Gość bynek96 Zgłoś #1 Napisano 6 Listopada 2007 Witam. Proszę o fachową odpowiedź na temat wykrytego błędu podczas sprawdzania komputera w moim PASSACIE 1.9 TDI 110/ 81 kW,1999r. a mianowicie podczas sprawdzania błędów na komputerze rozpoznano usterkę - czujnik temperatury paliwa - G81 " przerwa/zwarcie z plusem. Usterka występująca sporadycznie."Dosłownie tak mam napisane w wydruku. I moje pytanie czy ten błąd ma wpływ na pracę silnika i jakie mogą być tego konsekwencje dodam że silnik pracuje normalnie uruchamia się też bardzo dobrze ale wolę dmuchać na zimne. Proszę o odpowiedź. Do usłyszenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcind Zgłoś #2 Napisano 9 Listopada 2007 Cześć kolego Mam ten sam błąd. Winny może być czujnik albo uszkodzone przewody. Dzisiaj po wizycie u mechanika, speca od VAGa mam info ze raczej to czujnik padł. Do mojej 115-tki czujnik kosztuje ok 35 zł (pytałem dzisiaj w ASO) i myślę że do Twojego Passka będzie podobnie. Jest on umieszczony na przweodzie za filtrem paliwa. Pisałem jakiś czas temu o tym błędzie na forum i jeden z kolegów moderatorów napisał mi, że przy awarii tego czujnika jest zwiększone dawkowanie paliwa na wtryski, a co za tym idzie większe spalanie, nie jest to zdrowe na wtryski oraz dostaje po tyłku turbina bo osadza się w niej więcej sadzy (czy tam czegoś innego ale na pewno w niczym nie pomocnego). Ja mam ten błąd już min rok bo jakoś nie mogłem się za to zabrać (mój błąd), ale nic się nie dzieje jak na razie, chyba ze jeszcze o tym nie wiem. Czujnik powinno udać się wymienić samemu, najwyżej upaprasz się w ropie, albo go zlokalizuj jedź do mechanika, sprawdźcie przewody i wymieńcie czujnik. Powodzenia Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość unomat Zgłoś #3 Napisano 10 Listopada 2007 Witam. Ja u siebie miałem taki błąd w 1,9 TDi 130KM, tylko,ż e u mnie był to błąd stały. Zakupiłem czujnik w ASO 38 zł, i przy wymianie okazało się, że mam urwany przewód od wtyczki. Trochę się namęczyłem i udało mi się zlutować przewody. Czujnika nie wymieniałem, ale mam zamiar - bo ostatnio jakoś spalanie mi wzrosło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtas1346 Zgłoś #4 Napisano 15 Grudnia 2009 Koledzy chcialbym sie dowiedziec gdzie moge najtaniej kupic czujnik temp paliwa G81poniewaz bylem na VAGu i tak pokazalo a w ASO zycza sobie za robote okolo 250 zl a mozna to samemu wymienic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #5 Napisano 15 Grudnia 2009 Koledzy chcialbym sie dowiedziec gdzie moge najtaniej kupic czujnik temp paliwa G81poniewaz bylem na VAGu i tak pokazalo a w ASO zycza sobie za robote okolo 250 zl a mozna to samemu wymienic ja w intercarsie swój kupowalem ale ogólnie sklepy motoryzacyje, cena około 30-40 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #6 Napisano 16 Grudnia 2009 kolego bynek96 dla twojej informacji masz silnik na pompie wtryskowej i z wymianą tego czujnika nie jest tak jak w pd musisz zdemontować nastawnik pompy itp. po całej operacji musisz ustawić dobrze dawke a to już vag do pracy wkracza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niuteq Zgłoś #7 Napisano 16 Grudnia 2009 w tamtym roku kupowlaem do golfa 1Z w Aso za sam czujknik dalem ok 70 zl - wymiana nie jest trudna ale bez vaga sie nie da bo tak jak pisal kolega musisz zdemontować nastawnik pompy itp. po całej operacji musisz ustawić dobrze dawke a to już vag do pracy wkracza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #8 Napisano 16 Grudnia 2009 w tamtym roku kupowlaem do golfa 1Z w Aso za sam czujknik dalem ok 70 zl - wymiana nie jest trudna ale bez vaga sie nie da bo tak jak pisal kolega Tutaj sie kolego z tobą nie zgodzę, w silniku 1Z ( takim jak w moim Passacie) nie ingerujesz w nastawnik zmieniając czujnik temperatury, jest on nad nastawnikiem wiec nastawnkia nie trzeba ruszać, zresztą zerknij sam KLIK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niuteq Zgłoś #9 Napisano 16 Grudnia 2009 Tutaj sie kolego z tobą nie zgodzę, w silniku 1Z ( takim jak w moim Passacie) nie ingerujesz w nastawnik zmieniając czujnik temperatury, jest on nad nastawnikiem wiec nastawnkia nie trzeba ruszać, zresztą zerknij sam KLIKa czy ja pisalem cos o nastawniku wydaje mi sie ze po wymianie czujnika dla pewnosci i tak trzeba podpiac pod vaga sprawdzic czy cos sie nie zmienilo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #10 Napisano 16 Grudnia 2009 Podpiąć można , bo to nie zaszkodzi,ale i bez Vag-a operacja jest do zrobienia i zajmie 10 minut. Nie pisałeś nic o nastawniku ale zacytowałeś przedmówce zgadzając się z nim . Tylko wskazałem że nie macie racji w tamtym roku kupowlaem do golfa 1Z w Aso za sam czujknik dalem ok 70 zl - wymiana nie jest trudna ale bez vaga sie nie da bo tak jak pisal kolega Cytat:Napisał nowoa musisz zdemontować nastawnik pompy itp. po całej operacji musisz ustawić dobrze dawke a to już vag do pracy wkracza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pompeusz666 Zgłoś #11 Napisano 26 Września 2014 Witam Dwa dni temu samochód zgasł mi podczas jazdy i koniec, kręciłem ale tak jakby paliwo nie dochodziło. Wcześniej miałem problemy z odpalaniem rano i twardym hamulcem (nie zawsze!). Wywnioskowałem że to pompa podciśnienia nie daje paliwa, z baku leciało. Wymieniłem pompę i dopiero wtedy odpaliłem vaga a tam pojawił się problem czujnika G81. Okazało się że jeden z kabli był wyrwany, podłączyłem i błąd zniknął. Zacząłem kręcić i odpalił (hura!!). A teraz po długim wstępie pytanie , czy awaria tego czujnika może uziemić samochód ?? Bo teraz nie wiem czy winą był czujnik czy faktycznie pompa? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach