karlik Zgłoś #1 Napisano 5 Lipca 2015 (edytowane) Witam serdecznie. jestem po samodzielnej tzn. Znajomy mechanik wymieniał turbo. Przestało kopcić ( kopci tylko jak go przegazuję) ale niepokojace jest to że idzie jechać tylko 140 km/h. Pomóżcie bo jutro muszę zaatakować mechanika lub warsztat. Edytowane 6 Lipca 2015 przez Bimbasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian24 Zgłoś #2 Napisano 5 Lipca 2015 Jakaś nieszczelność w dolocie badz usterka zaworków, przepływki. Ciezko zgadywać. A na starej jezdził lepiej/szybciej? W sensie przed wymianą. Nie swieci sie check ani spiralka? Pod kompa ktos podpinał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlik Zgłoś #3 Napisano 5 Lipca 2015 Tak na starej było lepiej.Nic się nie świeci. diagnostyki nie było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #4 Napisano 5 Lipca 2015 ......diagnostyki nie było. osłabiasz normalnie ..... zaczyna się własnie od tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlik Zgłoś #5 Napisano 5 Lipca 2015 Qurna gdzie miałem zrobić wczoraj o godz. 20. A może dzisiaj. Nie każdy ma kabelek i radzi sobie w domu więc jak nie umiesz nic wnieść do tematu to nie zawracaj gitary. Pozdrowionka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo8383 Zgłoś #6 Napisano 5 Lipca 2015 Pewnie sztanga zle ustawiona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #7 Napisano 5 Lipca 2015 (edytowane) Qurna gdzie miałem zrobić wczoraj o godz. 20. A może dzisiaj. Nie każdy ma kabelek i radzi sobie w domu więc jak nie umiesz nic wnieść do tematu to nie zawracaj gitary. Pozdrowionka. Nie przejmuj się. Major należy do tych, którym wymądrzanie się wychodzi najlepiej. Inna sprawa, że biorąc się za tak poważną sprawę jak wymiana turbo trzeba być przygotowanym na różne niespodzianki. Więc takiej roboty nie zaczyna się w sobotę wieczorem. Jeśli wszystko podpiąłeś prawidłowo, a problem rzeczywiście był tylko ze starą, to musisz wykonać adaptację turbiny. Pewnie sztanga zle ustawiona.Jeśli sztanga będzie pracowała poza zakresem, to wywali błąd. Edytowane 5 Lipca 2015 przez mkpol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #8 Napisano 5 Lipca 2015 Nie każdy ma kabelek i radzi sobie w domu więc jak nie umiesz nic wnieść do tematu to nie zawracaj gitary. Podłączenie pod kompa Cię nie ominie. Jeżeli mechanik nie miał odpowiedniego sprzętu, aby ustawić odpowiednią długość sztangi aktuatora to jest zapewne ustawiona źle. Większość myśli, że ustawi wzorując się na starej co często jest błędem. Przejażdżka z kompem i log z 011 prawdę powiedzą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #9 Napisano 5 Lipca 2015 (edytowane) Większość myśli, że ustawi wzorując się na starej co często jest błędem.Ale kolega wymieniał turbinę, a nie gruszkę, więc albo wymienił kpl, albo założył właśnie starą. Edytowane 5 Lipca 2015 przez mkpol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #10 Napisano 5 Lipca 2015 50/50, albo sztanga była ruszana, albo nie i był założony kpl. Ale to sam zainteresowany niech tu się spowiada... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #11 Napisano 5 Lipca 2015 Ale sztanga daje błąd i tryb awaryjny, a kolega pisze że na desce cisza. Poza tym im więcej obrotów tym "mniej geometrii" . Nie ma co gdybać. Adaptacja + logi i będzie wszystko wiadomo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #12 Napisano 5 Lipca 2015 BLS ma aktuator podciśnieniowy bez ingerencji elektronicznej także adaptacja nie potrzebna, a gdybać czy zgadywać nie ma co. Trzeba zapiąć kompa i podejrzeć co nie co. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlik Zgłoś #13 Napisano 5 Lipca 2015 Wymieniłem swoją starą na nową kompletną. Podobno nie trzeba robić adaptacji tak mi mówiono w servisie, ale czy mechanik wszystko podłączył dobrze to ja nie wiem. Coś zaczął dziwnie chodzić,taki inny odgłos pracy silnika (jakby na 3 gary ale myślę ze to nie to bo tylko delikatnie to słychać.) Jak go teraz przeciągnąłem na maxa (czyli 140 km/h) to wydaje mi się że kopci lekko cały czas gdy my tak cisnąłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #14 Napisano 5 Lipca 2015 BLS ma aktuator podciśnieniowy bez ingerencji elektronicznej także adaptacja nie potrzebna no racja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlik Zgłoś #15 Napisano 5 Lipca 2015 czyli jak adaptacja niepotrzebna to szukać błędu w podłączeniu /montażu turbinki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
besthorn Zgłoś #16 Napisano 5 Lipca 2015 czyli jak adaptacja niepotrzebna to szukać błędu w podłączeniu /montażu turbinki. Takie pytania do kolegow ze szklana kula. Zapodaj wreszcie logi to sie zobaczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarsyb Zgłoś #17 Napisano 6 Lipca 2015 Pytanie pomocnicze, jak nie masz gdzie zrobić logów. Czy auto na początku przyspiesza ładnie, a później gwałtowny spadek mocy? Czy od razu nie idzie tak jak powinno? Sprawdź wężyk podciśnienia do turbiny, może jest przetarty albo załamany. Nawet jakby turbo było źle ustawione od początku, to myślę że zauważyłbyś moment przejścia w tryb awaryjny (zaznaczam że w 1,9 nie pojawia się informacja na liczniku o tym, żadne miganie spiralki świec, ani tym podobne) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian24 Zgłoś #18 Napisano 6 Lipca 2015 Ostatnio znajomemu (1.9 BLS) peklo złącze elastyczne od egr-u i waliło błędami jak troche mocniej przyspieszył. Moze cos z dpf? Ale to tez by sie swieciło raczej. Tylko logi dadza pewność. Moze jakis forumowicz z vcds jest w okolicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gringo105 Zgłoś #19 Napisano 7 Lipca 2015 No miałem podobnie kiedyś, aż znalazłem wolny króciec od podciśnienia .....a po chwili pasujący wężyk......wystarczyło podłączyć. A diagnostyka niewiele pokazała Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlik Zgłoś #20 Napisano 7 Lipca 2015 Panie i panowie. I jest diagnoza. do wymiany: -wałek rozrządu -pasek rozrządu -uszczelniacze -popychacze -olej, filtr -panewki. Na szklankach była dziura, opiłki w oleju (mam nadzieje ze nie zawaliłem nowej turbinki) decyzja była trudna ale postanowiłem do to robić. Pozdrawiam,. Już nigdy więcej VW. Kurna miałem forda, citroena, inne badziejstwa a tu Niemiecka precyzja mnie zawiodła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach