Skocz do zawartości
Szychu

czujnik temperatury

Rekomendowane odpowiedzi

Czy przed wymianą czujnika temperatury (chodzi mi o ten z tyłu silnika) trzeba wypuścić z układu chłodzenia płyn, czy może można to zrobić z płynem w układzie? Wydaje się to czynnością prostą ale wolę się upewnić zanim przystąpię do rzeczy. Jeśli ktoś to robił to proszę o jakieś wskazówki na co ewentualnie uważać. Z góry dziękuję :padam:

Aha mowa o silniku 1.8 20v ADR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba spuścić płyn, trochę i tak się wyleje po wyjęciu czujnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płynu nie trzeba spuszczać - możesz ew. trochę odessać. Po wyjęciu czujnika trochę go wyleci, a wiec silnik musi być zimny bo można się poparzyć... Odrazu kup nową uszczelkę od czujnika. To chyba wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisał kolega na zimnym, bo się popażysz, nie musisz spuszczać, ale po wymianie napewno będziesz musiał dolać :ok: i najważniejsze, jest trzy rodzaje czujników różniących się od siebie kolorami. Z analizy Vagiem, występuje przy nim błąd 16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High poczytaj tu http://www.forum.vw-passat.pl/topics33/blad-00515-g40-16500-g62-16486-g70-brak-mocy-vt2844.htm?highlight=g62

 

:ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz odessać jak pisałem wtedy ciśnienie jest mniejsze i mniej wyleci...ale wyleci tego tak czy owak niewiele więc tym bym się nie przejmował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podopne sie pod ten temat :P

Mam pytanie! Gdzie jest drugi czujnik temperatury płynu chłodniczego w 1.8T AEB (jeden jest z tyłu silnika) po uruchomieniu silnika zapala mi sie kontrolka od temp i brzeczyk trzy razy "pipczy" i dopiero gasnie jak 90stopni silnik bedzie miał ;/

w Polski VAGU na jednym z bloków danych pokazuje mi -100stopni... wiec mysle ze to wina tego drugiego czujnika bo ten z tyłu silnika jest OK.

 

Plz o szybka odpowiedz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.mam taki problem.nie pokazuje mi temp na desce rozdzielczej - wczesniej jak cos sie psulo to skakalo , raz gora , raz doł az w koncu sie zepsulo i wskazowka stoi na 0.

Mam pytanie, co moglo sie zespuc? Czujnik temp silnika czy termostat? chce wymienic ale niewiem o czego zaczac . niby koszta nie duze ale po co wymieniac np cos co jest dobre .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podopne sie pod ten temat :P

Mam pytanie! Gdzie jest drugi czujnik temperatury płynu chłodniczego w 1.8T AEB (jeden jest z tyłu silnika) po uruchomieniu silnika zapala mi sie kontrolka od temp i brzeczyk trzy razy "pipczy" i dopiero gasnie jak 90stopni silnik bedzie miał ;/

w Polski VAGU na jednym z bloków danych pokazuje mi -100stopni... wiec mysle ze to wina tego drugiego czujnika bo ten z tyłu silnika jest OK.

 

Plz o szybka odpowiedz ;)

temp nie powinna przekraczać 90 *C chyba że wentylator działa na drugim na 1 biegu

 

---------- Post added at 18:35 ---------- Previous post was at 18:33 ----------

 

witam.mam taki problem.nie pokazuje mi temp na desce rozdzielczej - wczesniej jak cos sie psulo to skakalo , raz gora , raz doł az w koncu sie zepsulo i wskazowka stoi na 0.

Mam pytanie, co moglo sie zespuc? Czujnik temp silnika czy termostat? chce wymienic ale niewiem o czego zaczac . niby koszta nie duze ale po co wymieniac np cos co jest dobre .

czujnik jest do wymiany ale przed wymianą zewrzyj styki we wtyczce i zobacz czy wskazówka się ruszy jeśli tak to reszta jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie pokazuje mi temp na desce rozdzielczej - wczesniej jak cos sie psulo to skakalo , raz gora , raz doł az w koncu sie zepsulo i wskazowka stoi na 0.

Skoro wskazówka skakała, to winny jest czujnik temperatury, znajdujacy się w króćcu za blokiem silnika. Zanim kupisz nowy, to sprawdź, jaki masz kolor obwódki na starym czujniku i kup identyczny.

Edytowane przez Danek75

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do koloru to nie koniecznie gdyż np zielone zastąpiły czarne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności