Skocz do zawartości
Gość przybyla2

[silnik] Problem z sondą lambda

Rekomendowane odpowiedzi

Gość przybyla2

Witam wszystkich, jestem posiadaczem vw passat 2.0 ben-lpg 1994 rok automat. Byłem dzisiaj u gazownika i powiedział że mam do wymiany sonde lambda 4 przewodową.Gazownik chce za sonde i wymiane 240zł, a ja na alegro znalazłem za 100zł. Czy cieżko się wymienia taką sonde ,czy lepiej zapłacić 240 zł. Pzdrawiam

 

//poprawiłem błedy bo waliły po oczach - kuczlaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na alegro znalazłem za 100zł

 

Zapewne uniwersalna a więc nie polecam takiej

 

Czy cieżko się wymienia taką sonde

 

Wykręcasz płaskim kluczem, wkręcasz nową i podpinasz pod złącze. Czas, kilka minut :)

 

Gazownik chce za sonde i wymiane 240zł

 

Jak dedykowana do Twojego silnika to się opłaca :)

 

 

 

Do mojego kosztowała oryginał 650 zł po rabatach :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość czesław

a moż ektós mi podpowie do mojego silnika ABF jaki typ sondy mam kupic .Zamierzam zrobic to na allegro .Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale chwila, moment panie Kuczlaw. Ja próbowałem wykręcic kilka dni temu sondę i ani drgnie. Robiłem to od komory silnika, nie wiem czy z kanału jest lepsze dojście (poza tym i tak nie mam kanału :D) Tu od góry ledwo zmieściłem klucz 22', normalna długośc a nawet gdybym miał dłuższy to i tak raczej go tam nie wcisnę. Więc pytanie albo raczej prośba :P HELP!!! W warsztacie chciałem żeby mi poluzowali to mnie straszą żie się urwie i potem trzeba odkręcac kolektor, stare auto wszytko zapieczone a to wydech to i wiadomo jak to się ze starości i temperatury zapieka, a i tam mogą się urwac śruby i sra... w banie i takie tam... Dam to radę jakoś sam zrobic :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przybyla2 najpierw może popraw masę sondy jeśli to nie pomoże to dopiero wymień sondę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Robcio53

Two_pac ma rację, ja w swoim poprzednim pasku wymieniajac sondę spędziłem ze cztery godziny u mechanika i udało się to tylko dla tego że facet się "zawziął" i był prawdziwym fachowcem a nie "wymieniaczem" .

PRZYBYLA2 - na twoim miejscu sam bym tego nie robił , chyba że masz swój warsztat i duże zacięcie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź przewody do sondy. Ja miałem jeden przetarty i dlatego nie działała .A co do wymiany to tylko oryginał lub zamiennik napewno nie uniwersalna :mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale chwila, moment panie Kuczlaw. Ja próbowałem wykręcic kilka dni temu sondę i ani drgnie. Robiłem to od komory silnika, nie wiem czy z kanału jest lepsze dojście (poza tym i tak nie mam kanału :D) Tu od góry ledwo zmieściłem klucz 22', normalna długośc a nawet gdybym miał dłuższy to i tak raczej go tam nie wcisnę. Więc pytanie albo raczej prośba :P HELP!!! W warsztacie chciałem żeby mi poluzowali to mnie straszą żie się urwie i potem trzeba odkręcac kolektor, stare auto wszytko zapieczone a to wydech to i wiadomo jak to się ze starości i temperatury zapieka, a i tam mogą się urwac śruby i sra... w banie i takie tam... Dam to radę jakoś sam zrobic :confused:

 

 

Witam. Sondę lambda wykręca się specjalnym kluczem oczkowym (otwartym). Taki klucz kosztuje ok. 50 zł. Musi on być solidnie wzmocniony, bo inaczej nie odkręci się sondy. Ja też miałem problemy z odkręceniem sondy lambda. Nie mogłem jej odkręcić kluczem płaskim 22, więc przeciąłem klucz oczkowy 22 i próbowałem odkręcić, ale też nie mogłem (klucz sie wyginał i ześlizgiwał). Sondę odkręciłem w ten sposób, że przeciąłem przewody, nałożyłem wzmocniony klucz oczkowy 22 i odkręciłem ją. Przewody następnie musiałem połączyć i zaizolować. Jeśli ktoś nie chce robić w ten sposób, może kupić wzmocniony przecięty klucz oczkowy i wtedy odkręcić sondę. Jednak w przypadku, gdy wymieniamy sondę na uniwersalną, to i tak musimy rozcinać przewody, albowiem sonda uniwersalna nie ma wtyczki. Dlatego w tym ostatnim przypadku można zrobić tak, jak opisałem wyżej. Powodzenia. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale skąd to robiłeś, od spodu auta? Ja na razie nie mam problemu z kluczem bo nie miałem na tyle dobrego dostępu by przyłożyc odpowiednią siłę (mimo, że wgramoliłem się pod maskę :D cały i odcisków na kolanach dostałem, ale przynajmniej poczułem jednośc z moin autem :D ) a podejrzewam, że i tak prędzej bym się ze...... za przeproszeniem niż moje stare dobre klucze z czasów kiedy nie było jeszcze chińskiej tandety na rynku by nie wytrzymały. Nie mam od góry odpowiedniej pozycji (bez skojarzeń ;) ) by móc z całej siły pociągnąc (bez skojarzeń c.d. :P) klucz, a czuję, że nawet wtedy nie dałbym rady odkręcic tej zapieczonej sondy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale skąd to robiłeś, od spodu auta? Ja na razie nie mam problemu z kluczem bo nie miałem na tyle dobrego dostępu by przyłożyc odpowiednią siłę (mimo, że wgramoliłem się pod maskę :D cały i odcisków na kolanach dostałem, ale przynajmniej poczułem jednośc z moin autem :D ) a podejrzewam, że i tak prędzej bym się ze...... za przeproszeniem niż moje stare dobre klucze z czasów kiedy nie było jeszcze chińskiej tandety na rynku by nie wytrzymały. Nie mam od góry odpowiedniej pozycji (bez skojarzeń ;) ) by móc z całej siły pociągnąc (bez skojarzeń c.d. :P) klucz, a czuję, że nawet wtedy nie dałbym rady odkręcic tej zapieczonej sondy.

 

Sondę lambda odkręcałem nie od spodu, tylko z góry z lewej strony samochodu. Nie próbuj odkręcać sondy płaskim kluczem, tylko oczkowym. Obficie spryskaj miejsce mocowania sondy dobrym środkiem penetrującym, odczekaj kilka minut, załóż klucz na sondę, postukaj młotkiem w klucz (z wyczuciem) w jedną i w drugą stronę, następnie próbuj odkręcać sondę. Jeśli się nie uda na zimnym silniku, spróbuj to samo na gorącym, tylko bez spryskiwania środkiem penetrującym. Powinno się odkręcić, chyba, że ktoś poprzednio za mocno dokręcił ci sondę - wtedy to naprawdę mogą być kłopoty. Myślę jednak, że tak nie będzie. Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

co jest złego w uniwersalnej sondzie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności