VWPASSATB3B4 Zgłoś #1 Napisano 31 Stycznia 2015 (edytowane) Witam, mam problem z moim paskiem. Zaczęły lać mi wtryski, dymi na biało i spaliny śmierdzą paliwem, ponadto gdy przełączam na LPG zalewa go, czyli dostaje i paliwo i gaz. Jeździłem jakiś czas na gazie odłączając bezpiecznik pompy paliwa. Chodził bez problemu. Wczoraj odebrałem wtryski z czyszczenia. Jest nadal to samo, podobno jeden wtrysk nie domaga, ale nie aż tak żeby znowu był cały zalany silnik. Czy jest jeszcze coś co mogę sprawdzić? Podobno wtryski po takim czyszczeniu muszą trochę popracować zanim będą dobrze działać. Dodam jeszcze że po prostu na benzynie silnik zalewa, gdy jest zimny jest w miarę ok, wtedy potrzebuje bogatszej mieszanki i jakoś działa, ale jak się zagrzeje to go dusi, szarpie stuka. Edytowane 1 Lutego 2015 przez VWPASSATB3B4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #2 Napisano 31 Stycznia 2015 Co do wtrysków, mają pracować od razu prawidłowo, poza tym czyszczenie wtrysków benzynowych wymaga odessania zanieczyszczeń z siaki wewnątrz bo wtrysk jest nierozbieralny i tu bywa problem nie wszystkie maszynki to robią, poza tym czyszczono ale czy sprawdzono: przy jakim ciśnieniu zamknięty wtrysk zaczyna kropelkować? jaki jest strumień pylenia przy nominalnym ciśnieniu?. W twoim przypadku trzeba posprawdzać czy aby ECU nie dostaje błędnych informacji np. z czujnika ETC i nie podnosi czasu wtrysku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWPASSATB3B4 Zgłoś #3 Napisano 31 Stycznia 2015 Wtryski były sprawdzane, wszystkie są teraz w porządku, tylko jeden trochę niedomagał, ale podobno ma działać wystarczająco. Spróbować zresetować komputer? Odpiąć czujnik temperatury? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyga0440 Zgłoś #4 Napisano 31 Stycznia 2015 Nie znam silnika RP. Ale skoro jest wielopunktowy wtrysk, to na pewno powinien być regulator ciśnienia paliwa. Skoro przy wyjętym bezpieczniku pompy paliwa silnik na LPG pracuje prawidłowo, podejrzewał bym że etylina dostaje się do kolektora przez uszkodzony regulator. Odłącz przewód podciśnieniowy kolektor ssący- regulator. Odłącz przewód przy kolektorze (zaślep metalową rurkę kołkiem), włóż do jakieś butelki i uruchom silnik na LPG. Jeżeli z przewodu będzie kapać etylina.......to już wiesz co robić dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #5 Napisano 31 Stycznia 2015 Nie znam silnika RP. To nie chodzi RP tylko o 2E czyli bardzo podobny silnik do Twojego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWPASSATB3B4 Zgłoś #6 Napisano 31 Stycznia 2015 Wężyk podciśnienia który idzie do regulatora paliwa jest w kiepskim stanie, muszę go trochę odciąć i dopiero podłączyć pod regulator. Ale wątpię żeby był z tym kłopot. Wyczytałem na forum że regulator można jeszcze sprawdzić właśnie tym wężykiem. Należy sprawdzić czy nie ma w nim paliwa które było by cofane przez regulator. Ale u mnie jest tam sucho. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #7 Napisano 1 Lutego 2015 W dziale dokumentacja znajdziesz w zasadzie pełny opis co i jak sprawdzać w silniku 2E, więc do dzieła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWPASSATB3B4 Zgłoś #8 Napisano 1 Lutego 2015 Teraz auto odpala na ok. 2 sekundy i gaśnie, po odpaleniu nie reaguje na gaz. W miarę wolnego czasu posprawdzam parę rzeczy z tego opisu, dzięki za niego toldek1 ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWPASSATB3B4 Zgłoś #9 Napisano 2 Lutego 2015 Dzisiaj odkryłem że rozsadzona jest przepływka, skleję ją czymś odpornym i dam znać co i jak, wstępnie inne czujniki wykluczam, oporności miały dobre. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viper1986 Zgłoś #10 Napisano 2 Lutego 2015 Dzisiaj odkryłem że rozsadzona jest przepływka, skleję ją czymś odpornym i dam znać co i jak, wstępnie inne czujniki wykluczam, oporności miały dobre. Od razu odradzam Ci sylikon oraz kleje typu poxipol i poxylina.. puści szybciej niż się spodziewasz. Przerabiałem klejenie swojego przepływomierza i dopiero nawiercenie i zrobienie podstawy na śruby dało jakiś efekt, choć i tak potem kupiłem drugi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWPASSATB3B4 Zgłoś #11 Napisano 8 Lutego 2015 Przepływomierz sklejony, dodatkowo wymieniłem też wężyk paliwowy zasilania przy listwie bo stary był popękany i ciekło paliwo. Auto na benzynie ma zamułę tak do 2 tys. obrotów, dalej się zbiera. Na gazie nie chce chodzić poniżej 90 stopni. Gdy już ma te 90 stopni i przełączę na gaz, działa normalnie, zbiera się lepiej jak na benzynie. Brak pomysłów na to auto . Wtryski jakby dalej trochę puszczały, zdarzają się strzały w wydech i jakby bardziej dymił na biało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWPASSATB3B4 Zgłoś #12 Napisano 10 Lutego 2015 Jednak muszę szukać wtrysków, jednej sztuki raczej nie dostanę a z nią były problemy na maszynie przy czyszczeniu. Dzisiaj na gazie pod obciążeniem miałem wybuch, ogólnie dymi na biało bardzo także na gazie czyli dostaje gaz i benzynę, znajomy założył mi przekaźnik odcinający pompę paliwa gdy silnik pracuje na gazie, mam nadzieję że wtryski jeszcze trochę wytrzymają. Choćby po to żeby go rozgrzać zanim przerzucę na gaz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWPASSATB3B4 Zgłoś #13 Napisano 18 Lutego 2015 Przepływomierz rozsadziło znowu, zastosowałem silikon do silników i klej do metalu... Teraz pozostało tylko coś bardziej inwazyjnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #14 Napisano 18 Lutego 2015 Przepływomierz rozsadziło znowu Sprawdź zapłon i przewody, i w żadnym wypadku nie odłączaj pompy paliwa podczas pracy na LPG, paliwo nie chłodzi listwy a to najkrótsza droga do rozszczelnienia wtrysków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWPASSATB3B4 Zgłoś #15 Napisano 19 Lutego 2015 Lebow, wtryski juz mam do wymiany. Czyszczenie nic nie dało. Do wymiany jest jeden ale sztuki nie kupię chyba. Przepływka wybuchła po przełączaniu na gaz. Myślę że dopaliły się w dolocie jakieś resztki paliwa które zmieszało się z gazem, mógł być też za zimny ale ok.80 stopni było. Przewody wymienione, zapłon ustawiony. Na gazie po odłączeniu paliwa pracuje normalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Santos666 Zgłoś #16 Napisano 24 Lutego 2015 jak 2e to zprawdź wtryskiwacz rozruchowy, w sesie ssanie, może cos sie popierloliło i leje niepotrzebnie. jak przepł rozwalona to może zgłupoiał i leje rozruchowy bo se myśli ze jest cały czas zimny albo jezeli sprawy zaszły tak daleko to i jedno i drugie może być przyczyna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWPASSATB3B4 Zgłoś #17 Napisano 24 Lutego 2015 Szukałem rozruchowego i chyba go nie mam, przepływomierz został skręcony, wywierciłem otwory i nagwintowałem w miejscu starych nitów. Na razie da się jechać. Obecnie szukam wtrysków używanych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Santos666 Zgłoś #18 Napisano 24 Lutego 2015 musi być.... rozruchowy jest wwiercony w kolektor dolotowy, taka rurka z zaworkiem idzie do rogu kolektora do tek kwadratowej części do której z drugiej strony przykręcasz przepustnicę i od tej części właśnie odchodzą barany do głowicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paraside Zgłoś #19 Napisano 24 Lutego 2015 (edytowane) Masz za często te wybuchy. Przepływomierz ma chodzić luźno, nie ma prawa się zacinać. Od niego zalezy ile paliwa zostanie podane do silnika. U ojca przepływa byla zacięta na 3/4 skali w jakiej pracuje. Silnik dostawał za dużo paliwa i pracował jak stare amerykańskie auto. Padnięty regulator ciśnienia objawia się tym, że z filtra węglowego (pod filtrem powietrza masz taką puszkę) kapie paliwo. Gaz to nie zależne paliwo, możesz potraktować je jak odpalanie na plaku... gdy lpg jest podawane, listwa wtryskowa powinna być odłączona poprzez przekaźnik. Ludzie opamiętania, każdy wybuch gazu w 2E to proszenie się o koszta... Trzeba dokładnie przejrzeć układ dolotowy, czy nie zerwało przewodów, sprawdzić czy przepływka działa płynnie bez zacięć, czy nie oberwała przepustnica powietrza. Zdarza się też tak, że potrafi wystrzelić krokowca i silnik zaciąga lewe powietrze. link do tematu http://forum.vw-passat.pl/threads/135919-Dwa-Pasiaki-blue-amp-white-by-Paraside?p=1976834&viewfull=1#post1976834 i link z rozwiązaniem http://passatb4.pl/forum/viewtopic.php?f=42&t=8980 Edytowane 24 Lutego 2015 przez Paraside Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWPASSATB3B4 Zgłoś #20 Napisano 25 Lutego 2015 W sobotę jadę na podmianę wtryskiwaczy, jeśli to rozwiąże mój problem a na 98% rozwiąże ( o ile wtryski z zamiany będą sprawne ) to sprawa będzie jasna . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach