Skocz do zawartości
gringo105

Zmiana silnika 1.9TDI "bls" na "bxe"

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś robił taką zamianę? Wiem że dużo części w tych silnikach jest wymienne. Czy są jednak różnice które znacząco utrudniają zamianę? Pytam bo BXE jest popularniejszy i przez to tańszy na rynku używek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bls miały chyba filtr cząstek stałych. ogólnie konstrukcje chyba podobne tak mi się wydaje. poczytaj może tutaj:

 

http://warsztatvw.blogspot.com/2013/03/19-tdi-bkc-bxe-bls-i-nie-tylko.html

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/65816-silnik-1-9-tdi-105KM-BLS-BKC-r%C3%B3%C5%BCnica

 

trochę jest popisane na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to zaje..... jeden silnik lepszy od drugiego.

Idę sprzedać nerkę i robię tego strucla. A jakbym miał w przyszłości kupić jeszcze raz samochód na "gnojówkę" to niech mnie ktoś kopnie w jaja ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

why? różnica jest w wałku, bo te z dpf mają inny trochę, a Ty nie kombinuj i jeżeli masz dpf jeszcze to wstawiaj słupek z czegoś pokroju AWX, AVF, asz\ itp i wałek z Twojego, a jak nie masz dpf to wal wszystko z tamtych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@gringo105 a dlaczego chcesz wymieniać silnik? Zajechany, albo awaria?

Ja mam BLS, z tego co się orientuję różnic jest co najmniej kilka: inne pompowtryski, inny wałek rozrządu, DPF, sterowanie turbo i EGR, ogólnie inne sterowanie podciśnieniem- czyli komputer też do wymiany.

M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety tak jak bxe , ten też ma tendencje do zacierania. Koledzy nie czarujmy VW dał potężnie dupy na jakości materiałów zastosowanych w tym silnikach. Człowiek który ma sprowadzić mi silnik ma zamówienie na cztery takie, mówi samo za siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nakulane 247kkm i jakoś jest git.

Mam prośbę @gringo105:

jeżeli możesz prześlij mi zdjęcie elektrozaworu do sterowania podciśnieniem chłodniczki spalin. Elektrozawór jest umiejscowiony między silnikiem a turbo, coś jak N75, trzeba zdjąć osłony na silniku. Chodzi mi o podłączenie wężyków do tego zaworu: licząc od wtyczki elektrycznej masz dwa króćce do wężyków. Gdzie idzie pierwszy wężyk licząc od wtyczki, a gdzie idzie drugi.

M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale przecież wstawiając słupek nie trzeba zmienć osprzętu czy sterowania ?

 

Nie dał dupy tylko ludzie dają jeżdżąc na longlife, znam auta które mają od nowości ponad 400 tys i wymiana od nowego co 15 tys i jakoś się nie zatarły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze Włochaty prawisz. Robię w Norwegii kupę lat i nie pamiętam kiedy ostatnio rozbieralem jakiś motor. Pomimo serwisów LL w książce i tak wpisujemy na 15tys. Tu serwis auta to świętość. Niektórzy przyjeżdżają sporo przed terminem i proszą o serwis. Nie robie żadnych pompowtryskiwaczy, żadnych turbin i innych, auta mają małe jak i duże przebiegi. Wszystko śmiga jak powinno. Dwa lata temu sprzedałem paska z Bxe z 2007 z przebiegiem prawie 200tys. Oczywiście serwis oleju co 15tys i wymian filtra pow i kabiny co rok. Żadnych problemow z motorem.

Dodam że jeździłem 3 lata z czego 2,5 roku na chipie.

Edytowane przez popiolek4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włochaty.

A jak komputer ma sterować podciśnieniem i EGR, jak sterowanie do niego w BLS jest elektryczne a w BXE podciśnieniem właśnie.

Sam słupek to nie wszystko...

Tak jak pisze @popiolek4 porządne serwisowanie auta i regularna wymiana płynów. Ja mam 247kkm i wymieniam olej dla spokoju ducha co 10kkm.

M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak ma sterować? tak samo jak dotychczas! przecież zmieniasz sam słupek który się zatarł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Tylko w BLS EGR jest sterowany elektrycznie, a BXE podciśnieniem, które idzie z "puszki".

Nie wiem, czy są jeszcze jakieś inne różnice, bo mam BLS.

M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i dalej Cię nie rozumiem, w czym problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma problemu, to Ok.

M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie dał dupy tylko ludzie dają jeżdżąc na longlife, znam auta które mają od nowości ponad 400 tys i wymiana od nowego co 15 tys i jakoś się nie zatarły

co nie zmienia faktu że w starszych konstrukcjach AVF/AWX jakoś nie było tego problemu, a też niejednokrotnie śmigały na LL i nalatane mają nieco więcej... Mój kumpel w ciągu trzech lat użytkowania ma już w golfie 5 trzeci motor - pierwszy motor rozleciał się przed przebiegiem 200kkm w 3-letnim samochodzie - zaznaczam że jest to normalny "dojrzały" kierowca bez sportowych aspiracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako że jestem po naprawach to zamknę temat. Silnika nie zmieniałem. Przyczyna zatarcia: paliwo w oleju. Skąd? w lipcu zmieniony wałek rozrządu, przy okazji wymienione uszczelniacze pompek mechanik kręcił coś nosem, bąkał że gniazda pompek jakieś takie wyrobione ale złożył i było ok aż do pamiętnego dnia kiedy zadudniło i stop.

Okazało się że, stare uszczelki jakoś jeszcze trzymały a nowe nie uszczelniły wystarczająco w wyrobionych gniazdach i paliwo poszło do oleju. Efekt, zmięliło panewkę wału ale silnik nadaje się do naprawy, szlif wału nowe panewki, "nowa" pompa oleju, głowica, panewki na wałku rozrządu itp, itd koszt 2.5k zł nie licząc głowicy i teraz docieram silniczek i mam nadzieję że to koniec kłopotów. Wychodzi na to że jak się da to robić silnik, raz że może być taniej dwa wiemy co mamy pod maską.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam silnik 1,9 tdi BLS. Czy ktoś może mi pomóc jaki inny wstawię motor zamiast BLS? Posiadam DPF więc może być problem. Słyszałem,że są też inne 1,9 przygotowane pod DPF .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem założony słupek od BKC(na 99% -mogę sprawdzić) wraz z głowica i wtryskami również od bkc( wtryski na pewno nie pasują co z głowicą to nie wiem) (od blsa sprzedałem góre) oprócz tego że jeden wąż od chłodnicy musiałem przerobić bo nie było wejścia w blok i egr nie miał mocowania wiec trzeba było pokombinować i połapać do najbliższych otworów w bloku wszystko pasowało bez problemu . przejeździłem tak 90 tys km bez żadnych awarii. Z dpf tez żadnych problemów nie było wypalał się normalnie .

Co do słupka od BXE to coś tam nie pasowało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności