Gość mario f Zgłoś #1 Napisano 15 Września 2007 W mojej furze urwał się pasek klinowy silnik zgasł. Mechanik powiedział, że pewnie pasek klinowy wciągnęło w rozrząd i pasek rozrządu się zerwał i zawory spotkały się z tłokami. Pytani e. Czy taki scenariusz jest możliwy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hmariusz1 Zgłoś #2 Napisano 15 Września 2007 AFN nie ma paska klinowego tylko wielorowkowy . Co do paska rozrządu to jest dość szczelnie zabudowany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mario f Zgłoś #3 Napisano 15 Września 2007 Dlaczego silnik zgasł? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość metha Zgłoś #4 Napisano 15 Września 2007 pasek klinowy wciągnęło w rozrząd i pasek rozrządu się zerwał niemożliwe......, ale jak sie nie ma obudowy na rozrządzie to może się zdarzyć..... Po prostu jak zerwiesz pasek rozrządu to zawory nie wracają w danym momencie na swoje miejsce (zamknięcie) i te co są otwarte spotkają się z tłokami, które są akurat w fazie końcowej sprężania przed swoją pracą..... niech ktoś poprawi skoro się mylę..... Dlaczego silnik zgasł? Jak pasek rozrządu się zerwie to w silniku (kolizyjnym) robi się sieczka j.w. i po prostu zawory nie wykonują swojej pracy bo nie napędzane są już przez zerwany pasek, który mianowicie napędza wałek(ki) rozrządu, który(re) przez krzywki powoduje zamknięcie i otwarcie zaworów..... Silnik jest po prostu nie sprawny //Nie wiesz co to...pisanie jednej myśli pod drugą?? - boommax Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #5 Napisano 15 Września 2007 U kuzyna w toledo 110 km. Urwał sie napinacz paska wielokorkowego. Silnik zgasł. Myslał ze rozrząd i nie próbował juz go palić. Przy okazji wymienił rozrząd. Pasek nie ma prawa dostać sie do rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #6 Napisano 15 Września 2007 U kuzyna w toledo 110 km. Urwał sie napinacz paska wielokorkowego. Silnik zgasł. Myslał ze rozrząd i nie próbował juz go palić. Przy okazji wymienił rozrząd. Pasek nie ma prawa dostać sie do rozrządu. czy dobrze przeczytałem? "wielokorkowego"? Chyba wielorowkowego. ale to w nawiasie. Prawda jest taka że jeśli rzeczywiście urwał ci się pasek rozrządu możesz miec kłopot ale nie musisz.W najnowszych silnikach szczególnie VW komp odcina silnik w razie urwania paska, co nie znaczy że siłą rozpędu nie narobiło kogla mogla. Najważniejsze to nie hehłac motoru tylko do mechaniora. O tym że komputer odcina motor mówił mi mechanik który specjalizuje się w Mercedesie. Tak że bądź dobrej myśli. Ja uważam że komputerowy system bezpieczeństwa zadziałał, dostał informację - zerwany pasek, nie ważne który- wyłączam silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #7 Napisano 16 Września 2007 J@ceq, moze i ten. wiem ze napinacz ale nie rozrządu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mario f Zgłoś #8 Napisano 16 Września 2007 Panowie nie chodzi tu o pasek rozrządu tylko wielorowkowy. Podejrzewam że mechanior chce mnie naciągnąć. Dzięki za wszystkie poinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #9 Napisano 16 Września 2007 proponuję abyś stał nad nim gdy ci będzie wymieniał a wtedy nie dasz się naciągnąc. Zpozdrowieniami J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Odoaker Zgłoś #10 Napisano 16 Września 2007 Witam Pasek wielorowkowy po zerwaniu może się dostać pod rozrząd i go przestawić. Miałem taki przypadek w swoim pasku latem, opisałem go na forum. Pasek poprzecinał się na wąskie sznurki które okręciły koło pasowe i dostały się pod rozrząd. Efekt taki, że przestawiły pompę o 2 ząbki. Ale na tym nie koniec. Nie zdjąłem głowicy bo wydawało mi się że po wymianie pasków,rozrządu, napinaczy, gdy samochód odpalił i chodził tak jak przedtem wszystko będzie OK. Po 200 km katastrofa, urwał się zawór resztę możesz sobie wyobrazić, można to określić jednym słowem MASAKRA. Do wymiany głowica(stara nie nadawała się do niczego), tłok, pierścienie, wałek rozrządu, korbowód. Koszt z robotą ok 2 tyś zł. Gdybym zdjął głowicę i sprawdził czy wszystko jest ok to zaoszczędził bym nerwów i pieniędzy. Wbór należy do Ciebie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WW Zgłoś #11 Napisano 16 Września 2007 W moim pękł napinacza (dwukrotnie) doprowadzając do zaklinowania i w efekcie do zerwania paska wieloklinowego. Na szczęście, za każdym razem było to w mieście i nigdy nie zgasł mi silnik. W obu wypadkach, po wystudzeniu, silnika dojechałem do mechanika. Tak więc nie widzę powodu zatrzymania silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość juror Zgłoś #12 Napisano 16 Listopada 2008 Witam. Pasek poprzecinał się na wąskie sznurki które okręciły koło pasowe i dostały się pod rozrząd. Efekt taki, że przestawiły pompę o 2 ząbki. pytanie co do tego paska mi tez sie urwal tak jak w cytacie .... pasek wymienilem ale co gorsza auto nie chce odpalic ma ktos jakis pomysl ratunku:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość juror Zgłoś #13 Napisano 19 Listopada 2008 witam dzieki za wszystkie opinie i pomysly ale chyba naj blizej jest odoaker mechanik stwierdzil ze przesunelo rozrzad o zabek czy o milimetr mam nadzieje ze wymieni rozrzad i wszystko wruci do normy pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
campos Zgłoś #14 Napisano 19 Listopada 2008 witam. tez mialem taki przypadek ze pasek klinowy sie rozsypal (zostaly tylko cienkie paseczki/sznurki) i kilka tych sznurkow przedostalo sie pod pasek rozrzadu i przeskoczyl. oslona ktura jest za kolem pasowym byla wytarta i zaczela sie topic i to prawdopodobnie przez dziury w tej oslonie przedostaly sie resztki paska klinowego. silnik o dziwo jest caly . mechanik powiedzial ze mialem niesamowite szczescie w nieszczesciu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
QTELA Zgłoś #15 Napisano 14 Września 2009 no i stało się!!! Dziś doświadczyłem tego samego - zerwał się pasek wielorowkowy i od klimy, rozerwały się na drobne strzępy i podeszły gdzieś pod pasek rozrządu, który przeskoczył - efekt to masakra w głowicy, z 8 zaworów zostały tylko 2 nie wiem jeszcze co z głowicą, wałek też chyba swoje dostał chyba się załamie,ciekawe ile mnie to będzie kosztowałom, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidzion Zgłoś #16 Napisano 14 Września 2009 skoro tak to nie warto zamykac klamota tylko od razu szukaj silnika z angola...za 1500 zeta masz goly slupek...poprzekladasz osprzet i bedziesz smigal dalej....nie ma sensu bawic sie w remonty...za drogi interes Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
badyl69226 Zgłoś #17 Napisano 3 Kwietnia 2016 witam jestem tu nowy mam pasata 1.9 tdi 130km avf ,2001rok chciałem zapytac czy jest mozliwa wymiana paska od altelnatora bez sciągania przodu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #18 Napisano 3 Kwietnia 2016 Tak, bez najmniejszego problemu. Jedyne co to trzeba zdjąć pasek od klimy ( od dołu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach