Skocz do zawartości
Gość Darek i Wiolka

wymiana płynu wspomagania kierownicy w Passacie B5 1998r.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Darek i Wiolka

Proszę o informację w jaki sposób wymienić olej do wspomagania kierownicy w Passacie B5 1998 r. Jeden mechanik stwierdził żeby wymienić, drugi żeby dolać bo wymiana nie jest wskazana. Nie wiem którego posłuchać. W zbiorniku jest już poniżej minimum i ma kolor żółty, a podobno powinien być zielony. Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten ukłąd nie jest przewidziany do wymiany płynu jako czynność eksploatacyjna, więc nie ma korka spustowego. Trzeba porozłączać węże i poczekać aż wypłynie.

 

Nie chciałbym przesądzać sprawy ale osobiście bym nie wymieniał. Skoro jest za mało to i tak wycieka (przekładnia ?). Na razie dolać i obserwować poziom. Wymiana płynu nie uszczelni przecież układu. A kolor bywa różny, zależy od producenta. Ale z ciemnego (zielony) w jasny (żółty) to się raczej nie przekształcił. Jak już to spodziewałbym się relacji odwrotnej ;) Tak że bez obaw - dolewać i pilnować. ewentualnie oglądać gdzie pojawi się plama.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam płynu owego nie wymienaj - wystarczy dolać i tak jak pisał poprzednik ubywanie tegoż płynu zwiastuje problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adam-olejnik

Sprawdź połączenia gumowe, a zwłaszcza przy zaciskach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, przede wszystkim połączenia, u mnie też lekko puszcza na łączeniu węży z rurką która służy za chłodnice oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Mozesz wymienic nie zaszkodzi.Najzcesciej po wymianie pompa zaczyna wyc,ale to ustaje po 2-3 dniach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! moim zdaniem ,nawet jesli producent nie zaleca wymiany , warto to uczynic . kazde smarowidło sie starzeje i w zwiazku z tym traci parametry , takze co 5 lat płyn chłodniczy ,olej w skrzyni i płyn do wspomagania (przynajmniej ja tak robie serwisujac auta,w niektórych konstrukcjach nawet duzo czesciej ). uczulam na bardzo istotna kwestie PRAWIDŁOWEGO doboru płynu do wspomagania!!!!!!!!! zeby nie powtarzac wyczerpujaco opisanego tematu polecam wyszukiwarke!!!!!!!!!!!! co do koloru to z mineralnym ,"zielonym" niestety tak własnie bywa. moj stary, fabrycznie zalany mineralny płyn był koloru zółtego (zalałem zielony ,mineralny febi zgodnie z instrukcja i zaleceniem z korka wlewowego) .wniosek ,nie sugerowac sie kolorem tego co jest zalane Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Darek i Wiolka

Wielkie dzięki za pomoc. Posłucham doświadczonych kolegów i zrobię jak radzicie. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten ukłąd nie jest przewidziany do wymiany płynu jako czynność eksploatacyjna, więc nie ma korka spustowego. Trzeba porozłączać węże i poczekać aż wypłynie.

 

Ja także planuje wymiane mojego płynu, ale mam pytanie czy ktoś go już samodzielnie wymieniał? Które węże najlepiej rozłaczyć, aby wypłyneło jak najwięcej? Czy trzeba przechylać samochód? Ruszać kierownicą? Proszę o porady jak samodzielnie wymienić, aby starego płynu spuścić maksymalnie dużo... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Ostatnio ściągnąłem strzykawką trochę płynu ze zbiorniczka wspomagania i miał kolor coca-coli. Ściągnąłem wszystko co się dało ze zbiorniczka, zalałem Febi (zielony), pojeździłem z 10 minut i ponownie ściągałem strzykawką ile się dało. Czynność powtórzyłem aż skończył mi się płyn w 1-litrowej butelce (czyli jakieś 5 razy) . Na początku kolor się trochę poprawił, ale po kilku 2 tygodniach sprawdziłem i znowu kolor coca-coli. Coś jest nie tak, czy to normalna rzecz i szukam dziury w całym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcecie wymienić olej to najlepiej odkręcić oba węże na pompie jest ona najniższym elementem układu i poczekać chwile aż wszystko zleci. Można też przekręcić kilka razy kierownicą w obie strony, troszkę wypłynie i więcej wydobyć się nie da. Zalać nowym i tyle, ale wymiana płynu na nowy nie pomoże na nic jeśli coś się juz dzieje- najczęściej umiera pompa w gorszych przypadkach maglownica.Nie polecam tanich pomp z allegro tylko coś porządnego albo używany oryginał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy cos moze sie stac jak sie wlalo zielony plyn ale syntetyczny a byl mineralny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi przewidzieć czy coś się stanie.

W moim był wlany jakiś czerwony płyn. Kupiłem 2l zielonego w ASO. Odkręciłem wężyk dolotowy do zbiorniczka i wsadziłem go do butelki po napoju. Odpaliłem silnik i pokręciłem kierą dotąd aż wyleci z grubsza płyn. Wlałem pół litra zielonego na przepłukanie, znowu opróżniłem układ. Założyłem wężyk z powrotem na zbiornik wyrównawczy i zalałem do maxa zielony płyn. Po 23 tyś km, ubyło go jakieś 20-40ml.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie również odkąd kupiłem auto miałem problemy ze wspomaganiem, super cudnie lekko nie chodzi, ale jako tako chodzi. Najlepszą różnicę zauważyłem, jak zmieniłem z zielonego na czerwony, zdecydowanie wspomaganie lepiej zaczelo chodzić, choć płyn po 4 miesiącach czarnieje, ale ubywać to wlasciwie nic nie ubywa ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najbardziej mi chodzi o pompe czy nie pojdzie w diably.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj w moim pasztecie przestało chodzić wspomaganie kierownicy tzn. raz na światłach jeszcze kierownica trochę pokręcę (z lekkim oporem) potem na 2 światłach już nie dam rady fajera ruszyć a kola to jak w beton wbite. Wszystko stało się nagle dzisiaj. Poziom płynu wspomagania jest w normie teraz pytanie co to może być? Sprawdziłem wszystko nigdzie płyn nie przepuszcza. Wcześniej przy skrętach wydawał dziwne dźwięki ale nie wiedziałem ze to może być pompa a dzisiaj poczytałem i dowiedziałem się ze to pompa mi siadla. Przy niskich obrotach fajera stoi w miejscu ani drgnie jak dam mu ze 3-4 tys. obrotów wspomaganie lekko zaskoczy ale to dosłownie lekko. Teraz czy opłaca się czyścic tą starą pompę? czy wyrwać zamiennik ze sklepu oryginalny- na szrocie. Jakim płynem przepłukać nowa pompę czy jak nowa nieużywana to nie trzeba a jeśli kupie używana to czym ropa sama wystarczy do przepłukania? I jaka ilość tego płynu do płukania I jakim płynem wspomagającym lepiej zalać nowa pompę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie również odkąd kupiłem auto miałem problemy ze wspomaganiem, super cudnie lekko nie chodzi, ale jako tako chodzi. Najlepszą różnicę zauważyłem, jak zmieniłem z zielonego na czerwony, zdecydowanie wspomaganie lepiej zaczelo chodzić, choć płyn po 4 miesiącach czarnieje, ale ubywać to wlasciwie nic nie ubywa ;p

I tu jest problem! NIE wolno zmieniać płynu z zielonego na czerwony!!! dlatego jest teraz czarny, a to dlatego że zżera ci łopatki p-py. W niedługim czasie przygotuj sie na wymiane pompy. Sa pompy z łopatkami aluminiowymi i ze stopu jakiegoś metalu. Dokładnie nie pamietam ale chyba do tych które sa ze stopu nie wolno lać czerwonego bo niszczy łopatki, dlatego masz czarny płyn,reakcja już zachodzi.

 

---------- Dodano o 19:32 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:27 ----------

 

Witam dzisiaj w moim pasztecie przestało chodzić wspomaganie kierownicy tzn. raz na światłach jeszcze kierownica trochę pokręcę (z lekkim oporem) potem na 2 światłach już nie dam rady fajera ruszyć a kola to jak w beton wbite. Wszystko stało się nagle dzisiaj. Poziom płynu wspomagania jest w normie teraz pytanie co to może być? Sprawdziłem wszystko nigdzie płyn nie przepuszcza. Wcześniej przy skrętach wydawał dziwne dźwięki ale nie wiedziałem ze to może być pompa a dzisiaj poczytałem i dowiedziałem się ze to pompa mi siadla. Przy niskich obrotach fajera stoi w miejscu ani drgnie jak dam mu ze 3-4 tys. obrotów wspomaganie lekko zaskoczy ale to dosłownie lekko. Teraz czy opłaca się czyścic tą starą pompę? czy wyrwać zamiennik ze sklepu oryginalny- na szrocie. Jakim płynem przepłukać nowa pompę czy jak nowa nieużywana to nie trzeba a jeśli kupie używana to czym ropa sama wystarczy do przepłukania? I jaka ilość tego płynu do płukania I jakim płynem wspomagającym lepiej zalać nowa pompę?

Pompa wysiadla i jest do wymiany.Lopatki szlag trafił. Pamietaj jak kupisz pompe to sprawdz jakim płynem była zalana. Jezeli zielony czy słomkowy to nigdy nie wlewaj czerwonego bo wykończysz pompe.Chce jeszcze dodać że układ po wymianie płynu odpowietrza sie poprzez skręcanie kierą lewo-prawo na maxa aż przestanie pobierać. JESZCZE do hipnoti! albo zżera aluminium, myśle że to jest prawda.

Edytowane przez zbigniewz01@

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie czym i w jaki sprób moge umyć uklad wpsomagania w Passku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam;

mam problem - dwa lata temu padła mi przekładnie - pojechałem na regenerację. Przez pierwsze kilka miechów było ok ale potem coś zaczęło wyć - pojechałem do firmy, która mi to robiła i stwierdzili początek agonii pompy. Wspomaganie działało (wciąż działa) tylko, że jest dość słabe. Przyszedł czas w którym postanowiłem wymienić pompę na nową i szok - wszystkie które znalazłem zalewane są zielonym płynem a mój jest ... CZERWONY ;/ Wygrzebałem gwarancję z przekładni i okazało się że układ został zalany czerwonym i jest to warunkiem utrzymania gwarancji na maglownice ;?

 

I teraz pytanie - czy przy wymianie pompy jak zaleję całość zielonym to maglownica będzie hulać (skoro została zregenerowana pod czerwony?)

Jak przeczytałem ten wątek to pomyślałem jeszcze, że warto było by przepłukać układ przed wymianą pompy zielonym płynem - żeby jak najmniej paskudztwa na nową poszło. Co o tym myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Za jakiś czas bedę wymieniał tarcze i klocki ale nie do tego zmierzam . Pomyslałem ze przy tej okazji wymienie też płyn od wspomagania bo znajac życie nie był wymieniamy od nowości :kwasny Ile wchodzi płynu do całego układu i czy czyści sie pompe jakoś czy nie potrzeba robić takiego zabiegu ? Z góry Dzięki Pozdro :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności