Skocz do zawartości
luk_tor

Auto slabsze i wiecej pali.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jakieś 3 tygodnie temu w moim passacie (1.9tdi AFN 1999r) zerwał mi sie pasek wielorowkowy i od razu sciągnoł pasek od klimy - wszystko sie pozwijało przy kole pasowym (nie mam osłony od spodu a rolka była pęknięta - rant od zewnętrznej strony, tak jak by coś ją uszkodziło). Pasek kupiłem, rolkę założyłem ale auto już nie to samo. nie ma takiego przyspieszenia jak wcześniej, pali jakieś 1,5 do 2litrow więcej oraz tak jak by zaczeło głośniej pracować. Z pękniętym paskiem przejechałem jakiś kilometr (bez ładowania , wspomagania i pompy wody) ale mimo braku pompy wody auto sie nie zagrzało.

 

Po podłączeniu komputera nie pokazuje mi ani błędu z pomiaru z przepływomierza ani z czujnika temperatury (tu temp waha sie od 78 do 90 stopni) co mogło by powodować takie zachowanie.

 

Auto pali na dotyk, oleju bierze mniej niż 100ml na 10000km. Może spotkał się ktoś z czymś podobnym? Może zna ktoś dobrego mechanika w okolicach lotniska Stansted UK?

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość chlebek1983

witam,ciężko powiedzieć musial by się ktoś wypowiedzięć kto mial taki problem,ale może pasek rozrządu przeskoczył o ząbek jesli te paski ci się tam gdzieś zawineły i coś zblokowały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

strzał w ciemno -> jaka była przyczyna zerwania paska? Może sprężarka od klimy się zatarła? sprzęgiełko padło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na źle ustawiony rozrząd.Sprawdź początek tłoczenia..ale tak na 100% trudno cos powiedziec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną zerwania paska była pęknięta krawędź zewnętrzna rantu rolki (1cm). Kolo od klimy ok, można ruszyć ręką. Zdarzyło się to w czasie jazdy za autem ciężarowym przy dość wysokich obrotach (odgłos był taki jak by coś zostało wciągnięte i narobiło tam bałaganu - brak osłony od spodu silnika). dziś jechałem z pracy troche po autostradzie trochę po mieście i komputer pokazywał 7 litrów a autem jechalem tak do max 2500obr. Co zauważyłem również to to że kiedyś po wyłączeniu silnika było wyrażnie słychać przez ułamek sekundy turbo, teraz jest to prawie nie zauważalne. Koleś który robił mi test programem VAG powtórzył go dzis i podczas jazdy (dynamicznie od początku do prawie końca obrotów) powiedzial ze z wykresu i tabelki wynika ze przepływka pokazuje złe wartości powyżej 3000obr ale z drugiej strony nie pokazuje błędu pomiaru. Czy znajduje sie cos w obrebie przodu silnika co mogło zosać uszkodzone lub odczepione przez pekniety pasek?

 

rozrząd był robiony ok 10000km temu i do tej pory wszystko było tak jak trzeba.

 

Jeszcze raz dzieki za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy znajduje sie cos w obrebie przodu silnika co mogło zosać uszkodzone lub odczepione przez pekniety pasek?

 

w sumie... wszystkie kruche i delikatne przewody sterowania ciśnieniowego turbiny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności