Skocz do zawartości
bbartt1986

Szarpnięcie z 2 na 3 DSG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Nie znalazłem podobnego tematu dlatego zakładam nowy. Od jakiegoś czasu w moim CC z 2009 2.0 tdi 170PS w Dsg dzieje się dziwna rzecz. Zazwyczaj kiedy jeżdżę na D - drive wszystko jest ok natomiast kiedy przerzuce dźwignię na manualna zmianę biegów czuje dość mocne szarpnięcie przy zmianie z 2 na 3. Tak jakby zbyt szybko puścił sprzęgło jak w skrzyni manualnej. Dodam że olej miałem wymieniany z 10 tys km temu na Ravenol bo taki mi polecili. Robiona była też kalibracja sprzęgła i bez większych rezultatów. Mam też wrażenie ze na zimnym silniku bardziej czuć zmiany biegów i nawet jeżdżąc na D. Miał ktoś podobna przypadłość? Gdzie szukać problemu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Nie znalazłem podobnego tematu dlatego zakładam nowy. Od jakiegoś czasu w moim CC z 2009 2.0 tdi 170PS w Dsg dzieje się dziwna rzecz. Zazwyczaj kiedy jeżdżę na D - drive wszystko jest ok natomiast kiedy przerzuce dźwignię na manualna zmianę biegów czuje dość mocne szarpnięcie przy zmianie z 2 na 3. Tak jakby zbyt szybko puścił sprzęgło jak w skrzyni manualnej. Dodam że olej miałem wymieniany z 10 tys km temu na Ravenol bo taki mi polecili. Robiona była też kalibracja sprzęgła i bez większych rezultatów. Mam też wrażenie ze na zimnym silniku bardziej czuć zmiany biegów i nawet jeżdżąc na D. Miał ktoś podobna przypadłość? Gdzie szukać problemu?

 

 

Skoro płyn ATF masz "świeży" to problem może twkić w samej mechatronice. Czy sprawdzałeś błędy VAGiem? Warto też sprawdzić poziom płynu w skrzyni. To tak na marginesie;-)

Edytowane przez 77Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błędów żadnych nie pokazuje. Poziomu oleju nie sprawdzałem od czasu wymiany. Był wymieniany olej w serwisie metoda dynamiczna dlatego zakładam ze jest ok. Jeśli to mechatronika to jakie mogą być koszta naprawy? Myślałem tez o aktualizacji oprogramowania sterownika ale nie wiem czy warto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Błędów żadnych nie pokazuje. Poziomu oleju nie sprawdzałem od czasu wymiany. Był wymieniany olej w serwisie metoda dynamiczna dlatego zakładam ze jest ok. Jeśli to mechatronika to jakie mogą być koszta naprawy? Myślałem tez o aktualizacji oprogramowania sterownika ale nie wiem czy warto.

 

W służbowym superbie mamy ten sam problem. Okazało się że problem tkwi w elektronice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd ta diagnoza i czy ten problem został w jakiś sposób rozwiązany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną wymieniono sprzęgiełka i płyn. Ale nic to nie dało. Samochód stoi w autojozefow.pl i oni podejrzewają, że to cewki zapłonowe są uszkodzone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ma cewka zapłonowa do szarpania przy zmianie biegów...pewnie nic. Obawiam się że to jednak będzie mechatronika ale czekam jeszcze na jakieś inne sugestie. MOgę jeszcze dodać że ten problem szarpania przy zminie z 2 na 3 bieg występuje przy bardziej dynamicznej jeżdzie i nie ma to znaczenia czy jeżdzę na D czy biegi zmieniam np Łopatkami. Natomiast kiedy jeżdze raczej spokojnie to nie szarpie. Wydaję mi śie że jeszcze jakieś 5 tyś km temu skrzynia łagodniej zmieniała biegi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żadnych pomysłów???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to może problem nie w skrzyni a na przykład przegubach wewnętrznych?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez o tym myślałem. A może też jakaś poducha padła tylko ze wtedy robiloby to na każdym biegu a nie z 2 na 3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozbyles sie szarpania? Jaka byla przyczyna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów,

niedawno nabyłem passata DSG 2.0 tdi 140KM. 2010r. serwisowane od nowości, olej w skrzyni ma przejechane 30 tyś.

przebieg 154 tyś km.

mam pewien problem i proszę o poradę

 

auto przy próbie przyspieszania na D ciężko redukuje biegi, tym bardziej na rozgrzanym silniku, szczególnie jadąc na 6 biegu i żeby zredukował trzeba depnąć w pedał. przy wolnej jeździe około 60 km/h słychać dodatkowo chroboranie.

jadac np na 4 biegu przy przyspieszaniu "kick down" redukuj do 2 biegu i od razu rzuca 3 i 4.

zauważyłem również coś takiego że skrzynia zredukowała bieg na niższy ale komputer nadal wyświetlał bieg 6.

natomiast w trybie S stopniowanie jest jakby beż zarzutów w górę i w dół.

 

nie zawsze występujące stuki przy dojeżdżaniu do świateł i redukować na bieg 1.,

Stuki są również przy zmianie na postoju z pozycji D na N.

poszarpywania przy zmianie z 2 na 3 bieg.

byłem w serwisie z podejrzeniem mechatroniki, ale komputer niby nie wykazał błędów w skrzyni, ale podobno nie koniecznie komputer wykaże usterke mechatrniki.

na pewno do wymiany koło dwumasowe, bo na zimnym stuka, odczuwalne są wibracje nadwozia, tym bardziej jak postoi parę dni.

Czy zużyte koło dwumasowe ma wpływ na stopniowanie biegów?

Co myslicie o tych objawach DSG?

bardzo proszę o poradę od czego zacząć?

Czy zacząć od wymiany oleju i filtra?

Dowiedziałem sie od kogoś po fachu ze powińienem sprawdzić czy np z czujnikami ABS nic sie nie dzieje oraz z przepływomierzem że to niby może powodowač to opóźnioną reakcję na gaz czego konsekwecja są stuki.

Może ktoś z Was poleci dobrego fachowca w okolicach Warszawy.

z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy zużytej dwumasie szybciej redukuje przy zwalnianiu i zakręty przejeżdża na niższym biegu. Częściej redukuje na granicach obrotów zmian biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Nie znalazłem podobnego tematu dlatego zakładam nowy. Od jakiegoś czasu w moim CC z 2009 2.0 tdi 170PS w Dsg dzieje się dziwna rzecz. Zazwyczaj kiedy jeżdżę na D - drive wszystko jest ok natomiast kiedy przerzuce dźwignię na manualna zmianę biegów czuje dość mocne szarpnięcie przy zmianie z 2 na 3. Tak jakby zbyt szybko puścił sprzęgło jak w skrzyni manualnej. Dodam że olej miałem wymieniany z 10 tys km temu na Ravenol bo taki mi polecili. Robiona była też kalibracja sprzęgła i bez większych rezultatów. Mam też wrażenie ze na zimnym silniku bardziej czuć zmiany biegów i nawet jeżdżąc na D. Miał ktoś podobna przypadłość? Gdzie szukać problemu?

 

Sprawdź pompę paliwa w baku, u mnie taka była przyczyna tego samego problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności