przedniego.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"hha" : "Łozysko na sprężarce klimatyzacji "

 

Czy duży koszt jest wymiany łożyska,bo to chyba wiąże się z rozebraniem sprężarki i wymianą jakiś uszczelniaczy pewnie?? U mnie jak rusze ręką słysze jak kuleczki się kulają,ale ogólnie jeszcze nie słychać jak chodzi silnik :D

 

" diagnoza 2-masowego koła" - właśnie próbuje dojśc do tego czy mam do wymiany,czy też nie :kwasny: .Szkoda mi straconego czasu i wysiłku na wymiane nie potrzebnie tego koła. Na wolnych obrotach słysze charakterystyczne buczenie od strony silnika i później najbardziej w granicy obrotów 2,2- 2,7 tys.W tych obrotach czuć większe mrowienie w podłodze i w lewarku ani nic nie bije ani nie trzęsie.Powyżej 2,7 tys obrotów w czasie jazdy nie słychać buczenia ,a na postoju jest słyszalne. Testowałem na otwartych drzwiach na biegu jalowym i nie trzęsą się (podobno przy walniętym kole drgają drzwi ;) )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Koszt łożyszka około 50zł i nie trzeba rozbierać sprężarki. Tylko nakrętka, zawleczka i napinacz paska klimatyzacji. Robota na 30miut jeśli wszystko zechce się zdemontować w taki bezinwazyjny sposób. Jak coś sie zapiecze to już większa sprawa.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O zawieszenie to akurat sie zbytnio nie musimy martwic.Jak bylem w pl,mechanik stwierdzil ze mam w bdb stanie.Coz ceny tu sa jakie sa ale pieniadze mamy tez takie,ze 200f to tak naprawde groszowe sprawy.Po za tym wychodze z zalozenia(moze bledne) ale jak tutaj robie to mam gwarancje, a jak zrobie w pl i sie spie.... to bedzie maly rebus wtedy i nici z gwarancji.Dlatego rozrzad wymienialem tu mimo, ze to przewyzszalo kilka krotnie rozrzad w pl.

 

Jesli chodzi np o burczenie to ja mam ale w granicach 1,5 do 1,9 obrotow a potem cisza w samochodzie.Czy to poduszki??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do tego buczenia to nagłośniej jest w tych granicach obrotów ,a wogole to silnik jest w całym zaklesie obrotów głośniejszy o buczenie ,ale delikatne. :zalamany: Jak kupowałem był cichutki,a teraz dosyć że buczy to jakby stracił wygłuszenie komory silnika... :zdegustowany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ty masz buczenie w bezynie to eszcze nie jechales dieslem ;) ale tak zle nie jest ... w przedziale 1600 obr - 2000 obr buczy tlumik ale to nic powaznego i nie wartego zachodu.

 

Co do wymianu rozrzadu w polsce a anglii ... jezeli rozrzad zostanie zalozony poprawnie i zostanie wymienione wszystko to tak naprawde przy tym nie ma co spieprzyc. No chyba ze oddasz auto panu Mietkowi z garazu obok( choc czasem idzie sie przejechac ).

 

a mam 260 tysiecy i w sumie to sam bym nie wiedzial co mial bym sprawdzic. Wszystko chodzi jak w zegarku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tłumnik,ani skrzynia to nie jest ,bo jadąc na luzie ,chamując silnikiem (brak spalin) nie słychać buczenia.Wystarczy,że wczasie jazdy na luzie dodam sam gaz do tych obrotów i już buczy,a w tych obrotach najgorzej ,że na trasie mozna zgłupieć :zdegustowany: .

Z tego co czytam ,zauważyłem że Pasiach diesel jest mniej awaryjnym autem niż benzyna :] W benzyniakach co chwile coś do wymiany a diesel tylko EGR albo węże do turba ..Ciekawe dlaczego tak jest :kwasny: Może dlatego,że benzyny są ciche i słychać kazdy defekt częsci ? :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lexwon

Wiem, że 200f to nie majątek ale ostatnio dostałem po kieszeni serią :( Był rozrząd, rolka i napinacz alternatora, przepływka, przegub i jakieś inne pierdoły. Ostatnio doszła jeszcze felga :( Po prostu za dużo naraz. Dlatego chcę uniknąć kolejnych serii i porobić pierdoły jak będę w PL. Na rozrząd zdecydowałem się tutaj ze względu na gwarancje, reszta to przymusowe naprawy :( Teraz nurtuje mnie jeszcze jedna sprawa,właśnie jestem po wymianie oleju i zrobiłem jakieś 2tkm, oleju miałem zalanego do max, do zgięcie. Ubyło mi ok 3-4mm, to chyba sporo. Turbinę mam nową więc to coś innego, co sugerujecie ? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh mialem podobny zestaw w serwisie,rozrzad,pompa,wspomaganie,hamulce,serwis,egr i chlodnica.Jesli chodzi o olej to mi zeszlo po 2tys mil jakies 2 mm.Nie puszcza nawet dymka przy odpaleniu,widoczny jakis dym(jak mnie skurcz w nodze zlapie :P ) to jest tylko wieczorem jak ktos za mna jedzie,to nie zawsze na dodatek.W serwisie(na temat ubytku oleju) sie pytalem,powiedzieli, ze to nomalne :/ ,wypowiedzi na forum mowia co innego.Procz tego burczenia w tym przedziale co podalem(na luzie jego nie ma,tylko podczas jazdy) auto smiga jak ta lala.Wiec chyba nie potrzebnie chcesz sie martwic na zapas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ubytek oleju zależy też w dość dużej mierze od stylu jazdy.

 

"butowanie", jazda z dużymi prędkościami na długich trasach do tego się zalicza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kicek

Witam Serdecznie.

W czerwcu tego roku kupilem Passata 1,9 Tdi 130Km 2002r.

Cieszylem sie jak dziecko z zabawki ,bo smiga sie zaje.....ale kilka osob "straszy" mnie

tym ze co roku bede wymienial zawieszenie za ok 2000zl i turbina siada...

Nie interesowalem sie az tak czy to wady czy nie , a co Wy na to ???

To prawda z tym zawieszeniem i turbina, czy to mit?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mit

 

zawiecha w zależności jakiej firmy ale jak coś dobrego to minimalnie 50 tysięcy wytrzyma, a turbo przy dobrym traktowaniu minimalnie 100-150tys śmignie

 

wszystko zależy od tego jak jeździmy (turbo) i gdzie/po czym (zawiecha) :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kicek

Czyli jednak siada to zawieszenie,to nie mit... No to dobrze wiedziec ze jest mina.

A co do turbiny , to sa dwa grube "weze" jeden jest u gory w okolicach akumulatora a drugi okolice pojemnika na plyn do spryskiwaczy. To jest chyba od turbiny, na laczeniach znaczy tam gdzie wchodzi w aluminy uchwyt , jest takie zabezpierczenie w obu przypadkach ten "drut" tak jakby nie trzyma tego weza ,po przejechaniu widac ze wyzuwa sie z tego aluminum i lazawi olej , to cos sie wali czy poprostu wymienic zabezpieczenia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mój passat zrobił w niemczech ponad 200 tysięcy km, ja w polsce dołożyłem mu z 40. TO WSZYSTKO NA OGYGINALNYM ZAWIESZENIU. Więc zależy gdzie/i po czym się jeździ!!! Zaczął stukać mi bardzo delikatnie prawy górny przedni wahacz, wymieniałem go na Lemfoldera za 125zł i jest cisza!!!

 

Więc bez obawy. Zawieszenie jest bardzo komfortowe, i wiele wybacza. A że części kosztują to co innego, można kupić komplet wahaczy za 800zł a można za 2.500zł tylko nikt ci nie zagwarantuje ile pośmigasz na tym tanim zamienniku. Polska to nie Niemcy, drogi są znacznie gorsze, i tu jest największy problem.

 

co do turbo to zobacz np to ->http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/weze-od-turba-cale-w-oleju-vt20941.htm i to ->http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/olej-w-intercooler-wyciek-vt23874.htm :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kicek

Raz VW , zawszew VW :)))

Jak samochod to VW , jak kobieta to Polka ,a telefon to nokia -:)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Raz VW , zawszew VW :)))

Jak samochod to VW , jak kobieta to Polka ,a telefon to nokia -:)))

 

Co do dwóch pierwszych pozycji, to w 100% sie zgadzam :ok: Do innego auta niż passat - już nie wsiąde (oczywiscie własnego). Kobiet ładniejszych niż polki - nie ma. W paru krajach byłem i rewelacji tam nie zauwazyłem. A w zachodniej części Europy, to juz totalna porażka :587: No a jeśli chodzi o telefon, to ja bym "oscylowal" przy tym stwierdzeniu, bo jak dla mnie to telefony dla kobiet - nie uznaję tej marki :evil:

Ale nie róbmy bałaganu, bo się mały OT robi.

 

kicek - a zawieszenie siada - owszem. Jak w każdym innym aucie podczas eksploatacji. Zawieche mam orginalna jeszcze z niemiec i zrobiłem już na niej 40 000 km i nic. W sumie to wymieniłem dwa dolne proste, ale to przez własna głupotę, bo parę razy "poszalałem" na "śpiących policjantach :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do zawieszenia to zeczywiscie jest troche delikatne oczywiscie na niemieckie drogi to nie, ja swoim pasiem zrobilem 12 tys.mil po londynie o i juz slysze stuki z przodu na zawieszeniu,mam orginalny przebieg 133 tys.mil a nie mam zadnych papierow czy kiedykolwiek bylo cos robione,jesli nie to rewelka. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności