Skocz do zawartości
adis

Duża różnica hamowania pomiędzy lewym a prawym kołem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w temacie mam problem z przednimi hamulcami w moim B5 FL 1.8T. Tarcze są jeszcze w bardzo dobrym stanie, a klocki były wymienione około 20 tyś km temu, wyglądają prawie jak nowe. Niedawno miałem stłuczkę ponieważ nie wyhamowałem i to wydało mi się dziwne. Po sprawdzeniu na rolkach okazało się, że różnica między hamowaniem lewego, a prawego koła przedniego wynosi 36% gdzie dopuszczalna różnica jest max 30%. Hamulce ogólnie są w tym aucie słabe, jestem praktycznie 2 tyś km po wymianie tylnych tarcz i klocków, które podczas sprawdzenia na rolkach wypadły idealnie. Podczas wymiany został także wymieniony płyn na nowy. Co może być przyczyną? Zapieczone tłoczki czy może coś innego?

Edytowane przez adis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie się dzieje, może aż takiej różnicy nie ma bo przegląd przechodzi ale diagnosta zwrócił uwagę na to. Z tym, że u mnie cała prawa strona słabiej hamuje. W jeździe to nie przeszkadza, auto nie ściąga przy hamowaniu ale na przeglądzie wychodzi. Gdzie jest problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może macie zatarte prowadnice zacisków, ja w swoim odkryłem tą przypadłość dwie wymiany klocków temu. Na przeglądzie podczas próby hamulców w przednich kołach była dość spora różnica. podczas wymiany klocków okazało się że prowadnice nie miały wcale smaru i chodziły na sucho, od tamtego czasu przy wymianie klocków idą do wymiany prowadnice zacisków wraz z gumkami ( koszt 30 zł) koła hamują praktycznie z identyczną siłą i momentem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
prowadnice nie miały wcale smaru i chodziły na sucho,
CZASEM zaciski potrafią całkiem stanąć i hamują tylko jedną stroną (jednym klockiem). Ale to widać na tarczach które nie mają połysku tylko są rdzawe na całym obwodzie lub jego części. Druga sprawa to klocki. Mogą być z "innej parafii" albo słabej jakości, zeszklone na powierzchni lub zanieczyszczone olejem. :przestraszony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może macie zatarte prowadnice zacisków, ja w swoim odkryłem tą przypadłość dwie wymiany klocków temu. Na przeglądzie podczas próby hamulców w przednich kołach była dość spora różnica. podczas wymiany klocków okazało się że prowadnice nie miały wcale smaru i chodziły na sucho, od tamtego czasu przy wymianie klocków idą do wymiany prowadnice zacisków wraz z gumkami ( koszt 30 zł) koła hamują praktycznie z identyczną siłą i momentem.

 

Wymieniasz sam czy w warsztacie? Ja jak mam jechać do warsztatu i słuchać że do wymiany są tarcze klocki i najlepiej zaciski to mnie szlag trafia... Często przyczyna jest błaha, tak jak u Ciebie a oni najchętniej połowę auta by wymienili.. Zestawy naprawcze kupujesz jakiejś konkretnej firmy czy co Ci wpadnie w ręce? Możesz podesłać przykładowy link? Z chęcią zabrałbym się za naprawę tych hamulców samodzielnie ale obawiam się, że jedynie ze sprawnymi rękami a bez konkretnej wiedzy na ten temat mogę nie podołać :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniasz sam czy w warsztacie?

 

Wymieniam sam, do warsztatów nie robię sobie wycieczek sam serwisuję swoje toczydło...

 

 

Zestawy naprawcze kupujesz jakiejś konkretnej firmy czy co Ci wpadnie w ręce?

 

Z uwagi że zawsze przy wymianie klocków wymieniam też te prowadnice wraz z wkręcanymi sworzniami ( komplet ) stosuję zestaw Autofren ( koszt zestawu na jedno koło to w moim przypadku 15 złotych).

Zestaw o którym piszę wygląda tak jak na linku:

 

http://www.4cars.pl/szcz/D7003C/autofren-seinsa_351/10457/0/all.php

 

Oczywiście są i inni producenci takich zestawów ATE, Frenkit, Bosch,TRW itd, ja stosuję te bo są dostępne zawsze od ręki a jak już wcześniej pisałem i tak dla spokoju wymieniam cały zestaw przy wymianie klocków.

 

 

 

Z chęcią zabrałbym się za naprawę tych hamulców samodzielnie ale obawiam się, że jedynie ze sprawnymi rękami a bez konkretnej wiedzy na ten temat mogę nie podołać

 

Jak kiedykolwiek wymieniałeś sam klocki to i z tym dasz sobie radę, nie jest to skomplikowana wymiana, jedne co może nastręczyć jakąkolwiek trudność to wciśnięcie w otwory nowych (gumowych prowadnic) ale sposobem i z odrobiną smaru sylikonowego nie jest to jakimś wielkim problemem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności