Skocz do zawartości
karlik

Po zmianie turbo jest vmax 140km/h

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. jestem po samodzielnej tzn. Znajomy mechanik wymieniał turbo. Przestało kopcić ( kopci tylko jak go przegazuję) ale niepokojace jest to że idzie jechać tylko 140 km/h.

 

Pomóżcie bo jutro muszę zaatakować mechanika lub warsztat.

Edytowane przez Bimbasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakaś nieszczelność w dolocie badz usterka zaworków, przepływki. Ciezko zgadywać. A na starej jezdził lepiej/szybciej? W sensie przed wymianą. Nie swieci sie check ani spiralka? Pod kompa ktos podpinał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na starej było lepiej.Nic się nie świeci. diagnostyki nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
......diagnostyki nie było.

osłabiasz normalnie ..... zaczyna się własnie od tego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Qurna gdzie miałem zrobić wczoraj o godz. 20. A może dzisiaj.

Nie każdy ma kabelek i radzi sobie w domu więc jak nie umiesz nic wnieść do tematu to nie zawracaj gitary. Pozdrowionka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie sztanga zle ustawiona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qurna gdzie miałem zrobić wczoraj o godz. 20. A może dzisiaj.

Nie każdy ma kabelek i radzi sobie w domu więc jak nie umiesz nic wnieść do tematu to nie zawracaj gitary. Pozdrowionka.

Nie przejmuj się. Major należy do tych, którym wymądrzanie się wychodzi najlepiej. Inna sprawa, że biorąc się za tak poważną sprawę jak wymiana turbo trzeba być przygotowanym na różne niespodzianki. Więc takiej roboty nie zaczyna się w sobotę wieczorem. Jeśli wszystko podpiąłeś prawidłowo, a problem rzeczywiście był tylko ze starą, to musisz wykonać adaptację turbiny.

Pewnie sztanga zle ustawiona.
Jeśli sztanga będzie pracowała poza zakresem, to wywali błąd. Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie każdy ma kabelek i radzi sobie w domu więc jak nie umiesz nic wnieść do tematu to nie zawracaj gitary.

Podłączenie pod kompa Cię nie ominie. Jeżeli mechanik nie miał odpowiedniego sprzętu, aby ustawić odpowiednią długość sztangi aktuatora to jest zapewne ustawiona źle. Większość myśli, że ustawi wzorując się na starej co często jest błędem. Przejażdżka z kompem i log z 011 prawdę powiedzą. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Większość myśli, że ustawi wzorując się na starej co często jest błędem.
Ale kolega wymieniał turbinę, a nie gruszkę, więc albo wymienił kpl, albo założył właśnie starą. Edytowane przez mkpol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

50/50, albo sztanga była ruszana, albo nie i był założony kpl. :D Ale to sam zainteresowany niech tu się spowiada...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale sztanga daje błąd i tryb awaryjny, a kolega pisze że na desce cisza. Poza tym im więcej obrotów tym "mniej geometrii" :). Nie ma co gdybać. Adaptacja + logi i będzie wszystko wiadomo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

BLS ma aktuator podciśnieniowy bez ingerencji elektronicznej także adaptacja nie potrzebna, a gdybać czy zgadywać nie ma co. Trzeba zapiąć kompa i podejrzeć co nie co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem swoją starą na nową kompletną.

Podobno nie trzeba robić adaptacji tak mi mówiono w servisie, ale czy mechanik wszystko podłączył dobrze to ja nie wiem. Coś zaczął dziwnie chodzić,taki inny odgłos pracy silnika (jakby na 3 gary ale myślę ze to nie to bo tylko delikatnie to słychać.)

Jak go teraz przeciągnąłem na maxa (czyli 140 km/h) to wydaje mi się że kopci lekko cały czas gdy my tak cisnąłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BLS ma aktuator podciśnieniowy bez ingerencji elektronicznej także adaptacja nie potrzebna
:wmorde no racja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli jak adaptacja niepotrzebna to szukać błędu w podłączeniu /montażu turbinki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli jak adaptacja niepotrzebna to szukać błędu w podłączeniu /montażu turbinki.

 

Takie pytania do kolegow ze szklana kula.

 

Zapodaj wreszcie logi to sie zobaczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie pomocnicze, jak nie masz gdzie zrobić logów. Czy auto na początku przyspiesza ładnie, a później gwałtowny spadek mocy? Czy od razu nie idzie tak jak powinno? Sprawdź wężyk podciśnienia do turbiny, może jest przetarty albo załamany. Nawet jakby turbo było źle ustawione od początku, to myślę że zauważyłbyś moment przejścia w tryb awaryjny (zaznaczam że w 1,9 nie pojawia się informacja na liczniku o tym, żadne miganie spiralki świec, ani tym podobne)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio znajomemu (1.9 BLS) peklo złącze elastyczne od egr-u i waliło błędami jak troche mocniej przyspieszył. Moze cos z dpf? Ale to tez by sie swieciło raczej. Tylko logi dadza pewność. Moze jakis forumowicz z vcds jest w okolicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No miałem podobnie kiedyś, aż znalazłem wolny króciec od podciśnienia .....a po chwili pasujący wężyk......wystarczyło podłączyć.

A diagnostyka niewiele pokazała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panie i panowie. I jest diagnoza.

do wymiany:

-wałek rozrządu

-pasek rozrządu

-uszczelniacze

-popychacze

-olej, filtr

-panewki.

Na szklankach była dziura, opiłki w oleju (mam nadzieje ze nie zawaliłem nowej turbinki)

decyzja była trudna ale postanowiłem do to robić.

Pozdrawiam,.

Już nigdy więcej VW. Kurna miałem forda, citroena, inne badziejstwa a tu Niemiecka precyzja mnie zawiodła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności