Skocz do zawartości
Gość mario f

Urwany pasek klinowy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mario f

W mojej furze urwał się pasek klinowy silnik zgasł. Mechanik powiedział, że pewnie pasek klinowy wciągnęło w rozrząd i pasek rozrządu się zerwał i zawory spotkały się z tłokami. Pytani e. Czy taki scenariusz jest możliwy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hmariusz1

AFN nie ma paska klinowego tylko wielorowkowy . Co do paska rozrządu to jest dość szczelnie zabudowany :przestraszony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość metha
pasek klinowy wciągnęło w rozrząd i pasek rozrządu się zerwał

 

niemożliwe......, ale jak sie nie ma obudowy na rozrządzie to może się zdarzyć.....

Po prostu jak zerwiesz pasek rozrządu to zawory nie wracają w danym momencie na swoje miejsce (zamknięcie) i te co są otwarte spotkają się z tłokami, które są akurat w fazie końcowej sprężania przed swoją pracą.....

 

niech ktoś poprawi skoro się mylę..... :rotfl:

 

Dlaczego silnik zgasł?

 

Jak pasek rozrządu się zerwie to w silniku (kolizyjnym) robi się sieczka j.w. i po prostu zawory nie wykonują swojej pracy bo nie napędzane są już przez zerwany pasek, który mianowicie napędza wałek(ki) rozrządu, który(re) przez krzywki powoduje zamknięcie i otwarcie zaworów.....

 

Silnik jest po prostu nie sprawny :kwasny:

 

//Nie wiesz co to...pisanie jednej myśli pod drugą?? - boommax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U kuzyna w toledo 110 km. Urwał sie napinacz paska wielokorkowego. Silnik zgasł. Myslał ze rozrząd i nie próbował juz go palić. Przy okazji wymienił rozrząd. Pasek nie ma prawa dostać sie do rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U kuzyna w toledo 110 km. Urwał sie napinacz paska wielokorkowego. Silnik zgasł. Myslał ze rozrząd i nie próbował juz go palić. Przy okazji wymienił rozrząd. Pasek nie ma prawa dostać sie do rozrządu.

czy dobrze przeczytałem? "wielokorkowego"? Chyba wielorowkowego.

ale to w nawiasie. Prawda jest taka że jeśli rzeczywiście urwał ci się pasek rozrządu możesz miec kłopot ale nie musisz.W najnowszych silnikach szczególnie VW komp odcina silnik w razie urwania paska, co nie znaczy że siłą rozpędu nie narobiło kogla mogla. Najważniejsze to nie hehłac motoru tylko do mechaniora. O tym że komputer odcina motor mówił mi mechanik który specjalizuje się w Mercedesie. Tak że bądź dobrej myśli. Ja uważam że komputerowy system bezpieczeństwa zadziałał, dostał informację - zerwany pasek, nie ważne który- wyłączam silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

J@ceq, moze i ten. wiem ze napinacz ale nie rozrządu :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mario f

Panowie nie chodzi tu o pasek rozrządu tylko wielorowkowy. Podejrzewam że mechanior chce mnie naciągnąć. Dzięki za wszystkie poinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proponuję abyś stał nad nim gdy ci będzie wymieniał a wtedy nie dasz się naciągnąc.

 

Zpozdrowieniami

 

J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pasek wielorowkowy po zerwaniu może się dostać pod rozrząd i go przestawić.

Miałem taki przypadek w swoim pasku latem, opisałem go na forum. Pasek poprzecinał się na wąskie sznurki które okręciły koło pasowe i dostały się pod rozrząd. Efekt taki, że przestawiły pompę o 2 ząbki. Ale na tym nie koniec. Nie zdjąłem głowicy bo wydawało mi się że po wymianie pasków,rozrządu, napinaczy, gdy samochód odpalił i chodził tak jak przedtem wszystko będzie OK. Po 200 km katastrofa, urwał się zawór resztę możesz sobie wyobrazić, można to określić jednym słowem MASAKRA. Do wymiany głowica(stara nie nadawała się do niczego), tłok, pierścienie, wałek rozrządu, korbowód. Koszt z robotą ok 2 tyś zł. Gdybym zdjął głowicę i sprawdził czy wszystko jest ok to zaoszczędził bym nerwów i pieniędzy. Wbór należy do Ciebie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim pękł napinacza (dwukrotnie) doprowadzając do zaklinowania i w efekcie do zerwania paska wieloklinowego. Na szczęście, za każdym razem było to w mieście i nigdy nie zgasł mi silnik. W obu wypadkach, po wystudzeniu, silnika dojechałem do mechanika.

Tak więc nie widzę powodu zatrzymania silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość juror
Witam

. Pasek poprzecinał się na wąskie sznurki które okręciły koło pasowe i dostały się pod rozrząd. Efekt taki, że przestawiły pompę o 2 ząbki.

 

 

 

pytanie co do tego paska mi tez sie urwal tak jak w cytacie .... pasek wymienilem ale co gorsza auto nie chce odpalic ma ktos jakis pomysl ratunku:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość juror

witam dzieki za wszystkie opinie i pomysly ale chyba naj blizej jest odoaker mechanik stwierdzil ze przesunelo rozrzad o zabek czy o milimetr mam nadzieje ze wymieni rozrzad i wszystko wruci do normy pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. tez mialem taki przypadek ze pasek klinowy sie rozsypal (zostaly tylko cienkie paseczki/sznurki) i kilka tych sznurkow przedostalo sie pod pasek rozrzadu i przeskoczyl. oslona ktura jest za kolem pasowym byla wytarta i zaczela sie topic i to prawdopodobnie przez dziury w tej oslonie przedostaly sie resztki paska klinowego. silnik o dziwo jest caly . mechanik powiedzial ze mialem niesamowite szczescie w nieszczesciu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i stało się!!!

Dziś doświadczyłem tego samego - zerwał się pasek wielorowkowy i od klimy, rozerwały się na drobne strzępy i podeszły gdzieś pod pasek rozrządu, który przeskoczył - efekt to masakra w głowicy, z 8 zaworów zostały tylko 2 nie wiem jeszcze co z głowicą, wałek też chyba swoje dostał

 

chyba się załamie,ciekawe ile mnie to będzie kosztowałom,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro tak to nie warto zamykac klamota tylko od razu szukaj silnika z angola...za 1500 zeta masz goly slupek...poprzekladasz osprzet i bedziesz smigal dalej....nie ma sensu bawic sie w remonty...za drogi interes

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam jestem tu nowy mam pasata 1.9 tdi 130km avf ,2001rok chciałem zapytac czy jest mozliwa wymiana paska od altelnatora bez sciągania przodu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, bez najmniejszego problemu. Jedyne co to trzeba zdjąć pasek od klimy ( od dołu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności