Skocz do zawartości
R@lph

Kosmiczne spalanie ATJ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pytałem w różnych wątkach,ale jednoznacznej odpowiedzi nie było,więc zakładam temat.

Auto z przebiegiem 219tys,a na ten moment spalanie w jezdzie miejskiej to średnio 12,5 litra. Na trasie moze zejdzie przy delikatnej jezdzie na 9. Co może byc? Nie kopci,olej w normie,wyciekow nie zauważyłem,czujnik temperatury wymieniony (bo wywalał błąd),wywala tylko jeden błąd zaworu EGR. Dodam ze w okolicach egr'u jest tak przeciętnie upocony olejem. Jak dam rade to dzis podłącze vaga i zrobie mu test pompek czyli 013,018 i 023. Aha,auto ma zrobiony program,ale nie wiem co i jak bo nie był hamowany,ale moc ma,bo praktycznie od samego dołu idzie...to tyle. Latem dopatrzyłem jeszcze że guma od intercoolera była pęknięta (nie miał mocy i syczał),więc jest teraz zaklejona i nie syczy. Jakies pomysły? Co sprawdzać w pierwszej kolejności>? Za wszystkie rady będę wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spalanoe wg FIS-a czy na podstawie wyliczeń po tankowaniu? Bo jak po FIS-ie to czasami oszukuja. Był gdzies temat jak to ogarnac.

Jezeli liczony po tankowaniu to moze "virus" jakies kijowe mapy ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spalanoe wg FIS-a czy na podstawie wyliczeń po tankowaniu? Bo jak po FIS-ie to czasami oszukuja. Był gdzies temat jak to ogarnac.

Jezeli liczony po tankowaniu to moze "virus" jakies kijowe mapy ma.

 

 

Tzn.,sugeruje się tym co na FISie,licznik był przekładany wiosną od poliftowego z pełnym fisem. Musze jeszcze powymieniac wszystkie filtry bo dawno nie były wymieniane,np.paliwowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zatankuj do pełna zrób 100km, dotankuj i wtedy zobacz realne. Najlepiej na tej samej stacji i ten sam dystrybutor.

Moim zdaniem nie ma możliwości żeby aż tyle palił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrób komplet logów i wstaw.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Moim zdaniem nie ma możliwości żeby aż tyle palił.
Podczas strojenia kolegi AJM z turbo od ARL po zrobieniu ponad 300km spalił średnio 15l/100km, ale był czał czas sandał w podłodze :D Edytowane przez DarekS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

STATYCZNE:

Grupa 023: http://vaglog.pl/log_249347.html

Grupa 018: http://vaglog.pl/log_249346.html

Grupa 013: http://vaglog.pl/log_249345.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_249344.html

Grupa 007: http://vaglog.pl/log_249343.html

Grupa 003: http://vaglog.pl/log_249342.html

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_249341.html

Grupa 000: http://vaglog.pl/log_249340.html

 

Narazie statyczne,bo dynamiczne zrobie pożniej,gdyż bateria w lapie wytrzymuje 20min.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ze statycznych wynika tyle że:

Pompki i bipy masz dobre, masz najpewniej zaślepiony EGR, termostat działa jak powienien.

 

Najważniejszy dynamiczny w Twoim wypadku to ciśnienie doładowania, po tym będzie można sprawdzić czy faktycznie masz program zrobiony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DYNAMICZNE:

Grupa 001: http://vaglog.pl/log_249392.html

Grupa 008: http://vaglog.pl/log_249387.html

Grupa 010: http://vaglog.pl/log_249388.html

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_249389.html

Grupa 004: http://vaglog.pl/log_249390.html

Monday, 08 February 2016, 17:36:41.

 

 

VCDS-Lite Version: Release 1.2

 

 

Control Module Part Number: 038 906 019 AJ

 

 

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1060

 

 

Software Coding: 00002

 

 

Work Shop Code: WSC 05311

 

 

VCID: 5FB1207FCE25

 

 

1 Fault Found:

 

 

17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground

 

 

P1441 - 35-10 - - - Intermittent

 

Tylko taki błąd wywala.

Edytowane przez R@lph

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ze statycznych wynika tyle że:

Pompki i bipy masz dobre, masz najpewniej zaślepiony EGR, termostat działa jak powienien.

 

Najważniejszy dynamiczny w Twoim wypadku to ciśnienie doładowania, po tym będzie można sprawdzić czy faktycznie masz program zrobiony.

EGR na pewno nie jest zaslepiony,bo ja nic z nim nie robilem,a watpie,zeby w niemczech go zaslepili.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rozbiore ten egr,a auto na bank bylo rozgrzane bo logi robilem po dojezdzie w miejsce oddalone ok.5km i wskazywal mi 90 na desce. Auto na bank po programie,jednak nie hamowane w profesjonalnej stacji,tylko u kumpla. Po skasowaniu bledu,odrazu wywala to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
EGR na pewno nie jest zaslepiony,bo ja nic z nim nie robilem,a watpie,zeby w niemczech go zaslepili.

 

Ty mówisz na pewno a logi i błąd pokazują zupełnie co innego.

Termostat pewnie dobry, 5km to za mało żeby rozgrzać do 90 stopni mimo że na blacie 90 już jest.

W dynamicznych wygląda wszystko ok.(oprócz przeładowania jak kolega zwrócił słusznie uwagę)

Sprawdzałeś realne spalanie tankując pod korek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozebralem ten egr dzisiaj i ta rurka byla zawalona,ale nie zabita tak na full,a zawor byl troche zapakowany sadza,ale wyczyscilem wszystko nafta. Przewody od n18,wtyczka sa na swoim miejscu. EGR nie byl zaslepiony...chyba,ze sadza. Musze go jeszcze zatankowac pod korek i wtedy sprawdze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozebralem ten egr dzisiaj i ta rurka byla zawalona,ale nie zabita tak na full,a zawor byl troche zapakowany sadza,ale wyczyscilem wszystko nafta. Przewody od n18,wtyczka sa na swoim miejscu. EGR nie byl zaslepiony...chyba,ze sadza. Musze go jeszcze zatankowac pod korek i wtedy sprawdze.

Chyba wykrylem przyczyne spalania..lewe przednie kolo blokuje. Dzisiaj pojechalem w taka trase i cos mi nie pasowalo,bo szybko wytracal predkosc. Zatrzymalem sie,dotykam lewej felgi,a tu az dym,taka goraca. Pewnie tloczek nie odbija.

 

Tłoczek rozebrany,a przyczyna była w uszkodzonej gumie,która w dodatku podeszła pod tłok,a ten zardzewiał i to go unieruchomiło. Wyczysciłem tłoczek,dałem nowy oring i gume (osłone) i pracuje teraz prawidłowo.

 

Sprawa egr dalej nie rozwiązana bo czyszczenie nie spowodowało zmiany.Błąd jest nadal i zastanawiam się czy ten czujnik n18 da sie naprawic? Ewentualnie jak go sprawdzić czy jest uszkodzony? I czy mozna podmienic go z n75? Bo na oko wyglądają na takie same...

Edytowane przez R@lph

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tloczek naprawiony. Okazalo sie,ze guma wokol tloczka byla uszkodzona i woda spowodowala wzery,a te unieruchomily tloczek.

 

Egr wyczyszczony,jednak blad jest caly czas i nie mozna go wykasowac. Nie wiem czy winny bedzie ten czujnik n18? Czy da sie go naprawic czy szukac nowego?

A moze podmienic ten czujnik na n75?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tloczek naprawiony. Okazalo sie,ze guma wokol tloczka byla uszkodzona i woda spowodowala wzery,a te unieruchomily tloczek.

 

Egr wyczyszczony,jednak blad jest caly czas i nie mozna go wykasowac. Nie wiem czy winny bedzie ten czujnik n18? Czy da sie go naprawic czy szukac nowego?

A moze podmienic ten czujnik na n75?

 

Spalanie się poprawiło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spalanie się poprawiło?

 

Spalanie spada powoli i w obecnej chwili spadło do 9,3 litra...ale moze zresetuje fisa i wtedy bede patrzał ile w rzeczywistosci spali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj walczylem z tym egrem i w sumie nic nie wywalczylem. Podmienilem czujniki,ale blad dalej jest i nic sie nie zmienia. W ogole jak sie podepnie czujnik i przekreci zaplon to nic tam nie pika w tych czujnikach. Tak jakby na tej kostce nie bylo napiecia wcale.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak jakby na tej kostce nie bylo napiecia wcale.

 

No to sprawdź czy jest napięcie i masa w nich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 Fault Found:

 

17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground

 

P1441 - 35-10 - - - Intermittent

 

Cały czas wywala ten błąd,anapięcia nie ma na kostce,bo ojciec mi przekręcał zapłon,a ja miałem podpięty miernik pod tą kostkę.

Gdzie szukać tego napięcia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiązka do sprawdzenia na odcinku wtyczka <-&gt; ECU.

Dojdziesz po kolorach przy wtyczce N18 jakich masz szukać przy ECU ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności