Skocz do zawartości
Gość przemas1981

Temperatura w B3 1.9D

Rekomendowane odpowiedzi

Gość przemas1981

Mam problem z temperaturą w moim autku (B3 kombi 1.9d z 1990).Auto szybko się rzogrzewa i dochodzi mi do temp. 100 stopni (wskaźnik) Potem w okolice 110 i spada do trochę ponad 100 i tak zostaje. Może to tylko wskaźnik. Po ostatniej awarii ( strzeliłą mi nagrzewnica bo podobno nie otworzył się termostar i ją rozwaliło - wymienili jedno i drugie) temperaturę mam cały czas trochę wyższą a trochę ostrzejsza jazda rzuca ją na prawie 110. Czy to może być zapowietrzony układ (niby mam odpowietrzony)? Jak odkręce korek to mi nieźle syknie a węże są b. twarde. Boje się bo robi się coraz cieplej a auto grzeje się troche za bardzo (w zeszłym roku w lecie nie było tego problemu mimo niezłych upałów). Znacie może jakiegoś rozsądnego mechanika we Wrocławiu który zajmuję się Vw???

Z góry dzięki za pomoc

Przemas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle przy takich objawach powinno się pomyśleć o uszczelce pod głowicą. Proponowałbym warsztat i sprawdzenie ciśnienia w poszczególnych cylindrach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zbig.p

Witam. Ja w moim Pasku 1.9 td mam ten sam objaw. Byłem z tym u mechanika i okazało się, że przekłamuje wskaźnik temperatury o dobre 12 stopni. Czyli jak jak miałem na wskaźniku 100 stopni to faktycznie było tylko 88 stpni. Przypuszczam, że możesz mieć to samo co ja. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

Witaj-stawiam na diagnozę zbig.p - miałem to samo-3 czujniki temperatury i 3 różne wskazania :642: Ten typ tak ma. Jeśli nie włącza się wentylator to jest wtedy problem a wskazania termometru ...... no cóż, na dwoje albo i na troje babka wróży :611:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gutzio

Witam

 

Ja bym sprawdzil jeszcze termostat bo moze sie nie otwierac do konca . Przy uszczelce pod glowica prawdopodobne jest ze pojawilo by sie cisnienie w ukladzie chlodzenia oraz bomble powietrza w zbiorniczku wyrownawczym. W golfie mialem podobny problem okazalo sie ze masa byla zabrudzona i wskaznik przeklamywal.

 

pozdrawiam

 

gutzio :643:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemas1981

Dzięki za wszystkie podpowiedzi - łudze się że jest to czujnik, bo wentylatory włączają sie.

Pozrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość blur

może masz zasyfioną chłodnice ? tak strzelam albo inne przytkanie, czy gumowe grube węże są bardzo twarde na pracującym silniku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemas1981

Jak się nagrzeje to ten wąż powrotny z chłodnicy jest mocno twardy.Zauważyłem jeszcze że zaraz po odpaleniu jak mocniej dodam gazu to słychać jak by normalnie woda w rurach leciała i się gdzieś przelewała i chlupała. Kiedyś tego nie miałem.

Nie wiem co to może być

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość blur

ja na 90% obstawiam uszczelke od głowicą, mi poleciała najpierw nagrzewnica a potem po kolei puszczały gumowe węże, koszt naprawy z planowaniem głowicy u mojego mechaniora wyszedł koło 500zł troche drogo ale przy okazji wymienił mi uszczelniacze przy zaworach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemas1981

Straszycie mnie tą uszczelką pod głowicą! To auto ma przejechane dopiero 145 tys (przebieg realny, autko kupiłem z papierami). Chyba troche za szybko jak na uszczelkę. Mamy w firmie autko (Caddy) z tym samym silnikiem i po 200 tys nic sie nie dzieje a dostawało nieźle. Wydaje mi się że musze chyba zmienić mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ayvor

Witam

 

Ja mialem taki efekt jak nie mialem spojlera pod przednim zderzakiem tzw."HOKEJÓW"

zimom jak dowaliło śniegu to pasek robil za spych aż oberwał sie spojler.

Zdiolem jego resztki i mialem spokój, dopuki się cieplo nie zaczelo robić, temperatura podwyrzszona na 100-105 a nawet 110 noi wetylator na chłodnicy włanczał sie.

Jak zalorzyłem spojler spowrotem to jak ręką odią temperatura 90-100 i nie więcej.

Najwyraźniej ten spojler jest do kierowania powietrza na chłodnice.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gutzio

ja stawiam na uszczelkę pod głowicą. To sa typowe objawy.. napisz nam jeszcze ze dymi na biało para wodna to na 100% masz uszczelkę.. no chyba ze głowica pękła.. :/

 

pozdrawiam i współczuję

 

gutzio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość GREGORYPL

a ja sądzę że możesz mieć zapowietrzony w dalszym ciągu układ, pozatym sprawdził bym przewody od czujników czy nie są już mocno utlenione(ważne by nie dotykały też metalu), miałem ten sam problem w swoim pasku, wymieniłem nawet termostat, a objawy nie ustąpiły, tzn 110 i migająca dioda. okazało się że to przewody elektryczne od czujnika. oczywiście sprawdż całą resztę ale myślę że uszczelka to ostatni pomysł. jeśli nie przybywa ci oleju, ani nie dzieje się nic z płynem chłodzącym, auto nie dymi. to nie uszczelka. bądżmy dobrej myśli wesołych świąt. pozdrawiam wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gutzio

zapowietrzony układ?? hmm może być ale to jest łatwo usunąć. Skoro twardną węrze i bulgocze płyn to albo wlaśnie sie zagotował albo ma coś z głowica lub uszczelką. Nie musi przybywać oleju, może tylko ubywać płynu a nawet nie musi tez ubywać płynu, przypadki sa różne. Mam tez nadzieje ze sie myle ale cuż.. objawy mówią co innego

 

wesołych .. :641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Układ może być permanentnie zapowietrzony a właściewie zaspalinowany.

W Volkswagenach układ chłodzący SAM SIĘ ODPOWIETRZA, więc zapowietrzenie nie wchodzi w rachubę. Pozostaje kwestia twardych węży, choć i one z natury i specyfiki układu podczas pracy układu są twarde. Musimy ustalić, jak twarde one są. Czy są twardsze niż zwykle. Poza tym bulgotanie skłania nas do brania pod uwagę stanu uszczelki. W tym przypadku należałoby sprawdzić, czy płyn w zbiorniczku wyrównawczym nie zmienił koloru na ciemny i czy po powierzchni płynu nie pływają charakterystyczne tłuste plamy. Nie takie jak w tłustym rosole :629: lecz takie, jakie występują np. w kałużach (plama mieniąca się różnymi kolorami)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemas1981

Dzięki wszystkim za porady. Ale dalej za dużo nie wiem. Na bagnecie od oleju wody nie ma, a płyn w zbiorniczku jest też ok (nie ma tłustych plam). Węże są twarde (porównywałem z wężami w vw caddy z tym samym silnikiem i po nagrzaniu tam są dużo miękksze w skali od 1 do 10 w caddy są 6 u mnie 8-9). Wczoraj zagrzał mi się do wskaźnikowych 110 a potem mi spadło między 90-100 (prawie jak nigdy-zawsze miałem 100 i troszkę). Nie mam pojęcia o co chodzi w tym aucie. Nie znacie jakiegoś warsztatu we Wrocławiu który mógł by i w tym pomóc???? W jednym mi powiedzieli (nie ufam im za bardzo) że może mam skopany korek i go nie odpowietrza dobrze.

Pomocy!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zaobserwowałeś wody w oleju bo nie musiało tam jej być (to na Twoje szczęście).

Spaliny mogą przedostawać się do płynu (z cylindra przedmuch przez uszczelkę do kanału wodnego). To jest takie proste.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności