Skocz do zawartości
Gość thoomass

Jak zdjąć "srebrna blache" z tylnych drzwi po zdje

Rekomendowane odpowiedzi

Gość thoomass

Witam serdecznie. Po problemach z c zamkiem postanowilem rozebrac tylne drzwi od strony wierowcy bo prawdopodobnie uszkodzony mam wlacznik co potwierdza zamkniecie drzwi i wlacza oswietlenie. Prosze poradzcie mi jak rozebrac tylne drzwi zeby dostac sie do zamka? Tapicerka ladnie zchodzi 2 srobki w raczce i jedna na torxa pod spodem zatrzaski i tapicerki nie ma. Pozdjeciu linki i kostek jest srebrna blacha na 7 srob na klucz 10 odkrecam je ale ona ani zrgnie odchodzi lekko bo jest na jakiejs uszczelce ale nic dalej a boje sie zeby czegos totalnie przez sile nie zdemolowac. Prosz eporadzcie jak zdjac ta blache? z gory dziekuje bo przez ten zamek nawet alarm mi sie nie uzbraja. Pozdrawiam i dziekuje za kazda odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz w warsztacie passata i w szukaj tam jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość thoomass

Owszem jest instrukcja dematarzy przednich drzwi ale tam jest cut inaczej, nie wiem po co odkrecac srubt przy zamku tam gdzie blokuje sie drzi aby dzieci od srodka nie otwieraly naprawde brak mi pomyslu cos trzyma po odkreceniu 7 srub. ciegielko od rygla idzie tam w srodek do zamka moze ono? Ale jak je zdjac, prosze poradzcie. Dziekuje bardzo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:614: Najpierw po zdjęciu boczka należy zdjąć dwie duże gumowa zaślepki. pod nimi zobaczysz śruby które trzymają szybę, należy je poluzować.

 

Poproś drugą osobę aby dobrze przytrzymała szybę bo jak odkręcisz i zdejmiesz blachę to szybka może wypaść i się potłuc. Jak już cały mechanizm podnoszenia szyby będziesz miał w rękach to odepnij kostki elektryczne i go na bok.

 

Teraz należy zabezpieczyć szybę tak aby się nie wysunęła z prowadnic, można ją wyjąć lub podeprzeć drewnianym klockiem od środka drzwi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lizarg

szkoda że temat umarł ... szukam dokładnie tego samego jak zdjąć blache z tylnych drzwi , doszłem już do wyjęcia szyby , teraz nałeży odkrecić zamek i popuscić linke z klamki , nie wiem jak to zrobic ! czy ktoś już to ściągał ??? , chce się dobrać do zamka i przy okazji wrzucić maty bitumiczne ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pyra

Cała zabawa z rozbiórką poszycia tylnych drzwi niczym nie różni się od rozbiórki przednich,za wyjątkiem nieszczęsnego pomysłu mocowania szyby w podnośniku za pomocą upierdliwej tulejki rozprężnej.Demontaż tego badziewnego połączenia jest prosty,rozwierca się ten plastik poprostu,a do ponownego montażu należy użyć nowego zestawu kupionego w serwisie za ok.2,50zł.I tu uwaga, mając nową oryginalną część do połączenia daję "konia z rzędem" temu kto to zmontuje i nie starga sobie nerwów przy tej pracy.

ODŁĄCZYĆ AKUMULATOR!!-ustrzeże nas to międzyinnymi od generowania błędów w komputerze!

Demontaż zespołu zamka -przez otwór w czole drzwi kręcić (aż do zwolnienia zaślepki)kluczem torx śrubę mocującą zaślepkę wkładki i wyjąć klamkę wysuwając uprzednio kostkę-klin z linką-podważyć cienkim wkrętakiem(tak jak w drzwiach przednich).Kluczem torx odkrecić w czole drzwi dwie śruby mocujące zamek,odłączyć złącze z przewodami elektrycznymi.

Lizarg,maty bitumiczne niewiele zmienią-ciszej nie będzie :hyhy: bo i tak jest cicho,przynajmniej w tylnych drzwiach :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lizarg

No cóż , zanim zajmę sie demontażem blachy tylnych drzwi , będę musiał zaopatrzyć sie w komplet do blokowania szyby tylnych drzwi ,,, szkoda że nie jest to takie proste jak w przednich drzwiach , no i obawiam sie czy poradzę sobie zablokować szybę tym plastikiem , przez tą malutką dziurkę .

Maty bitumiczne nie mają wyciszyć , do wyciszania należało by użyć specjalna gąbkę do pochłaniania hałasu , maty raczej mają zlikwidować rezonans , drganie blach szczególnie przy bassie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Siemka co do mocowania szyby w drzwiach to jest ono bajecznie proste wystarczy szybe opuścić i wypchnąc klin plastikowy z gniazda tej plastikowej tulejki śrubokrętem o takiej samej średnicy. montaż to jeszcze prostsza sprawa!

Podciągamy szybe w prowadnicach drzwiowych do góry mocujemy wyciśnięte wcześniej tulejki klinując je w szybie do podciągnięcia szyby i zabezpieczenia jej wystarczy szeroka taśma klejąca. JAk już mamy zablokowaną szybe w pozycji "zamknięte okno" wtedy montujemyblache z regulatorem pamiętając żeby regulator był w takiej samej pozycji w jakiej wymontowywaliśmy szybe. Jak już wszystko jest na swoim miejscu usuwamy tasme klejącą i delikatnie wsuwamy szybe w dół trzeba wyczuć miejsce w które wchodzi ten plastikowy klin docisnąc i klik szyba siedzi w regulatorze- może tródno sie to czyta ale robota jest banalna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Garrett

Witam, odswieze troche temat - mianowicie zlokalizowalem miejsce w ktorym woda wlewa sie do wewnatrz auta (B5FL), znajduje sie ono wlasnie pomiedzy w.w. "srebrna blacha" a tylnymi drzwiami. Zeby wymienic uszczelke znajdujaca sie dookola blach musze ja zdemontowac, zdemontowanie tapicerki przebieglo szybko i sprawnie, jednak problem zaczyna sie wlasnie przy demontazu blachy. Odkrecilem sruby mocujace ja do drzwi, i teraz moje pytanie: co jeszcze musze odkrecic zeby swobodnie wyciagnac blache i nic nie uszkodzic (ew. jakie czesci musze wczesniej kupic). Powyzej wyczytalem ze przy wyciaganiu szyby musze wybic kolek rozprezny (czy moge go uzyc ponownie?). Czy dwie sruby znajdujace sie na krawedzi drzwi musze odkrecac, czy tez zajac sie dwoma kolkami ktore mocuja zamek do blachy zostawiajac tym samym zamek przykrecony do drzwi? W jakiej kolejnosci wykonac poszczegulne czynnosci, prosze o podpowiedz. Najlepiej jezeli ktos demontowal ta blache rowniez z tylu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście to przerabiałem jakieś 2 miesiące temu (tylne drzwi). Na tym Forum jest to kilkakrotnie opisane.

Na pocztku, po zdjęciu tapicerki musisz zdjąć gumową zaślepkę. Zjechać z szybą na dół aż przez otwór po zaślepce zobaczysz ten nieszczęsny kołek do wyjęcia. Niektórzy piszą żeby go wybić (od siebie). Mnie akurat udało się go wyciągnąć (do siebie) zakrzywionym drutem. Najpierw wewnętrzą cześć a następnie zewnętrzną. Późniejw ykorzystałem ten sam kołek. Jednak nie siedzi już tak pewnie jak przedtem ale chyba nie wyleci. Tylko wbijaj go delikatnie, w końcu to szyba.

Żeby wyjąć ta blachę musisz odkręcić wszyskie śruby (chyba 7 szt.), które bezpośrednio trzymają blachę. Oraz dodatkowo śruby, które mocują zamek oraz poluzować śruby klamki. Jak poluzujesz śrubę mocującą klamkę to wtedy da się zdjać z klamki plastikową zaślepkę i wtedy da się odczepić linkę. I jak masz już to wszysko zrobione to blacha wychodzi razem z zamkiem.

 

Jednak po tej zabawie jeszcze nie uporałem się z zewnętrzną uszczelką drzwi. Tą która otacza drzwi w dolnej cześci. Podczas luzowania śrub klamki musiałem lekko odgiąć tą uszczelkę więc zdjęłem ją z zaczepu. Potem spadła jeszcze z kilku zaczepów i teraz niewiem jakją nałożyć spowrotem. Dlatego jeśli Ci się uda poluzować bez zdejmowania uszczelki z zaczepów to będzie lepiej.

Czy te zaczepy/klipy powinienem wybić i założyć nowe, czy da się jakoś nałożyć na stare?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Garrett

Dzieki MarceL, nie jest zatem tak zle z demontazem. Jeszcze sie wstrzymuje bo sprezonym powietrzem przedmuchalem dolne otworki w drzwiach ktoredy powinna splywac woda i dokrecilem sruby mocujace blache do drzwi. Nie zakladam na razie tapicerki i wszystko mam pod kontrola, jutro test (poleje po szybie woda i zobacze czy wleci znow do srodka). Jezeli wszystko bedzie ok, to zrezygnuje z demontazu (ale znajac zycie to bede musial to rozbierac i wymieniac to nieszczesna uszczelke). Jak problem zostanie juz do konca rozwiazany dam znac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Garrett

Wreszcie zebralem sie do wymiany uszczelki pomiedzy blacha a drzwiami - udalo sie. Zajelo mi to 3h, tak jak radziles Marcel odkrecajac srobke klamki nie zdejmowalem uszczelki zewnetrznej drzwi, udalo sie ja delikatnie odchylic.

 

Myslalem ze juz po problemi bo pomiedzy drzwiami a nadwoziem bylo sucho... jak bardzo sie mylilem. Woda wciaz jest, dzis ostro padalo i znow pojawila sie woda. Na pewno nie cieknie uszczelka ktora wymienialem, sprawdzalem i tam bylo sucho.

 

Woda znajduje sie dokladnie za siedzeniem pasazera, pod dywanikiem po prawej stronie (jakby linia na calej dlugosci od konca fotela pasazera do poczatku kanapy z tylu). Przod suchy, zarowno kierowca jak i pasazer. Juz nie mam pomyslow gdzie moze sie wlewac. Odplywy czyste, uszczelka pod filtrem kabinowym wymieniona. Z reszta jakby lalo sie gdzies z przodu to pod nogami pasazera z przodu tez byloby mokro.

 

Zastanawiam sie tylko nad opcja, przez nadmuch cieplego powietrza na nogi pasazerow z tylu (czy to mozliwe?), oraz nad podszybiem (po prawej stronie nie przylega calkowicie do szyby).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wreszcie zebralem sie do wymiany uszczelki pomiedzy blacha a drzwiami - udalo sie. Zajelo mi to 3h, tak jak radziles Marcel odkrecajac srobke klamki nie zdejmowalem uszczelki zewnetrznej drzwi, udalo sie ja delikatnie odchylic.

 

Myslalem ze juz po problemi bo pomiedzy drzwiami a nadwoziem bylo sucho... jak bardzo sie mylilem. Woda wciaz jest, dzis ostro padalo i znow pojawila sie woda. Na pewno nie cieknie uszczelka ktora wymienialem, sprawdzalem i tam bylo sucho.

 

Woda znajduje sie dokladnie za siedzeniem pasazera, pod dywanikiem po prawej stronie (jakby linia na calej dlugosci od konca fotela pasazera do poczatku kanapy z tylu). Przod suchy, zarowno kierowca jak i pasazer. Juz nie mam pomyslow gdzie moze sie wlewac. Odplywy czyste, uszczelka pod filtrem kabinowym wymieniona. Z reszta jakby lalo sie gdzies z przodu to pod nogami pasazera z przodu tez byloby mokro.

 

Zastanawiam sie tylko nad opcja, przez nadmuch cieplego powietrza na nogi pasazerow z tylu (czy to mozliwe?), oraz nad podszybiem (po prawej stronie nie przylega calkowicie do szyby).

 

wlaśnie przerabiam ten problem z woda w srodku trzeba sprawdzic odplywy pod aku i servo sa dwa, uszczelke pod filtrem kabinowym, wyczyscic miejsce pod kompem i wymienic lub zasylikonowac uszczelke. co do tych tylnich drzwi to u mnie byla wymieniana szyba i jakis irlandcki paprak zakleil cale mocowanie tylnej szyby jakims dziadostwem? wiecie moze gdzie moge kupic ta uszczelke miedzy blacha a drzwiami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kolego odkręć śruby krzyżakiem i powadź płaskim śrubokrętem i ona odchodzi. Ta blacha jest troszkę przyklejona ciężko będzie szła ale się nie przejmuj odginaj tylko patrz pod nią żebyś nie uszkodził czegoś ja tak robiłem i bez problemu ....... a tak w ogóle zobacz najpierw wiązkę kabli miedzy drzwiami a słupkiem w czarnej gumie niestety bolączka pasków że kable się łamią ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tą uszczelke dokupisz jako sznur porowaty . Nazywa się to "GUMA POROWATA O ŚREDNICY 6MM", a nabyć ją można w firmie TECHNOZBYT w Warszawie na ulicy Rzemieślników 14. tel.22 678-90-19. www.technozbyt.com.pl. Lub w Gdańsku ul. Marynarki Polskiej 82/84. tel. 58 343-22-11. Cena za 1mb tej gumy to 1.70 . Po rozebraniu dzrzwi warto też roznitować głośnik bo z pod niego też leci do kabiny, tam jest z kolej uszczelka płaska o grubości 2mm, ja zmieniłem na zakupioną gumę porowatą w arkuszu o grubości 3mm zakupioną za 70 zł w wyżej wymienionej placówce i skręciłem głośnik na śruby z teflonowymi nakrętkami. Efekt pracy jest zadowalający

 

---------- Post added at 23:05 ---------- Previous post was at 23:02 ----------

 

Tylko ze ta guma porowatya nie jest samo przylepna musisz ją przykleić na wąski kawałek taśmy dwustronnie przylepnej .Mysle że pomogłem w temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności