Skocz do zawartości
Gość mkzibi

Diagnostyka na VAG-COM starszego Passata silnik ABS rok 1992

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mkzibi

Witam! Mam VAG-COMa i interfejs ODBII z końcówkami takimi ze starszych aut (coś jak ten: ODB ) dwa wtyki po dwa piny a dokładnie +12 V masa linia K i L. Udało mi się podpiąć do kompa silnika. Z tego co się zorietnowałem w moim Pasacie B3 dostępne są tylko opcje związane z silnikie. Zależnie od wersji może być jeszcze ABS i inna elektronika np. od skrzyni biegów.

 

Ja sobie zrobiłem teścik i wszedłem na kanał pomiarowy jak na rysunku poniżej:

 

kanaly.jpg

 

do tego zrobiłem sobie wykresiki:

 

scope.jpg

 

Wszytko by było OK. Gdybym wiedział co poszczególne cyferki i wykresy oznaczają. Czy ktoś ma może takie informacje. Cały problem rozbija się o to że chcę sprawdzić kąt wyprzedzania zapłonu i dlatego poszukuję parametrów które o tym decydują.

 

 

Moze ktoś ma jakies propozycje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapłon i kąt wyprzedzenia sprawdzisz lampą stroboskopową posiadającą potencjometr regulacji czasu (kąta) wyprzedzenia błysku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mkzibi

Zrobiłem sobie tescik samochodu. Opiszę co zrobiłem:

1. Odłączyłem akumulator i zresetowałem komputer sterujący (całą noc stał bez zasilania). Po podłaczeniu akumulatora wartości komputera mają postać:

1wartosciporestarciesilnikstoi.jpg

Rys. 1 Wartości komputera po restarcie.

2.Następnie włączyłem silnik. Pracował sobie na benzynce i regulował się. Z tego co wiem przy takiej regulacji nie można dotykać pedału gazu. Musi się właczyć 2 razy wentylator dopiero można wyłaczyć silnik. I tak poniżej przedstawiam zrzuty ekranów z pomiarów:

290stopniprzedwentylatoremperw.jpg

Rys. 2 Silnik osiąga temperaturę 90 stopni.

 

3pierwszyrazwentylatorpierwsze.jpg

Rys.3. Włącza się pierwszy raz wentylator chłodzenia.

 

4drugirazwentylatorpierwszeuru.jpg

Rys.4. Włącza się drugi raz wentylator chłodzenia.

 

Teraz kilka uwag. Po drugim włączeniu silnik wyłączam silnik. Silnik pracował ze zdjęctym węzem z filtra paliwa, ponieważ sprawdzałem czy czujnik temperatury zasysanego powietrze steruje klapką w obudowie filtra powietrza i czy klapka będzie zamykała dopływ ciepłego powietrza do obudowy filtra. Po tej operacji założyłem ryrę doprowadzenia powietrza i złożyłem filtr. Na poprzednich zdjęciach widać że biała linia (temeperatura zasysanego powietrza) jest na jednym poziomie, ponieważ temperatura tego powietrza nie zmienia się bo jest poprostu pobierana cały czas z otoczenia. Linia pomarańczowa (piła) to wykres działania sondy lambda. Silnik chodzi na benzynie więc sonda działa. Później po przełaczniu na gaz zewrze się do masy i będzie linia ciagła. Linia jeszcze nizej żółta to obroty. Zielona to przepustnica czyli zadziałanie pedałem gazu. Czerwona to temperatura cieczy chłodzącej.

 

Po tym pomiarze właczyłem sobie pomiar na zgaszonym silniku. Parametry już zupełnie inne niż po restarcie.

 

5silnikzatrzymaneypopierwszymu.jpg

Rys.5 Zatrzymany silnik i parametry po pracy po restarcie.

 

Komputerek się ustawił. Odpalam znowu silnik.

 

6startdrugi2yl.jpg

Rys. 6 Odpalam silnik

 

Właczenie pierwsze wentylatora.

 

7pierwszyrazwentylatordrugieur.jpg

Rys. 7 Pierwsze właczenie wentylatora.

 

 

Właczenie drugie wentylatora.

8drugirazwentylatordrugieuruch.jpg

Rys. 8 Drugie właczenie wentylatora.

 

No i po tych operacjach włączam gaz i trochę przygazowuję kilka razy.

9przejscienagazdrugistart5px.jpg

Rys. 9 Moment przełaczenia na gaz

 

Od razu widać że zdechła sonda lamda, bo została zwarta do masy. Poza tym na powyższych zdjeciach widać że już inaczej zachowuje się temperatura powietrza. Klpka zamykająca powinna działać i zamykać i otwierać dopływ ciepłego powietrza.

 

No i to koniec diagnostyki. Proszę znawców o komentarze do tych operacji. Dodam tylko że samochód na benzynce działa dobrze a na gazie lekko bujaja obroty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mkzibi
Zapłon i kąt wyprzedzenia sprawdzisz lampą stroboskopową posiadającą potencjometr regulacji czasu (kąta) wyprzedzenia błysku.

 

tylko w którejś grupie poza 000. A ja mam problem taki że podłaczam się wagiem i mam tylko grupę 000 anie moge innych a wiem że są bo w innych grupach mozna różne testy porobic. Co jest przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności