Skocz do zawartości
Zamix

Przeskok na osi po dodaniu gazu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, używałem szukajki ale nie znalazłem nic. Mój problem polega na tym że po gwałtownym dodaniu albo puszczeniu gazu czuć taki przeskok jakby luz na przedniej osi. Tak jakby były wyrobione przeguby. Jak podniose auto i ruszam kołem na biegu to również wydaje mi sie że jest luz na przegubach wewnętrznych. Czy moze to być ich wina? Pytam bo będe teraz wymieniał sprzęgło to mógłbym je wymienić od razu. Jeśli temat już był to prosze o przeniesienie.

Passat B5 AFN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobne objawy są przy zerwanej poduszce silnika bądź skrzyni biegów ;) Poszukaj na forum :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy przegubach wewnętrznych raczej by był przy dodawaniu i odejmowaniu gazu słyszalny i odczuwalny stuk puk :) Raczej stawiałbym na poduszki od skrzyni albo silnika w najgorszym wypadku to i to :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nowe wszystkie poduszki, półosie, przeguby oraz koło dwumasowe. Mimo to po gwałtownym puszczeniu dodaniu gazu czuje taki przeskok jak Ty. Podejrzewam, że to luzy w skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy te objawy macie na ciepłym, zimnym silniku? Bo też to mam w swoim pasku, ale głównie na ciepłym silniku. Dodatkowo przy ruszaniu, cofaniu czuje jak całe auto dostaje drgań, no i przy dobrze rozgrzanym silniku przy ruszaniu dziwnie coś zaczyna łomotac i wydobywa się delikatnie metaliczny dźwięk. Czyżby dwumasa kłania się, dodam że biegi chodzą bez zarzutu. Poduszki pod silnikiem są nowe, prócz tej pod chłodnicą, na skrzyni tez zmieniałem jedną

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie dzieje się tak praktycznie niezależnie od temperatury silnika, choć pamiętam, że w czasie mrozów szarpanie było nieco mniejsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie zauważyłem ze podczas rozgrzewania się silnika, problem z szarpaniem się nasila

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie rzuca Ci kierownicą przy około 120 km/h i nie przestaje powyżej 150-160 km/h? Ja mam tak u siebie i w prawej półosi mam oba przeguby nowe a w lewej zewnętrzny a jutro wkładam nowy wewnętrzny bo miałem na obu spore luzy, po wyciągnięciu półośki z samochodu. Poduszki skrzyni mam nówki sztuki, a sprzęgło oparte na sztywnym kole z Audi.

 

Dodatkowo przy właśnie szarpaniu sprzęgłem na starych przegubach z lewej strony słyszałem głośne metaliczne dźwięki, a czasem podczas jazdy nie dało się płynnie zmienić biegu bo szarpało cały samochodem a o hamowaniu silnikiem i nagłym naciśnięciu gazu można było zapomnieć szarpało całym samochodem, po zmianie tylko zewnętrznego trochę się to poprawiło.

 

Możesz spróbować nałożyć nowego smaru u mnie to pomogło tylko na 2-3 dni dopóki go nie wychlapało na osłony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat mam wyjętą skrzynie, więc poduszek nie sprawdze narazie, ale jedna jedna poduszka od skrzyni wydaje mi sie że jest już licha, popękana i ponadrywana :P Jak złoże auto to je posprawdzam :) Z tego co pamietam, bo dawno nie jeździłem tym autem to było właśnie takie stuk puk podczas dodawania gazu i puszczania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie rzuca Ci kierownicą przy około 120 km/h i nie przestaje powyżej 150-160 km/h? Ja mam tak u siebie i w prawej półosi mam oba przeguby nowe a w lewej zewnętrzny a jutro wkładam nowy wewnętrzny bo miałem na obu spore luzy, po wyciągnięciu półośki z samochodu. Poduszki skrzyni mam nówki sztuki, a sprzęgło oparte na sztywnym kole z Audi.

 

Dodatkowo przy właśnie szarpaniu sprzęgłem na starych przegubach z lewej strony słyszałem głośne metaliczne dźwięki, a czasem podczas jazdy nie dało się płynnie zmienić biegu bo szarpało cały samochodem a o hamowaniu silnikiem i nagłym naciśnięciu gazu można było zapomnieć szarpało całym samochodem, po zmianie tylko zewnętrznego trochę się to poprawiło.

 

Możesz spróbować nałożyć nowego smaru u mnie to pomogło tylko na 2-3 dni dopóki go nie wychlapało na osłony.

Nie zauważyłem żadnych szarpnięć przy tych prędkościach,natomiast zauważyłem że stojąc na postoju i puszczając szybciej sprzęgło ale tak by nie ruszyć to właśnie wydobywają się stuki spod auta ,nie ma znaczenia czy do przodu czy do tyłu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności