Skocz do zawartości
Gość tutus

Spalanie paliwa na postoju; czujnik temp cieczy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tutus

Witam wszystkich.

Mam dwa pytanka i nie wiem czy nie są z sobą połączone.

Ostatnio odkryłem że mam rozbieżności w skazaniach temp cieczy na liczniku (ok 90st) i w odczysie z czytnika (ok 75-77 st). Wychodzi na to że czujnik. Czy grozi czymś jazda na takim czujniku?

Nie wiem czy tak zawsze było ale jak stoję na światłach albo gdzieś na parkingu kilka minut automatycznie podnoś mi się średnie zużycie paliwa z powiedzmy 6,8 do 7,3. Czy to normalny objaw?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo

Niedogrzany silnik spowoduje zmiane dawek mieszanki, mieszanka bedzie bogatsza a wiec spalanie bedzie wieksze. To takie jezdzenie na 'ssaniu'.

 

Czujnik G2/G62 to takie '2in1' - jeden podaje na szafe a drugi do silnika. Sprobuj moze wymienic, bo koszt niewielki. Tylko znajdz numer czesci i kup w sklepie z czesciami do Skody. Bedzie to ten sam, ale zamiast zaplacic 80zl zaplacisz ponizej 40zl ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tutus

serdeczne dzięki. a Gdzie moge go zlokalizować? Silnik 115 km ATJ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo

A to juz Ci dokladnie nie powiem, bo w zaleznosci od silnika sa rozne miejsca mocowania :| Ale szukaj z tylu lub z prawej strony silnika (patrzac od przodu auta), lec po wezach od cieczy. Powinien byc wsadzany pionowo od gory. Taki niewielki (ze 3cm wystaja) czujniczek z zielona obudowa (chyba byly tez niebieskie i czarne, ale powinien byc raczej zielony; te inne kolory to sa inne czujniki). Dokladne umiejscowienie znajdziesz pewnie w ETKA.

 

//edit: to ci pewnie pomoze:

http://www.forum.vw-passat.pl/topics33/blad-18047-i-17664-vt9323.htm

http://www.forum.vw-passat.pl/tematy33/brak-mocy-cos-napewno-padlo-vt2844.htm

 

tam sa foty i umiejscowienia tego czujnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w motorze ATJ masz ten czujnik przed ścianą grodziową, w bloku silnika na wysokości dolnej krawędzi akumulatora, przed wypadnięciem zabezpiecza go taka plastikowa agrafka, zdejmujesz ją i podmieniasz czujnik, masz tam jeszcze taki oring/uszczelkę - uważaj na nią!!!

 

troszkę płynu wycieknie podczas wymiany - dolej wody i będzie ok :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I rób to na zimnym silniku!! Płyn potrafi wylecieć dosyć gwałtownie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tutus

Super. Pierw myslałem że po przejechaniu 15 km nie zdążył się jeszcze nagrzać ale jak potrzymałem go troche na parkingu to niestety nie poszedł wyżzej niż 77 st.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo

Tak jak adams napisal uwazaj na oring - a najlepiej to kup sobie od razu z czujnikiem. Kosztuje 3zl, a jak wymieniac to niech bedzie juz cacus.

 

BTW wymienialem w AWT i stracilem plynu moze z pol naparstka ;-) Ale to pewnie kwaestia ulozenia czujnika - moze u mnie jest wyzej, nie wiem...

 

I jeszcze jedno - musisz wykasowac blad przez kabelek, albo przejechac okolo 300km zanim sam sie zdiagnozuje (na moj nos to cos nie bardzo z tymi 300km, chyba jakas niesprawdzona informacja; ja u siebie od razu wykasowalem i spokoj). To tak podobno, ale to tez chyba zalezy od sterownika silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Super. Pierw myslałem że po przejechaniu 15 km nie zdążył się jeszcze nagrzać ale jak potrzymałem go troche na parkingu to niestety nie poszedł wyżzej niż 77 st.

 

Jak wymienisz to daj znać czy problem ustąpił.

Mam to samo - wg czujnika 80st, a na tablicy równiutkie 90.

 

Jeśli to czujnik - "dwa w jednym", to powinien chyba jednakową informację podawać i na licznik i do kompa. Próbowałem adaptować zegary. Nie pomogło niestety, dalej to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo
Jeśli to czujnik - "dwa w jednym", to powinien chyba jednakową informację podawać i na licznik i do kompa. Próbowałem adaptować zegary. Nie pomogło niestety, dalej to samo.

 

No wlasnie dlatego, ze to 'dwa w jednym' to moze podawac inaczej. Jeden mierzy temp. i podaje do sterownika silnika, a drugi mierzy temp. i podaje do zegarow. Nie wiem czemu sa 2, czy nie moznaby dac ten sam sygnal na szafe i na silnik - widac z jakis wzgledow nie zrobili tak. No i wtedy moze byc tak, ze jeden zmierzy 80stC i poda na silnik, a drugiemu wyjdzie 90stC i poda na szafe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli to czujnik - "dwa w jednym", to powinien chyba jednakową informację podawać i na licznik i do kompa. Próbowałem adaptować zegary. Nie pomogło niestety, dalej to samo.

 

No wlasnie dlatego, ze to 'dwa w jednym' to moze podawac inaczej. Jeden mierzy temp. i podaje do sterownika silnika, a drugi mierzy temp. i podaje do zegarow. Nie wiem czemu sa 2, czy nie moznaby dac ten sam sygnal na szafe i na silnik - widac z jakis wzgledow nie zrobili tak. No i wtedy moze byc tak, ze jeden zmierzy 80stC i poda na silnik, a drugiemu wyjdzie 90stC i poda na szafe.

 

Czy oby napewno są dwa czujniki - czy 1 i dzieli sygnał na dwóch odbiorców?

Budowa wskazuje na to że to jeden czujnik, ale może się myle ... Tak czy owak, jak wymienisz i problem ustąpi to na pewno będzie wersjaa "dwa w jednym" i mamy winowajcę.

Tak czy owak, daj znać o postępach w pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo
Czy oby napewno są dwa czujniki - czy 1 i dzieli sygnał na dwóch odbiorców? Budowa wskazuje na to że to jeden czujnik, ale może się myle ... Tak czy owak, jak wymienisz i problem ustąpi to na pewno będzie wersjaa "dwa w jednym" i mamy winowajcę.

Tak czy owak, daj znać o postępach w pracy.

 

Nie wiem, nie rozbieralem. Ale jesli bylby jeden to bardzo slabym rozwiazaniem musialby byc element dzielacy sygnal, bo musialby sie psuc w ten sposob, ze falszuje wynik pomiaru. Obstawiam, ze sa dwa i w dodatku moga miec troche inna charakterystyke podawanego sygnalu (moze sa z innych materialow).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tutus

Czujniczek zamówiony i będzie na sobote. Koszt orginału 40 zł a zammiennik 30 zł. Wymienimy i zobaczymy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo
Czujniczek zamówiony i będzie na sobote. Koszt orginału 40 zł a zammiennik 30 zł. Wymienimy i zobaczymy ;)

 

Jak rozumiem wziales oryginal?

 

(W sklepie z czesciami do Skody nie mieli? Pewnie masz tam w okolicy jakis sklep, a w nich bez problemow maja ten czujnik)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tutus

Oczywiście orginał. Do sklepu Skody mam jakieś 20 km, a tak bardzo mie się z tym nie spieszy więc sobie poczekam do soboty. Serdeczne dzięki za pomoc zobaczymy co będzie dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem. Czy u Ciebie wymiana tego czujnika pomogła ?

Tzn czy po wymianie VAG pokazuje więcej ?

U mnie pokazuje max 81 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

daj znać jak po wymianie napewno się to przyda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności