Gość Krajny Zgłoś #1 Napisano 11 Kwietnia 2006 Witam wszystkich Czy mogłby ktoś opisać krok po kroku jak zdjać kierownicę z poduszką?? I ewentualnie jeśli to skomplikowane to jak poźniej przełożyć taśmę?? Bo chciałbym u siebie wymienić kierownicę. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #2 Napisano 11 Kwietnia 2006 Jak zdjąć kierownicę: Opis dotyczy właściwie wszystkich typów kierownic stosowanych w passatach B4 i B5 (na zdjęciach: kierownica skórzana Passat B5 3BG) Opis czynności: - należy najpierw odpiąć klemę masową od akumulatora, - wyciągnąć kierownicę (regulacja oddalenia) jak najbliżej do siebie , - przekręcić kierownicę o kąt 90°, Z tyłu kierownicy po bokach są dwa otwory (widać je tylko po przekręceniu kierownicy). W górny otwór włożyć płaski (15 cm) śrubokręt to otworu (śrubokręt musi wejść na długość około min 3 cm) następnie pociągnąć rączkę śrubokręta do góry (w kierunku podsufitki) tak aby zeskoczył zatrzask poduszki. Zatrzaski (czarny plastikowy na poduszce) są na sprężynce (foto 3) po odpowiednim pociągnięciu śrubokręta poduszka powinna lekko zeskoczyć z zatrzasku (tak na około 1,5 do 2 cm). Zawleczka sprężynująca to ta na zdjęciu(foto 4 i 5) którą właśnie odchylamy płaskim śrubokrętem. Po obróceniu kierownicy o 180° powtórzyć czynności w drugim otworze. Następnie odpinamy żółtą wtyczkę (foto 6) z gniazdka mechanizmu obrotowego (foto 7). Do kierownicy podpięte są jeszcze dwa brązowe przewody od sygnału które należy również odpiąć (wsuwki). Poduszkę należy odłożyć w bezpieczne suche miejsce. Po zdjęciu poduszki odkręcamy śrubę (kluczem torsowym) i zaznaczamy flamastrem nie zmywalnym położnie kierownicy na wielowpuście (foto 1 i 5). Kierownica schodzi lekko z wielowpustu, śruba też jest przykręcona z średnią do odkręcenia potrzebny będzie nam podstawowy zestaw kluczy (tors, nasadka 10, przedłużka długa, grzechotka). Obudowa manetek kierunkowskazów przykręcona jest na 3 śruby od spodu (dwie po bokach i jedna w części środkowej) i 2 od czoła górnej obudowy. Do odkręcenia potrzebny będzie nam długi (10-15 cm) śrubokręt krzyżakowy. Aby wyjąć dolną obudowę należy odkręcić gumową rączkę regulacji wysokości kierownicy (foto 9). Poniżej zamieściłem zdjęcia kostek i kabli idących do przełączników (manetek) i stacyjki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krajny Zgłoś #3 Napisano 12 Kwietnia 2006 Marek wielkie dzięki.Biorę się za demontaż.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krajny Zgłoś #4 Napisano 12 Kwietnia 2006 Wszystko ladnie poszlo do pewnego momentu.Gdy zostalo mi tylko zamontowac stara poduszke do nowej kierownicy.Okazuje sie ze zakupiona kiera ma mniejszy rozstaw otworow do tych bolcow od poduszki .Nowa jest z 2000r i pewnie pochodzi od golfa.Teraz mam jedna zbedna kierownice :623: Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #5 Napisano 12 Kwietnia 2006 Krajny w paskach po 98 roku jest chyba 5 kier... z czego 3 sa identyczne ale maja inne poduchy ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krajny Zgłoś #6 Napisano 12 Kwietnia 2006 W takim razie niech leży może kiedyś znajdzie nowego właściciela :610: Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #7 Napisano 5 Maja 2006 Witam, sorki ze ponawiam post, ale chcem zdjac kierownice i musze tylko zapopatrzyc sie w klucze. Co to oznacza? śruba też jest przykręcona z średnią do odkręcenia potrzebny będzie nam podstawowy zestaw kluczy (tors, nasadka 10, przedłużka długa, grzechotka) Jak jest przykrecona kierownica do oski? Po zdjeciu poduchy widze duza "srube" z otwoerem w srodku w wielowypustem, jaki to jest klucz? Torks 10 to jest maly, jaki dokaldnie jest tam rozmiar? Albo zle zrozumialem z opisu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #8 Napisano 5 Maja 2006 Panowie, kto zdejmowal kierownice? Jaki tam jest dokladnie klucz do odkrecenia jej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Darek77 Zgłoś #9 Napisano 6 Maja 2006 Panowie, kto zdejmowal kierownice? Jaki tam jest dokladnie klucz do odkrecenia jej? Śruba kołnierzowa z łbem wieloząbkowym M18X1,5X18. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dszyszko Zgłoś #10 Napisano 6 Maja 2006 A jaki klucz do tego zastosowac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Filip Zgłoś #11 Napisano 23 Maja 2006 Witam, Przy drugim zdejmowaniu kierownicy zapomniałem odpiąć klemy :644: i po podłączeniu z powrotem poduszki świeci mi się kontrolka poduszek powietrznych :639: Efekt jest taki, że przy włączeniu kluczyka ona zgaśnie i z powrotem się pojawia. Co trzeba zrobić, żeby wrócić do poprzedniego stanu? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubotek Zgłoś #12 Napisano 23 Maja 2006 nie wiem na 100% ale chyba RESET kompa albo cós w tym stylu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Filip Zgłoś #13 Napisano 23 Maja 2006 Czyli możliwe, że czeka mnie podpięcie pod komp w serwisie? Bo ta poducha jest bardzo denerwująca. :639: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #14 Napisano 23 Maja 2006 A tam zaraz odrazu w servisie Jak byś narzekał na zbedne 120zł To zawsze mozesz mi wysłać na konto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Filip Zgłoś #15 Napisano 24 Maja 2006 No to wkońcu w jaki sposób się resetuje kompa? :610: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dario_kr Zgłoś #16 Napisano 30 Czerwca 2006 A mnie interesuje demontaż manetek. Czy ktoś to robił? Czy po ściągnięciu kierownicy dobranie się do manetek stanowi jakiś problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wasil1 Zgłoś #17 Napisano 30 Czerwca 2006 Błąd poduszki łatwo wykasować. Musisz mieć tylko dostęp do testera dianostycznego, niekoniecznie w serwisie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszw Zgłoś #18 Napisano 10 Października 2006 Je też musiałem zdemontować kierownice i dostac sie do manetek kierunków. -uważac na tą taśme poduszek, nie kręćić nią, najlepiej nie rozłaczać jest tam jakieś ustrojstwo do położenia kierownicy dla ESP i ABS. Ja pokręciłem i wyskoczył mi błąd ABS i ESP po podłaczniu akumulatora. Jesli wyskoczy to VAG-COM jest niezbędny. To co padane jest na naszym forum (podam link pózniej, bo nie moge znależć) na temat usunięcia błędu ABS i ESP, jest podane do AUDI i kod znajdujący sie tam nie pasował do mojego 3BG 2001 . -najwiekszy problem przy demontazu to zdjęcie poduszki, ale jak sie popróbuje to da sie to zrobic. Zdjęcie manteke i ich konserwacja to juz zaden klopot. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #19 Napisano 17 Marca 2007 Trzymajcie kciuki ide sciagac kierownik zeby uzdrowic moj przelacznik kierunkowskazow...jak nie odpisze za kilka godzin to znaczy ze mi poducha odpalila i jestem w szpitalu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #20 Napisano 4 Maja 2007 Jak Ci się udało odkręcić kiere i wyczyścić przełącznik od kierunkowskazów to bardzo chętnie się wszystkiego wypytam na najbliższym spocie bo mam ten sam problem z cykającym przerywaczem mimo nie załączonych kierunków ani awaryjnych ... pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach