Leeo Zgłoś #1 Napisano 11 Lutego 2016 Witam, jako że nie znalazłem odpowiedzi w podobnych tematach, zakładam nowy. Może ktoś będzie miał jakiś pomysł. Sprawa wygląda tak: Od 1,5 roku i jakiś 15 tyś km mam takie oto objawy jakie da się usłyszeć na filmiku. Nie nasila się to w czasie, z autem nic się nie dzieje. Moc jest, nie telepie, nie dymi, przyśpiesza jak przyśpieszało, tak naprawdę nie mam mu nic do zarzucenia oprócz tego, że po nocy jak odpalam po minucie spod maski dochodzą metaliczne stuki, które ustępują po kolejnej minucie dwóch. Przy kolejnym odpaleniu nie ma takiego objawu. Przy dużych mrozach też tego nie obserwuje. Co to może być...? Odwiedziłem kilkukrotnie serwis i na początku mówili, żeby jeździć i nic się nie dzieje, a teraz chcą wymieniać koło dwumasowe. Ktoś miał podobne objawy? Ma jakiś pomysł co jeszcze sprawdzić? Na filmie wszystko pokazane: - od 40 sekundy filmu zaczyna lekko postukiwać - od 1:20 do 2:30 stuki coraz wyraźniejsze - po 3 minucie milkną Tak jak mówiłem nie ma przy tym innych objawów. Załączanie klimatyzacji nic nie daje, jak dodam gazu to te stuki nie zwiększają się wraz z obrotami silnika, a wręcz ustają. Zawsze występują tylko po jakieś 1minucie od odpalenia po nocy. Kolejne odpalenia tego dnia bez zmian. Mi to nie przeszkadza, ale jak teraz padła propozycja wymiany dwumasy, to już sam nie wiem co myśleć. Auto z DSG, 4motion, 170KM TDI, przebieg aktualny 116 tyś km (oryginalny - mam auto od nowości), serwisowane regularnie o czasie w aso, jeszcze na gwarancji. FILM: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #2 Napisano 11 Lutego 2016 Mysle ze napinacz paska alternatora, na 99%. Zdejmij pasek i odpal auto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leeo Zgłoś #3 Napisano 11 Lutego 2016 Ale to tez po minucie, dwóch by ustępowało? Sam raczej nie sprawdzę, bo słabo mechanicznie ogarniam jak oglądam filmiki na youtube to brzmi jak dwumasa, ale też dziwne, że po minucie dwóch przestaje mi stukać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #4 Napisano 11 Lutego 2016 No tak, przestaje. Po odpaleniu alternator laduje na maxa aby doladowac rozladowany aku po rozruchu przez pierwsze minuty i pasek jest poddany duzemu obciazeniu. Prostszy test to podczas tych odglosow długim srubokretem lub czymś innym docisnac lekko napinacz, powinno ustac na czas docisniecia. Mysle ze do wymiany pasek i napinacz i dokladnie oczyscic kola pasowe bo cos moze tam zalegać. Taka moja sugestia, ciezko tak przez forum powiedzic na 100% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #5 Napisano 11 Lutego 2016 Po odpaleniu alternator laduje na maxa aby doladowac rozladowany aku po rozruchu przez pierwsze minuty Tak, tylko zimą ładowałby na jeszcze większego maxa bo potrzebuje jeszcze więcej prądu na rozruch. A tymczasem: Przy dużych mrozach też tego nie obserwuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jedenastka Zgłoś #6 Napisano 12 Lutego 2016 Ja bym jeszcze pojeździł z tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #7 Napisano 12 Lutego 2016 Masz w sumie rację, ja też bym jeździł aż stanie gdzieś na autobahnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
infoset Zgłoś #8 Napisano 12 Lutego 2016 Masz w sumie rację, ja też bym jeździł aż stanie gdzieś na autobahnie. Mnie taki w czasie jazdy p****. Wcześniej były hałasy. Na szczęście przy małej prędkości i żadnych szkód nie było - dojechałem bez ładowania na naprawę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mario123bro Zgłoś #9 Napisano 25 Lutego 2020 Hej, mam podobną sytuacje w Passacie 2.0 TDI 177KM. Co zrobiles, że ustało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach