Skocz do zawartości
Gość morph

problem po odpaleniu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość morph

Witam.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu następującego problemu. Mam Paska 1.8T. Po dłuższym postoju np. po całej nocy jak go odpalam dzieje się rzecz conajmniej dziwna. Mianowicie po odpaleniu jest straszny hałas w silniku powiązany z tym że silnik kołysze się na wszystkie strony co wybitnie czuć wewnątrz samochodu. Trwa to klika sekund (5 do 10) po czym słychać jakby coś się wyłączyło i problem ustaje. Po sprawdzeniu VAG-iem niby wszystko jest ok ale problem jak był tak jest. Niestety ASO rozkłada ręce albo proponuje wymianę połowy części w silniku :zalamany: . Jak na wstępie proszę o wszelką pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

morph, przyczyn takiego zachowania może być kilka. Moje autko też przechodziło przez takie coś. Objaw nieregularnej pracy silnika po zapaleniu pogłębiał się coraz bardziej, aż w pewnym momencie zniknął. Sam nie wiem czy to ma związek ze zmianą pogody (przełom zimy i wiosny), wymianą świec, cewek czy zaworu upustowego od turbo (DV) - tylko te rzeczy wymieniałem w historii swego autka i więcej nie wskażę (mam 110 kkm przebiegu).

 

Podobny objaw miał kolega w 1.8T po instalacji gazu - sytuacja nasilała się do wymiany przepływomierza. Po zamianie - jak ręką odjął. Do listy szybkich i tanich napraw mogę dorzucić jeszcze czyszczenie przepustnicy - - szybko i tanio, nie zaszkodzi, a pomóc może ;). Poszukaj na forum - jest kilka podobnych wątków, w których ludzie opisują ten objaw i nadal wniosków brak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość morph
morph, przyczyn takiego zachowania może być kilka. Moje autko też przechodziło przez takie coś. Objaw nieregularnej pracy silnika po zapaleniu pogłębiał się coraz bardziej, aż w pewnym momencie zniknął. Sam nie wiem czy to ma związek ze zmianą pogody (przełom zimy i wiosny), wymianą świec, cewek czy zaworu upustowego od turbo (DV) - tylko te rzeczy wymieniałem w historii swego autka i więcej nie wskażę (mam 110 kkm przebiegu).

 

Podobny objaw miał kolega w 1.8T po instalacji gazu - sytuacja nasilała się do wymiany przepływomierza. Po zamianie - jak ręką odjął. Do listy szybkich i tanich napraw mogę dorzucić jeszcze czyszczenie przepustnicy - - szybko i tanio, nie zaszkodzi, a pomóc może ;). Poszukaj na forum - jest kilka podobnych wątków, w których ludzie opisują ten objaw i nadal wniosków brak.

 

Fakt troche takich tematów zostało poruszonych, ale dodam może, że w czasie gdy szarpie silnikiem nie falują obroty co wydaje mi się dziwne. Na dodatek gdy dodaję delikatnie gazu piszczy chyba jakiś pasek ale "usterka" szybciej znika. W skrócie objawy są takie:

 

1. Odpalenie silnika

2. Po dwóch sekundach jakby coś się załączało i szarpie silnikiem.

3. Po ok 5-10 sekundach "coś" słychać jakby sie wyłączało i jest spoko.

 

Pytanie moje wzięło się z takiego powodu, że chciałbym zresztą jak każdy uniknąć zbędnych kosztów bo jeden z mechaników wskazał mi zawór tlenu, drugi czujnik fazy rozrządu a na forum też jest kilka propozycji także uwzględniając je wszystkie wydałbym conajmniej kilka tysięcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności