Skocz do zawartości
Gość MPISAR

Elektromechaniczny hamulec postojowy z funkcją AUTO-HOLD

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MPISAR

Jak w temacie. Możecie powiedzieć jak dokładnie działa ten hamulec ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje to wykorzystuje się go do ruszania pod górę. Jeżeli masz uruchomiony hamulec postojowy to wciskasz funkcję AUTOHOLD i naciskasz gaz. Samochód powinien płynnie rozpocząć ruszanie pod górę a jednocześnie nie powinien się cofać - następuje automatyczne powolne "spuszczanie" hamulca postojowego co ułatwia ruszanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest substytut zwykłego hamulca postojowego "ręcznego". W Passacie nie masz zwykłej "wajchy" za skrzynią biegów (tam są schowek i podłokietnik) tylko przycisk po lewej stronie kierownicy, który załącza właśnie hamulec postojowy. Zasada działania jest inna, ale efekt końcowy taki sam.

 

Natomiast funkcja Auto Hold jest do tego, żeby przy automatycznej skrzyni biegów nie deptać przy postoju, na światłach, przy wyjeździe z podporządkowanej cały czas hamulca. Po prostu zatrzymujesz się, puszczasz hamulec i auto stoi, zamiast powoli ruszać, tak jak w normalnym automacie.

 

To samo dotyczy zatrzymywania się pod górkę - dojeżdżasz, zatrzymujesz się i zdejmujesz nogę z hamulca. Nic więcej nie trzeba wciskać. Po delikatnym naciśnięciu gazu auto płynnie ruszy do przodu.

 

Wadą jest tylko to, że Auto Hold trzeba załączać po każdym uruchomieniu silnika. Pytałem w ASO czy mogą go ustawić jako domyślnie załączony, ale Pan powiedział, że nie wie i prawdopodobnie nie... :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość duch07
Jeżeli masz uruchomiony hamulec postojowy to wciskasz funkcję AUTOHOLD i naciskasz gaz.

 

Nie trzeba mieć włączonego hamulca,trzeba mieć tylko zapięte pasy bezpieczeństwa i wtedy auto hold działa ;) Po wyłączniu silnika auto hold przełącza sie automatycznie na hamulec postojowy ale już po nownym uruchomieniu trzeba auto hold na nowo załączać.

 

funkcja Auto Hold jest do tego, żeby przy automatycznej skrzyni biegów nie deptać przy postoju

 

Niekoniecznie tylko przy automacie.Ja mam ta funkcje przy ręcznej skrzyni :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niekoniecznie tylko przy automacie.Ja mam ta funkcje przy ręcznej skrzyni :ok:

 

Opisywałem z mojego punktu widzenia. Nie jeździłem Passatem "manualnym", więc nie wiedziałem o tym. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość duch07

Nawet w manualu jest to fajny gadżet :ok: Bardzo sobie chwale :hurra:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ziomek

u mnie w manualu nie ma autohold jako dodatkowego przycisku ale wujek w manualu man a 100%

jest to fajna sprawa wlasnie przy ruszaniu pod gorke badz innych taki sytuacjacvh gdzie uzywa sie pseudo recznego...powyzej 10 tys obrotow przy zapietych pasach odpuszcza i mozna smialo jechac ale gdy ktos jest kiepskim kierowca i chce ruszyc pod gorke a nie ma zapietych passow to kiepsko go widze:Pheh...wystarczy ze pasazer nie ma zapietych passow:P

przydatna funkcja...

pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol

Kurcze, podziwiam troche ten wynalazek... Kiedys jezdzilem automatem-i jakos nie przeszkadzalo mi to, ze musialem trzymac noge na hamulcu (na swiatlach zawsze wrzucalem neutral)...

Teraz jezdze manualem... I pod gorke ruszajac nie potrzebuje wciskac gazu :] Wystarczy, ze delikatnie puszcze sprzeglo i sam sie wtacza pod gorke... Nie ma to jak V6 TDI :] W ogole musze sie przyznac, ze podczas ruszania rzadko wciskam gaz... Dopiero jak ruszy dodaje gaz :)

A tak na marginesie... Ile kosztuje ten Auto-Hold :?: Ile to kasy jest wyrzuconej w bloto :?: Czy przy niektorych wersjach wyposazenia jest seryjny :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Katalogowo Auto-Hold kosztuje 230zl i zawsze jest w opcji.No chyba ze dealer podczas targowania sie z klientem o cene samochodu powie ze w ramach rabatu "dorzuci" Auto-Hold gratis ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli era wjazdu w zakret, na recznym odchodzi do lamusa :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość acmeadow

no niekoniecznie, bo wciśnięcie tego klawisza i przytrzymanie spowoduje zablokowanie kół nawet podczas jazdy. przetestowałem :]

inna inszość, że po pierwsze primo ciężko to ogarnąć przy manewrowaniu ze względu na lipne umiejscowienie klawisza (zapewne specjalnie taki projekt) a po drugie primo trochę chyba szkoda autka, jak jest takie ładne i nowe :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MPISAR

Dzięki wszystkim za opinie.

Oczywiście zamówiłem t ą opcję kosztuje faktucznie dopłata 230 zł do manuala.

Temat omówiliście 100 %

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dwa tygodnie temu przy zaciąganiu hamulec padł. Zaciągnął się na 1/3 i komunikaty o uszkodzeniu na MFA+ (i kontroliki + pikanie przy próbie jazdy). Serwis ASO VW 2 dni diagnozował i do wymiany poszedł włącznik + centralka hamulca + oprogramowanie (tydzień jazdy autem zastępczym :vw: ). Teraz po naprawie gwarancyjnej jest ok. Auto ma rok i 24 tys. ciekawie ile teraz wytrzyma :rotfl:

 

Pozdrawiam

Grześ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość MPISAR

Jeszcze jedna sprawa mnie zastanawia.

Jaki tam jest mechanizm ( zapewne jakiś zapadkowy )

Ponieważ wybrażmy sobie sytuację że auto jest na tym hamulcu 2 tygodnie nie jeżdżone ?

Czy w tym czasie jest pobierany prąd z akumulatora ?

 

Czy to działa na jakkimś mechanizmie sprężynowo-zapadkowym i hamulec pobiera prąd na chwilę tylko na czas załączenia i przestawienia jakiegoś mechanizmu na którym rolę hamowania przejmują jakieś sprężyny ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze jedna sprawa mnie zastanawia.

Jaki tam jest mechanizm ( zapewne jakiś zapadkowy )

Ponieważ wybrażmy sobie sytuację że auto jest na tym hamulcu 2 tygodnie nie jeżdżone ?

Czy w tym czasie jest pobierany prąd z akumulatora ?

 

Czy to działa na jakkimś mechanizmie sprężynowo-zapadkowym i hamulec pobiera prąd na chwilę tylko na czas załączenia i przestawienia jakiegoś mechanizmu na którym rolę hamowania przejmują jakieś sprężyny ?

 

 

Raczej tak bo jak padnie akumultor do zera to auto zostaje na recznym i nie ma mlozliwosci sciagniecia dopoki nie pojawia sie napiecie, czyli gdyby byl podtrzymany z akumulatora to gdy ten padnie po prostu hamulec by sie zwolnil, co w sumie mogloby byc niebezpieczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności