Skocz do zawartości
vwiater

[ zawieszenie] Ściąganie po odpuszczeniu gazu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

 

Na początku dodam, że użyłem SZUKAJKI ale podobnych tematów nie znalazłem

Problem zaczął się jakieś 2 tygodnie temu i niezależny jest od prędkości

Podczas jazdy gdy zdejmę nogę z gazu samochód ściąga w lewo widoczne jest to nawet na kierownicy która przekręca sie o jakieś 3 cm w lewo, gdy spowrotem wcisnę gaz samochód ciągnie w prawo i kierownica wraca te 3 cm tak jakby spowrotem. Odczuwalne to jest tak jakby samochód jechał gdzie chce.

 

Musze dodać że jeżeli zdejmę nogę z gazu a w tym samym momencie wcisnę sprzęgło efektu jak wyżej nie ma.

 

Następną sprawą są stuki a właściwie pojedyncze stuknięcie przy jeździe lub też ruszeniu z skręconymi kołami maksymalnie w lewo.

Dziwi mnie tylko że odgłos dochodzi jak by z tyłu auta, czytając inne posty takie stukniecie powinno wskazywać łożysko na amorze z przodu

Czy te 2 rzeczy są powiązane ze sobą

Z góry dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maksymalnie w lewo - może być prawy wahacz. A że ściąga - może luzy na kierownicy? I może warto zbieżność sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!!!

 

Na początku dodam, że użyłem SZUKAJKI ale podobnych tematów nie znalazłem

Problem zaczął się jakieś 2 tygodnie temu i niezależny jest od prędkości

Podczas jazdy gdy zdejmę nogę z gazu samochód ściąga w lewo widoczne jest to nawet na kierownicy która przekręca sie o jakieś 3 cm w lewo, gdy spowrotem wcisnę gaz samochód ciągnie w prawo i kierownica wraca te 3 cm tak jakby spowrotem. Odczuwalne to jest tak jakby samochód jechał gdzie chce.

 

Musze dodać że jeżeli zdejmę nogę z gazu a w tym samym momencie wcisnę sprzęgło efektu jak wyżej nie ma.

 

Następną sprawą są stuki a właściwie pojedyncze stuknięcie przy jeździe lub też ruszeniu z skręconymi kołami maksymalnie w lewo.

Dziwi mnie tylko że odgłos dochodzi jak by z tyłu auta, czytając inne posty takie stukniecie powinno wskazywać łożysko na amorze z przodu

Czy te 2 rzeczy są powiązane ze sobą

Z góry dzięki za jakiekolwiek podpowiedzi

 

Witam.

Sprawdź dokładnie, czy nie masz luzów na lewym wahaczu (na tulejach metalowo-gumowych - przedniej i tylnej).

Z tego, co napisałeś, ściąga Ci w lewo podczas hamowania silnikiem. Jeśli lewy wahacz będzie miał luzy na tulejach, wtedy w czasie hamowania może się przesuwać w tył skos do środka samochodu i powodować skręcanie lewego koła oraz kierownicy w lewo. Z chwilą dodania gazu lewe koło wraca wraz z wahaczem do swego właściwego położenia i kierownica się wyprostowuje.

Sprawdź jeszcze, czy to samo dzieje się podczas hamowania hamulcem zasadniczym. Tak czy owak musisz dokładnie sprawdzić całe przednie zawieszenie pod kątem występowania luzów. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wszystko co wymieniono powyżej łącznie z łożyskiem amortyzatora przedniego. Jeszcze mi się przypomniało że kiedyś czytałem o podobnym zjawisku które wyleczono przez zmianę przegubu napędowego ale każda sytuacja może być inna więc zacznij od tulejek w wahaczu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też mam takie objawy ściągania i mam tuleje na wahaczu do wymiany :( koszt z robocizną ok 120-140zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje panowie za dopowiedzi

chcialem wczoraj wieczorkiem odpisac ale forum dopiero przed chwila zaczelo dzialac

problem zdjagnozowalem: peknieta sprezyna na amorze prawy tyl, od tego te stuki przy ostrym skrecie ktore dochodzily z okolic tylu samochodu

tylko nie wiem czy sprezyna ma zwiazek ze sciaganiem samochodu

tak czy owak odstawilem samochod na wymiane sprezynek i mechanik ma sprawdzic przednie zawieszenie pod katem problemow sciagania

zbieżność ustawiałem jakies 1,5 miesiąca temu, a luzów w kierownicy nie ma

ogolnie autko prowadziło sie bardzo stabilnie i bez problemów, ale myśle ze to wina tej spręzyny

jak odda mi autko i go potestuje to napisze czy to byla wina sprezyny czy moze cos innego

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie spręzynek problem nie ustał, ale musze jeszcze pojeździć bo nie mialem okazji go wyprobowac na dłuższej prostej

Będe dalej dociekał ustereczki a jak do czegoś w koncu dojde to napisze

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no a ja właśnie się umówiłem na piątek na wymianę tulei na przednich wahaczach i geometrię po tym, dam znać po wymianie czy przestanie ściągać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak wiec podczas hamowania hamulcem zasadniczym autko zachowuje sie stabilnie i hamuje jak po torach, wiec przegub mozna wykluczyc

najrozsadniejsze w tej sytuacji wydaje sie przegub napedowy

w sobote postaram sie udac do mechanika, moze da sie to jakos zdjagnozowac

po wymianie sprezyn autko zachowuje sie bardzo stabilnie, jednakze jak rozbujam je od tylu to slychac sprezyste dzwieki, nie sa ta dzwieki od sprezyn

i tu pytanie do was forumowicze, co w tylnym zawieszeniu moze wydawac takie sprezyste dzwieki oprocz sprezynek ktore sa nowe i to na pewno nie one skrzypia jak w starym kombajnie

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No mogą to byc tuleje tylnej belki ale u mnie po wymianie jednego i drugiego tak piszczy jak sie tył rozbuja a za tyleje wachacza z przodu i łożyska stabilizatora biore sie po nowym roku razem z rozrządem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość -uki-

vwiater, ja też tropiłem skrzypienie z tyłu u siebie. Byłem po wymianie porozrywanych tulei belki tylnej, po wymianie amorków, więc nie miało prawa nic skrzypieć a skrzypiało. Przy bujaniu tyłem auta ewidentne skrzypienie. Myślałem, że regulator siły hamowania kół tylnych skrzypi (nie mam ABS-u), ale okazało się że to nie on a.... linka hamulca ręcznego.

A dokładniej linka hamulca ręcznego ocierała o jedną z plastikowych osłon, które są zamontowana pod autem przed tylną belką. Linka nie była dobrze podwieszona i wraz z uginaniem się tylnego zawieszenia leciutko przesuwała po krawędzi rzeczonej osłony. Po poprawieniu mocowania linek hamulca ręcznego - błoga cisza :)

Sprawdź, może u Ciebie jest podobnie ? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wracajac do sciągania, jestem włąsnie po wymianie wszystkich tulei wahaczy przednich + gumy stabilizatora i... niestety, sciąganie jest nadal, nie jest może ono duże ale jak się umie na 2-ce dać ostro gaz i potem nagle odpuścić (hamując silnikiem) da się to odczuć czy zobaczyć na kierownicy :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do ściągania to była to guma stabilizatora w lewym kole, koło latało jak szalone aż dziwne że tego wczesniej nie zauwazyłem

a co do skrzypienia z tylku,to był regulator siły hamowania, podobno bardzo często się to zdarza

tak wiec pasio teraz zachowuje sie bardzo stabilnie na drodze

no i w koncu slychac tylko mruczenie silnika

wielkie dzieki za podpowiedzi

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wracajac do sciągania, jestem włąsnie po wymianie wszystkich tulei wahaczy przednich + gumy stabilizatora i... niestety

 

A geometrie zrobiles ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

majek666, geometri nie robilem

wiem ze trzeba ale autko sie równo prowadzi wiec poczekam jeszcze chwilkę

i w niedługim czasie ja zrobię

niestety mój mechanior nie posiada komputera do ustawiania geometrii

a domowymi sposobami zapewne mi ja ustawil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności