Skocz do zawartości
Gość rafik78

[silnik] temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rafik78

panowie mam zasadnicze i poważne pytanie jaka powinna być prawidłowa i właściwa stała temperatura silnika podczas jazdy pojazdu VW passat B3 2.0 silnik (2E) pytam bo nikt nie umie mi odpowiedzieć a książka która posiadam nie wyraża sie o tym jasno , a dodatkowe pytanie to w jakich przedziałach powinien otwierać sie termostat i przy jakiej temperaturze powinien włączać się wentylator na pierwszy bieg i jaka temperatura na drugi bieg ??

Pytanie kieruje z powodu tego iż temperatura mojego silnika podczas jazdy to przedział 60-65 stopni przy temperaturze otoczenia taka jaka mamy obecnie a wentylator załącza sie przy około 80 stopni na 1 bieg(szybkość) a przy 90 stopniach na 2 szybkość . jeżeli temperatura jest zła to co za to odpowiada ?? czujnik temperatury ?? który ?

proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie temp. niezależnie od pory roku waha sie w okolicach 90"C, oczywiście gdy są upały to wzrasta grubo powyżej tej granicy ( stanie w korku}wtedy włącza sie wentylator ale nie powiem Ci przy jakiej dokładnie temp. to następuje, niech wypowiedzą się fachowcy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafik78

martin mnie tez się wydaje że prawidłowa temp to 90 stopni , bynajmniej taka miałem w polonezie a przy 95 stopniach włączał sie wentylator . hmm mysle że tu powinno byc podobnie bo czuje jakby silnik był niedogrzany .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak u Ciebie temp. waha sie w ok. 60"C to winny chyba będzie termostat bo za szybko sie otwiera i silnik nie osiąga optymalnej temp. przez to chyba więcej żre Ci paliwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W silniku 2e czujnik temperatury ma dwie funkcje (cztery piny w czujniku) jedna to informacja o temp. silnika do ECU druga informacja na wskaźnik. Temperatura optymalna to około 87 stopni, niższa termostat do wymiany. Często w tym typie występuje brak masy na wskaźnik i wskazówka utknie w martwym punkcie lub nie podnosi się w ogóle, dotyczy to równiez wskazania paliwa.

Otwarcie termostatu 87 stopni

wentylator 1 etap włączenie 92 - 97

2 etap włączenie 99 - 105

cisnienie w układzie 1,3 - 1,5 bara

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafik78

jeżeli chodzi o wskazania to wskazówki pracuja problem z masa już mi elektryk naprawił bo owszem był takowy . hmm jezeli chodzi o ECU ??? podpowiedz bo laik jestem , hmm a termostat mówisz do wymiany tzn za szybko sie otwiera ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury chłodziwa jest przetwornikiem; zespół sterowania wykorzystuje go do określenia temperatury silnika.

 

Podczas fazy rozgrzewania silnik potrzebuje bogatszej mieszanki. Zespół sterowania określa temperaturę silnika wykorzystując czujnik temperatury chłodziwa i koryguje mieszankę wydłużając czas wtrysku w czasie, gdy silnik jest chłodniejszy.

 

Podczas fazy rozgrzewania silnik pracuje na biegu jałowym przy trochę wyższej prędkości silnika. Zespół sterowania określa temperaturę chłodziwa wykorzystując czujnik temperatury chłodziwa i koryguje prędkość na biegu jałowym trochę podnosząc pożądaną wartość prędkości na biegu jałowym.

Co do termostatu to może się nie zamykać, i masz obieg duży cały czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafik78

ale ten sam czujnik odpowiada za uruchomienie wtryskiwacza rozruchowego , hmm czyli ogólnie do wymiany czujnik i termostat .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj sobie ten temat:

http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/temp-silnika-dochodzi-do-110pomocy-vt13932.htm?postdays=0&postorder=asc&highlight=termostat&start=14

dotyczy takiego samego silnika jak twój.

Ja u siebie wymieniłem termostat, włącznik wentylatora bo był walnięty pierwszy bieg i czujnik temperatury wcześniej naprawiłem wskaźniki temperatury i paliwa(zimne luty) a wskazanie i tak jest około 92 lub 93 stopnie jak na wskaźniku temperatury dochodzi do 100 załącza się wentylator podejrzewam, że czujnik temperatury, który kupiłem jest nieodpowiedni do mojego silnika ponieważ ma inne oznaczenie literowe na końcu numeru w starym było A w nowym jest D. Wkurza mnie to, że nie widzę reakcji na wskaźniku czyli spadku temperatury po zwiększeniu prędkości jazdy. Chce jeszcze kupić jeden czujnik w ASO VW jeżeli to nie pomoże pozostaje wymiana chłodnicy i ponownie termostatu.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafik78

kaaru teraz to juz jestem głupi , zobaczymy co w serwisie powiedza . w którys dzień podjadę to zobaczymco powiedzą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ASO Cię skroją na pewno straszliwie. Na początek sprawdź jak rozgrzewa się górny i dolny wąż przy chłodnicy jeżeli równomiernie to najprawdopodobniej walnięty jest termostat. Jeżeli po paru minutach pracy silnika dolny wąż chłodnicy jest "zimny" a górny bardzo ciepły powinien wówczas otworzyć sie termostat wtedy dolny wąż powinien mieć temperaturę zbliżoną do górnego, spróbuj wymienić czujnik temperatury oczywiście po ostygnięciu silnika, wyciągasz zawleczkę wyciągasz czujnik na jego miejsce wkładasz nowy z nową gumowa uszczelką u mnie to minuta pracy w Twoim przypadku chyba tak samo możesz jeszcze pokusić sie o pomiar rezystancji czujnika jeżeli masz jakiś miernik wartości są podane w temacie, który Ci podałem wyżej. ASO to ewentualnie zakup firmowego czujnika i termostatu, który i tak przed montażem sprawdź gotując w garnku z termometrem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafik78

ok kajaru , a tak na koniec to jest gdzies w książkach określona prawidłowa temperatura pracy silnika 2E ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie znalazłem w książce, konkretnie podanej wartości temperatury cieczy chłodzącej.

Jest podana temperatura otwarcia termostatu:

-początek otwarcia 85°C;

-całkowite otwarcie 105 °C.

Podane są też wartości temperatury przy, których powinien się załączyć wentylator:

1 bieg temperatura włączenia- 92 do 97° C

temperatura wyłączenia-84 do 91 °C

2 bieg temperatura włączenia - 99 do 105 °C

temperatura wyłączenia-91 do 98 °C

Wynika z tego, że prawidłowa temperatura to około 90 °C. Ja reaguje nerwowo na wartość temperatury na wskaźniku w okolicach 100 °C pomimo tego, że wentylator się załącza i wskazanie spada do około 92 lub 93 °C ponieważ miesiąc temu zrobiłem uszczelkę pod głowicą a co chwilę wyjący wentylator chłodnicy przy temperaturze powietrza w okolicach 5 °C nie poprawia mi samopoczucia, bo co będzie gdy przyjdzie lato. Podejrzewam, że może być już czas na wymianę chłodnicy przez 16 lat miała prawo się zamulić.

Ty masz co prawda problem raczej zza niskim wskazaniem temperatury ale ja również po zakupie mojego Passata miałem wskazanie w granicach 70 °C tylko ze u mnie był uszkodzony czujnik temperatury i termowyłącznik wentylatora chłodnicy i uszczelka poszła się kochać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafik78

kajaru dokładnie mi o to chodziło , czyli u mnie jest walniety i termostat i czujnik temperatury , he nie dośc że podczas jazdy mam temp 60 - 70 stopni to wentylator załącza mi się przy 80 stopniah -1 bieg a przy 90 stopniach 2 bieg , czyli silnik nie dogrzany a co z tym idzie za dużo pali . w poniedziałek jestem umuwiony z mechesem więc we wtorek napisze co i jak u mnie sie działo .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie dość, że podczas jazdy mam temp 60 - 70 stopni to wentylator załącza mi się przy 80 stopniach -1 bieg a przy 90 stopniach 2 bieg

Mam identycznie jak Ty - temp. około 70"C i ani grama więcej; z włączeniem wentylatora też nie tak - pierwszy bieg przy 110"C, a drugiego w ogóle nie było. Podejrzewaliśmy spalony bieg w silniku wentylatora, a okazało się, że uszkodzony był termowyłącznik wentylatora chłodnicy i on tak "głupił" silnik przekłamując temperaturę (silniczek gut) - Tobie polecałbym też jego wymianę ze względu na dziwne temperatury włączania wentylatora i obowiązkowo termostat. Na ASO powiedzieli, że taka temperatura robocza wskazuje na niedogrzanie silnika, ponieważ termostat powinien się otworzyć przy 87"C i w ogóle temp. powinna się utrzymywać w okolicy 90"C (pojechałem aż na ASO, bo 100 ludzi i 100 opinii, a w końcu nie chcę wykończyć mojego "złotka" :D ).

Zobacz również tutaj:

http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/silnik-dziwne-wskazania-temperatury-vt23911.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafik78

więc koledzy byłem u specjalistów w serwisie VW no i tak przycisnąłem ich do muru że troche jestem mądrzejszy lecz nie do końca , mianowicie , wymieniłem termostat na oryginał VW , czujnik temperatury prze chłodnicy i czujnik ten czarny co podaje na zegra temp . wkurzyłem sie bo przychodze po auto pytam sie czy wszystko gra , czy sprawdzone a oni że tak . więc wsziadam odpalam i sprawdzam , grzeje no i wskazuwka zatrzymała się na 70 stopniach , wentylator sie włączył a ja prawie zagotowałem :(:( ze złości . wysiadam i krzycze jak to sprawdzaliście jak tu wentylator włącza się przy 70 stopniach ???? he a oni że sprawdzali na swoich czujnikach temperatury i termometrach i wszystko gra , więc nie wierząc kazałem im pokazać he a tu fakt , patrze temperatura na ich zegarach 87 stopni i włącza się wentylator ha a u mnie na zegarze pokazuje 70 stopni , hmm szok termostat prawidłowo trzyma temperaturę bo jadąc nawet na takim mrozie jak ostatnio mam cały czas koło 70 stopni ( czyli 90 stopni według prawidłowego wskaźnika ) he i teraz jestem głupi co powoduje że zegar pokazuje mi 70 stopni jak prawidłowo jest 90 stopni ????? przypominam że czujnik ten co podaje na zegar wymieniłem na nowy oryginalny !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rafik78, mozliwe że nowy czujnik jest walnięty albo zimnie luty w zegarach

 

_wyszukiwarka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeżeli chodzi o wskazania to wskazówki pracuja problem z masa już mi elektryk naprawił bo owszem był takowy . hmm jezeli chodzi o ECU ??? podpowiedz bo laik jestem , hmm a termostat mówisz do wymiany tzn za szybko sie otwiera ???

Proponuję żebyś sprawdził jak daleko podniesie się wskazówka czujnika temperatury,najlepiej z pomocą drugiej osoby zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury i niech Twój pomocnik zewrze na chwilę styki we wtyczce a Ty przekręć kluczyk w stacyjce i obserwuj jak wysoko podejdzie wskazówka wskaźnika temperatury. Zwarcie styków nie może trwać zbyt długo ze względy na możliwość uszkodzenia wskaźnika jak dojdzie za skalę. Jeżeli wskazówka podejdzie w okolice 110°C przyczyny zaniżonego wskazania temperatury należałoby wówczas szukać w "zimnych lutach" a dokładnie w styku na nóżkach stabilizatora napięcia znajdującego się na płytce licznika. U mnie do momentu kiedy nie wlutowałem tego stabilizatora na stałe do płytki licznika(wcześniej był włożony w niebieską podstawkę) wskazanie zależało od drgań jakie przenosiły się na licznik raz wskazanie było innym razem nie, powracało na jakiś czas po puknięciu w deskę. Zajrzyj do tego tematu jest tam dokładnie opisany problem ze stabilizatorem:

http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/zimne-luty-jak-sprawdzic-a-moze-czujnik-czy-co-vt724.htm?postdays=0&postorder=asc&highlight=czujnik&start=7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie podczas jazdy temp = wskazowka lezy na wsporniku. Jak jest korek, po 10 min. wentylator wlacza sie ale dopiero przy 100 stopniach :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafik78

więc jak byłem u mechesa w serwisie sprawdził to co mówisz mianowicie zwarł na chwile kabelkiem i zegar ruszył aż do 110 stopni potem szybko wyją i mówi że czujnik więc go wymieniłem na nowy oryginał , tak więc bardziej obstawiam te zimne luty . ale teraz nie mając garażu na tym zimnie nie będe wyciagał , tak że dzięki koledzy za pomoc , wrazie jednak jakbym znalazł troche czasu na na prawe i uda mi sie z tym zrobić to odświerze temat dla przyszłych kolegów z podobnymi problemami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności