Skocz do zawartości
bosmaned

czym zakryć chłodnice w b4 , aby autko szybciej sie nagrzało

Rekomendowane odpowiedzi

mam taki dylemat - do pracy mam jakies 16 km i za nim sie nagrzeje to zdąże juz dojechac :((. W zimie bedzie problem (bo bedzie mi zimno :)) ) jest może jakaś maskownica przysłaniajaca wlot zimnego powietrza ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jam_jam!

Generalnie to nie powinno się zasłaniać chłodnicy nawet podczas dużych mrozów, oczywiście w układzie ze sprawnym termostatem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już na drugim kilometrze powinieneś czuć ciepełko w środku. Wygląda mi to na niesprawny termostat. Silnik ma się nagrzać do 90st. bez wysłaniania chłodnicy. Jeśli dolny wąż chłodnicy robi się ciepły zanim temp. osiągnie okolice 90st. to 100% termostat, dość typowe w naszych bolidach. (hasło "termostat" w szukajce i lektury na tydzień :hyhy: )

 

EDIT: muszę szybciej pisać. Albo mniej. :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam taki dylemat - do pracy mam jakies 16 km i za nim sie nagrzeje to zdąże juz dojechac :((. W zimie bedzie problem (bo bedzie mi zimno :)) ) jest może jakaś maskownica przysłaniajaca wlot zimnego powietrza ??

 

polecam tekture, model ŻUK, albo najnowszy wynalazek tektura w oplocie z folii aluminiowej, odbijajacej cieplo w strone silnika. juz po 100 metrach cieplo trafi do kabiny, tworzac saune. niesamowity produkt za rozsadna cene. szukaj w dobrych sklepach lub zamow telefonicznie 0-700-666-666. cenowy hit tylko 29.99!!! :hurra:

 

 

 

kolego termostat sobie wymien i nigdy wiecej nie probuj w VW zaslaniac chlodnicy ani innych glupich rzeczy robic, bo to nie kurna polonez! :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nigdy wiecej nie probuj w VW zaslaniac chlodnicy ani innych glupich rzeczy robic, bo to nie kurna polonez! :vw:

 

Dokładnie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Silnik ma się nagrzać do 90st.

A u mnie silnik się nagrzewa do 80st (jak jadę) górny wąż gorący dolny ledwo ledwo ciepły.

Jak stanę to temperatura podchodzi do 90st dolny wąż jest wtedy już gorący ale wnet włącza się wentylator i temperatura wyżej już nie rośnie.

Jak ruszę to temperatura znów spada do 80st

 

Fakt że po 2km. dmucha już ciepełkiem.

 

Co do zasłaniania chłodnicy to faktycznie bez komentarza.

Lepiej już coś takiego:

http://www.forum.vw-passat.pl/topics14/-elektryka-elektronika-podgrzewacz-silnika-vt21695.htm?highlight=brok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktokolwiek zna zasadę działania termostatu to po haśle pod tytułem "zasłanianie chłodnicy" od razu puknie się w głowę. Raz że jest to bez jakiegokolwiek sensu a dwa może spowodować więcej szkód niż nam sie zdaje. Jeżeli silnik jest zimny termostat nie wypuszcza wogóle wody na chłodnicę a krąży ona tylko i wyłącznie w głowicy silnika. Więc niech ktoś mi wytłumaczy jaki jest sens zasłaniania chłodnicy skoro woda z niej nie dostaje się na zimnym silniku do "małego" obiegu ??????? (woda=czytaj borygo, petrygo i inne tego typu płyny). Proponuję zacząć modernizację od wymiany termostatu co i ja uczyniłem pół roku temu. Passacisko robi się ciepłe już po kilku kilometrach. Acha ważna uwaga-jeżeli chcecie żeby sie szybciej nagrzał sterowanie nawiewem w kabinie ustawiamy tylko i wyłącznie na zimne ponieważ omijamy w ten sposób chłodniczkę w kabinie kierowcy. POZDRAWIAM.

PS: jeśli autor posta dalej sie upiera nad zasłanianiem chłodnicy to może warto przesiąść się na Poloneza ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bobo9675

Dlacze sie do tematu.

U mnie temeratura wacha sie 60-70stopni.Jak dojdzie wskazowka do 80 to juz musi byc.Zdaza sie 80 ale w korku lub cos takiego.co moze byc przyczyna tak malej temperatury?I czy cos z tym robic czy zostawic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień jak najszybciej termostata- u siebie miałem tak samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bobo9675 bardzo często przekłamują wskaźniki temperatury, nie koniecznie od razu trzeba wymieniać termostat.

Sprawdź na postoju jaką temp. pokazuje wskaźnik w momencie włączenia się wentylatora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

kolego termostat sobie wymien i nigdy wiecej nie probuj w VW zaslaniac chlodnicy ani innych glupich rzeczy robic, bo to nie kurna polonez! :vw:

 

odpierwiastkujcie się od polonezów :D

tam też wystarcza sprawny termostat! co innego w żuku,tam tekturka daje radę :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Acha ważna uwaga-jeżeli chcecie żeby sie szybciej nagrzał sterowanie nawiewem w kabinie ustawiamy tylko i wyłącznie na zimne ponieważ omijamy w ten sposób chłodniczkę w kabinie kierowcy. POZDRAWIAM.

 

Że zacytuję "Jeśli ktokolwiek zna" passata, to wie, że temperaturę ogrzewania reguluje się klapką która ogranicza ilość powietrza przechodzącego przez nagrzewnicę , więc metoda z zamykaniem ciepłego nadmuchu nie jest aż tak skuteczna. Fakt, nagrzewnica nie będzie wtedy schładzana, co trochę przyspieszy proces nagrzewania, ale bez przesady, wskazówka wskaźnika jeszcze się nie ruszy a już leci ciepło.

bosmaned - sprawdź też węże do i od nagrzewnicy - takie średnicy około 2cm idące z komory silnika do kabiny - powinny grzać się w miarę jednocześnie, a gdy oba są już ciepłe, to powinno być też czuć w środku. Jeśli tak nie jest, to mogła zasyfić się nagrzewnica. Przy okazji wymiany termostatu możesz też przepłukać nagrzewnicę. A nóż widelec....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat jeżeli chodzi o nagrzewnicę to nie miałem okazji jeszcze się do niej dobierać i być może macie racje. Jeżeli natomiast chodzi o temperaturę i regulator w kabinie kierowcy to odpowiem tak: w lato jak stałem kilka razy w korkach to ustawienie na gorące powietrze powodowało iż wentylator załączał się dużo rzadziej a poza tym jeżdżąc na codzień zauważyłem że temperatura jest wyższa (na wskaźniku) jeśli ogrzewanie jest na zimnym. Po przestawieniu na gorące temperatura spada. Dodam iż mówimy o jeździe mniej więcej w takich samych warunkach i taką samą temperaturą. Stąd właśnie takie moje spostrzeżenia. Oczywiście bardzo dobrze że ktoś zwraca na to uwagę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem tak - u mnie jazda z max rozkreconym ogrzewaniem powoduje mdlosci, bo nie da sie reki przylozyc do nawiewu. leci gorace!!! powietrze. jesli ktos ma inaczej, to ma pecha i cos nie tak w ukladzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiem tak - u mnie jazda z max rozkreconym ogrzewaniem powoduje mdlosci, bo nie da sie reki przylozyc do nawiewu. leci gorace!!! powietrze. jesli ktos ma inaczej, to ma pecha i cos nie tak w ukladzie.

Trzeba przyznać że bardzo pomocna wypowiedź w temacie.:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli silnik jest zimny termostat nie wypuszcza wogóle wody na chłodnicę a krąży ona tylko i wyłącznie w głowicy silnika. Więc niech ktoś mi wytłumaczy jaki jest sens zasłaniania chłodnicy skoro woda z niej nie dostaje się na zimnym silniku

 

Witam. Taki jest sens zasłaniania chłodnicy, że zasłona nie dopuszcza zimnego powietrza do chłodnicy, które w przeciwnym razie przepływałoby przez żeberka chłodnicy i dostawałoby się na silnik, chłodząc go. Poza tym, jeśli termostat za wcześnie otwiera duży obieg - to zasłonięcie zapobiega nadmiernemu wychłodzeniu chłodnicy.

Ja osobiście też nie polecam zasłaniania chłodnicy w Passacie. Uważam, że jest to rozwiązanie awaryjne, przy którym trzeba bacznie uważać, by nie przegrzać silnika w korkach.

Aczkolwiek 2 lata temu w czasie mroźnej zimy zasłaniałem u siebie całkowicie chłodnicę i to pomogło - silnik szybciej się nagrzewał.

Ale powtarzam jeszcze raz, jeśli ktoś nie ma zbyt dużego doświadczenia w zawodzie kierowcy - niech nie zasłania chłodnicy, bo może sobie narobić więcej szkód niż pożytku.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew

Mam od paru dni TDI 90KM. wcześniej jeżdziłem przytaczanym tu polonezem.Jak do tej pory zauważyłem passaciki TDI dość długo się nagrzewają.Napewno mam sprawny termostat ponieważ temperatura po nagrzaniu staje na90 stopni i nie rusza się pomimo zmian warónków jazdy ;korków itp..Objawem uszkodzenia termostatu jest nie osiąganie nominalnej temperatury i ciepła chłodnica zaraz po uruchomieniu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak do tej pory zauważyłem passaciki TDI dość długo się nagrzewają.

 

e tam. czasem wystarczy 2km i juz cieply. zalezy jak lezy. ogolnie im nowszy tdi, tym bardziej sprawny, a co za tym idzie mniej ciepla oddaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"dość długo" to pojęcie bardzo względne i bardzo szerokie, weź się przejedź innym paskiem z takim samym silnikiem lub dwoma i wtedy możesz stwierdzać że twój silnik grzeje się "za długo" i wtedy szukać przyczyny

a nawiązując do termostatu to czasem usterką jest nieszczelne domykanie się zimnego termostatu, mam chyba nawet w garażu na półce taki jeden egzemplarz, wtedy też mamy opóźniony przyrost temp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marw007

Mój miał to samo. Wymieniłem termostat i przy okazji czujnik temperatury (dmuchawy nie załączał) i teraz jest super :hurra: Szybciutko się autko nagrzewa a w kabinie przyjemnie cieplutko już po kilku pierwszych kilometrach. Myślałem nawet o odkamienieniu i ogólnym wypłukaniu układu chłodzącego ale w tej sytuacji już nie ma sensu. A przede wszystkim mi się nie chce hehe

 

:cisza: Termostat tani więc wymieniajcie panowie! :cisza:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności