Gość Bernard Zgłoś #1 Napisano 26 Września 2007 Witam, mam kłopocik z mocą mojego paska. Po przekroczeniu 150 km/h silnik traci moc, gaz do dechy a on zwalnia do 120-140km/h. Po tym zdarzeniu jeżdżę jakby bez turba. Nawet jak zwolnię, to już nie ma przyśpieszenia i mocy, chodzi jak zwykły silnik wolnossący. Dopiero jak stanę i wyłączę zapłon na jakiś czas, to znowu wszystko jest ok do momentu, kiedy znowu przekroczę 150km/h. Może ma jakąś blokadę albo jakieś inne świństwo. Rodacy pomocy. Passat 1.9 TDI 90KM, 1999r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Rafaello666 Zgłoś #2 Napisano 26 Września 2007 Witam, Silnik przechodzi w stan awaryjny. Zanim ktoś na Ciebie nakrzyczy, że powtarzasz oklepany temat, to poszukaj w wyszukiwarce. Temat braku mocy jest tak popularny, że nawet w FAQ jest sporo. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Bernard Zgłoś #3 Napisano 26 Września 2007 Wiem, że temat oklepany, ale znaleść konkretną odpowiedz nie jest proste. Odpowiedzi są niejasne i często piszą, że trzeba wymienić pół silnika. Ja mam problem i zwrocam się o pomoc, bo sam sobie nie poradzę, a jazda po przekroczeniu 150km/h bez turba nie mależy do przyjemnych. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Rafaello666 Zgłoś #4 Napisano 26 Września 2007 Podjedź do serwisu, który ma kompa. Najlepiej przejechać się z podpiętym i stestować w trakcie. Miałem podobne objawy, tylko mam inny silnik i inną turbinę - u mnie to były zapieczone kierownice. Poprzez nieprawidłowe ciśnienie doładowania silnik przechodził w tryb awaryjny przy wyższych prędkościach. Jak już znasz typ błędu, to można zawęzić usterkę. Tak z powietrza, to ciężko chyba powiedzieć co może być przyczyną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Bernard Zgłoś #5 Napisano 26 Września 2007 Bardzo trafna uwaga. Kierownice turbiny wydają mi się prawdopodobną przyczyną takiego zachowania. THX. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomasz32 Zgłoś #6 Napisano 26 Września 2007 Bernard.O ile się nie mylę to 90 konne maszyny mają turbiny o prostej konstrukcji.Nie posiadają zmiennej geometrii łopatek.Myślę,że przykład zapieczonych kierownic możesz sobie odpuścić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Bernard Zgłoś #7 Napisano 27 Września 2007 He no właśnie jak się człowiek nie zna to może szukać wiatru w polu. Zostaje przepływomierz i rurki od turbiny do ic (ale to sprawdziłem i wydaje się wszystko OK). Pozostaje mi jeżdzić do 150 ale czasami potrzeba szybciej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomeks Zgłoś #8 Napisano 27 Września 2007 sprawdz zawór ciśnienia doładowania turbiny. przeladowuje ci turbinka i wchodzi w notlauf. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomasz32 Zgłoś #9 Napisano 27 Września 2007 Ja na Twoim miejscu posłuchałbym rady Rafaello666 i podpiął go pod VAG'a.Zaoszczędzi Ci to stresu i pieniędzy.Tylko znajdź jakiś porządny serwis bo pełno jest naciągaczy.Ja miałem dwa razy podobny problem i bez kompa się nie obeszło.Chociaż byłem skłonny na własną rękę wymieniać części odpowiedzialne za tego typu usterki. TDI to silniki z charakterem i jak to w życiu bywa nad każdym charakterem można zapracować. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Rafaello666 Zgłoś #10 Napisano 28 Września 2007 Witam, Zdecydowanie pod VAG-a. U mnie dopiero podczas jazdy pokazało problem z doładowaniem i było wiadomo czego szukać. Na postoju wszystko wyglądało cacy. Szybkiej i taniej naprawy życzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Bernard Zgłoś #11 Napisano 4 Marca 2008 Witam ponownie. Na jakiś czas zostawiłem swojego passata w spokoju. Teraz ponownie próbuje dojść, co jest grane. Podłączyłem pod kompa - wszystko OK Wymieniłem zawór podciśnieniowy na turbinie (grucha) - nic Kierownice - latają bez problemu Zamieniłem przepływomierz - nic Olej, filtr oleju, filtr paliwa, filtr powietrza - nowe Normalnie chyba szlak mnie trafi. Nie mam pojęcia, co może powodować tryb awaryjny. 1,2 bieg obroty do końca - Ok 3 bieg - 4200 obrotów odcina 4 bieg - 3700 obrotów odcina 5 bieg - 3500 obrotów odcina Wiem, że 90 KM to niewiele, ale wydaje mi się, że jest troche mułowaty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kjuk_ Zgłoś #12 Napisano 12 Marca 2008 Witam przerobiłem to przedwczoraj te same objawy vag pokazał czujnik temp G62 jak rozebrali w ASO to doszły 2 węże podciśnienia od turbiny i nieszczelny EGR po wymianie problemy zniknęły jeszcze objawem były czasami falujące obroty na postoju pozdrawiam KJUK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Bernard Zgłoś #13 Napisano 19 Maja 2008 Hehe teraz jest jeszcze lepiej 124km\h max. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danek Zgłoś #14 Napisano 19 Maja 2008 Jesli nie wyskakuje bład zaworu sterujacego doladowaniem, to masz do czyszczenia kierownice. Tego sie nie sprawdza palcem , czy chodzą ,tylko rozbiera , czysci i poleruje.Mnie odcinało przy 170. Swoja droga dziwie sie troche. AHH i bez wirusa?? To sie slicznie modyfikuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Bernard Zgłoś #15 Napisano 20 Maja 2008 Wiem wiem już sie sporo naczytałem o AHH. Myślę, że wtryski(od 110) i jakis program będzie grany. Jeżeli chodzi o turbine, to fajnie ją słyszę jak przyspieszam. Już jestem ustawiony z fachowcem więc zobacze co jest nie tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #16 Napisano 20 Maja 2008 zaworek N75 ... na 90% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Bernard Zgłoś #17 Napisano 10 Czerwca 2008 Witam ponownie. Już tydzień samochód jest w warsztacie. Wymiana wszystkich zaworów i przepływomierza nic nie daje. Kolega godzine siedział z komputerem i po wykasowaniu błędów w momęcie przejścia w tryb awaryjny pokazuje problem z zaworem ciśnienia doładowania. Po wymianie na nowy nic nie ulega zmianie, ale jest to chyba kłopot z częścią elektryczną, a nie mechaniczną. Myślę jeszcze o komputerze, może ma jakiś błąd i wymiana części oraz skasowanie błędu nic nie daje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #18 Napisano 10 Czerwca 2008 Jak robiłeś logi to umieśc je na forum sprawdzimy. Wymień wszystkie wężyki od podciśnienia, koszt niewielki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Bernard Zgłoś #19 Napisano 10 Czerwca 2008 Wczoraj kupiłem wężyki i dzisiaj je wymienie. Myślę jeszcze, że podciśnienie zasysa wężyk (wszystkie są troche sparciałe i miękkie od temperatury silnika) i zmniejsza przepływ powietrza. Od momętu zakupu świeci mi się kontrolka od klocków hamulcowych. Klocki były wymieniane, ale były jakieś tanie podróbki. Słyszałem od kilku osób, że przy wymianie klocków mechanik nie podpiął czujnika ABS i samochód jeździł do 40km/h i dalej nie chciał (po podpięciu oczywiście problem znikł). Może to mieć jakiś wpływ na takie zachowanie. Najgorsze jest, że przez pół roku prędkość max spadła o 30km/h. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Toms_87 Zgłoś #20 Napisano 10 Czerwca 2008 u mnie bylo to samo. wymienialem filtry przeplywimierz i nadal to samo. VAG na postoju nie wykrywal bledu. dopiero podpiety podczas jazdy wykazal blad na jakims zaworku polaczonego z turbina. mozna go latwo znalezc. znajduje tuz na przodzie silnika. przed chlodnica. po wymianie tego zaworu wszystko jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach