Skocz do zawartości
artmin

Kupujemy B8 - na co zwrócić uwagę?

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, mam takie pytanie, czy wszystkie diesle w Passacie B8 mają Ad Blue? Ewentualnie, które nie mają? No i jak wygląda eksploatacja z tym dodatkiem, czy zamarza zimą, co ile sie go dolewa. Ma ktos juz doswiadczenia z tym?

 

2.0 TDI 150 KM nie ma AdBlue.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej, mam takie pytanie, czy wszystkie diesle w Passacie B8 mają Ad Blue? Ewentualnie, które nie mają? No i jak wygląda eksploatacja z tym dodatkiem, czy zamarza zimą, co ile sie go dolewa. Ma ktos juz doswiadczenia z tym?

 

2.0 BiTDI jest, korek wlewu znajduje się obok standardowego korka wlewu paliwa, układ AdBlue jest podgrzewany i nie ma prawa zamarznąć, nie wiem czy przypadkiem nawet jak auto stoi to sobie samo nie podgrzewa, największy mróz jaki do tej pory auto przeżyło to -15st. i nic się nie działo, mało tego pali na dotyk przy -15st. żadnej różnicy trochę dłużej 2-3s mija tylko od wciśnięcia przycisku start aż rozrusznik zakręci, pali rewelacyjnie. Na 10L robi się około 9000km ja już raz dolewałem z plastikowego baniaka + specjalny wężyk, komplet zakupiony w ASO za 100zł :), Sam AdBlue jakieś 60zł/10L, wężyk 40zł, wkręcasz, stawiasz baniak na dachu i czekasz jakieś 10-15min aż wszystko spłynie :). Przed tym jak się będzie AdBlue kończył dostaniesz mnóstwo powiadomień świetlno/dźwiękowych. Zauważyłem, że zimą auto bardzo szybko się rozgrzewa szybciej niż benzyniak, mam webasto i nawet jak go manualnie nie włączę to auto samo sobie przy większych mrozach wspomaga i załącza, poznać to można tylko po tym, że jak wyłączysz silnik to webasto jeszcze słychać jak dopala paliwo mimo, że w kabinie żadna kontrolka od webasto się nie pali.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie prosciej i taniej tankowac na stacji z dystrybutora?:), TDI 150 KM tez wystepuja z AdBlue wersja SCR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zgadza się jedno i drugie.

Koszt z dystrybutora to ok. 20 zł za tankowanie ok. 10 litrów i wygoda tankowania. Jak paliwo.

Tez nie miałem (odpukać) problemów z Ad Blue od ponad 1,5 roku, czyli od zakupu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a nie prosciej i taniej tankowac na stacji z dystrybutora?:), TDI 150 KM tez wystepuja z AdBlue wersja SCR.
Tak, ale w opcji 4Motion.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ja dobrze widze, czy już są auta z "zaaktualizowanym" Active Info Display?

Takie pytanie czy auta, które zostały wyprodukowane pod koniec 2016 roku dostały jakieś poprawki/zmiany w stosunku do aut, które były produkowane na samym początku? 2014/2015?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ja dobrze widze, czy już są auta z "zaaktualizowanym" Active Info Display?

Takie pytanie czy auta, które zostały wyprodukowane pod koniec 2016 roku dostały jakieś poprawki/zmiany w stosunku do aut, które były produkowane na samym początku? 2014/2015?

 

Z tego co wiem to poprawiono nachylenie AID na początku produkcji był bardziej pochylony, w tej chwili jest niemalże pionowo ustawiony w desce, prawdopodobnie był problem z odbijaniem światła, teraz jest bardzo dobrze z widocznością, jeżeli chodzi o sam soft to nic nie słyszałem aby się coś zmieniło, auto odbierałem w sierpniu i ponoć model 2017.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co wiem to poprawiono nachylenie AID na początku produkcji był bardziej pochylony, w tej chwili jest niemalże pionowo ustawiony w desce, prawdopodobnie był problem z odbijaniem światła, teraz jest bardzo dobrze z widocznością, jeżeli chodzi o sam soft to nic nie słyszałem aby się coś zmieniło, auto odbierałem w sierpniu i ponoć model 2017.

 

Tak jak dart napisał - zmieniono AID. Na początku produkcji wyświetlacz był z szybką, teraz już bez.

Ze zmian jakie jeszcze zauważyłem, to lusterko wsteczne. Wcześniej było z ramką, teraz już nie (przynajmniej w Highline).

Wygląda mega fajnie. Tak fajnie, że musiałem u siebie zmienić:-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowa grafika również została wprowadzona, wystarczy popatrzec na auta z produkcji 2014/15 a np 2016, my 2017.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

 

Chciałbym poradzić się was o zdanie o Passacie B8 1.8TSI w konkretnym wyposażeniu Comfortline.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-1-8-tsi-bmt-comfortline-salon-polska-gwarancja-nawigacja-fv-23-ID6yIX6H.html#99a9f64b6d

 

Nie chodzi mi oczywiście o tematy poboczne w stylu droga tanio ściema itd. Tylko o same wypowiedzi dotyczące konkretnie takiej konfiguracji... przyniesie to spora wartość dla mnie od takich specow jakimi pewnie jesteście.

 

Samochody żeby złapać pewien kontekst którymi jeszcze się interesuje to Mazda 6 benzyna i Renault Talisman.

 

Za każda merytoryczna uwagę apropo takiej konfiguracji i samej oceny poszczególnych elementów B8 z góry dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brakuje mu głównie automatu, AID i kamer. Szkoda też, że to nie Highline bo miałby ładniejsze wnętrze i lampy tylne. W takiej niezbyt doposażonej wersji wybrałbym Skodę Superb. Talisman to kupa, a Mazda... Nie wiem jak zmieniła się po ostatnim lifcie ale na pewno system multimedialny i navi nadal są bardzo słabe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam serdecznie.

 

Chciałbym poradzić się was o zdanie o Passacie B8 1.8TSI w konkretnym wyposażeniu Comfortline.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-passat-1-8-tsi-bmt-comfortline-salon-polska-gwarancja-nawigacja-fv-23-ID6yIX6H.html#99a9f64b6d

 

Nie chodzi mi oczywiście o tematy poboczne w stylu droga tanio ściema itd. Tylko o same wypowiedzi dotyczące konkretnie takiej konfiguracji... przyniesie to spora wartość dla mnie od takich specow jakimi pewnie jesteście.

 

Samochody żeby złapać pewien kontekst którymi jeszcze się interesuje to Mazda 6 benzyna i Renault Talisman.

 

Za każda merytoryczna uwagę apropo takiej konfiguracji i samej oceny poszczególnych elementów B8 z góry dziękuje.

 

Jutro odbieram podobną konfigurację, podzielę się wrażeniami.

Generalnie manual może być plusem - zależy od Ciebie.

1) część ludzi woli pomachać w aucie ;)

2) mniej problematyczna w eksploatacji - z racji poziomu zaawansowania ryzyko kosztownej awarii jest wyższe w DSG.

3) więcej nm (różnica w momencie obrotowym na korzyść manual, ale osiągi w sumie identyczne - DSG swoje robi)

 

Na pewno lepiej poszukać (zwłaszcza przy używce) Highline - różnica między tymi wersjami nie jest bardzo duża.

 

PS. Modułu zmiany trybu jazdy też tutaj nie masz, a to przy TSI raczej pomocny bajer.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi i pomoc.

 

Co do pewnych tematów, Superba nie ma szans na znalezienie rocznego z takim przebiegiem w tej cenie, a nawet bez patrzenia na ceny tych aut tak swierzych nie ma. Co do wersji Highline, w używanych nie widzę aut w podobnej cenie, do 100tys to w ogóle trudno znaleźć w takim wyposażeniu. Muszę zobaczyć te tylne światła jaka jest różnica ale z punktu widzenia praktycznego to niech się martwi ten kto będzie oglądał auto z tylu, tak samo w wnętrze... Comfortline nie jest taki zły, jedyne do czego mógłbym się przyczepić to te fotele, ale coś za coś w tej cenie mówię trudno będzie o alternatywę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto odebrane.

 

Na plus

- wykończenie / wyciszenie

- bardzo zrywny i ciekawie pracujący silnik

- precyzyjna skrzynia biegów

- lepsze niż oczekiwałem nagłośnienie

- spalanie (autostrada 140-150km/h - spalanie 7.8 / 100 - dla mnie ok)

Na minus

- brak możliwości ustawienia siły wspomagania. Wspomaganie jest za mocne - na autostradzie auto nie jest wystarczająco "ciężkie" w sile wspomagania - brak wyczucia powoduje latanie samochodu po pasie. Duży minus. I to właśnie jest brak comfortline - że nie ma trybu jazdy. Chyba, że wspomaganie można wyregulować inaczej?

- Zestopniowanie skrzyni wymaga przyzwyczajenia - jedynka nie do ruszania, a do jazdy - dopiero zmiana na 2.

- Zawieszenie faktycznie pracuje głośno. Dla mnie jest to absolutnie poziom do zaakceptowania - nie postrzegam tego w kategorii "tłuczenia", a po prostu głośnej pracy zawieszenia. Teraz rozumiem o czym piszą koledzy z forum, ale moim zdaniem trochę przesadzają. Auto resoruje ok - jest sprężyste, dobrze znosi dziury.

Edytowane przez fragman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auto odebrane.

 

Na plus

- wykończenie / wyciszenie

- bardzo zrywny i ciekawie pracujący silnik

- precyzyjna skrzynia biegów

- lepsze niż oczekiwałem nagłośnienie

- spalanie (autostrada 140-150km/h - spalanie 7.8 / 100 - dla mnie ok)

Na minus

- brak możliwości ustawienia siły wspomagania. Wspomaganie jest za mocne - na autostradzie auto nie jest wystarczająco "ciężkie" w sile wspomagania - brak wyczucia powoduje latanie samochodu po pasie. Duży minus. I to właśnie jest brak comfortline - że nie ma trybu jazdy. Chyba, że wspomaganie można wyregulować inaczej?

- Zestopniowanie skrzyni wymaga przyzwyczajenia - jedynka nie do ruszania, a do jazdy - dopiero redukcja na 2.

- Zawieszenie faktycznie pracuje głośno. Dla mnie jest to absolutnie poziom do zaakceptowania - nie postrzegam tego w kategorii "tłuczenia", a po prostu głośnej pracy zawieszenia. Teraz rozumiem o czym piszą koledzy z forum, ale moim zdaniem trochę przesadzają. Auto resoruje ok - jest sprężyste, dobrze znosi dziury.

 

W końcu ktoś normalny na tym forum, z odpowiednim dystansem ;) zgadzam się ze wszystkim co piszesz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

 

za tydzień będę chciał zamówić nowego Passata i mam kila pytań. Moja konfiguracja to:

- 1.8TSI HL Manual

- pakiet Business

- Rear Area View

- AID

- Alarm

- Easy Open

- Volkswagen Safe+ 36

- Ambiente Plus

- Pakiet przeglądów

 

 

1. Siedzenia - czarna alacantra. Zastanawiam się jeszcze nad białym wnętrzem. Jak z brudem białej alacantry lub pełnej skóry? Czy pełna skóra jest warta dopłaty?

2. Budżet trochę na wyczerpaniu, więc zrezygnowałem z felg '18. Wybrałem felgi Nivelles 17'. Czy nie będzie problemu dokupić felgi 18' na zimę wrzucić w nie letnie opony, a obecne zamienić na zimówki? Czy takie rzeczy trzeba w ASO robić ze względu na jakieś czujniki czy załatwię to u każdego wulkanizatora?

3. Warto brać Ambiente Plus czy nie ma szału?

4. W przypadku Easy Open nie można zaznaczyć elektrycznego otwierania/zamykania pokrywy bagażnika. Czy jest to wbudowane w Easy Open?

5. Czy jest coś wartego zwrócenia uwagi czego nie biorę w swojej konfiguracji?

 

dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W końcu ktoś normalny na tym forum, z odpowiednim dystansem ;) zgadzam się ze wszystkim co piszesz :)

 

bardzo mi miło! Podsumowując - uważam, że nie ma lepszej alternatywy do 105 tys. zł - a tyle dałem za comfortline z 1.8tsi i pakietami. Narzekającym pozostaje życzyć, żeby Wam się dobrze wiodło! Za rok, dwa, może trzy - przesiadziecie sie do prawdziwego auta klasy premium i wszystko będzie OK! :)

Póki co cieszmy sie z tego co mamy.

 

PS. JAK TO 1.8tsi BRZMI! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sile wspomagania mozna regulowac, ja mam ustawione na sport i jest super:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie pytanie otóż mam w konfiguracji takie dwie pozycje i za bardzo nie potrafie sobie uzmysłowić co to może być:

1. Siedziska dla dzieci powyżej 3 roku życia, zintegrowane w zewnętrznych fotelach 2 rzędu siedzeń

W skrócie mówiąc jest to słynny isofix? Czy jeszcze coś innego

 

2. Siatka oddzielająca przestrzeń pasażerską od bagażowej, pionowa

 

Czy discover media ma wbudowany z automatu odbiornik DAB czy to jakaś dodatkowa opcja?

Edytowane przez garbeniek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

takie siedziska sa poplularne w taxi, zamiast fotelika wyciaga sie z kanapy dolna czesc i siada dziecko, siatka oddziela bagaznik w kombi, trzeba ja wyciagnac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności