Gość bucholc86 Zgłoś #1 Napisano 15 Października 2007 Witam cos ostatnio mnie niepokoi w pasku, słychac odgłos wydawanego dzwieku przez swierszcza zdarza sie rzadko- niezaleznie od predkosci i przy hamowaniu słychac lekkie piszczenie i tez nie zawsze to sie zdarza..co moze byc powodem. Pozdrawiam i prosze o odp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #2 Napisano 17 Października 2007 .... w większości wróżkami nie jesteśmy - mało danych ..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #3 Napisano 17 Października 2007 Przy włączonej klimie? W moim aucie ostatnio to samo, ale tylko przy włączonej klimie, gdy wentylator zaczyna się kręcić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
codi Zgłoś #4 Napisano 24 Października 2007 Witam. W passacie z klimatronikiem od czasu do czasu mam dziwny odgłos. Coś trze lub piszczy, głos jest trochę podobny do dźwięku wydawanego przez świerszcza . Dochodzi zaś z okolic schowka. Dzwięk ustaje po wyłączeniu klimy, jego intensywnośc raczej nie narasta ze zwiększeniem obrotów nawiewu. Pozdrawiam CODI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość irek113 Zgłoś #5 Napisano 24 Października 2007 Stawiam na silnik dmuchawy. Miałem podobny problem.Skończyo się na wymianie silnika . A piszczało dlatego że wentylator ocierał o obudowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
codi Zgłoś #6 Napisano 25 Października 2007 Nie wydaje mi się żeby ten dźwięk narastał wraz ze zwiększeniem nawiewu na klimatroniku! Da się to wymienić bez zdejmowania całego kokpitu ? Pozdrawiam CODI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lexwon Zgłoś #7 Napisano 25 Października 2007 Miałem podobne tykanie, u mnie był to silnik klapy obiegu zamkniętego chyba V71. Tykał, tykał aż się wytykał. Olewam to bo za dużo zachodu z wymianą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość irek113 Zgłoś #8 Napisano 25 Października 2007 Jeżeli ten odgłos to jakiś "pisk" to raczej dmuchawa. Uszkodzona klapa wydaje dźwieki - coś w rodzaju, właśnie -tykania. I tak jak kolega lexwon napisał za dużo zachodu z wymianą. Ale jeżeli przez to nie możesz spac :056: Zawsze możesz sprawdzić co sie dzieje z dmuchawą - 30 minut - należy odkręcic schowek 5 wkrętów(dokładne instrukcje jak to zrobic widziałem na forum) za schowkiem na 3 wkrętach przymocowany jest silnik. Podczas wyciągania musisz byc ostrzożny i trzeba trochę się nagimnastykować żeby go całkiem wyciągnąć, ale może nie jest to konieczne w Twoim przypadku wystarczy że wyciągniesz go parę cm i wprawisz w ruch. Możesz też załączyć zapłon i włączyć pierwszy stopień nawiewu. Zobaczysz co jest grane. A jeżeli masz małe dłonie to do silnika możesz dostać się też od strony filta (tylko 1 wkręt) . Powodzenia!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawek83 Zgłoś #9 Napisano 25 Kwietnia 2011 Witam mam pytanie otóż przy dodawaniu gazu na postoju czy jeżdzie w okolicach od ok 2 tys obrotach słychać taki świerszczący szum w okolicach turbiny i (zawsze przy dodawaniu gazu) nie jest to zaden wąż dodam jeszcze ze tak jezdze od 2 lat!!! nigdy jakos nie zwracałem na to uwagi az do dzis czy turbina tak cały czas pracuje? troche dziwny jest ten dżwiek (tak jakby cos podobnego do łożyska kręcącego się bez smaru) troche smiesznie napisałem ale taki głos i tak juz od 2 lat jezdze...może ktos z was spotkał się z tym prosze o jakies podpowiedzi pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #10 Napisano 25 Kwietnia 2011 turbina caly czas sie kreci w czasie pracy silnika i moze ktoras z lopatek ociera o obudowe albo poprostu jak bedzie silnik zimny wloz reke tam gdzie jest turbo i zobacz czy ktoras z oslon nie ma luzu i ona takich dzwiekow nie wydaje bo 2 lata z tym dzwiekiem troche dlugo na cos powaznego zobacz tez czy dzwiek jest przy wlaczonym ac i wylaczonym pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kijek Zgłoś #11 Napisano 25 Kwietnia 2011 a ja bym stawial na pekniety przewod tez mialem taki problem nie duze pekniecie gumowej rury i dostawalo sie lewe powietrze przy duzych obrotach syczalo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
granat Zgłoś #12 Napisano 4 Maja 2011 (edytowane) a czy to nie przypadkiem o egr chodzi?? slawek83 mam ten sam silnik co ty i w 90 % slyszalem egr na postoju wiem to bo zaslepilem go od jakis 2 tyg i cisza:D nie piszczy mi juz nic. Sprobuj na postoju minimalnie dodac sazu tak +200obr i jak u mnie wracaly obroty to zaraz byl albo pojedynczy dzwiek a nieraz to przez dluzszy czas. Co do kolegow wyżej nie wiem moge sie mylic bo klimy nie mam ale wiem ze jak wlaczylem u siebie ogrzewanie szyby tylnej to jak dostawal obciazenia silnik to od razu zaczelo dzwonic i to caly czas bez przerwy praktycznie... Edytowane 29 Czerwca 2011 przez granat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #13 Napisano 4 Maja 2011 Oj wy mądre głowy. Odgłos tzw. świerszcza to nic innego jak sprzęgiełko na alternatorze lub wytarty napinacz naciągu paska sprężarki klimatyzacji. Odgłos nasila się w czasie kręcenia kierownicą w czasie manewrowania. Temat wiele razy był poruszany na forum. Uszkodzenie prowadzi nawet do zerwania paska rozrządu. Tu macie linka tego sprzęgiełka. http://moto.allegro.pl/kolo-sprzeglo-pasowe-alternatora-vw-bora-fv-ina-i1555953715.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
boberek6666 Zgłoś #14 Napisano 27 Stycznia 2014 witam apropo odglosu swierszcza to sie dopne. Mam autka od paru dni i dopiero go poznaje i podczas jazdy slychac taki odlos jak juz go koledzy wyzej nazwali, ale u mnie tylko gdy skrecam w lewo i ewidentnie dochodzi to od strony radia nawiewu. A drugie pytanie nie wiem czy dobry temat, ale spobuje. Po przekreceniu na zaplon slychac ze strony klimatronika taki odglos chodzace silniczka. Czy to jest normalne ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #15 Napisano 27 Stycznia 2014 Po przekreceniu na zaplon slychac ze strony klimatronika taki odglos chodzace silniczka. Czy to jest normalne ?? tak powinno byc silniczki krokowe sie stawiaja do ustawionej temp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #16 Napisano 27 Stycznia 2014 A ja obstawiam na wentylatorek czujnika temp. wewnetrznej:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #17 Napisano 27 Stycznia 2014 A ja obstawiam na wentylatorek czujnika temp. wewnetrznej:P a co to za urzadzenie :hmm pierwsze slysze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_WW Zgłoś #18 Napisano 27 Stycznia 2014 (edytowane) W climatronicu jest mala kratka wlotu powietrza a za nia maly wentylatorek ktory zaciaga powietrze do czujnika bo przeciez klima musi wiedziec jaka jest temperatura w kabinie dzis go ogladalem i musze wyczyscic bo lekko kotów sie tam nazbierało Edytowane 27 Stycznia 2014 przez Marcin_WW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #19 Napisano 27 Stycznia 2014 w tej malej kratce po lewej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #20 Napisano 27 Stycznia 2014 Tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach