Skocz do zawartości
Łysy

niezidentyfikowana cieknąca część

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Kto mi powie co to za część ta zaznaczona na czerwono gdyż dziś zauważyłem że jest spocona dośc mocno i ubyło mi oleju . Czy da sie ją wymienić samą czy jest to jakaś całość. Czekam na wieści :zdegustowany:

 

 

 

 

92756920yo1.th.jpg

34526825im9.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

To jest zaworek EGR i on jak już zaczął ciec to bedzie ciekł. Z tego co widze to ubytek jest niezbyt wielki więc proponowałbym to tylko przemyć od czasu do czasu i tak zostawić. Jak Ci coś zacznie kapać to wtedy możesz wymienić zaworek za jedyne 830zł lub oddać do zregenerowania za 200zł. W silnikach PD nie specjalnie zalecałbym zaslepianie EGR-a.

Narazie to umyj i poddaj to obserwacji :)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzieki Hani :ok: Czy beznynka ekstrakcyjna mozna to smialo wymyć ??? Czy zwykła woda wystarczy???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Woda tego dobrze nie umyje chyba, że z Karchera ale benzynka jest dobra lub jakiś rozpuszczalnik. Podstaw po wszystko sporą szmatę aby przy przemywaniu nie upiedzielić niższych częsci silnika. Potem dobrze wszystko przetrzyj szmatką.

 

Jak się to tylko poci to jest ok bo gorzej jak bryzga olejem na osłonę termiczną filtra powietrza lub na nadkole.

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tam akurat gdzie piszesz to nie bryzga jest czysto ale tą osłonę co jest na silniku trochę mi zapaćkała(widać tłuste ślady). :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc panowie ,umnie bylo wszystko pieknie i ladnie ,przyjechalem 3 dni temu z Uk dzis otwieram maske a tu niespodzianka zawor mokry i naokolo wszystko opryskane olejem czyli mnie tez to dopadlo co i innych EGR cieknie

 

 

http://i159.photobucket.com/albums/t154/bipi555/FOTO003.jpg[/img]]fotka 2 http://i159.photobucket.com/albums/t154/bipi555/FOTO004.jpg[/img]]fotka

 

http://i159.photobucket.com/albums/t154/bipi555/FOTO001.jpg[/img]]fotka 3

 

Koledzy co radzicie tylko wyczyscic i wymienic jakies uszczelki??? czy calkowita wymiana??

Dzieki za odpowiedzi :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem ci jak u mnie było... wymyłem benzynką jak radził Hani ale zrobiłem 1500 km i znów to samo więc ...niestety wymieniłem na nowy.Koszt zaworu 760 zł plus wymiana 50 zł i teraz suchutko i czyściutko :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytam rozkrecales wszystko ? tzn czysciles w srodku i wymieniales cos jakas uszczelke?tak jak to jest pokazane w warsztacie, mi od jakiegos czasu tak specyficznie kichal ten zawor pewnie to bedzie przyczyna, do tego jak widac na fotkach to bryzga jeszcze po tej oslonce termicznej filtra pewnie to niezadobre jest :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko wyciągnąłem zawór i wyczyściłem tą maź co była w dolocie, żadnej uszczelki nie dawałem :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

postaram sie to sciagnac i wyczyscic zobacze jak bedzie sie zachowywal ,no i zastanawia mnie przyczyna tego dlaczego tak zaczal puszczac???to fakt ze na autostradzie mu pogniotlem pare razy po 2 stowki ale to niema chyba nic do zeczy , no i jak tak sobie bedzie puszczal co co moze sie stac , czy sa jakies przeciwskazania??? :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

TO NIE JEST ZAWOR EGR !!

 

to jest zawor dlawiacy silnik przy gaszeniu...ogranicza doplyw powietrza podczas gaszenia silnika...zeby nie szarpal.

 

EGR jest kilka centymetrow OBOK. Ten plaski dysk (u gory) z rorka to jest EGR !!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mariusz Z.

A tak w ogóle, to wycieki z EGR oznaczają, że w dolocie pojawił się olej i zabiegi typu mycie albo wymiana EGR, psu na budę się nie nadają. Należy przede wszystkim usunąć uszkodzenie powodujące dostawanie się oleju do dolotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napewno nalezy poszukac przyczyny skoro twierdzicie ze to niejest wina EGR tylko czegos po drodze, ale dziwi mnie tylko jedno ze przed wyjazdem sprawdzalem silnik naokolo wszystko bylo ok ,przejechalem 1800 kilometrow z UK i nagle wszystko takie omoczone olejem nawet na tej oslonce termicznej do filtra i na okolo.(niedzialo sie to stopniowo odrazu mocny wyciek)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witaj..masz do wyboru-zaslepić EGR na dolocie spalin-ta rurka od spodu z połaczeniem elastycznym-mozna odciąć przy samym bloku lub przy EGR lub na przewodzie podciśnienia z góry-jedyny mankament to to,że będzie wyskakiwał błąd z kompa-mi to nie przeszkadza

druga opcja to wymienić na nowy EGr ale jest ryzyko,że z czasem będzie to samo.

wkurza mnie ,ze komputer w tych modelach wychwytuje błąd jakości spalin.Bez EGR w przelatanych modelach jest zdrowiej.Tworzy się "zamkniete koło"-gorsze spaliny(wysłuzony samochód) dostają sie przez EGR do komory spalania pogarszając słabsze spalanie i tak w kółko w końcu silnik do spalania potrzebuje tlenu a nie chmury dymu-wszystko dobrze jak jest nowe-nowe wtyrski itd.a potem to syf.Ja odciąłem EGR i jest suchutko i czysto a że świeci sie silniczek błędu czasami jak wyczaji komp to niech świcei.

Wolny wybór.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jutro dokladniej temu sie przygladne i napewno rozwaze twoja podpowiedz , a bledu mi niebedzie wywalal bo w moim modelu niema komputera na liczniku tzn tego wyswietlacza , co mnie tez bardzo boli bo to fajna sprawa :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

EGR najlepiej wylaczyc PROGRAMOWO :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zuse- tylko kto to zrobi i na czyje ryzyko.To by było najlepsze rozwiazanie ale znalesć mechanika w okolicy to sztuka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cały czas powtzram i będe powtarzac. ZLIKWIDOWAC PRZYCZYNĘ a nie wymieniac EGR albo go zaślepiac albi...

Przyczyna cieknięcia EGR to

1. Uszczelnienie turbiny siadło albo sama turbina do regeneracji - wymiany

2. Defekt odmy

3. tylko 20% uszkodzenie EGR

Więc albo bdurne buteleczki i inne zabiegi EGR-a albo likwidacja przyczyny radość ze sprawnej jednostki

Wybór pozostawiat Wam wszystkim

P.S wymiana EGR-a 700zł ale powiedzcie bez eliminacji przyczyny za ile bedzie ponownie ciec???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...

Przyczyna cieknięcia EGR to

1. Uszczelnienie turbiny siadło albo sama turbina do regeneracji - wymiany

2. Defekt odmy

Witam

A jak zdiagnozować punkt 2 ? Na razie wszyscy pytani zapewniali mnie że odma to kawał rury i nic w niej nie może się zepsuć.... A olej z niej cieknie (przynajmniej u mnie) i pojawia się na EGR...

Pozdrawiam

najARo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W odmie powinien byc SEPARATOR OLEJU ale w 99% silnikow TDI go nie ma bo sie baaardzo czesto zatykal wiec VW, przestal go montowac....albo zaczol go usuwac (jakkolwiek). Te hucznie nazywane urzadzenie (separator) to nic innego jak drobna siateczka w rurce odmy, wylapujaca drobinki oleju.

 

radok predzej zrobi to elektryk niz mechanik...a najlepiej jakis TUNER, ktory robil TO nie raz.

 

jeszcze raz podkreslam EGR to WYNALAZEK na potrzeby ekologii dodaje spalin do kolektora ssacego, zeby obnizyc temp. spalania aaa co za tym idzie ograniczyc emisje tlenkow azotu i wegla. Norma EURO III.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności