sebastian7905 Zgłoś #1 Napisano 25 Września 2016 Panowie mam pytanko ,czy rzeczywiście tak jest http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierowcy/nowosci/wyposazenie/298.html czy w momencie kiedy mamy słaby akumulator i trzeba go wymienić ,a jest to akumulator do systemu SS i odzyskiwaniem energii ,to trzeba go programować ponownie ,a jeśli tak to o co kaman i jak to zrobić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #2 Napisano 25 Września 2016 Olej. W artykule jest wyraźnie mowa o systemach z KERS, którego passaty póki co nie mają. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastian7905 Zgłoś #3 Napisano 25 Września 2016 mkpol o dzięki bo już zgłupiałem ,kiedyś coś czytałem ,że te bluemotion mają jakiś tam system odzyskiwania energii (jak kolwiek by to brzmiało ) i tak sobie pomyślałem w jaki sposób ,a teraz ten akumulator to by juz było co najmniej chore Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
flankie Zgłoś #4 Napisano 25 Września 2016 Kiedyś czytałem w SSP, że Passaty Bluemotion przy hamowaniu silnikiem ładują kondensator, który zabezpiecza instalację przed wahaniami napięcia, szczególnie w sytuacji Start&Stop. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody_tm Zgłoś #5 Napisano 26 Września 2016 To się nazywa rekuperacją i mają już to nasze b7, a akumulator nowy podobno można vcdsem gdzieś wpisać - zakodować, ale nie pamiętam gdzie to się robiło, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastian7905 Zgłoś #6 Napisano 26 Września 2016 Mam info od znajomego (kolega PinkFloyd _tak się loguje na forach samochodowych) a więc ,jeżeli wymieniamy na akumulator AGM o podobnych parametrach ,to nic nie trzeba kodować ,jeśli nie jest to AGM to należałoby przeprowadzić adaptację ,a dla czego ? ,dlatego że napięcie ładowanego akumulatora AGM jest powyżej 15 V ,a zwykłego poniżej ,i wstawiając zwykły aku ,można by go przeładować ,ot tyle filozofii ,czyli jak pisał mkpol jeżeli aku jest takie samo ,to wymieniać ,nie kombinować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nico851 Zgłoś #7 Napisano 24 Listopada 2018 Witam panowie mam problem z zakodowaniem nowego akumulatora otóż kupiłem varte agm i jest tam naklejka z kodem który muszę wklepać w sterownik. Po wpisaniu tego kodu wyskakuje mi błąd w vcds Mógł by ktoś pomóc jak i gdzie znaleźć prawidłowy kod... Lub jak go wprowadzić zaznaczę że akumulator nowy ma inne parametry niż stary więc muszę zakodować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #8 Napisano 24 Listopada 2018 (edytowane) Uruchomienie nowej baterii w/g RossTech http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Battery_Replacement Edytowane 24 Listopada 2018 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nico851 Zgłoś #9 Napisano 28 Listopada 2018 Jakoś się uporałem z kodowaniem nowej baterii. Vcds zatwierdził nowe ustawienia ale teraz od kilku dni za każdym razem jak zapalam auto to dość dłuższą chwilę trzyma wyższe obroty nawet i 15 minut nie raz. Obroty na prawie 1000 i spalanie większe. Procedura wypalania raczej to nie jest bo mamy minus 3 na zewnątrz a obroty się podnoszą zaraz po odpaleniu auta. Czemu tak się dzieje?Zauważyłem że jest tak po wymianie aku na nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zioolko00 Zgłoś #10 Napisano 5 Stycznia 2019 jak temp ponizej 5 stopni włącza sie dogrzewacz normalne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mblonski Zgłoś #11 Napisano 15 Stycznia 2019 To jak to jest z tym akumulatorem. Trzeba coś kodować czy nie. Mam teraz aku AGM i nie wiem czy teraz brać taki sam czy ma to jakieś znaczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #12 Napisano 15 Stycznia 2019 Ma znaczenie. Twoje auto ma SS i rekuperację, a co za tym idzie inną charakterystykę ładowania aku typu AGM. Pewnie, że można zmienić aku na inny, ale wtedy należałoby to zakodować w sterowniku od baterii. Producent nie zaleca stosowania zwykłych aku bo ilość cykli ładowania/rozładowania w takich autach jest dużo większa i mocno skraca życie "zwykłego" aku. Co do wymiany AGM na AGM to warto też wykonać kodowanie nowego aku z uwagi na zresetowanie wspomnianego sterownika - który liczy "motogodziny" akumulatora. Warto wspomnieć, że oprócz akumulatorów typu AGM są jeszcze EFB, które też nadają się do takich aut, a są ciut tańsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hakers_95 Zgłoś #13 Napisano 1 Lutego 2019 U mnie w aucie siedzi aku AGM, natomist w Vcds mam zakodowany rodzaj baterii Wet, i nie moge zmienić na AGM, wyrzuca błąd kodowania "31" Ktoś wie jak to rozwiązać? trzeba się zalogować do sterownika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
perzykt Zgłoś #14 Napisano 30 Września 2020 W dniu 28.11.2018 o 16:44, nico851 napisał: Jakoś się uporałem z kodowaniem nowej baterii. Vcds zatwierdził nowe ustawienia ale teraz od kilku dni za każdym razem jak zapalam auto to dość dłuższą chwilę trzyma wyższe obroty nawet i 15 minut nie raz. Obroty na prawie 1000 i spalanie większe. Procedura wypalania raczej to nie jest bo mamy minus 3 na zewnątrz a obroty się podnoszą zaraz po odpaleniu auta. Czemu tak się dzieje?Zauważyłem że jest tak po wymianie aku na nowy. Kolego, czy ostatecznie wpisałeś cały 12 - to znakowy kod czy coś pominąłeś ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #15 Napisano 6 Stycznia 2021 (edytowane) Witam Dziś wymieniłem akumulator na Varta E39 AGM . Adaptację znalazłem w innym niż te trzy pokazane na filmie miejscach. Z uwagi na długi numer na naklejce nie chciało przyjąć go jak u kolegi wyżej ale po szybkim ustaleniu wpisałem 1111111112 zmieniając ostatnią cyfrę z 1 na 2 aby wykasować licznik. Tak naprawdę to chyba to nie ma nic wspólnego z adaptacją skoro wpisałem nową wartość tylko dla pojemności i marki. Zero błędów, po krótkiej jeździe ponowny scan także bez błędów. Edytowane 6 Stycznia 2021 przez jakbli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woj_s Zgłoś #16 Napisano 13 Stycznia 2021 (edytowane) Witam. Proszę o pomoc. Jakiś czas temu wymieniłem akumulator z oryginalnego 68Ah na 70Ah. Oba akumulatory sa do aut z SS, przy czym pierwszy byl Varty a drugi mam Bonnera. Jaki problem ? Probowałęm zakodować nowy akumulator jako 070JCB1111111112 - niestety nie udało mi się. Probowałem zakodować OBD11 - też się nie udało (nie było opcji opisywanej w filmikach, na forach STG 19 Adaptacja (tego nie bylo) Drugi problem nie związany z akumulatorem, ale może będziecie znali podpowiedz. Chodzi o sam system SS i jego wyłączenie. Wiem, że można go wyłączyć na 2 sposoby: albo zmieniając wartość temperatury albo napięcia. Niestety ich też nie mogę zmienić. VCDS nei pokazuje kanałów do wyboru i zmiany. Co ciekawe, szwagier ma B7 i jest ten sam problem z wylaczeniem SS - brak mozliwosci wyboru odpowiedniego parametru (nie ma) Sam VCDS działa poprawnie. Czy ktoś z forumowiczów, byłby łaskawy poświęcić kilka minut i podłączyć swoj VCDS i sprobować mi zakodować akumulator i wyłączyć SS ? Najlepiej w okolicach warszawskiego Wawra. Edytowane 13 Stycznia 2021 przez woj_s Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakbli Zgłoś #17 Napisano 14 Stycznia 2021 Skoro wpisujesz bez spacji to się nie uda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woj_s Zgłoś #18 Napisano 14 Stycznia 2021 Mały update. Troszkę pomieszałem. Sprostowanie : 1. PRoblem z wpisaniem dlugiego ciągu znaków 070JCB1111111112 mialem w szwagra B7 - ale ok, sprawdze ze spacjami, czyli 070 JCB 1111111112 2. W moim B6 z akumulatorem i kodowaniem mam inny problem. Po podlaczeniu VCDS mam "Protocol : CAN". Nie wazne czy probuje kogować poprzez : - moduł 61 - regulator akumulatora 07 Kodowanie nie moge nic wybrac, menu sie nie rozwija - ale OK, bo i tak nie mam BEM Code. - moduł 19 - Can gateway 0A Długa adaptacja nie mam nic z rozwijalnego menu (a potrzebuje Battery Information / replacement Nie wiem czemu w moim B6 VCDS nie pokazuje zadnego z powyższych ? - Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nTomek Zgłoś #19 Napisano 14 Stycznia 2021 Godzinę temu, woj_s napisał: moduł 19 - Can gateway Jaki masz numer sterownika (VAG Number)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woj_s Zgłoś #20 Napisano 14 Stycznia 2021 (edytowane) Numer VAG to : 3C0 907 530 N Edytowane 14 Stycznia 2021 przez mkpol nie cytujemy posta pod którym bezpośrednio odpisujemy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach