Skocz do zawartości
katazipen

Pytanie o wymontowanie Zegarów? 3B???

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy to temat tabu ale nikt za bardzo nie chce mi tego napisać albo powiedzieć!

Co nie którzy chwalą sie jak oni wszystkiego nie wiedzą a jak zapytam to CISZA!!!!!

A może mnie tu nie lubią?????

OOO>

Jeśli pomyliłem forum to sory!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To moze zadaj to pytanie, co :?: Chodzi ci o to, ze nie wiesz, jak wyjąć licznik :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale o co chodzi z tym wymontowaniem , twój temat nic nie mówi, zprecyzuj.

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak i widzę że z nerw nie dokończyłem pytania!!

Chodzi mi o wyjęcie zegarów mam 3B 7 r benz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-> Odkręcasz dwie (lub trzy - nie pamiętam teraz) śruby od spodu obudowy kierownicy

-> zdejmujesz dolną i górną obudowę (zaraz za kołem kierowniczym)

-> wyciagasz tą ozdobną harmonijkę

-> odkręcasz dolną częśc tapicerki. Tą z półeczką i pokrętłami od świateł i licznika

-> odkrecasz 3 śruby - znajdziesz je w dolnej części zegarów (miałem spory wkretak z końcówkami i trochę ciezko mi to się odkręcało)

-> po odkręceniu wszystkich srub, wkładasz rekę za licznik i go wypychasz

-> wypinasz dwie kostki (po obu stronach licznika) - .... i gotowe :!: :-)

 

ps: przygotuj sobie imbusy, bo prawie wszystkie śruby są takie.

ps 2: no i jesli masz IMMO, to musisz po złożeniu spowrotem kluczyk "przyuczyc" :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że jednak są osoby które pomagają! Wielkie dzięki! A jak przyuczyć kluczyk ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na forum jest gdzies opis, ale ja to po swojemu w sumie robie. Wkładam kluczyk w drzwi kierowcy, przekrecam na ZAMKNIĘTY i wciskam ZAMYKANIE, to samo na OTWARTY. No i trochę popstrykasz i za którymś razem sam zauważysz, ze działa :evil: Już 3 razy licznik wyciągałem i dalej lipa - nie mogę znaleźc odpowiedniego :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja nie mam wkładek u kierowcy i pasażera! Tylko na tylniej klapie! A czego nie możesz dobrac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz wkładek, to włóż kluczyk do stacyjki i na wyłączonym zapłonie popstrykaj a potem na włączonym - musi zadziałac - to żadna filozofia - 15 sekund i klucz działa :-)

 

A czego nie moge dobrać :?: Odpowiedniego licznika. Jak już jakis znajdę, to albo spierd....ony albo nie ma wbudowanej funkcji MFA :zdegustowany: Bo mój w czasie jazdy, rozbłysł, zadymil, wskazówki zdechły i tylko podświetlenie zostało, zliczanie kilometrów i kontrolki na tarczy predkosciomierza. Reszta nie działa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym popstrykać ??????????

A orientujesz się może jakie są diody w podświetlaniu licznika chodzi o model i rozmiar ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to czym "popstrykać" :?: No przyciskami na kluczyku. A co ty myslałeś :?:

Że palcami :?::rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie mam alarmu mam zwykły kluczyk!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jak masz zwykły kluczyk (bez przycisków), to nie wiem co ci poradzic :wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn że nie odpalę auta ?????????????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy masz IMMO. Bo jeśli jest, to czytnik znajduje się w liczniku. no i wtedy trzeba przyuczyć klucz do nowego licznika. Tak jest przynajmniej w B5 - w B4 nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli zmieniasz licznik na inny to musisz klucze zgrać z immo, a jeżeli zamierzasz spowrotem włożyć stary to nic nie musisz z kluczami kombinować bo nic się nie wykasuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wkładam stary licznik! Więc wszystko będzie OK? Tylko podświetlanie zmieniam!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 99% będzie OK.

1% bo zawsze może coś niespodziewanego wyskoczyć :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek75 skad ty facet takie genialne pomysły bierzesz :| z kodowaniem tych kluczyków.. nie wiem też czemu moderatorzy nie robia pożadkow :D Oj dawno mnie tu nie było ;)

 

Z tego co pamietam dawałem opis jak wymontować licznik chyba ze 3x... ale napisze jeszcze raz:

1. płaskim śrobokretem podwazasz leciutko plasticzek z lewej strony ( co zakrywa bezpieczniki ) mozna tez na chama rwać ale nie polecam :)

2. Pod plasticzkiem masz dwie śrobki, torx które trzymaja plastik pod kolumna kierownicy

3. Teraz masz jeszcze dwie śroby z przodu jedna z lewej, zaraz nad schowkiem na gazete... druga z prawej w tym głebokim schowku pod światłami :)

4. Cały plastik jest zamocowany jeszcze na taki biały uchwyt w lewym rogu nad pedałami i z prawej tak mniej wiecej w 1/3 od końca na taka metalowa spinke ( te uchwyty nie przeszkadzaja w zdjęciu pisze tylko żebyś potem wiedzial jak złożyć :)

5. odchylasz dzwignie od regolacji kolumny kierownicy tam masz imbusa... krzyżakiem odkrecasz dwie śrobki od dołu ktore mocuja górny plastik

6. Przekręcasz kierownice o 90* i masz za kierownicą na krzyzaka jedną śrobke.. potem o 180 w druga strone i masz nastepną od mocowania dolnego plastiku :)

7 żeby wyjąć ta harmonijke to najłatwiej zdjąć kierownice :D Ale można też bez ;) mocowanie 4 śrobki torx dwie z dołu odkrecisz łatwo z góry jest mały problem ale też się da :)

8. Liczniczek trzymają dwa torxy :)

9 Wszystko :D

 

Do wprogramowania kluczyków musisz mieć czyste pestki, bo te twoje ktore masz mogą nie pójść :) Szczerze mówiąc to lekko sie pogubiłem które już gdzie ida :) Ale te które siedzą w kluczykach scyzorykach nie ida na pewno na drugi raz :) Te normalne powinny iść :) Robisz to vagiem a nie żadnym przekrecaniem kluczyków i czekaniem 15s :P itd :) - przy nowym..

 

przy starym nic sie nie stanie :) Godzina i przebieg dzienny ci sie skasuje :)

 

Do wymiany podswietlenia najlepiej diody PLCC2 :) 3,2x2,8x2,2(dokladnie wymiaru nie pamietam) o kolorze 360(albo 370 też nie pamietam ;) ) musisz wziąść i popatrzeć :) Ale napewno nie jest to standard BLUE :) Jak bedziesz zmieniał :) To uważaj na strzałki :) Bo silniczki łatwo popsuć :) Jak by co moge dać ci foty mam na stanie licznik do B5 z FIS'duzym w sumie to sprawny ;) wali sie czasem komputer ale do naprawienia :) Kiedyś dobiore sie to naprawie :)

 

POZDRO!

 

Pozdro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MrWho - nie wiem do czego "pijesz", ale w ciągu ostatnich dwóch miesiecy, wyciagałem licznik ze 4 razy i za każdym razem trzeba było spowrotem przyuczyc kluczyk do licznika, bo w przeciwnym przypadku, auto po odpaleniu za chwilę gasło. "Przyuczenie"

wyglądało tak, jak to wczesniej opisywałem. No ale skoro lepiej znasz mój samochód niż ja sam, to :padam: przed tobą.

 

Tylko w przypadku licznika z innym IMMO, moze jest tak jak opisujesz. Nie wiem, bo nie znalazłem jeszcze takiego, co by pasował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności