Skocz do zawartości
Navkol

falująca temperatura ?

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś zauważyłem, że wskazania temperatury się zmieniają :kwasny:

Raz jest 90 a chwilę później spada do ok.75 C.

Co to może być i czy VAG pokaże :?:

Jeśli to czujnik to który to w moim silniku :?: Macie może numer :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Termostat :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a9ntek

a ja mam pytanie czy passek zawsze powinien trzymac stala temperature,znaczy 90stopni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem czujnik szfankuje. ale zalezy jak szybko ci skacze ta temperatura, bo termostata nie otworzy ci sie w 1sek , a czujnik ci moze wygenerowac 203impulsy w 1 sek.

temperatura jak jezdzisz normalnie to powinna stac a jak mu bepniesz na trasie to moze do 100 skoczyc. mi na trasie przy 200 skoczyla raz na 100 wiec trzeba bylo zwolnic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a9ntek

wiec jezeli powinna byc stala to co moze byc przyczyna tego ze jak jechalem na trasie o 4 rano,bylo dosc chlodno,nawet 90 stopni nie pokazalo,a jechalem ponad 140 km/h??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Termostat :rotfl:

 

ANO :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość a9ntek

dzieki za odpowiedz.a mam jeszcze pytanie termostat a co za tym idzie niedogrzanie ,moze byc przyczyna spadku mocy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w niewielkim stopniu może być mniejsza moc. ale niedogrzany silnik niekorzystnie wpływa na spalanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja inaczej - ile kosztuje taki termostat i czy można go samemu wymienic...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bruno_22
To ja inaczej - ile kosztuje taki termostat i czy można go samemu wymienic...?

Można go samemu wymienić było na forum na pewno. Koszt termostatu ok. 100 PLN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli tak to co innego. myslalem ze jadac normalnie masz nagle 120st, albo 80 i tak w kolo. termostat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. A czy termostat ma wpływ na temperaturę ogrzewania samochodu. Bo u mnie na wskaźniku temperatura siega ok. 50 stopni a w aucie zimno jak w starej syrence.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam zawsze 90st mam raz 60st raz 70st i to nie napewno termostat tzn tak mi sie wydaje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK Panowie,

czy ktoś ma numery termostatu i czujnika g12 do mojego silnika :?: Byłoby mi łatwiej szukać.

:padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość grynio77

Witam!

Mam ten sam problem. Przejrzałem chyba wszystkie posty na temat "falującej temperatury" i wszędzie była diagnoza:

uszkodzony czujnik G62 (a właściwie pół tego czujnika ;) )

a tu nagle zmiana frontu na termostat :zdziwko:

 

Chciałbym upewnić się że u mnie to faktycznie czujnik G62, więc mam prośbę:

W którym bloku (VAG) mogę podejrzeć temp. silnika (AHL) z tej drugiej połowy czujnika G62 czyli G2.

Chciałbym je porównać w momencie gdy zaniża mi temp. na wskaźniku.(ok 70 *C)

-jeżeli temp silnika (G2) będzie dobra (ok. 90*C) to znaczy G62 do wymiany

-jeżeli temp silnika też będzie za niska (ok. 70*C) to znaczy termostat do wymiany.

czy dobrze kombinuję?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość leopold33

Sprawa z falującą temperaturą jest naprawdę prosta!

Powtórzę za fachowcami:

- jeśli wskazania temperatury wahają się gwałtownie jest to na 100% padnięty wskaźnik,

- jeśli wskazania temperatury są płynne to na 99% termostat.

U mnie wyglądało to tak, że wskazówka temp. ruszała dopiero po ok.15-20min,

długo pięła się w górę a gdy już po 20km jazdy osiągnęła 90st to przy włączeniu ogrzewania spadała o jedną kreskę. Tak samo spadała o jedną kreskę podczas zjazdu z dużej góreczki przy hamowaniu silnikiem.

Również ogrzewanie pozostawiało dużo do życzenia...

Wymieniłem termostat - koszt od 20 do 60zł plus robocizna.

Czas wymiany 20-40min.

Teraz autko do 90st dochodzi w 10-15min (dzisiaj za oknem było 2st C)

Temperatura na 90st stoi jak drut i nie wahnie się nawet odrobinkę przy włączonym na maxa ogrzewaniu i hamowaniu silnikiem z górki.

W środku dmucha ciepłym po 5min jazdy.

Pozdrawiam wszystkich życząc ciepełka :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OK Panowie,

czy ktoś ma numery termostatu i czujnika g12 do mojego silnika :?: Byłoby mi łatwiej szukać.

:padam:

Silnik AKN 6 cyl

Termostat b 078 121 113 F

czujnik b 059 919 501 A

Tylko że termostat w AKN znajduje się w pompie .

:vw: Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ja juz nic nie rozumiem temperatura ma osiagnac 90st i tak ma trzymac caly czas????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności