Gość Paweł.7777 Zgłoś #1 Napisano 17 Września 2007 W moim automacie silnik nierówno pracuje, na światłach mimo wduszonego pedału hamulca auto nie może spokojnie ustać. Nie wiem czy to wina skrzyni , czy coś nie tak w silniku. Proszę o pomoc Paweł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Lotnik Zgłoś #2 Napisano 18 Września 2007 Co to znaczy, że auto nie może spokojnie ustać? Nie wiem czy to skrzynia, ale sam miałem niedawno problem z automatem (tiptronic). Czy podczas jazdy masz wrażenie podobne do ślizgania się sprzęgła w manualu? Kiedy ostatni raz zmieniałeś olej w skrzyni? Proponuję też zrobić test konwertora - szczegóły znajdziesz na http://www.automat.pl. A w ogóle najlepiej to chyba podpiąć się pod VAGa i zrobić testy skrzyni (m.in. sprawdzić ciśnienie oleju w skrzyni). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Lotnik Zgłoś #3 Napisano 18 Września 2007 P.S. oczywiście sprawdzenie ciśnienia oleju to już nie VAGiem - trochę nie tak zabrzmiało to zdanie .... najlepiej w jakimś serwisie specjalizującym się w automatach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #4 Napisano 18 Września 2007 Jeżdrzę służbowym autem VW T4 w automacie i miałem podobne objawy. U mnie umierała skrzynia. Sprawdź olej w skrzyni. Podobne objawy są gdy brakuje oleju i są starte tarczki, a to już trzeba wyciągac skrzynkę i rozbierac. U mnie padła bo tak jeździłem. Im dłużej jeździsz na takiej skrzyni rosną koszty remontu. Byłem przy naprawie takiej skrzyni. Dla wprawnego fachowca jest to 3 dni pracy jeśli części są na miejscu i robi tylko tobie. Ale koło Poznania jest firma naprawiająca automaty. Zgłoś się do nich żeby nie było za późno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #5 Napisano 18 Września 2007 Jednym z objawów spalonych tarczek sprzęglających (tak się to chyba nazywa) jest ostry zapach oleju tak jak by to był olej przekładniowy i jego mocno brunatny kolor. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #6 Napisano 18 Września 2007 Jak sprawdzic olej w skrzyni, jest to proste? Nie znam sie na tym i nie chce nic popsuc, ale poziom oleju chcialbym sprawdzic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #7 Napisano 18 Września 2007 a automacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #8 Napisano 18 Września 2007 przeczytajcie tą stronę http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/kontrola-poziomu-oleju-w-automatycznej-skrzyni-biegw-vt22393.htm#204222 tutaj opisywałem jak można sprawdzi olej w skrzyni T4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bor0wy Zgłoś #9 Napisano 18 Września 2007 Tak w automacie. Tylko mi potrzebna instrukcja taka krok po kroku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #10 Napisano 18 Września 2007 przeczytaj na stronie jak podaję w linku wyżej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hanys709 Zgłoś #11 Napisano 21 Września 2007 Ja miałem to samo,nawet nie spodziewałem sie ze to wina przepływki wiec powinienes tez i ja sprawdzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
U-boot Zgłoś #12 Napisano 30 Sierpnia 2012 Witam mam B5 tdi z 1999 w automacie, zastanawiam się nad wymianą oleju w skrzyni biegów. Spotkałem się z różnymi opiniami i zgłupiałem. Mam go 2 lata i najechałem nim ok 50 tys. km ogólnie ma najechane 230 tys- wg wskazania licznika oczywiście. Mechanik coś gadał że ilość oleju zależy od uszczelki jak jest gumowa to wchodzi do skrzyni 5,5l a jak papierowa to 9 l, prawda to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rychu_90 Zgłoś #13 Napisano 30 Sierpnia 2012 A u mnie jest taki przypadek bardzo sporadyczny ale się zdarza. Mianowicie zdarza się nie raz taka sytuacja że samochód przeciąga biegi, nie chodzi tutaj o butowanie, tylko o spokojną jazdę do 2K obrotów. Bywa tak że nie chce zmienić biegu w takiej sytuacji tylko ciągnie do 2,5K i dopiero zmienia. Przykładowo puszcze go 60KM/h a on ciągnie na 3 biegu i nie chce zmienić na 4-y gdzie pryz normalnej jeździe 4-y bieg wrzuca pryz 50km-h. W takim przypadku mam takie jakby ślizganie się sprzęgła w manualu. Depcząc na gaz obroty gwałtownie do góry a auto jak się kulało 60km tak się kula pomału rozwijając prędkość. Nadmienię tylko że przy takiej sytuacji jak go przełączam na tip-tronicka to biegi zmienia normalnie tak jak mu nakazuje. Coś, ktoś na ten temat? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nextus Zgłoś #14 Napisano 30 Sierpnia 2012 Witam skoro taki temat już powstał to też napiszę pytanie. Automatem jeżdżę dopiero w passacie i dopiero kilka dni. jest to zwykły (chyba) 4 biegowy automat (nie tiptronic) przy z mianie z 2 na 3 jak mam delikatnie wciśnięty pedał gazu to czuć zmianę przełożenia, nie jest to jakimś mocny "szarp" ale poprostu czuć , na wszystkie inne jest ok i bieg wbijani niższy tzw kickdown też jest zawsze ok. muszę wymienić olej w skrzyni będzie to zrobione w sobotę myślicie że to od tego? dodam że to tez nie jest zawsze. i Ogólnie rzecz biorąc kiedy automat powinien zmienić bieg ... ma kręcić do 2.5 tys? czy powinien wcześniej? widzę że ma humory raz zmienia tak raz zmienia tak... może to tylko takie moje odczucia może on poprostu wie lepiej... ? dodam że nie czuć tzw ślizgania się sprzęgła jak w manualu i samochód bardzo dobrze przyśpiesza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rychu_90 Zgłoś #15 Napisano 30 Sierpnia 2012 i Ogólnie rzecz biorąc kiedy automat powinien zmienić bieg ... ma kręcić do 2.5 tys? czy powinien wcześniej? widzę że ma humory raz zmienia tak raz zmienia tak... może to tylko takie moje odczucia może on poprostu wie lepiej... ? Nie wiem jak to jest w 4-biegowym, nie wiedziałem nawet o istnieniu takiego ale u mnie przy 5-cio biegowym tip-troniku, motor 2.5 TDi V6 przy delikatnej jeździe zmienia na wyższy przy 1600 obrotów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #16 Napisano 30 Sierpnia 2012 przy takiej sytuacji jak go przełączam na tip-tronicka to biegi zmienia normalnie tak jak mu nakazuje. Coś, ktoś na ten temat? Coś na forum Audi mi w oczy się rzuciło , ale teraz znaleźć nie mogę. Tam pisali o jakimś przekaźniku. VAGa podłącz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rychu_90 Zgłoś #17 Napisano 30 Sierpnia 2012 Coś na forum Audi mi w oczy się rzuciło , ale teraz znaleźć nie mogę. Tam pisali o jakimś przekaźniku. VAGa podłącz. Wielkie dzięki spróbuję coś odnaleźć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #18 Napisano 30 Sierpnia 2012 Daj maila to ci VWejowską instrukcję skrzyni wyślę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nextus Zgłoś #19 Napisano 30 Sierpnia 2012 (edytowane) koledzy czy przy zjeździe z górki i puszczeniu całkiem pedału gazu auto powinno spadać na 1000 obrotów i troche niżej? oczywiście nie faluje . Czy wtedy auto jedzie na tzw luzie czy jedzie dalej na biegu i jedzie ekonomicznie? tak samo przy ruszaniu samochodu czy auto powinno tak "ciągnąć" na 2 tys obrotów i wyżej owszem auto ładnie przyśpiesza ale nie spada poniżej 2 tys dopiero przy prędkości 50 gdzieś jest redukcja widoczna w dół. Edytowane 30 Sierpnia 2012 przez nextus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
U-boot Zgłoś #20 Napisano 31 Sierpnia 2012 Jak masz na D to oczywiście że masz bieg, zerknij na spalanie powinno pokazywać 0, jak dasz N to Ci pokaże ok. 0,5. Na moje oko to Twój chodzi poprawnie. Czy ktoś mi odpowie w sprawie wymiany oleju w skrzyni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach