Skocz do zawartości
brat koala

Problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu

Rekomendowane odpowiedzi

witam

byłem dzisiaj na VAG-u I pojawił sie bład czujnika połozenia wału

czy ktos z szanownych forumowiczów mogłby mi powiedzieć co to jest i z czym to sie je.

pan który wykonywał tą diagnostykę mowił tak jakby miał shizofrenię i z tego bełkotu nic nie zrozumiałem

czy to ze moj pasacik jest mułowaty moze miec cos z tym wspolnego

prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomeks

brat koala, przewaznie wystarczy wymiana tego czujnika,koszt ok 200zl.

 

tak,pasek bedzie mulowaty-wymien,a potem szukaj dalej(ewentualnie).

 

ps.opisujac temat,dopisuj co dokladnie dzieje sie z autem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie byłeś na badaniu ko0mp. bo jak mi badali to powiedzieli że moje auto wygląda tak jakby miało grużlicę! A był zablokowana jednostka sterująca - ten pan wiedziedział o czym mówi a to był błąd od za szybkiego przekręcenia kluczyka i zgasł mi silnik- imo nie odczytał kodu z kluczyka i zablokował jednostkę sterującą (komp. silnika) tyle! A gość sam nie wiedział o co chodzi i palną głupotę!

Czujnik położenia wału to nic innego jak czujnik halla! jes w aparacie zapłonowym(jak można to tak nazwać) ?Masz jakieś konkretne objawy szarpanie czy coś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik połżenia wału korbowego silnika G28 - mieści sie na boku bloku silnika zaraz przed kołem zamachowym (skrzynią biegów) idzie do niego czarna płaska wtyczka, sprawdź ją może być woda lub zaśniedziały i nie kontaktuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam taki problem a mianowicie przy odpalaniu silnika (choc niezawsze) głównie przy odpalaniu zimnego silnika pojawia sie trzykrotny sygnal ostrzegawczy i zapala sie czerwony wykrzyknik w nawiasie. Dzisiaj bylem podlączyć samochod pod komputer i wyszlo ze uszkodzony jest czujnik położenia wału. to co jest dziwnego w pracy silnika to to że czasami obroty silnika wskocza na jakies 1200 obr i od razu opadaja i przy gwałtownym przyspieszaniu jest tak jakby dławienie sie silnika. i teraz moje pytania : gdyby byl naprawde uszkodzony to nie powinno wyskakiwac ostrzeżenie przy każdym odpalaniu silnika i czy możliwe jest ze poprostu coś niestyka. silnik to 1.8T (AEB) z 98r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdy jest uszkodzony czujnik halla, to masz po prostu "mułowate" auto. Wtedy strasznie leniwie wkręca sie na obroty - nie odczułes tego objawu :?:. A ( ! ), to ci się zapala z innej przyczyny. Sprawdź sobie poziom płynu hamulcowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blad czujnika halla moze wyskoczyc przy sciagnieciu wtyczki z czujnika, a po wykasowaniu i odpaleniu wyskoczyly jakies bledy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wiec tak poziom wszystkich plynow jest wporzątku, a samochod jeździ tak jak zawsze. na komputerze wyskoczyl tylko bład czujnika polozenia walu. sprawdzal to moj znajomy mechanik i wlasnie nie wiem czy go usunął. w weekend będę mial czas to obejze sytuacje osobiscie. A czerwony wykrzyknik i trzykrotny sygnał taki jak wowczas gdy włącza sie rezerwapojawia sie tylko przy zimnym silniku. gdy odpalam cieply silnik wszystko jest wporządku. Jezeli ktos ma jakies pomysły prosze pisac i napewno je sprawdze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to dosć dziwny przypadek, jak ci ten wykrzyknik zapala się wtedy, gdy zaświeci się rezerwa paliwa. To w takim razie, moze jeszcze sie przyjrzyj samemu czujnikowi od poziomu płynu (kostka jest pod zbiorniczkiem). Nadal obstawiam, ze to chodzi o czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak koledze rozwiązał się problem, ale.... mam to samo. Błąd czujnika położenia wałka, a na zimnym silniku włącza się kontrolka (!) na czerwono popika ze trzy razy pomruga przez parę sek. i znika. Dzisiaj jadę sprawdzić/wymienić czujnik, tyle, że zastanawia mnie jak to jest, że informuje przy tym błędzie ta kontrolka. Myślałem, że ubywa mi płynu, bądż jest go mało, ale wszystko oki.

danek on zapala się jak jest rezerwa płynu chamulcowego - nie paliwa

:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie sadze zeby czujnik halla mial cos wspolnego z ta kontrolka.tez jak kolega mam silnik AEB i mialem walniety czujnik halla.jezdzilem z tym jakis czas i nie stwierdzilem zadnego popikiwania czy zapalania kontrolki.czujnik wystarczy wymienic i po klopocie.niezbedne jest wykasowanie bledu!!! to wazne bo po wymianie czujni9ka samochod i tak nie bedzie chcial dobrze jezdzic.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek75Gdy jest uszkodzony czujnik halla, to masz po prostu "mułowate" auto.

 

Dzięki za (chyba) rozwiązanie mojego problemu :) Mianowicie mam wrażenie że samochód czasami jest zrywniejszy a czasami mułowaty tak jakby zwykła benzyne z tym że czuć kopa przy 3 tys obrotów.Podłączając VAGa mam sporadyczny błąd czunika halla(chyba zwarcie lub przerwa do + )<== nie pamiętam dokładnie do pisze ) . Czy czujnik może działać ,lecz nie do końca sprawnie tzn "oszukuje" komputer przez nie właściwy parametr ? Wiem,że działa impulsami,ale nie zawsze mam błąd tego czujnika .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję Waszej porady dotyczącej mego konającego autka [b5(3B) 1.8T (APU)].

Auto zaczęło mulić a przede wszystkim nie zawsze odpala. Wcześniej przy odpalaniu silnik wieszał się na sekundę przy obrotach ok. 500 po czym albo zupełnie gasł albo skakał w górę wyrównując swą pracę. Teraz już nawet to nie występuje. a ja muszę często podchodzić do kręcenia kilka razy by odpalił. Ostatnim razem nie odpalił a ja niemal rozładowałem akumulator.

Już jakiś czas temu kumpel sprawdził mi auto na VAG-u, który wykazał sporadyczny błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Wykasowaliśmy ten błąd by zobaczyć czy pojawi się w przyszłości. Po omacku szukając rozwiązania wymieniłem świece, przeczyściłem przepustnicę, nawet przeczyściłem/odtleniłem wszystkie styki elektryczne, do których miałem dostęp.

 

Dziś kolejny raz podłączyłem me konające autko pod VAG-a, który wysypał całą listę błędów (w tej kolejności):

17746

17952

17580

16497

16487

Wykasowaliśmy te błędy i ponownie odpaliłem paska. Od razu wyskoczył błąd:

17746.

Szukam go na liście kodów błędów VAG zamieszczonych na stronce i nie znajduję, choć wg sugestii zgadzam się, że to może być wciąż ten sam błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Chcę go kupić i wymienić ale nie wiem jaki? czy ten czujnik to to samo co czujnik Halla?

Niestety nie mogę zbytnio polegać na tutejszych mechanikach w UK. Brytole potrafią jedynie kasować 40 funtów za każdą godzinkę pracy nad samochodem bez gwarancji sukcesu - nawet, jeżeli pracowaliby cały dzień:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

17746-czujnik położenia wału rozrządu CMP1 bank1-zwarcie do masy

16487-przepływomierz powietrza (MAF)-wysokie napięcie

16497-czujnik temperatury powietrza zasysanego|AT-wysokie napięcie

17580-czujnik pozycji silniczka przepustnicy2-niski sygnał

17952-czujnik1 pozycji silniczka przepustnicy-wysoka artość

 

www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1764&highlight=b%B3%B1d+17746

to jest dobry temat poczytaj to na pewno pomoże jak sprawdzić czujnik

masz błędy które mogą występować jak nie masz zrobionej adaptacji przepustnicy pisałeś że czyściłeś ją ale nie pisałeś czy zrobiłeś po tym adaptacje przepustnicy

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, nie robiłem przy tym żadnej adaptacji przepustnicy. Technicznie na czym ona dokładnie polega? Mogę to zrobić we własnym zakresie czy w grę wchodzą tylko jakieś specjalistyczne narzędzia?

Aha, widzę, że jest tu na forum trochę ludzi z UK, więc może ktoś zna i może polecić jakiegoś dobrego specjalistę/elektryka od passata z terenu Walii?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poszukaj na forum dużo tego było o adaptacji przepustnicy .Ja podpiąłem komp skasowałem błędy po tym odłączyłem aku na kilka minut ,po założeniu klemy odpaliłem autko nie dotykając pedału gazu i pozostawiłem tak z pracującym silnikiem z dobrą godzinę.Mi pomogło .Dzisiaj próbowaliśmy tej samej metody u kolegi w golfie ale nici z tego tylko że u niego po odpaleniu wyskakuje zaraz błąd czujnika hala.Zawsze możesz spróbować tej metody .Muszą być przy tym wyłączone wszystkie odbiorniki prądu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po co adaptacja przepustnicy skoro to prawdopodobne uszkodzeni czujnik a polozenia walka???To tak jakby na bol glowy lekarz przepisal cos na zapalenie pęcherza.podlaczyc oscyloskop i diagnoza gotowa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytaj wyżej przeczyściłem przepustnice pisze kolega

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większość ludzi 90% każdy błąd traktuje jako listę zakupów i leci od razu do sklepu po graty, to jest złe podejście do tematu.

 

STOP chwila momęt!! a co by było jeśli jest coś w instalacji która nie doprowadza sygnałów z czujników do komputera lub główna złączka od komputera jest zaśniedziała i cześć czujników wywala jako błędy???

 

Z powyższych błędów wynika dziwna przypadłość - albo jest to złom totalny??? i wszystko nadaje się do wymiany albo błąd tkwi gdzie indziej. Najlepiej było by zacząć od źródła zasilania idąc po przewodach do komputera i wiązki do silnika, nie po to aby się narobić ale po to aby się upewnić czy aby te błedy nie są spowodowane własnie instalacją elektryczną.

 

17746-czujnik położenia wału rozrządu CMP1 bank1-zwarcie do masy

zwarcie może robić uszkodzony czujnik lub izolacja na przewodzie

- zacznij od chwilowej podmiany czujnika na inny sprawny dla upewnienia się?

 

16487-przepływomierz powietrza (MAF)-wysokie napięcie

16497-czujnik temperatury powietrza zasysanego|AT-wysokie napięcie

to mnie bardzo zastanawia?? oba czujniki mają za wysokie napięcie??

 

17580-czujnik pozycji silniczka przepustnicy2-niski sygnał

17952-czujnik1 pozycji silniczka przepustnicy-wysoka artość

jeśli MAF podaje złe wartości to reszta też się pierniczy więc idziemy od góry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli sporadycznie w Vagu wyświetla mi bład czujnika halla i nie ma żadnej różnicy czy czujnikjest wpięty lub wypięty(w Vagu pokazu ze jest wpięty albo wypięty)??? Czy mam rozumieć,że chodzi cały czas w trybie awaryjnym ??

 

 

[Marek]

To może oznaczać że czujnik się zacina lub jego styki nie kontaktują i wywala co jakiś czas błąd. Lub również może to być problem instalacji do czujnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności