bbartt1986 Zgłoś #1 Napisano 25 Lutego 2015 Witam. Nie znalazłem podobnego tematu dlatego zakładam nowy. Od jakiegoś czasu w moim CC z 2009 2.0 tdi 170PS w Dsg dzieje się dziwna rzecz. Zazwyczaj kiedy jeżdżę na D - drive wszystko jest ok natomiast kiedy przerzuce dźwignię na manualna zmianę biegów czuje dość mocne szarpnięcie przy zmianie z 2 na 3. Tak jakby zbyt szybko puścił sprzęgło jak w skrzyni manualnej. Dodam że olej miałem wymieniany z 10 tys km temu na Ravenol bo taki mi polecili. Robiona była też kalibracja sprzęgła i bez większych rezultatów. Mam też wrażenie ze na zimnym silniku bardziej czuć zmiany biegów i nawet jeżdżąc na D. Miał ktoś podobna przypadłość? Gdzie szukać problemu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #2 Napisano 25 Lutego 2015 (edytowane) Witam. Nie znalazłem podobnego tematu dlatego zakładam nowy. Od jakiegoś czasu w moim CC z 2009 2.0 tdi 170PS w Dsg dzieje się dziwna rzecz. Zazwyczaj kiedy jeżdżę na D - drive wszystko jest ok natomiast kiedy przerzuce dźwignię na manualna zmianę biegów czuje dość mocne szarpnięcie przy zmianie z 2 na 3. Tak jakby zbyt szybko puścił sprzęgło jak w skrzyni manualnej. Dodam że olej miałem wymieniany z 10 tys km temu na Ravenol bo taki mi polecili. Robiona była też kalibracja sprzęgła i bez większych rezultatów. Mam też wrażenie ze na zimnym silniku bardziej czuć zmiany biegów i nawet jeżdżąc na D. Miał ktoś podobna przypadłość? Gdzie szukać problemu? Skoro płyn ATF masz "świeży" to problem może twkić w samej mechatronice. Czy sprawdzałeś błędy VAGiem? Warto też sprawdzić poziom płynu w skrzyni. To tak na marginesie;-) Edytowane 25 Lutego 2015 przez 77Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbartt1986 Zgłoś #3 Napisano 25 Lutego 2015 Błędów żadnych nie pokazuje. Poziomu oleju nie sprawdzałem od czasu wymiany. Był wymieniany olej w serwisie metoda dynamiczna dlatego zakładam ze jest ok. Jeśli to mechatronika to jakie mogą być koszta naprawy? Myślałem tez o aktualizacji oprogramowania sterownika ale nie wiem czy warto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #4 Napisano 25 Lutego 2015 Błędów żadnych nie pokazuje. Poziomu oleju nie sprawdzałem od czasu wymiany. Był wymieniany olej w serwisie metoda dynamiczna dlatego zakładam ze jest ok. Jeśli to mechatronika to jakie mogą być koszta naprawy? Myślałem tez o aktualizacji oprogramowania sterownika ale nie wiem czy warto. W służbowym superbie mamy ten sam problem. Okazało się że problem tkwi w elektronice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbartt1986 Zgłoś #5 Napisano 25 Lutego 2015 Skąd ta diagnoza i czy ten problem został w jakiś sposób rozwiązany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #6 Napisano 25 Lutego 2015 Na chwilę obecną wymieniono sprzęgiełka i płyn. Ale nic to nie dało. Samochód stoi w autojozefow.pl i oni podejrzewają, że to cewki zapłonowe są uszkodzone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbartt1986 Zgłoś #7 Napisano 25 Lutego 2015 Co ma cewka zapłonowa do szarpania przy zmianie biegów...pewnie nic. Obawiam się że to jednak będzie mechatronika ale czekam jeszcze na jakieś inne sugestie. MOgę jeszcze dodać że ten problem szarpania przy zminie z 2 na 3 bieg występuje przy bardziej dynamicznej jeżdzie i nie ma to znaczenia czy jeżdzę na D czy biegi zmieniam np Łopatkami. Natomiast kiedy jeżdze raczej spokojnie to nie szarpie. Wydaję mi śie że jeszcze jakieś 5 tyś km temu skrzynia łagodniej zmieniała biegi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbartt1986 Zgłoś #8 Napisano 26 Lutego 2015 Żadnych pomysłów??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #9 Napisano 26 Lutego 2015 to może problem nie w skrzyni a na przykład przegubach wewnętrznych? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbartt1986 Zgłoś #10 Napisano 27 Lutego 2015 Tez o tym myślałem. A może też jakaś poducha padła tylko ze wtedy robiloby to na każdym biegu a nie z 2 na 3. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kampi1985 Zgłoś #11 Napisano 28 Września 2015 Pozbyles sie szarpania? Jaka byla przyczyna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kowalskim11 Zgłoś #12 Napisano 7 Stycznia 2016 Witam wszystkich forumowiczów, niedawno nabyłem passata DSG 2.0 tdi 140KM. 2010r. serwisowane od nowości, olej w skrzyni ma przejechane 30 tyś. przebieg 154 tyś km. mam pewien problem i proszę o poradę auto przy próbie przyspieszania na D ciężko redukuje biegi, tym bardziej na rozgrzanym silniku, szczególnie jadąc na 6 biegu i żeby zredukował trzeba depnąć w pedał. przy wolnej jeździe około 60 km/h słychać dodatkowo chroboranie. jadac np na 4 biegu przy przyspieszaniu "kick down" redukuj do 2 biegu i od razu rzuca 3 i 4. zauważyłem również coś takiego że skrzynia zredukowała bieg na niższy ale komputer nadal wyświetlał bieg 6. natomiast w trybie S stopniowanie jest jakby beż zarzutów w górę i w dół. nie zawsze występujące stuki przy dojeżdżaniu do świateł i redukować na bieg 1., Stuki są również przy zmianie na postoju z pozycji D na N. poszarpywania przy zmianie z 2 na 3 bieg. byłem w serwisie z podejrzeniem mechatroniki, ale komputer niby nie wykazał błędów w skrzyni, ale podobno nie koniecznie komputer wykaże usterke mechatrniki. na pewno do wymiany koło dwumasowe, bo na zimnym stuka, odczuwalne są wibracje nadwozia, tym bardziej jak postoi parę dni. Czy zużyte koło dwumasowe ma wpływ na stopniowanie biegów? Co myslicie o tych objawach DSG? bardzo proszę o poradę od czego zacząć? Czy zacząć od wymiany oleju i filtra? Dowiedziałem sie od kogoś po fachu ze powińienem sprawdzić czy np z czujnikami ABS nic sie nie dzieje oraz z przepływomierzem że to niby może powodowač to opóźnioną reakcję na gaz czego konsekwecja są stuki. Może ktoś z Was poleci dobrego fachowca w okolicach Warszawy. z góry dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
betagoo Zgłoś #13 Napisano 9 Stycznia 2016 Przy zużytej dwumasie szybciej redukuje przy zwalnianiu i zakręty przejeżdża na niższym biegu. Częściej redukuje na granicach obrotów zmian biegów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goodluki Zgłoś #14 Napisano 10 Stycznia 2016 Witam. Nie znalazłem podobnego tematu dlatego zakładam nowy. Od jakiegoś czasu w moim CC z 2009 2.0 tdi 170PS w Dsg dzieje się dziwna rzecz. Zazwyczaj kiedy jeżdżę na D - drive wszystko jest ok natomiast kiedy przerzuce dźwignię na manualna zmianę biegów czuje dość mocne szarpnięcie przy zmianie z 2 na 3. Tak jakby zbyt szybko puścił sprzęgło jak w skrzyni manualnej. Dodam że olej miałem wymieniany z 10 tys km temu na Ravenol bo taki mi polecili. Robiona była też kalibracja sprzęgła i bez większych rezultatów. Mam też wrażenie ze na zimnym silniku bardziej czuć zmiany biegów i nawet jeżdżąc na D. Miał ktoś podobna przypadłość? Gdzie szukać problemu? Sprawdź pompę paliwa w baku, u mnie taka była przyczyna tego samego problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach