Skocz do zawartości
ormowiec

[ skrzynia] automat w dieslu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

1. Czy montowano skrzynkę automatyczną razem z silnikiem 1Y, jeśli tak to jakie ma oznaczenie literowe, jak się sprawuje?

2. czy dużo jest roboty z zamianą skrzyni manualnej na automat? może ktoś chciałby się zamienić? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniałem odwrotnie czyli z automatu na manual, lecz moim zdaniem jeśli masz słabego tj mało koni disla to nie proponował bym zamiany na autoamt bo to bedą długie przełożenia i raczej nie bedzie to miało kopa. Mam sporo cześci po automacie do paska b3 jak bysz był zainteresowany czymś to napisz Pozdrwiam Toek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przełożenia myślę że będą dostosowane do mocy silnika, dlatego pytam czy z tym motorem były montowane automaty - jeśli tak to jakie oznaczenie. Ciągle wachlowanie sprzęgłem i biegami w korkach robi się męczące

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podbiję temat, bo ciągle nie mam odpowiedzi

zastanawiam się nad skrzynią automatyczną od 1.8 8V (najmniejsza różnica mocy pomiędzy tym silnikiem a moim)

jak myślicie, przełożenia będą grały? o co chodzi z dodatkowymi czujnikami, są jakieś? no i czy mocowanie skrzyni i półosie są podobne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od silnika benzynowego nie będzie grało z przełożeniami. Są inne, a w automacie przełożenie ma zasadnicze znaczenie, musi być dopasowane do silnika. Moc też ma ogromne znaczenie w automacie, jeśli będzie inna moc silnika niż przewidziana dla danej skrzynki asb, to po prostu to nie będzie jeździć, albo zakatujesz skrzynię albo silnik. Co do przegubów to też trzeba będzie zmienić na inne, łapa od skrzyni do poduszki też jest inna. Czujników dodatkowych jest sporo, np dodatkowy czujnik położenia przepustnicy, czujnik temp silnika itp. Przewody od chłodzenia też są inne, asb ma chłodniczkę oleju. Największy będzie kłopot z instalacją elektryczną. Trzeba będzie zmienić całą wiązkę od silnika i skrzyni aż po tylną kanapę, dodatkowy zespół przekaźników, no i komputer sterujący skrzynią. Komputer silnika też jest inny w wersji z automatem i obydwa muszą ze sobą współpracować. Brak któregoś kabelka, czujnika itp i nie będzie jazdy. Komp włączy tryb awaryjny i za długo nie pojeździsz. Mam automata i wiem co i jak. Dlatego odradzam tobie takie rozwiązanie. Przy takiej zmianie będzie mnóstwo roboty, duuuużo więcej niż w przypadku przeróbki automat-manual.

Już nie będę pisać że znalezienie 10-15 letniej skrzynki automat w stanie co najmniej dobrym graniczy z cudem... Jeszcze pozostaje fakt że skrzynie automatyczne zabierają kilka(naście) procent mocy silnika...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności