WojtasTDI Zgłoś #1 Napisano 26 Kwietnia 2015 Witam ! Nie znalazłem żadnego podobnego tematu z takim problemem , dlatego założyłem nowy temat. Auto to VW Passat B5 1.9TDI 110koni , problem polega na tym iż ostatnio zauważyłem olej w obudowie komputera immo w podszybiu. Nie wiem jakim sposobem on się tam znalazł Od górnej rury turbo od spodu idzie wężyk : Dalej jest połączony z takim filterkiem : Jest on strasznie brudny i czarny (chyba od oleju) Z drugiej strony filtra jest wyjście i rurka idzie właśnie do komputera Immo i tam jest wpięty : W to wejscie po prawej stronie. Ma ktoś jakieś zdjęcia jak u was to wygląda w AFnie ? Póki co swojego auta nie mam aby porównać i zobaczyć jak idzie podłączenie... Wiem że jakiś miesiąc temu ten wężyk był wymieniany (podobno) wychodzi na to że macher który to robił nawet nie wytarł tam tej obudowy z oleju. Dzisiaj oglądając ten wężyk nie zauważyłem by był pęknięty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #2 Napisano 26 Kwietnia 2015 Norma, po 98 zmienili to i ciśnienie nie jest czytane bezpośrednio przez ecu tylko czujnikiem na dolocie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WojtasTDI Zgłoś #3 Napisano 26 Kwietnia 2015 Norma Normalne jest to że w tej obudowie znajduje się olej? Po co założony jest ten mały filterek? Z tego co dobrze pamiętam u mnie w aucie go nie ma (silnik ten sam i ten sam rok) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #4 Napisano 26 Kwietnia 2015 Normalne jest to że w tej obudowie znajduje się olej? Po co założony jest ten mały filterek? Z tego co dobrze pamiętam u mnie w aucie go nie ma (silnik ten sam i ten sam rok) zrób fote rury dolotu do kolektora, są 2 rodzaje, z map sensorem na rurze dolotu lub w ecu filter to dodatek, ktoś znał problem i próbował to uskutecznić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WojtasTDI Zgłoś #5 Napisano 26 Kwietnia 2015 Rura jest taka jak u mnie : Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #6 Napisano 26 Kwietnia 2015 i wszystko jasne, nie maż map sensora w dolocie tylko w ecu. a w poprawionej wersji jest tak https://www.google.pl/search?q=map+sensor+passat&espv=2&biw=1455&bih=705&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=IKc8VZaJLsHgatC2gbgC&ved=0CAYQ_AUoAQ#imgrc=InI_0hyMtkG2bM%253A%3BGH0CcgNwFAMMfM%3Bhttp%253A%252F%252Fi623.photobucket.com%252Falbums%252Ftt318%252Fcrazy4alfa%252FDSC03102-1.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ukpassats.co.uk%252Fphpbb%252Fviewtopic.php%253Ff%253D8%2526t%253D48882%3B1024%3B680 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WojtasTDI Zgłoś #7 Napisano 26 Kwietnia 2015 Ok w takim razie ma ktoś pomysł po co jest ten filterek? I czemu tam był olej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #8 Napisano 26 Kwietnia 2015 Ok w takim razie ma ktoś pomysł po co jest ten filterek? I czemu tam był olej? domowa próba uskutecznienia problemu, olej to norma w tym przypadku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WojtasTDI Zgłoś #9 Napisano 26 Kwietnia 2015 Ok a czy ten filterek musi być? Mogę się go pozbyć i dać normalny przewód gumowy od początku do końca? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #10 Napisano 26 Kwietnia 2015 Ok a czy ten filterek musi być?Mogę się go pozbyć i dać normalny przewód gumowy od początku do końca? Nie musi być, normalnie powinien być pełen przewód, ale fajna opcja więc warto rozważyć założenie nowego filtra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WojtasTDI Zgłoś #11 Napisano 26 Kwietnia 2015 Póki co wyjąłem ten filterek i zrobiłem normalnie pełen przewód. U siebie kiedyś jak patrzyłem to nie miałem nic a nic oleju w tej obudowie od Immo. Widzę że Ty masz ten sam silnik i ten sam rok , u Ciebie też znajduję się tam olej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #12 Napisano 26 Kwietnia 2015 Póki co wyjąłem ten filterek i zrobiłem normalnie pełen przewód. U siebie kiedyś jak patrzyłem to nie miałem nic a nic oleju w tej obudowie od Immo. Widzę że Ty masz ten sam silnik i ten sam rok , u Ciebie też znajduję się tam olej? U mnie jest nowsze rozwiązanie bez tego wężyka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WojtasTDI Zgłoś #13 Napisano 26 Kwietnia 2015 Dzięki za odpowiedz Ciekaw jestem jak teraz sytuacja się będzie miała . Teraz opiszę kolejny problem z tym autem , mam nadzieję że też ktoś będzie w stanie mi pomóc. Auto miało wymienianą uszczelkę pod głowicą + szklanki (czy były wymieniane uszczelniacze itp tego nikt nie wie) . Po tym zabiegu auto w okolicach 1900obrotów wchodzi w dziwny rezonans (buczenie) powyżej tych obrotów zjawisko to ustępuje i pojawia się powyżej 3tyś obrotów po czym znowu znika. Druga sprawa jest taka że lubi łykać olej jak misio miodek , zdejmując rurę od intercoolera było tam troszeczkę oleju , myślę że to normalne. Zauważyłem też wyciek z miski olejowej (tzn poci się na uszczelce i skapuje delikatnie w dół) . Uszczelka pod deklem wymieniona i jest tam cały czas sucho . Auto też czasem trochę ciężej pali (tak jak by się coś zapowietrzyło) . Jak jest zimny podczas jazdy dymi na niebiesko , jak się rozgrzeje po depnięciu w podłogę zostawia czarną chmurkę za sobą... Co robić? Wymieniać uszczelniacze , podkładki pod wtryskami lub też wtryski , planować głowicę , zmienić turbo ? Może miał ktoś podobne problemy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #14 Napisano 26 Kwietnia 2015 (czy były wymieniane uszczelniacze itp tego nikt nie wie Tu może być problem, temat do zbadania. Wstępnie można wnioskować że jeśli rano po odpaleniu puści niebieskiego bąka a później już nie to mogą być uszczelniacze. A co do rezonansu i kopcenia to może masz gdzieś nieszczelność na odcinku turbo/kolektor. Sprawdź na razie chociaż tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WojtasTDI Zgłoś #15 Napisano 26 Kwietnia 2015 Wszystkie rury od dolotu sprawdzone i nie ma żadnych niepokojących oznak. Wszystkie wężyki od podciśnienia zmienione na nowe , po odpaleniu auta i zdjęciu wężyka z gruszki od turbo ciśnienie wydaje mi się być słabe , dostawiam palca i praktycznie nie czuć żeby go coś "wsysało" , zaczynam podejrzewać padnięte turbo lub coś nie tak z vacu pompą , ponieważ hamulec też jest dziwnie twardy (dodam że tarcze + klocki są nowe) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #16 Napisano 26 Kwietnia 2015 Po 1 to nie żaden komputer IMMO a sterownik silnika Po 2 to zmierzyć podciśnienie wakuometrem ( miernikiem podciśnienia) Po 3 to co ma turbo do słabego podciśnienia? Mam wrażenie, że nie zbyt się znasz na mechanice i za dużo głupot z internetów weszło Ci do głowy... Układ podciśnienia w tym aucie jest banalnie prosty, i albo nieszczelność albo padnięta pompa vacuum, nic innego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WojtasTDI Zgłoś #17 Napisano 26 Kwietnia 2015 Mam wrażenie, że nie zbyt się znasz na mechanice i za dużo głupot z internetów weszło Ci do głowy... Możliwe , nikt wszechwiedzący się nie urodził ale widać Ty tak :brawo P.S podpis pełna profeska :gwizdze Po 2 to zmierzyć podciśnienie wakuometrem ( miernikiem podciśnienia) Jutro właśnie jadę to zrobić. Po drugie dowiedziałem się że uszczelniacze były robione . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mmissiek Zgłoś #18 Napisano 26 Kwietnia 2015 u mnie olej w ECU pojawił się po regeneracji turbo i jego złym złożeniu, wypiło cały olej w niecałe 5000 km i wężykiem od podciśnienia poszło właśnie do ECU. Po gwarancyjnej naprawie turbo i zmianie wszelakich przewodów w aucie na nowe olej nie pojawia się nigdzie. Taki separator oleju to fajna sprawa przy uszkodzonym czyms w aucie, jeżeli wszystko jest ok jest on zbędny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WojtasTDI Zgłoś #19 Napisano 26 Kwietnia 2015 Jutro jadę podpiąć wakuometr i zobaczymy co wyjdzie. Przy okazji ściągnie się rurę z turbo i sprawdzi czy są jakieś luzy na wirniku. Dzisiaj wywaliłem ten filterek i założyłem zwykły przewód od początku do końca , zobaczymy jak teraz będzie , pod koniec tygodnia też zmienie uszczelkę pod miską olejową bo tam się dość mocno poci. Dzwoniłem do gościa który robił uszczelkę pod głowicą i mówił że po oddaniu głowicy do planowania , uszczelniacze zawsze robią . Nie wiem ile w tym prawdy ale może faktycznie nie kłamał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wlodek83 Zgłoś #20 Napisano 26 Kwietnia 2015 Rozkręć jeszcze ECU, w nim też powinien być kawałek wężyka który łączy ten króciec z czujnikiem na płytce. Ten wężyk też często jest popękany i olej się wydostaje na zewnątrz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach