Łysy Zgłoś #1 Napisano 4 Października 2007 Witam.Kto mi powie co to za część ta zaznaczona na czerwono gdyż dziś zauważyłem że jest spocona dośc mocno i ubyło mi oleju . Czy da sie ją wymienić samą czy jest to jakaś całość. Czekam na wieści Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #2 Napisano 4 Października 2007 To jest zaworek EGR i on jak już zaczął ciec to bedzie ciekł. Z tego co widze to ubytek jest niezbyt wielki więc proponowałbym to tylko przemyć od czasu do czasu i tak zostawić. Jak Ci coś zacznie kapać to wtedy możesz wymienić zaworek za jedyne 830zł lub oddać do zregenerowania za 200zł. W silnikach PD nie specjalnie zalecałbym zaslepianie EGR-a. Narazie to umyj i poddaj to obserwacji HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #3 Napisano 4 Października 2007 Ok dzieki Hani Czy beznynka ekstrakcyjna mozna to smialo wymyć ??? Czy zwykła woda wystarczy??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #4 Napisano 4 Października 2007 Woda tego dobrze nie umyje chyba, że z Karchera ale benzynka jest dobra lub jakiś rozpuszczalnik. Podstaw po wszystko sporą szmatę aby przy przemywaniu nie upiedzielić niższych częsci silnika. Potem dobrze wszystko przetrzyj szmatką. Jak się to tylko poci to jest ok bo gorzej jak bryzga olejem na osłonę termiczną filtra powietrza lub na nadkole. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #5 Napisano 4 Października 2007 No tam akurat gdzie piszesz to nie bryzga jest czysto ale tą osłonę co jest na silniku trochę mi zapaćkała(widać tłuste ślady). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #6 Napisano 20 Grudnia 2007 Czesc panowie ,umnie bylo wszystko pieknie i ladnie ,przyjechalem 3 dni temu z Uk dzis otwieram maske a tu niespodzianka zawor mokry i naokolo wszystko opryskane olejem czyli mnie tez to dopadlo co i innych EGR cieknie http://i159.photobucket.com/albums/t154/bipi555/FOTO003.jpg[/img]]fotka 2 http://i159.photobucket.com/albums/t154/bipi555/FOTO004.jpg[/img]]fotka http://i159.photobucket.com/albums/t154/bipi555/FOTO001.jpg[/img]]fotka 3 Koledzy co radzicie tylko wyczyscic i wymienic jakies uszczelki??? czy calkowita wymiana?? Dzieki za odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #7 Napisano 20 Grudnia 2007 powiem ci jak u mnie było... wymyłem benzynką jak radził Hani ale zrobiłem 1500 km i znów to samo więc ...niestety wymieniłem na nowy.Koszt zaworu 760 zł plus wymiana 50 zł i teraz suchutko i czyściutko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #8 Napisano 20 Grudnia 2007 Zapytam rozkrecales wszystko ? tzn czysciles w srodku i wymieniales cos jakas uszczelke?tak jak to jest pokazane w warsztacie, mi od jakiegos czasu tak specyficznie kichal ten zawor pewnie to bedzie przyczyna, do tego jak widac na fotkach to bryzga jeszcze po tej oslonce termicznej filtra pewnie to niezadobre jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #9 Napisano 20 Grudnia 2007 tylko wyciągnąłem zawór i wyczyściłem tą maź co była w dolocie, żadnej uszczelki nie dawałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #10 Napisano 20 Grudnia 2007 postaram sie to sciagnac i wyczyscic zobacze jak bedzie sie zachowywal ,no i zastanawia mnie przyczyna tego dlaczego tak zaczal puszczac???to fakt ze na autostradzie mu pogniotlem pare razy po 2 stowki ale to niema chyba nic do zeczy , no i jak tak sobie bedzie puszczal co co moze sie stac , czy sa jakies przeciwskazania??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #11 Napisano 20 Grudnia 2007 TO NIE JEST ZAWOR EGR !! to jest zawor dlawiacy silnik przy gaszeniu...ogranicza doplyw powietrza podczas gaszenia silnika...zeby nie szarpal. EGR jest kilka centymetrow OBOK. Ten plaski dysk (u gory) z rorka to jest EGR !!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mariusz Z. Zgłoś #12 Napisano 20 Grudnia 2007 A tak w ogóle, to wycieki z EGR oznaczają, że w dolocie pojawił się olej i zabiegi typu mycie albo wymiana EGR, psu na budę się nie nadają. Należy przede wszystkim usunąć uszkodzenie powodujące dostawanie się oleju do dolotu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #13 Napisano 20 Grudnia 2007 napewno nalezy poszukac przyczyny skoro twierdzicie ze to niejest wina EGR tylko czegos po drodze, ale dziwi mnie tylko jedno ze przed wyjazdem sprawdzalem silnik naokolo wszystko bylo ok ,przejechalem 1800 kilometrow z UK i nagle wszystko takie omoczone olejem nawet na tej oslonce termicznej do filtra i na okolo.(niedzialo sie to stopniowo odrazu mocny wyciek) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radok Zgłoś #14 Napisano 20 Grudnia 2007 witaj..masz do wyboru-zaslepić EGR na dolocie spalin-ta rurka od spodu z połaczeniem elastycznym-mozna odciąć przy samym bloku lub przy EGR lub na przewodzie podciśnienia z góry-jedyny mankament to to,że będzie wyskakiwał błąd z kompa-mi to nie przeszkadza druga opcja to wymienić na nowy EGr ale jest ryzyko,że z czasem będzie to samo. wkurza mnie ,ze komputer w tych modelach wychwytuje błąd jakości spalin.Bez EGR w przelatanych modelach jest zdrowiej.Tworzy się "zamkniete koło"-gorsze spaliny(wysłuzony samochód) dostają sie przez EGR do komory spalania pogarszając słabsze spalanie i tak w kółko w końcu silnik do spalania potrzebuje tlenu a nie chmury dymu-wszystko dobrze jak jest nowe-nowe wtyrski itd.a potem to syf.Ja odciąłem EGR i jest suchutko i czysto a że świeci sie silniczek błędu czasami jak wyczaji komp to niech świcei. Wolny wybór. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #15 Napisano 20 Grudnia 2007 jutro dokladniej temu sie przygladne i napewno rozwaze twoja podpowiedz , a bledu mi niebedzie wywalal bo w moim modelu niema komputera na liczniku tzn tego wyswietlacza , co mnie tez bardzo boli bo to fajna sprawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #16 Napisano 20 Grudnia 2007 EGR najlepiej wylaczyc PROGRAMOWO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radok Zgłoś #17 Napisano 20 Grudnia 2007 Zuse- tylko kto to zrobi i na czyje ryzyko.To by było najlepsze rozwiazanie ale znalesć mechanika w okolicy to sztuka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adametronics Zgłoś #18 Napisano 20 Grudnia 2007 cały czas powtzram i będe powtarzac. ZLIKWIDOWAC PRZYCZYNĘ a nie wymieniac EGR albo go zaślepiac albi... Przyczyna cieknięcia EGR to 1. Uszczelnienie turbiny siadło albo sama turbina do regeneracji - wymiany 2. Defekt odmy 3. tylko 20% uszkodzenie EGR Więc albo bdurne buteleczki i inne zabiegi EGR-a albo likwidacja przyczyny radość ze sprawnej jednostki Wybór pozostawiat Wam wszystkim P.S wymiana EGR-a 700zł ale powiedzcie bez eliminacji przyczyny za ile bedzie ponownie ciec??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
najaro Zgłoś #19 Napisano 21 Grudnia 2007 ... Przyczyna cieknięcia EGR to 1. Uszczelnienie turbiny siadło albo sama turbina do regeneracji - wymiany 2. Defekt odmy Witam A jak zdiagnozować punkt 2 ? Na razie wszyscy pytani zapewniali mnie że odma to kawał rury i nic w niej nie może się zepsuć.... A olej z niej cieknie (przynajmniej u mnie) i pojawia się na EGR... Pozdrawiam najARo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #20 Napisano 21 Grudnia 2007 W odmie powinien byc SEPARATOR OLEJU ale w 99% silnikow TDI go nie ma bo sie baaardzo czesto zatykal wiec VW, przestal go montowac....albo zaczol go usuwac (jakkolwiek). Te hucznie nazywane urzadzenie (separator) to nic innego jak drobna siateczka w rurce odmy, wylapujaca drobinki oleju. radok predzej zrobi to elektryk niz mechanik...a najlepiej jakis TUNER, ktory robil TO nie raz. jeszcze raz podkreslam EGR to WYNALAZEK na potrzeby ekologii dodaje spalin do kolektora ssacego, zeby obnizyc temp. spalania aaa co za tym idzie ograniczyc emisje tlenkow azotu i wegla. Norma EURO III. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach