R@lph Zgłoś #1 Napisano 5 Lutego 2016 Witam. Pytałem w różnych wątkach,ale jednoznacznej odpowiedzi nie było,więc zakładam temat. Auto z przebiegiem 219tys,a na ten moment spalanie w jezdzie miejskiej to średnio 12,5 litra. Na trasie moze zejdzie przy delikatnej jezdzie na 9. Co może byc? Nie kopci,olej w normie,wyciekow nie zauważyłem,czujnik temperatury wymieniony (bo wywalał błąd),wywala tylko jeden błąd zaworu EGR. Dodam ze w okolicach egr'u jest tak przeciętnie upocony olejem. Jak dam rade to dzis podłącze vaga i zrobie mu test pompek czyli 013,018 i 023. Aha,auto ma zrobiony program,ale nie wiem co i jak bo nie był hamowany,ale moc ma,bo praktycznie od samego dołu idzie...to tyle. Latem dopatrzyłem jeszcze że guma od intercoolera była pęknięta (nie miał mocy i syczał),więc jest teraz zaklejona i nie syczy. Jakies pomysły? Co sprawdzać w pierwszej kolejności>? Za wszystkie rady będę wdzięczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sensor Zgłoś #2 Napisano 5 Lutego 2016 Spalanoe wg FIS-a czy na podstawie wyliczeń po tankowaniu? Bo jak po FIS-ie to czasami oszukuja. Był gdzies temat jak to ogarnac. Jezeli liczony po tankowaniu to moze "virus" jakies kijowe mapy ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R@lph Zgłoś #3 Napisano 5 Lutego 2016 Spalanoe wg FIS-a czy na podstawie wyliczeń po tankowaniu? Bo jak po FIS-ie to czasami oszukuja. Był gdzies temat jak to ogarnac.Jezeli liczony po tankowaniu to moze "virus" jakies kijowe mapy ma. Tzn.,sugeruje się tym co na FISie,licznik był przekładany wiosną od poliftowego z pełnym fisem. Musze jeszcze powymieniac wszystkie filtry bo dawno nie były wymieniane,np.paliwowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #4 Napisano 5 Lutego 2016 Zatankuj do pełna zrób 100km, dotankuj i wtedy zobacz realne. Najlepiej na tej samej stacji i ten sam dystrybutor. Moim zdaniem nie ma możliwości żeby aż tyle palił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #5 Napisano 5 Lutego 2016 (edytowane) Zrób komplet logów i wstaw. - - - - - aktualizacja - - - - - Moim zdaniem nie ma możliwości żeby aż tyle palił.Podczas strojenia kolegi AJM z turbo od ARL po zrobieniu ponad 300km spalił średnio 15l/100km, ale był czał czas sandał w podłodze Edytowane 5 Lutego 2016 przez DarekS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R@lph Zgłoś #6 Napisano 8 Lutego 2016 STATYCZNE: Grupa 023: http://vaglog.pl/log_249347.html Grupa 018: http://vaglog.pl/log_249346.html Grupa 013: http://vaglog.pl/log_249345.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_249344.html Grupa 007: http://vaglog.pl/log_249343.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_249342.html Grupa 001: http://vaglog.pl/log_249341.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_249340.html Narazie statyczne,bo dynamiczne zrobie pożniej,gdyż bateria w lapie wytrzymuje 20min. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #7 Napisano 8 Lutego 2016 Ze statycznych wynika tyle że: Pompki i bipy masz dobre, masz najpewniej zaślepiony EGR, termostat działa jak powienien. Najważniejszy dynamiczny w Twoim wypadku to ciśnienie doładowania, po tym będzie można sprawdzić czy faktycznie masz program zrobiony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R@lph Zgłoś #8 Napisano 8 Lutego 2016 (edytowane) DYNAMICZNE: Grupa 001: http://vaglog.pl/log_249392.html Grupa 008: http://vaglog.pl/log_249387.html Grupa 010: http://vaglog.pl/log_249388.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_249389.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_249390.html Monday, 08 February 2016, 17:36:41. VCDS-Lite Version: Release 1.2 Control Module Part Number: 038 906 019 AJ Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1060 Software Coding: 00002 Work Shop Code: WSC 05311 VCID: 5FB1207FCE25 1 Fault Found: 17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground P1441 - 35-10 - - - Intermittent Tylko taki błąd wywala. Edytowane 8 Lutego 2016 przez R@lph Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R@lph Zgłoś #9 Napisano 8 Lutego 2016 Ze statycznych wynika tyle że:Pompki i bipy masz dobre, masz najpewniej zaślepiony EGR, termostat działa jak powienien. Najważniejszy dynamiczny w Twoim wypadku to ciśnienie doładowania, po tym będzie można sprawdzić czy faktycznie masz program zrobiony. EGR na pewno nie jest zaslepiony,bo ja nic z nim nie robilem,a watpie,zeby w niemczech go zaslepili. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R@lph Zgłoś #10 Napisano 9 Lutego 2016 Dzisiaj rozbiore ten egr,a auto na bank bylo rozgrzane bo logi robilem po dojezdzie w miejsce oddalone ok.5km i wskazywal mi 90 na desce. Auto na bank po programie,jednak nie hamowane w profesjonalnej stacji,tylko u kumpla. Po skasowaniu bledu,odrazu wywala to samo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #11 Napisano 9 Lutego 2016 EGR na pewno nie jest zaslepiony,bo ja nic z nim nie robilem,a watpie,zeby w niemczech go zaslepili. Ty mówisz na pewno a logi i błąd pokazują zupełnie co innego. Termostat pewnie dobry, 5km to za mało żeby rozgrzać do 90 stopni mimo że na blacie 90 już jest. W dynamicznych wygląda wszystko ok.(oprócz przeładowania jak kolega zwrócił słusznie uwagę) Sprawdzałeś realne spalanie tankując pod korek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R@lph Zgłoś #12 Napisano 9 Lutego 2016 Rozebralem ten egr dzisiaj i ta rurka byla zawalona,ale nie zabita tak na full,a zawor byl troche zapakowany sadza,ale wyczyscilem wszystko nafta. Przewody od n18,wtyczka sa na swoim miejscu. EGR nie byl zaslepiony...chyba,ze sadza. Musze go jeszcze zatankowac pod korek i wtedy sprawdze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R@lph Zgłoś #13 Napisano 9 Lutego 2016 (edytowane) Rozebralem ten egr dzisiaj i ta rurka byla zawalona,ale nie zabita tak na full,a zawor byl troche zapakowany sadza,ale wyczyscilem wszystko nafta. Przewody od n18,wtyczka sa na swoim miejscu. EGR nie byl zaslepiony...chyba,ze sadza. Musze go jeszcze zatankowac pod korek i wtedy sprawdze. Chyba wykrylem przyczyne spalania..lewe przednie kolo blokuje. Dzisiaj pojechalem w taka trase i cos mi nie pasowalo,bo szybko wytracal predkosc. Zatrzymalem sie,dotykam lewej felgi,a tu az dym,taka goraca. Pewnie tloczek nie odbija. Tłoczek rozebrany,a przyczyna była w uszkodzonej gumie,która w dodatku podeszła pod tłok,a ten zardzewiał i to go unieruchomiło. Wyczysciłem tłoczek,dałem nowy oring i gume (osłone) i pracuje teraz prawidłowo. Sprawa egr dalej nie rozwiązana bo czyszczenie nie spowodowało zmiany.Błąd jest nadal i zastanawiam się czy ten czujnik n18 da sie naprawic? Ewentualnie jak go sprawdzić czy jest uszkodzony? I czy mozna podmienic go z n75? Bo na oko wyglądają na takie same... Edytowane 10 Lutego 2016 przez R@lph Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R@lph Zgłoś #14 Napisano 10 Lutego 2016 Tloczek naprawiony. Okazalo sie,ze guma wokol tloczka byla uszkodzona i woda spowodowala wzery,a te unieruchomily tloczek. Egr wyczyszczony,jednak blad jest caly czas i nie mozna go wykasowac. Nie wiem czy winny bedzie ten czujnik n18? Czy da sie go naprawic czy szukac nowego? A moze podmienic ten czujnik na n75? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #15 Napisano 10 Lutego 2016 Tloczek naprawiony. Okazalo sie,ze guma wokol tloczka byla uszkodzona i woda spowodowala wzery,a te unieruchomily tloczek. Egr wyczyszczony,jednak blad jest caly czas i nie mozna go wykasowac. Nie wiem czy winny bedzie ten czujnik n18? Czy da sie go naprawic czy szukac nowego? A moze podmienic ten czujnik na n75? Spalanie się poprawiło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R@lph Zgłoś #16 Napisano 10 Lutego 2016 Spalanie się poprawiło? Spalanie spada powoli i w obecnej chwili spadło do 9,3 litra...ale moze zresetuje fisa i wtedy bede patrzał ile w rzeczywistosci spali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R@lph Zgłoś #17 Napisano 11 Lutego 2016 Dzisiaj walczylem z tym egrem i w sumie nic nie wywalczylem. Podmienilem czujniki,ale blad dalej jest i nic sie nie zmienia. W ogole jak sie podepnie czujnik i przekreci zaplon to nic tam nie pika w tych czujnikach. Tak jakby na tej kostce nie bylo napiecia wcale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #18 Napisano 11 Lutego 2016 Tak jakby na tej kostce nie bylo napiecia wcale. No to sprawdź czy jest napięcie i masa w nich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
R@lph Zgłoś #19 Napisano 11 Lutego 2016 1 Fault Found: 17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground P1441 - 35-10 - - - Intermittent Cały czas wywala ten błąd,anapięcia nie ma na kostce,bo ojciec mi przekręcał zapłon,a ja miałem podpięty miernik pod tą kostkę. Gdzie szukać tego napięcia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #20 Napisano 11 Lutego 2016 Wiązka do sprawdzenia na odcinku wtyczka < ECU. Dojdziesz po kolorach przy wtyczce N18 jakich masz szukać przy ECU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach