monter Zgłoś #1 Napisano 12 Września 2007 Witam wszystkich. Mam takie pytanie. Jakie powinno być ciśnienie oleju silnika w passacie B4 vr6? Ostatnio rozszczelnił mi się czujnik ciśnienia oleju w podstawie filtra, wywaliło cały nowy olej... Zakupiłem drugi czujnik, na razie jest ok. Z ciekawości wkręciłem ciśnieniomierz w tę podstawę, ciśnienie na jałowych obrotach przy temp oleju 90st. wynosi około 2 bary. Przy pełnych obrotach dobija do 12-14 barów.... Pomyślałem że za wielkie, że zawór upustowy w pompie nie działa, więc wstawiłem drugą pompę olejową. I tak samo, bez zmian. Robiłem już kilka silników vw i się nie spotkałem z takim wysokim ciśnieniem oleju. W większości silników zawór w pompie odcina przy około 6-7barów. Czy w vr6 to tak powinno być? Mi się wydaje że jest za wysokie. Na manometrze przy dodawaniu obrotów, przy około 3000obr widać jakby zawór odcinał przy 6 barach, do około 3500obr ciśnienie nie zmienia się, ale przy wyższych obrotach ciśnienie idzie w górę. Nie mam pojęcia co jest grane. Dodam że rozbierałem pompę oleju, zawór upustowy nie przycina się, ani nie ma sposobu aby się przycinał. Czy 2 pompy oleju mogą być identycznie uszkodzone? Wydaję mi się że takie ciśnienie oleju może za mocno dociskać łańcuch rozrządu, powodując zbyt szybkie zużycie łyżwy. No i wywala czujniki ciśnienia. Silnik zalany mam olejem shell mineralny, filtr był filtrona, przy zmianie pompy zmieniłem na manna. Może te silniki powinny jeździć na pełnych syntetykach? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 12 Września 2007 Na biegu jałowym - 0.8 bar Moc znamionowa 2000/min - 3 bar Nadmiarowy zawór ciśnieniowy otwiera się przy 5.3-5.7 bar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #3 Napisano 15 Września 2007 Wczoraj rozebrałem pompę, dokładnie umyłem w benzynie, i dopiero widać... W dolnej części tej pompy, tam gdzie znajduje się smok, jest ten zawór nadciśnieniowy. Ma on takie wyrobienie, że po prostu zacina się ten tłok, otwiera upływ oleju, ale tylko częściowo. Stąd sie bierze ciśnienie 3 razy większe niż powinno być. Przebieg jednego silnika(pompy olejowej również) to udokumentowane około 250 tys km. 2 pompy są identycznie uszkodzone. Dlatego przestrzegam posiadaczy Vrków, zmierzcie ciśnienie oleju w swych silniczkach. Napinacz łańcuszka rozrządu działa na ciśnienie oleju. Za wysokie ciśnienie oleju, jak u mnie, za mocno naciąga łańcuch, powodując jego przedwczesne zużycie, stąd jego częste pękanie, zużywanie się i pekanie łyżw rozrządu. ps. ciśnieniomierz oleju, to koszt około 25zl, czyli przewód hamulcowy gumowy, i zwykły, najprostrzy manometr 1-15 bar. Gwinty są identyczne jak w czujniku ciśnienia, wkręcić manometr w przewód hamulcowy, przewód w podstawę filtra oleju, i mamy ciśnieniomierz Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uszek Zgłoś #4 Napisano 17 Listopada 2009 monter a ten zawór da sie naprawic czy trzeba wymieniac na nowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #5 Napisano 17 Listopada 2009 Jeżeli masz dostęp do frezarki i tokarki to naprawisz, można też dać jakiemuś kumatemu rzeźnikowi co by przewiercił cylinder zaworka i wytoczył nowy, większy tłoczek. Druga opcja to kupić całą nową pompę oleju, samej dolnej części pompy(smok) nie da się kupić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach