Skocz do zawartości
vodzu413

TDI 1.9 AVF -rozrząd-napinacz hydrauliczny czy mechaniczny?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przepraszam z góry za post, gdyż temat rozrządu na pewno wiele razy był wałkowany, jednak ja nie mogę się doszukać odpowiedzi na to pytanie, mianowicie:

Posiadam Paska 1.9 TDI 2002 130KM AVF i zamierzam wymienić rozrząd, jednak już wyczytałem że cena ta może różnić się nawet o 600 złoty. Spowodowane jest to zróżnicowaniem napinaczy - w niektórych silnikach (PD 115 i 130KM) do początku 2002 roku montowane były napinacze hydrauliczne, których koszt wynosi około 500-600 zł a w pozostałych są mechaniczne (100-200zł).

Moje pytanie brzmi :

jakiego typu ja posiadam napinacz , hydrauliczny czy mechaniczny? I czy możliwe , żeby koszt wymiany razem z częściami w moim aucie zamkną sie w kwocie 650zł (taką przybliżoną cenę rzucił mechanik - ale po przeczytaniu forum zastanawiam się czy to są tylko części , części bez napinacza czy też części z napinaczem i robocizną)

Pozdrawiam i dziękuję za ewentualne odpowiedzi.[/b]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

W 650zł możesz się zamknąć ale pod warunkiem, że mechanik zrobi na na najtańszych częściach oraz, że wszystkie inne elementy będą w bardzo dobrym stanie a tak na 100% nie bedzie i trzeba bedzie wymienić oba paski osprzętu, płyn chłodzacy, łożysko sprężarki klimatyzacji i pewnie conajmniej którąś z rolek napinających oba paski.

 

Jeśli rozrząd ma być wykonany dobrze i na dobrych częściach to sama robota wyniesie minimum 400zł + 650zł orginalne częsci (pasek, napinacz mechaniczny, rolka odwracająca, pompa wody, kpl śrub). To jest absolutne minimum. Powinno się zmienić jeszcze płyn, 2 x paski, łożysko sprężarki klimy a to koszta około 250zł + jakieś drobne za robocizne elementów poza rozrządem. Jak dojdzie rolka pasków to koszta dodatkowe.

 

Jak chcesz się dowiedzieć jaki masz napinacz to muszisz podać VIN. Auta z roku 2002 miały 2 typy rozrządów ale po 6.2002 były już mechaniczne i tańsze :)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Wygląda na hydrauliczny napinacz paska rozrządu i duża rolka. No to się nie zmieścisz w w/w kosztach przy elementach OE.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Posiadam silnik AVF 2002/09 modelowo oznaczenie 3B3265 a więc ETKA pokazuje go już jako rok 2003 :)

 

Obecnie jestem przed wymianą rozrządu i wszystkiego innego co można przy okazji zrobić oto spis części z numerami:

 

ROZRZĄD:

 

- pasek rozrządu 038 109 119 P

- rolka napinająca 038 109 243 M

- rolka odwracająca 038 109 244 J

 

(jeżeli ktoś by kupował w ASO to cały zestaw z narętkami bez śrub kryję się pod numerem 038 198 119 A)

 

- pompa wodna 038 121 011 GX (opcja co 2 wymiana rozrządu) koszt 200zł przy oddaniu starej pompy.

 

dodatkowe drobiazgi do rozrządu które polecam wymienić razem (śruby i nakrętki)

 

- nakrętka rolki napinającej 038 109 454 A

- nakrętka rolki odwracającej N 015 083 11

- śruba dwustronna rolki napinającej N 909 055 02

- śruba dwustronna rolki odwracającej N 104 447 02

 

PASKI OSPRZĘTU (alternator i klimatyzacja)

 

- pasek alternatora 038 903 137 T

- rolka napinacza paska alternatora 038 145 278 (numer INA F-229109-300)

 

- pasek klimatyzacji 06B 260 849 A

- napinacz z rolką paska klimatyzacji 058 260 511

 

 

podane części to oryginalne numery dla modelu z mechanicznym napinaczem :)

 

Osobiście polecam części firm INA, SKF i paski GATES :)

 

Wszystkie części które tu opisałem kosztowały mnie około 850zł (zakupy u znajomego w hurtowni) + 350zł robocizna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

... czyli rozumiem, że silnik z oznaczeniem AVF może mieć napinacz mechaniczny i hydrauliczny? Sądziłem, że właśnie to oznaczenie jest najistotniejsze podczas wyszukiwania części.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

HHA piszesz o produkcji czy roku modelowym ?

Mój AVF to o ile wiem produkcja czerwiec-lipiec 2001, rok modelowy 2002.

 

VIN WVWZZZ3BZ2P117775 ... jaki to będzie napinacz?

 

Pozdrawiam

CODI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

codi to napewno będzie hydrauliczny w Twoim wypadku ... mechaniczny jest w silnikach AVF produkowanych po 05/2002 ... VIN za dużo w ETKA też się nie sprawdza lepiej posługiwać się 6 symbolowym oznaczeniem - TYP HANDLOWY - zazwyczaj zaczyna się od 3B3 . . . w przypadku sedana lub 3B6 . . . w przypadku kombi (variant). Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Wiadomo, ze takich rzeczy sięw ETKA nie sprawdza tylko w innych materiałach. Napinacz mechaniczny był od 06/2002.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HHA piszesz o produkcji czy roku modelowym ?

Mój AVF to o ile wiem produkcja czerwiec-lipiec 2001, rok modelowy 2002.

 

VIN WVWZZZ3BZ2P117775 ... jaki to będzie napinacz?

 

Pozdrawiam

CODI

 

Na pewno hydrauliczny, niestety.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jest to wszystko co piszecie.

 

Niech ktoś więc mi wyjaśni, dlaczego w moim AVF zdarzyła się taka promocja, że mam mechaniczny, a data pierwszej rejestracji to 2001.09.06 (VIN WVWZZZ3B2E161592)???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawe jest to wszystko co piszecie.

 

Niech ktoś więc mi wyjaśni, dlaczego w moim AVF zdarzyła się taka promocja, że mam mechaniczny, a data pierwszej rejestracji to 2001.09.06 (VIN WVWZZZ3B2E161592)???

 

A czy masz na pewno silnik ze swojego auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy masz na pewno silnik ze swojego auta?

 

Według wszelkich znaków na niebie i ziemii tak - ale na 100% nie mogę być pewien. W dokumentacji z niemiec żadnych wskazujących na to faktów nie ma...

Ma ktoś może zdjęcie jak wygląda hydrauliczny napinacz??? - na sklep.intercars.com.pl widzę tylko mechaniczne - ani słowa o hydraulicznych :(

 

EDIT

Niestety byłem w błędzie - okazuje się, że mam hydrauliczny napinacz - nie wiedziałem o jego istnieniu, gdyż po poprostu nie był wymieniony podczas wymiany rozrządu - wymieniona była tylko rolka napinająca.

 

Czy dobrze rozumiem, że ten napinacz jest pod nazwą "tłumik drgań paska rozrządu" (045 109 479 B) i jest częścią oddzielną od rolki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czy dobrze rozumiem, że ten napinacz jest pod nazwą "tłumik drgań paska rozrządu" (045 109 479 B) i jest częścią oddzielną od rolki?

 

Tak jest!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odebrałem auto od mechanika po wymianie rozrządu, pasków klimatyzacji, alternatora, napinacza paska klimatyzacji, napinacza paska alternatora :) W pierwszej wersji chciałem wymienić samą rolkę napinacza paska alternatora ale okazało się że napinacz jest w takim stanie (wybity trzpień który szorował już o rolkę) że trzeba go też wymienić :/ Za namową mechanika wymieniłem też hydrauliczne popychacze co w efekcie bardzo wyciszyło prace silnika :) Jestem bardzo miło zaskoczony ponieważ teraz auto o wiele ciszej pracuje a do tego bardzo "gładko" się wkręca. Spalanie na postoju przed wymianą wszystkich tych części wynosiło 0.7 - 0.8L/h a w chwili obecnej 0.5L/h, zapewne były za to winne wszystkie rolki, a zwłaszcza rolka napinacza paska alternatora która miała wytarte rowki aż do metalu przez trzpień napinacza (postaram się zrobić zdjęcie tej zużytej części). Mam nadzieje że to trochę wpłynie na spalanie auta podczas jazdy, zawsze to torchę oporów mniej więc powinno być mniejsze :) Pozdrawiam.

 

P.S. Przy okazji dziękuje firmie TUNE-UP za profesionalne wykonanie prac przy moim autku, polecam jako firmę zajmującą się tuningiem jak także naprawami bierzącymi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vwpassat3bg

--------------------------------------------------------------------------------

 

czy cena 928zl za rozrzad z podzespolami firm Hepu, Listenstein i Ina oraz paskiem rozrzadu OE oraz paskami alternatora i klimatyzacji Conti oraz kompletem srub do rozrzadu to za duzo? ostatnio jeden z uzytkownikow forum tyle ze mnie zdarl za rozrzad :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

vwpassat3bg w ilu jeszcze tematach zamierzasz to napisać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie umiesz poszukac cen czesci i sobie zobaczyc co ile kosztuje ?? sama wymiana to zazwyczaj koszt 250-350PLN w przypadku silnika AVF lub AWX a reszta to cena czesci ... dla jednego to duzo a drugiego to malo zalezy kto jakie ma zniżki w sklepach i hurtowniach motoryzacyjnych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy nie dawno kupiłem passata2001 z silnikem AVF chcem w nim wymienic rozrzad chciał bym sie dowiedziec co mam wymienic dokładnie i czy pompa wody jest tez napedzana paskien rozrzadu i oczywiscie jaki mam napinacz. i jeszcze jedna sprawa czy moze ktos na jakies zdjecia lub rysunki ja wymienia sie w takim silniku rozrzad od czego trzeba zaczac i na co uwazac i czy sa jakies znaki na kołach zebatych i oczywiscie czy sa potrzebna jakies blokady zozrzadu PROSZE O WSZYSTKIE RADY DOTYCZACE TEGO TYPU SILNIKA O WYMIANIE ROZRZADU z góry dziekuje pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą musisz zaopatrzyć się w:

-pasek rozrządu

-rolka prowadząca

-rolkę napinająca

-napinacz hydrauliczny paska rozrządu

-pompa wody (napędzana paskiem rozrządu)

-pasek alternatora

-pasek klimy

-napinacz paska alternatora

-napinacz paska klimy

Do blokowania rozrządu w zupełności wystarczy wiertło fi 6 i mazak lub korektor do zrobienia znaków.

Aby się dobrać do rozrządu trzeba wykręcić cały przód. Zaczynasz od wyjęcia atrapy, zderzaka, belka zderzaka, chłodnicę klimy odkładasz na bok (nie odłączaj przewodów), chłodnica wody, odłączasz kostki od lamp i wyciągasz cały pas przedni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności