gringo105 Zgłoś #1 Napisano 23 Listopada 2014 Czy ktoś robił taką zamianę? Wiem że dużo części w tych silnikach jest wymienne. Czy są jednak różnice które znacząco utrudniają zamianę? Pytam bo BXE jest popularniejszy i przez to tańszy na rynku używek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gringo105 Zgłoś #2 Napisano 24 Listopada 2014 Help Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
comingsoon Zgłoś #3 Napisano 24 Listopada 2014 bls miały chyba filtr cząstek stałych. ogólnie konstrukcje chyba podobne tak mi się wydaje. poczytaj może tutaj: http://warsztatvw.blogspot.com/2013/03/19-tdi-bkc-bxe-bls-i-nie-tylko.html http://forum.vw-passat.pl/threads/65816-silnik-1-9-tdi-105KM-BLS-BKC-r%C3%B3%C5%BCnica trochę jest popisane na ten temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gringo105 Zgłoś #4 Napisano 25 Listopada 2014 No to zaje..... jeden silnik lepszy od drugiego. Idę sprzedać nerkę i robię tego strucla. A jakbym miał w przyszłości kupić jeszcze raz samochód na "gnojówkę" to niech mnie ktoś kopnie w jaja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Włochaty Zgłoś #5 Napisano 25 Listopada 2014 why? różnica jest w wałku, bo te z dpf mają inny trochę, a Ty nie kombinuj i jeżeli masz dpf jeszcze to wstawiaj słupek z czegoś pokroju AWX, AVF, asz\ itp i wałek z Twojego, a jak nie masz dpf to wal wszystko z tamtych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #6 Napisano 26 Listopada 2014 @gringo105 a dlaczego chcesz wymieniać silnik? Zajechany, albo awaria? Ja mam BLS, z tego co się orientuję różnic jest co najmniej kilka: inne pompowtryski, inny wałek rozrządu, DPF, sterowanie turbo i EGR, ogólnie inne sterowanie podciśnieniem- czyli komputer też do wymiany. M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gringo105 Zgłoś #7 Napisano 26 Listopada 2014 No niestety tak jak bxe , ten też ma tendencje do zacierania. Koledzy nie czarujmy VW dał potężnie dupy na jakości materiałów zastosowanych w tym silnikach. Człowiek który ma sprowadzić mi silnik ma zamówienie na cztery takie, mówi samo za siebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #8 Napisano 26 Listopada 2014 Ja mam nakulane 247kkm i jakoś jest git. Mam prośbę @gringo105: jeżeli możesz prześlij mi zdjęcie elektrozaworu do sterowania podciśnieniem chłodniczki spalin. Elektrozawór jest umiejscowiony między silnikiem a turbo, coś jak N75, trzeba zdjąć osłony na silniku. Chodzi mi o podłączenie wężyków do tego zaworu: licząc od wtyczki elektrycznej masz dwa króćce do wężyków. Gdzie idzie pierwszy wężyk licząc od wtyczki, a gdzie idzie drugi. M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Włochaty Zgłoś #9 Napisano 26 Listopada 2014 ale przecież wstawiając słupek nie trzeba zmienć osprzętu czy sterowania ? Nie dał dupy tylko ludzie dają jeżdżąc na longlife, znam auta które mają od nowości ponad 400 tys i wymiana od nowego co 15 tys i jakoś się nie zatarły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #10 Napisano 26 Listopada 2014 (edytowane) Dobrze Włochaty prawisz. Robię w Norwegii kupę lat i nie pamiętam kiedy ostatnio rozbieralem jakiś motor. Pomimo serwisów LL w książce i tak wpisujemy na 15tys. Tu serwis auta to świętość. Niektórzy przyjeżdżają sporo przed terminem i proszą o serwis. Nie robie żadnych pompowtryskiwaczy, żadnych turbin i innych, auta mają małe jak i duże przebiegi. Wszystko śmiga jak powinno. Dwa lata temu sprzedałem paska z Bxe z 2007 z przebiegiem prawie 200tys. Oczywiście serwis oleju co 15tys i wymian filtra pow i kabiny co rok. Żadnych problemow z motorem. Dodam że jeździłem 3 lata z czego 2,5 roku na chipie. Edytowane 26 Listopada 2014 przez popiolek4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #11 Napisano 26 Listopada 2014 Włochaty. A jak komputer ma sterować podciśnieniem i EGR, jak sterowanie do niego w BLS jest elektryczne a w BXE podciśnieniem właśnie. Sam słupek to nie wszystko... Tak jak pisze @popiolek4 porządne serwisowanie auta i regularna wymiana płynów. Ja mam 247kkm i wymieniam olej dla spokoju ducha co 10kkm. M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Włochaty Zgłoś #12 Napisano 26 Listopada 2014 jak ma sterować? tak samo jak dotychczas! przecież zmieniasz sam słupek który się zatarł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #13 Napisano 27 Listopada 2014 Tak. Tylko w BLS EGR jest sterowany elektrycznie, a BXE podciśnieniem, które idzie z "puszki". Nie wiem, czy są jeszcze jakieś inne różnice, bo mam BLS. M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Włochaty Zgłoś #14 Napisano 27 Listopada 2014 i dalej Cię nie rozumiem, w czym problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wisienka1 Zgłoś #15 Napisano 27 Listopada 2014 Jak nie ma problemu, to Ok. M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #16 Napisano 27 Listopada 2014 Nie dał dupy tylko ludzie dają jeżdżąc na longlife, znam auta które mają od nowości ponad 400 tys i wymiana od nowego co 15 tys i jakoś się nie zatarły co nie zmienia faktu że w starszych konstrukcjach AVF/AWX jakoś nie było tego problemu, a też niejednokrotnie śmigały na LL i nalatane mają nieco więcej... Mój kumpel w ciągu trzech lat użytkowania ma już w golfie 5 trzeci motor - pierwszy motor rozleciał się przed przebiegiem 200kkm w 3-letnim samochodzie - zaznaczam że jest to normalny "dojrzały" kierowca bez sportowych aspiracji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gringo105 Zgłoś #17 Napisano 16 Grudnia 2014 Jako że jestem po naprawach to zamknę temat. Silnika nie zmieniałem. Przyczyna zatarcia: paliwo w oleju. Skąd? w lipcu zmieniony wałek rozrządu, przy okazji wymienione uszczelniacze pompek mechanik kręcił coś nosem, bąkał że gniazda pompek jakieś takie wyrobione ale złożył i było ok aż do pamiętnego dnia kiedy zadudniło i stop. Okazało się że, stare uszczelki jakoś jeszcze trzymały a nowe nie uszczelniły wystarczająco w wyrobionych gniazdach i paliwo poszło do oleju. Efekt, zmięliło panewkę wału ale silnik nadaje się do naprawy, szlif wału nowe panewki, "nowa" pompa oleju, głowica, panewki na wałku rozrządu itp, itd koszt 2.5k zł nie licząc głowicy i teraz docieram silniczek i mam nadzieję że to koniec kłopotów. Wychodzi na to że jak się da to robić silnik, raz że może być taniej dwa wiemy co mamy pod maską. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawid_joker Zgłoś #18 Napisano 13 Marca 2016 Witam. Posiadam silnik 1,9 tdi BLS. Czy ktoś może mi pomóc jaki inny wstawię motor zamiast BLS? Posiadam DPF więc może być problem. Słyszałem,że są też inne 1,9 przygotowane pod DPF . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mysz Zgłoś #19 Napisano 15 Marca 2016 ja miałem założony słupek od BKC(na 99% -mogę sprawdzić) wraz z głowica i wtryskami również od bkc( wtryski na pewno nie pasują co z głowicą to nie wiem) (od blsa sprzedałem góre) oprócz tego że jeden wąż od chłodnicy musiałem przerobić bo nie było wejścia w blok i egr nie miał mocowania wiec trzeba było pokombinować i połapać do najbliższych otworów w bloku wszystko pasowało bez problemu . przejeździłem tak 90 tys km bez żadnych awarii. Z dpf tez żadnych problemów nie było wypalał się normalnie . Co do słupka od BXE to coś tam nie pasowało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach