Skocz do zawartości
TomekGalka

Pasek 115 Tiptronic zasłabł momentalnie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam taki problem, passat 99r 115km, tiptronic, z dnia na dzień stracił moc, wogóle nie chce się bujać, max co z niego mogę wycisnąc to 110km/h, gdzie szedł blisko 200km/h. Co to może być za przyczyna ? Paliwo lałem ostatnio w innym mijescu niż zwykle, ale zrobiłem na nim ok 70km i dopiero po tych ok70km stracił swoją moc, co mu dolega ? Ktoś może pomóc. Koniec życia turbo ? Jeśli tak lepiej nową czy regeneracja ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przepływomierz turbina zawór n75 prawdopodobnie coś z tych elementów. poszukaj troche na forum bo dużo tego było na ten temat.

najlepiej podłącz pod VAG bo inaczej to wróżenie z fusów w herbacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Vag i program VAG COM 2.5 wieczorem sprawdzę na laptopie czy są jakieś błędy. Z moich obserwacji mogę jeszcze dopowiedzieć, zenp przy małych prędkościach rozpędza się tylko trochę wolniej lae powyżej 70 już jest znacznie wolniej, hmm jeśli go odpalę i na biegu P przy dodaniu gazu nie usłyszę charakterystycznego gwizdnięcia to diagnoza chyba oczywista

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otóż tak po wstepnej analizie stwierdzam ze turbo gwiżdze, ale po odpięciu przepływomierza z kostki auto zachowuje się identycznie, czy ma wpięty przepływomierz czy nie taki sam muł jest nadal. a co do tego zaworu to w 115 był on montowany nad przepływomierzem, chodzi o ten zaworek? ma biały łep jak pisało na forum., czy to jest ten zaworek ?? podczas prawidłowej pracy jest otwarty czy zamknięty ?

 

Czy VAG wykryje uszkodzony przepływomierz ?? lub jak go sprawdzić ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, zrobiłem test przepływomierza z diodą i tak samo, przełożyłem inny przepływomierz od Galaxy i to samo, zdjeliśmy wąż dolotowy do turbo i turbo się ładnie kręci, nie ma luzów, powietrze zasysa ale chyba za wolno, bo turbo pracuje ale nie wydaje tak głośno tego intensywnego gwizdu. słychać ze coś tam się kręci ale to nie jest to co zawsze, jakiś sygnał chyba je blokuje ze więcej się nie kręci.

 

Jakieś sugestie,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomek136

Witam

Sprawdz filtr paliwa bo ostatnio kolega miał podobną sytuacje .

Wymienił filtr i po sprawie :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość KRiS_2

VAG pokarze błąd przepływomierzerza dopiero kiedy będzie kompletnie padnięty.

Zawór regulacji ciśnienia doładowania (N75) u ciebie jest między turbo a chłodnicą. Na górze jest zawór sterujący przepustnicą powietrza.

 

Ja miałem podobny problem jak twój. W mim przypadku był walnięty czujnik ciśnienia doładowania (G71/G72). Pokazywał ciśnienie doładowania cały czas na poziomie 2999 mbr. Dlatego komputer przechodził w tryb awaryjny(ograniczona moc) czyli brak przyśpieszenia, prędkość max 100-110.

 

Na twoim miejscu najpierw sprawdziłbym czy są szczelne wężyki od instalacji podciśnieniowej sterującej kierownicami spalin w turbo. Najczęściej jest z nimi problem przecierają się, też dają podobne objawy do twoich.

Później powinieneś go podłączyć pod VAG. Sprawdzić czy są jakieś błędy. Jak są to zapisz je na forum można sprawdzić co oznaczają. Dalej możesz zrobić logi dynamiczne. Ja mam manuala i logi z jazdy robiłem tak: silnik rozgrzany do około 90 C i 3 bieg obroty od 1500 do 4500 z gazem wciśniętym w 100%. Każdy blok trzeba robić oddzielnie. Blok 003 - ilość zasysanego powietrza przez silnik mierzona przez przepływomierz, blok 008 - dowiesz się czy dawkę paliwa ogranicza przepływomierz czy jest ograniczana przez moment obrotowy, blok 011- ciśnienie doładowania oczekiwane i ciśnienie rzeczywiste(aktualne), 010 - stosunek powietrza zasysanego do ciśnienia doładowania.

Jak zrobisz blok 013 na luzie i wolnych obrotach będziesz miał stan pompowtrysków.

Kiedy zrobisz logi możesz je wrzucić na forum i poprosić o analizę.

Turbo zostawiłbym na koniec(duży koszt) jak wykluczysz nieszczelne wężyki podciśnieniowe, N75, G71/G72, przepływomierz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm wersja z węzykami wydaje się bardzo prawdopodobna, turbo chodzi ale słabo czyli nie ma odpowiedniego ciśniena do sterowania turbo, część powietrza sterującego ucieka, co do samego stanu turbo mechanik wypowiadał się bardzo dobrze, nie ma luzów, predkość się zgadza, max 110 więcej się nie da. ale zadna kontorlka się nie zapala ze tryb awaryjny, chyba ze się wogóle nei zapala. Jutro walczę dalej z nim, filtr paliwa już zamówiony, choć w 90% to wykluczam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość KRiS_2

Filtr nie zaszkodzi przyda się niedługo zima :P

 

Kontrolka nigdzie się nie zapala VAG tez nie pokazuje że jest tryb awaryjny.

Po prostu w przypadku awarii komputer sterujący ogranicza moc, aby nie dopuścić do zniszczenia silnika np. przez za duże ciśnienie doładowania. Efektem ograniczenia mocy jest, że samochód jeździ jakby nie miał turba.

 

Tak jak napisałem wcześniej sprawdź wszystkie wężyki zaczynając od filtra powietrza a kończąc na gruszce od turbo.

 

Jak znajdziesz usterkę nie zapomnij napisać co było przyczyną. :ok:

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na vagu wyskoczyły takie błędy

 

17552 Nie znany kod błędu

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

17958 Nie znany kod błędu

nie osiągnięta wartość kontrolna

 

były jeszcze jakieś inne ale nie spisałem ich, pisało ze błędy sporadyczne a te 2 błędy cały czas się powtarzały, niestety w opisach nie ma co znaczą

 

do tej pory wymieniłem filrt powietrza, jutro filtr paliwa i dalsze c zynności, rozbieramy spód i szukamy felernego węzyka, z góry wszystko wygląda ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

17958 Charge Pressure: Control Deviation (Ladedruck Regeldifferenz)

 

17552 Luftmassenmesser (G70) Unterbrechung/Kurzschluss nach Masse (Mass or Volume Air Flow Circ Open/Short to Ground)

 

słownik i będzie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że już sobie poradziliście :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Widzę, że już sobie poradziliście :rotfl:

 

No wiesz staramy się :rotfl: powolutku ale do przodu :zawstydzony: ale jakby co to walimy do Ciebie jak w dym :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm niemiecki się kłania a ja ani słowa po takiemu nie znam, szukam w jakiś translatorach ale tam co 3 słowo tłumaczy, wiem ze chodzi o jakieś zwarcie z masą na przepływomierzu, a może ktoś mi rozwinie tą myśl i na temat 2 błędu, będę 100 kroć wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

17958 Ciśnienie doładowania niewłaściwe

17552 walnięta przepływka lub brak masy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TomekGalka, może chcesz link do encyklopedii na temat G70 ;) napisaliśmy ją w 12 wieku...

 

Czy może od razu go wymienisz tak jak to zrobiło 170 tysięcy innych użytkowników :rotfl:

jak ma być właściwe ciśnienie jak Gównomiarka powiedziała "wysrałam się" i zadowolona siedzi w rurze :wstyd:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj założyliśmy już inną przepływkę i objawy nie ustały, więc brakuje zapewne masy, ma ktoś jakiś schemat kostki do przepływomierza, który pin to masa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JEST USTERKA !!!

Czujnik do ktrego dochodzi węzyk od turbiny, on poprostu kszanił sprawę, został dmuchnięty spręzarką i chodzi, raz nie chodzi, ale to napewno on gdyż już dziś paskiem 1.5 zakryłem, ale czujnik raz chodzi, raz nie, na poniedziaęłk będzie nowy i myśle ze będzie klasa, na VAGU wyszło ze to kod 17957, gdy zdjąłem z niego wtyczkę taki błąd wyskoczył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kod 17957-Boost Pressure Regulation Valve (N75), Short to Ground --zawór regulacji ciśnienia N75 :hurra:

i po problemie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności