Gość tutus Zgłoś #1 Napisano 26 Września 2007 Witam wszystkich. Mam dwa pytanka i nie wiem czy nie są z sobą połączone. Ostatnio odkryłem że mam rozbieżności w skazaniach temp cieczy na liczniku (ok 90st) i w odczysie z czytnika (ok 75-77 st). Wychodzi na to że czujnik. Czy grozi czymś jazda na takim czujniku? Nie wiem czy tak zawsze było ale jak stoję na światłach albo gdzieś na parkingu kilka minut automatycznie podnoś mi się średnie zużycie paliwa z powiedzmy 6,8 do 7,3. Czy to normalny objaw? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo Zgłoś #2 Napisano 26 Września 2007 Niedogrzany silnik spowoduje zmiane dawek mieszanki, mieszanka bedzie bogatsza a wiec spalanie bedzie wieksze. To takie jezdzenie na 'ssaniu'. Czujnik G2/G62 to takie '2in1' - jeden podaje na szafe a drugi do silnika. Sprobuj moze wymienic, bo koszt niewielki. Tylko znajdz numer czesci i kup w sklepie z czesciami do Skody. Bedzie to ten sam, ale zamiast zaplacic 80zl zaplacisz ponizej 40zl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tutus Zgłoś #3 Napisano 26 Września 2007 serdeczne dzięki. a Gdzie moge go zlokalizować? Silnik 115 km ATJ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo Zgłoś #4 Napisano 26 Września 2007 A to juz Ci dokladnie nie powiem, bo w zaleznosci od silnika sa rozne miejsca mocowania Ale szukaj z tylu lub z prawej strony silnika (patrzac od przodu auta), lec po wezach od cieczy. Powinien byc wsadzany pionowo od gory. Taki niewielki (ze 3cm wystaja) czujniczek z zielona obudowa (chyba byly tez niebieskie i czarne, ale powinien byc raczej zielony; te inne kolory to sa inne czujniki). Dokladne umiejscowienie znajdziesz pewnie w ETKA. //edit: to ci pewnie pomoze: http://www.forum.vw-passat.pl/topics33/blad-18047-i-17664-vt9323.htm http://www.forum.vw-passat.pl/tematy33/brak-mocy-cos-napewno-padlo-vt2844.htm tam sa foty i umiejscowienia tego czujnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tutus Zgłoś #5 Napisano 26 Września 2007 Serdeczne dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #6 Napisano 26 Września 2007 w motorze ATJ masz ten czujnik przed ścianą grodziową, w bloku silnika na wysokości dolnej krawędzi akumulatora, przed wypadnięciem zabezpiecza go taka plastikowa agrafka, zdejmujesz ją i podmieniasz czujnik, masz tam jeszcze taki oring/uszczelkę - uważaj na nią!!! troszkę płynu wycieknie podczas wymiany - dolej wody i będzie ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kimo Zgłoś #7 Napisano 26 Września 2007 I rób to na zimnym silniku!! Płyn potrafi wylecieć dosyć gwałtownie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tutus Zgłoś #8 Napisano 26 Września 2007 Super. Pierw myslałem że po przejechaniu 15 km nie zdążył się jeszcze nagrzać ale jak potrzymałem go troche na parkingu to niestety nie poszedł wyżzej niż 77 st. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo Zgłoś #9 Napisano 26 Września 2007 Tak jak adams napisal uwazaj na oring - a najlepiej to kup sobie od razu z czujnikiem. Kosztuje 3zl, a jak wymieniac to niech bedzie juz cacus. BTW wymienialem w AWT i stracilem plynu moze z pol naparstka Ale to pewnie kwaestia ulozenia czujnika - moze u mnie jest wyzej, nie wiem... I jeszcze jedno - musisz wykasowac blad przez kabelek, albo przejechac okolo 300km zanim sam sie zdiagnozuje (na moj nos to cos nie bardzo z tymi 300km, chyba jakas niesprawdzona informacja; ja u siebie od razu wykasowalem i spokoj). To tak podobno, ale to tez chyba zalezy od sterownika silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #10 Napisano 26 Września 2007 Super. Pierw myslałem że po przejechaniu 15 km nie zdążył się jeszcze nagrzać ale jak potrzymałem go troche na parkingu to niestety nie poszedł wyżzej niż 77 st. Jak wymienisz to daj znać czy problem ustąpił. Mam to samo - wg czujnika 80st, a na tablicy równiutkie 90. Jeśli to czujnik - "dwa w jednym", to powinien chyba jednakową informację podawać i na licznik i do kompa. Próbowałem adaptować zegary. Nie pomogło niestety, dalej to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo Zgłoś #11 Napisano 27 Września 2007 Jeśli to czujnik - "dwa w jednym", to powinien chyba jednakową informację podawać i na licznik i do kompa. Próbowałem adaptować zegary. Nie pomogło niestety, dalej to samo. No wlasnie dlatego, ze to 'dwa w jednym' to moze podawac inaczej. Jeden mierzy temp. i podaje do sterownika silnika, a drugi mierzy temp. i podaje do zegarow. Nie wiem czemu sa 2, czy nie moznaby dac ten sam sygnal na szafe i na silnik - widac z jakis wzgledow nie zrobili tak. No i wtedy moze byc tak, ze jeden zmierzy 80stC i poda na silnik, a drugiemu wyjdzie 90stC i poda na szafe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #12 Napisano 27 Września 2007 Jeśli to czujnik - "dwa w jednym", to powinien chyba jednakową informację podawać i na licznik i do kompa. Próbowałem adaptować zegary. Nie pomogło niestety, dalej to samo. No wlasnie dlatego, ze to 'dwa w jednym' to moze podawac inaczej. Jeden mierzy temp. i podaje do sterownika silnika, a drugi mierzy temp. i podaje do zegarow. Nie wiem czemu sa 2, czy nie moznaby dac ten sam sygnal na szafe i na silnik - widac z jakis wzgledow nie zrobili tak. No i wtedy moze byc tak, ze jeden zmierzy 80stC i poda na silnik, a drugiemu wyjdzie 90stC i poda na szafe. Czy oby napewno są dwa czujniki - czy 1 i dzieli sygnał na dwóch odbiorców? Budowa wskazuje na to że to jeden czujnik, ale może się myle ... Tak czy owak, jak wymienisz i problem ustąpi to na pewno będzie wersjaa "dwa w jednym" i mamy winowajcę. Tak czy owak, daj znać o postępach w pracy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo Zgłoś #13 Napisano 27 Września 2007 Czy oby napewno są dwa czujniki - czy 1 i dzieli sygnał na dwóch odbiorców? Budowa wskazuje na to że to jeden czujnik, ale może się myle ... Tak czy owak, jak wymienisz i problem ustąpi to na pewno będzie wersjaa "dwa w jednym" i mamy winowajcę.Tak czy owak, daj znać o postępach w pracy. Nie wiem, nie rozbieralem. Ale jesli bylby jeden to bardzo slabym rozwiazaniem musialby byc element dzielacy sygnal, bo musialby sie psuc w ten sposob, ze falszuje wynik pomiaru. Obstawiam, ze sa dwa i w dodatku moga miec troche inna charakterystyke podawanego sygnalu (moze sa z innych materialow). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tutus Zgłoś #14 Napisano 27 Września 2007 Czujniczek zamówiony i będzie na sobote. Koszt orginału 40 zł a zammiennik 30 zł. Wymienimy i zobaczymy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pshemo Zgłoś #15 Napisano 27 Września 2007 Czujniczek zamówiony i będzie na sobote. Koszt orginału 40 zł a zammiennik 30 zł. Wymienimy i zobaczymy Jak rozumiem wziales oryginal? (W sklepie z czesciami do Skody nie mieli? Pewnie masz tam w okolicy jakis sklep, a w nich bez problemow maja ten czujnik) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tutus Zgłoś #16 Napisano 27 Września 2007 Oczywiście orginał. Do sklepu Skody mam jakieś 20 km, a tak bardzo mie się z tym nie spieszy więc sobie poczekam do soboty. Serdeczne dzięki za pomoc zobaczymy co będzie dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcink Zgłoś #17 Napisano 2 Stycznia 2008 Mam podobny problem. Czy u Ciebie wymiana tego czujnika pomogła ? Tzn czy po wymianie VAG pokazuje więcej ? U mnie pokazuje max 81 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #18 Napisano 2 Stycznia 2008 daj znać jak po wymianie napewno się to przyda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach