Skocz do zawartości
pawela122

Jak sprawdzić dpf- po regeneracji w firmie???

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Przygarnąłem dpf-a od użytkownika Mlody-Tm który był po regeneracji w.firmie Euro-VAt. Wszytskie nr zewnętrzne identycznie jak moje.Jedyna różnica to brak jednej rurki od czujnika różnicy ciśnień.Wspawałem go z mojego orginalnego DPF-a.Po zamontowaniu wykasowałem w vcds-ie wartość popiołu z 180ml na 0.Zrobiłem też adaptację czujnika różnicy ciśnień.Pierwsza jazda i zaraz wypalanie.Dokonczyłem proces na postoju.Druga jazda i znów wypalanie.Wartość sadzy spadła grupa 108.2 ok 6g,grupa 108.3 -0g.Dziś jechałem autem i chyba znów było wypalanie.Teraz podpiąłem vcds i km od ostatniego wypalania ok 30.Coś mi tutaj nie pasuje.Jak sprawdzić czy czujnik różnicy ciśnień prawidłowo działa.W VCDS-ie wartość ciśnienia zmienia się .(np 2500obr/m ciśnienie ok 36mbar). Czy wszytsko jest ok.Proszę was bardzo o pomoc.

20160922_164051.jpg

image.jpg.jpg

Edytowane przez pawela122

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dodam od siebie, że DPF u mnie pojezdzil tylko jakiś czas, mocy przybyło i fajnie się zbierał. wymieniłem jedynie dlatego bo zdobyłem prawie nówkę z testowego auta a ten oddałem Pawłowi w gratisie.

 

Pomóżcie bo może to jakaś pierdoła.

 

U mnie wypalał jak należy, bardzo rzadko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie też mocy przybyło zauważalnie ciągnie lepiej od 1500/obr.Nie ma takiej turbo dziury do 2300.Jedynie problem z ciągłym wypalaniem.

Edytowane przez pawela122

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wy macie ciągłe wypalanie, ja bym chciał wiedzieć gdzie to ustrojstwo się zeruje ? Mi niestety wypala się co ok 250km ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co znaczy zeruje????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po zamontowaniu wykasowałem w vcds-ie wartość popiołu z 180ml na 0.Zrobiłem też adaptację czujnika różnicy ciśnień

 

Jak to zrobić xD ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

znalazłem na innym forum takie info o dfp-ach w CR

Tabele DPF dla silników 2,0 l 4V CR TDI CBAA/CBAB/CBBB/CBEA (TDI CR 1-generacja)

 

Poziom zapełnienia filtra cząstek stałych kanał 108 poz 1 - max 175ml

 

 

Blok wartości mierzonych 097

1) Aktualna wartość offset, różnica ciśnienia, filtr cząstek stałych [mbar]

2) Stara wartość offset, różnica ciśnienia, filtr cząstek stałych [mbar]

3) Czujnik różnicy w niskociśnieniowym układzie recyrkulacji spalin, aktualna wartość offset [mbar]

4) Czujnik różnicy w niskociśnieniowym układzie recyrkulacji spalin, stara wartość offset [mbar]

 

Blok wartości mierzonych 099

1) Liczba obrotów silnika

2) Temperatura spalin przed turbosprężarką (EGT1) [°C]

3) Temperatura spalin przed katalizatorem utleniającym (EGT2) [°C]

4) Temperatura spalin za katalizatorem utleniającym (EGT3) [°C]

 

Blok wartości mierzonych 100

1) Temperatura spalin za katalizatorem utleniającym (EGT3) [°C]

2) Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych (EGT4) [°C]

3) Filtr cząstek stałych, różnica ciśnienia [mbar]

4) Aktualna wartość offset, filtr cząstek stałych, różnica ciśnienia [mbar]

 

Blok wartości mierzonych 101

1) Liczba obrotów silnika

2) Regeneracja serwisowa, aktualny czas trwania

3) Regeneracja serwisowa, czas od ostatniego odblokowania

4) Regeneracja serwisowa, status

0 Pomyślna regeneracja

8 Częściowo pomyślna regeneracja

 

Blok wartości mierzonych 102

1) Status regeneracji serwisowej, filtr cząstek stałych, bajt High

XXXX XXX1 Tryb normalny

XXXX XX1X Rozpoczęcie fazy

XXXX X1XX Faza rozgrzewania 1 (heat up 1)

XXXX 1XXX Faza rozgrzewania 2 (heat up 2)

XXX1 XXXX Faza regeneracji

XX1X XXXX Faza „cool down"

X1XX XXXX Pomyślna regeneracja serwisowa

1XXX XXXX Pomyślna regeneracja serwisowa

2) Status regeneracji serwisowej, filtr cząstek stałych, bajt Low

XXXX XXX1 Regeneracja awaryjna aktywna

XXXX XX1X Przerwanie regeneracji

3) Status regeneracji serwisowej, przerwanie regeneracji, bajt High

4) Status regeneracji serwisowej, przerwanie regeneracji, bajt Low

 

Blok wartości mierzonych 103

1) Bajt statusu 3, regeneracja serwisowa, warunek odblokowania 1

XXXX XXX1 Maksymalna temperatura przed katalizatorem utleniającym (rząd 1) nie została przekroczona

XXXX XX1X Maksymalna temperatura przed katalizatorem utleniającym (rząd 2) nie została przekroczona

XXXX X1XX Status regeneracji serwisowej aktywny

XXXX 1XXX Status hamulec nienaciśnięty

2) Bajt statusu 2, regeneracja serwisowa, warunek odblokowania 2

XXXX XXX1 Masa zanieczyszczeń w filtrze cząstek stałych w dopuszczalnym zakresie

XXXX XX1X Brak usterek w działaniu filtra cząstek stałych

XXXX X1XX Brak usterek w działaniu silnika

XXXX 1XXX Maksymalny czas regeneracji nie jest przekroczony

XXX1 XXXX Czas rozgrzewania układu wydechowego, rząd 1, znajduje się w dopuszczalnych granicach

XX1X XXXX Czas rozgrzewania układu wydechowego, rząd 2, znajduje się w dopuszczalnych granicach

X1XX XXXX Maksymalna temperatura przed filtrem cząstek stałych (rząd 1) nie została przekroczona

1XXX XXXX Maksymalna temperatura przed filtrem cząstek stałych (rząd 2) nie została przekroczona

3) Bajt statusu 1, regeneracja serwisowa, warunek odblokowania 3

XXXX XXX1 Prędkość jazdy = 0 km/h

XXXX XX1X Liczba obrotów silnika w zakresie wymaganym

XXXX X1XX Dawka wtrysku w zakresie wymaganym

XXXX 1XXX Wartość z pedału przyspieszenia poniżej wartości progowej

XXX1 XXXX Temperatura filtra cząstek stałych (rząd 1) w dopuszczalnym zakresie

XX1X XXXX Temperatura filtra cząstek stałych (rząd 2) w dopuszczalnym zakresie

X1XX XXXX Temperatura katalizatora utleniającego (rząd 1) w dopuszczalnym zakresie

1XXX XXXX Temperatura katalizatora utleniającego (rząd 2) w dopuszczalnym zakresie

4) Bajt statusu 0, regeneracja serwisowa, warunek odblokowania 4

XXXX XXX1 Stan silnika normalny

XXXX XX1X Temperatura silnika w dopuszczalnym zakresie

XXXX X1XX Temperatura oleju w dopuszczalnym zakresie

XXXX 1XXX Ciśnienie atmosferyczne wystarczająco wysokie

XXX1 XXXX Temperatura paliwa wystarczająco niska

XX1X XXXX Napięcie akumulatora wystarczające

X1XX XXXX Sprzęgło nie jest naciśnięte

1XXX XXXX Żaden bieg nie jest włączony

 

Blok wartości mierzonych 104 filtr cząstek stałych, regeneracja

1) Tryb pracy oczyszczanie spalin,

FF01 Tryb normalny

FF02 Tryb regeneracji

2) Tryb pracy, oczyszczanie spalin, niski poziom

3) Regeneracja podczas jazdy, status polecenia

4) Regeneracja podczas jazdy, status zablokowania

 

Blok wartości mierzonych 105 filtr cząstek stałych, regeneracja

1) Punkt pracy silnika dla regeneracji

2) Liczba poleceń regeneracji

3) Symulowana temperatura powierzchni, filtr cząstek stałych

[°C]

4) Model powietrza, strumień spalin przez filtr cząstek stałych

 

Blok wartości mierzonych 106

1) Granica zapełnienia filtra cząstek stałych - nadmierne zapełnienie (zablokowanie regeneracji awaryjnej)

2) Granica zapełnienia filtra cząstek stałych - możliwa tylko regeneracja serwisowa (usterka)

3) Granica zapełnienia filtra cząstek stałych - regeneracja podczas jazdy (próg uruchomienia regeneracji)

4) Wolne

 

Blok wartości mierzonych 108

1) Filtr cząstek stałych - zawartość popiołu w oleju [ml] max 175ml

2) Wolne

3) Wolne

4) Wolne

 

Blok wartości mierzonych 109

1) Filtr cząstek stałych, status przerwania regeneracji, bajt High

2) Filtr cząstek stałych, status przerwania regeneracji, bajt Low

3) Wolne

4) Wolne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wydaje się być ok.Zrobiłem ok 400km i nie wypalał się jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego pawela122 możesz napisać jak sobie poradziłeś z tym codziennym wypalaniem dpf bo mam ten sam problem. Wiem że to było dwa lata temu ale chętnie bym poznał rozwiązanie tej sprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności