Skocz do zawartości
tomatoma

problem z modułem silnika i skrzyni lub samej skrzyni pomocy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam problemy z moim paskiem 02r 1.9tdi automat AG4 combi kupiony z niemiec gdy go kupiłem rok temu było wszystko ok po jakims czasie zaczęła fiksować skrzynia nie załączał lock up oddałem do mechanika wymienił zawory sterujące w skrzyni olej i filtr i było ok pojeździłem jakieś dwa miesiące i się zaczęło jak zaczynałem jazdę to skrzynia książkowo płynne przełączanie auto śmiga jak się przejechało 20 km gdy sie wszystko zagrzało zaczynało nie zapinać lock up pojechałem do mechanika podpiął pod aparature sprawdził ciśnienia skrzyni ok podpiął vaga i błędy takie jak.

moduł komfortu,

 

1135 czujnik kontroli wnętrza obwód przerwany,

912 przełącznik szyby lewej przedniej nieprawidłowy sygnał

 

moduł silnika

9112 moduł sinika zablokowany

 

skrzynia biegów

777 czujnik położenia pedału gazu

660 kick down potencjometr przepustnicy

529 brak informacji o obrotach

545 połączenie elektryczne silnik /skrzynia

1314 sterownik silnika uszkodzenie mechaniczne

 

po skasowaniu błędów wgrał nowy soft do modułu odpalam paska wyjezdzam wszystko ok przyjechałem do domu na drugi dzień wyjeżdżam i po chwili problemy przejeżdżam kilka set metrów 1 ciągnie idealnie 2 super gdy przełącza na 3 obroty lecą do końca ale lekkim gazem ciągnie ale słabo bo jak mocniej to lecą obroty jak z górki sie rozpędzi to załączy 4 i też ciągnie ale naciskając pedał redukuje na 3 i obroty lecą i trzeba operować delikatnie żeby jechać na 3 do mechanika podpina vaga i błędy ale na module silnika

 

odblokowaliśmy pasior czysty wyjechałem i to samo powrót pod vaga i moduł sinika czysty ale znowu błędy na skrzyni błędy 777,660,529,545,1314, skasowaliśmy ale dalej takie objawy

 

mechanik twierdzi że gdzieś na połączeniu miedzy modułami zwiera do masy jakis kabelek lub na wtyczkach, może ktoś się z czymś takim spotkał albo wie co to może być pomóżcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy zrobiliście diagnostykę skrzyni podczas jazdy wraz z zapisaniem logów odpowiednich parametrów??? - bardzo dużo to by wyjaśniło...

 

Masz błąd:

777 czujnik położenia pedału gazu - przydało by się to sprawdzić czy zadane 100% jest osiągane w 100% przyczyn może być tu sporo??? moduły pedału gazu są trochę awaryjne, ale...

 

529 brak informacji o obrotach - tu też jeśli gubi informację z czujnika o obrotach to skąd ma wiedzić jaki bieg dopasować ?? i również silnik nie wie co jest grane więc głupieje sterownik... Czujnik obrotów silnika/wiązka/wtyczka???

 

545 połączenie elektryczne silnik /skrzynia (czujnik obrotów też podaje sygnał z silnika do modułu skrzyni) - poszukiwanie prawidłowości połączeń lub uszkodzony sterownik/inne dolegliwości - ale to trzeba dokładnie wybadać zanim się zacznie wymieniać. Najpierw zajął bym się obrotami silnika?

 

mechanik twierdzi że gdzieś na połączeniu miedzy modułami zwiera do masy jakis kabelek
- jest bardzo blisko - tylko może to nie być kabelek a czujnik obrotów który zwiera do masy powodując głupawkę???

 

Reszta błędów jest powiązana więc najpierw należy zacząć poszukiwania od głównego błędu wykluczając je po kolei...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mechanik mówił że robił testy i jeszcze jedno czy może to coś mieć wpływ gdy zawiozłem mu samochód jak nie zapinał lock up to jak pokasował te błędy to wgrał nowy soft do modułu ale z warsztatu jechał normalnie i na drugi dzień zaczęło się dziać z tą 3 tak i od wczoraj dumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to jak pokasował te błędy

Jak pokasował błędy to wszystko chodziło ok - do czasu kiedy znów problem nie powrócił, nie ma tu odnośnika kiedy problem powróci za dzień czy za dwa.

 

wgrał nowy soft

Soft wgrał trochę bez potrzeby bo to nie wina softu - tylko osprzętu silnik/skrzynia

 

Błędy które zostały zapisane w pamięci cały czas naprowadzają nas na przyczynę awarii, więc może tam wgrać nawet film na DVD i to nic nie pomoże jak sygnały z czujników są błędnie podawane do sterowników...

 

Jeśli jest brak informacji (lub są one przerywane) o obrotach to głupieje silnik i głupieje z nim skrzynia - a cały problem masz przecież z właściwym włączaniem biegów przy danych obrotach silnika. Czujniki i osprzęt podają sygnały do komputerów sterujących i to one ustalają pracę całego zespołu silnik/skrzynia. Jeśli jakis sygnał jest niepoprawny to sterownik przechdzi w sterowanie awaryjne lub notlauf.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak wszystko się zgadza tylko jeszcze jedno mie nurtuje czemu skoro błędy są to na pierwszym i drugim biegu skrzynia chodzi idealnie a na 3 i 4 nie chce może mieć na to wpływ prądkośc samochodu z jaką się porusza. wracająć do pytania wcześniej to że po skasowaniu błędów wracają po chwili wystarczy przejechać darę mertów do właczenia 3 biegu i już go nie ma i jak się podepnie kompa to błędy spowrotem są. Nic chyba sam nie wymodzę dzisiaj jadę do mechanika innego jeśli coś ustali to dam znac. A i jeszcze jedno olej był wymieniany w skrzyni przed wakacjami i w sobote prawdzałem i miał brązowy kolor taki ciemny jak kakao też mnie to nie pokoi i mam obawy co do samej skrzyni mechanik jak wymieniał olej to zalał ją bodajrze dextron 4 mówił że jest lepszy od oryginalnego VW pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wstępnie usterka zdiagnozowana a dokładnie wszystko będzie ustalone jak wyciągniemy skrzynie prawdopodobnie poleciały tarczki od 3 i 4 biegu jutro wszystko sie będę wiedział

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam i juz po awarii usterka naprawiona tarczki w skrzyni wymieniono na nowe przy okazji zregenerowano sprzęgło i pompę i skrzynia jak nowa auto śmiga jeśli ma ktoś problemy ze skrzynią automatyczną to znam fachmana ze śląska który mi naprawiał mogę dać namiary piszcie na maila

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość trancekostek

witam mam chyba ten sam problem , opisze co mi sie dzieje i prosze o twoja odpowiedz

 

jedynaka i dwojka smiga a jak dojdzie do trojki to zamula na maxa i obroty ida w gore tak jak by na sprzegle jechal , zgasisz silnik i resert kompa pomaga ale dalej to samo probowalem na tiptroniku i jak dalem z 2 na 3 to sam komputer dal mi na 5 tke ! jesli mam ten sam problem co ty to podaj mi namiary do tego mechanika dzieki i pozdrawiam czekam na odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość trancekostek

acha i ile ta przyjemnosc cie kosztowala?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności