Skocz do zawartości
lukaswu

Tylne zawieszenie 3C

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

nie mialem okazji wejsc pod to auto a schematu nigdzie na necie nie znalazlem. Tylne zawieszenie to podobno rewelacja w/g sprzedawcow ale na temat szczegolow milkna albo opowiadaja dziwne rzeczy (ze jak jest skretna tylna os to sie opony szybciej zdzieraja). Mam 2 pytania do znawcow:

 

- czy ta skretna os jest aktywna czy jest to tylko lekko nadajace sie zawieszenie

- czy tylne zawieszenie posiada stabilizator taki jak z przodu, ktory to posiada np Sonata ;)

 

Bardzo dziekuje za rzeczowe odpowiedzi.

 

pozdr.

 

--

luk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maly145

tylne zawieszenie posiada stabilizator a na pierwsze pytanie nie potrafię odpowiedzieć bo nie wiem co masz na myśli pisząc aktywna oś tylna (nie spotkałem się z tym określeniem).Z tyłu są trzy wahacze na jedno koło, czyli razem 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! czy ja wiem czy to taka rewelacja ,ot skomplikowana ,całkowicei niezalezna konstrukcja wielowahaczowa (podobne rozwiazania stosowane sa juz od wielu lat w pojazdach konkurencji np :alfa romeo 156 ,lancia kappa ,opel vectra ,ford mondeo,modele bmw,hyundai sonata, honda accord ) . tylne zawieszenia passata b6 to całkowicie niezalezny ,czterodrązkowy wielowahacz(po kazdej stronie 3 wahacze poprzedczne: 2 dolne i jeden górny ,1 wahacz wzdłuzny do tego dochodzi rurowy stabilizator ,sprężyna ,amortyzator.ponadto wahacze połaczone sa nie bezposrdenio do nadwozia ,ale z elastycznie zamocowana do nadwozia ,przestrzenną ramą (ma na celu tłumienie drgan tylnego zawieszenia ) .zawieszenie identyczne jak w golfie V ( z reszta płyta podwoziowa passata jest rozwinieciem płyty golfa V) . fajnie sie to prowadzi ,chociaz nastawy sa dosyc twarde .gorzej bedzie po kilkudziesieciu tys kilometrów ,kompleksowa naprawa takiego zawieszenia to strszliwe koszty .tutaj w zasadzie nie ma elementów podatnych skretnie ,bo koło jest ciagle w połozeniu niezaleznym od sił bocznycjh i połozenia spręzyny ( czyli nei ma elementów podatnych na skrecanie w rozumieniu działania półzaleznego zawieszenia opartego na belce skretnej :jak w b5- rozumiem ze o to chodziło w pytaniu ).sama konstrukcja jest jednak bardzo wrazliwa na zmiane geometrii ,ale to juz przypadłosc wszytskich rozwiazan tego typu(stąd mozliwosc regulowania zbieznosci) Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam! czy ja wiem czy to taka rewelacja ,ot skomplikowana ,całkowicei niezalezna konstrukcja wielowahaczowa (podobne rozwiazania stosowane sa juz od wielu lat w pojazdach konkurencji np :alfa romeo 156 ,lancia kappa ,opel vectra ,ford mondeo,modele bmw,hyundai sonata, honda accord ) . tylne zawieszenia passata b6 to całkowicie niezalezny ,czterodrązkowy wielowahacz(po kazdej stronie 3 wahacze poprzedczne: 2 dolne i jeden górny ,1 wahacz wzdłuzny do tego dochodzi rurowy stabilizator ,szbieznosci) Pozdrawiam

 

Bardzo dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz, wlasciwie to juz nawet nie musze pod niego wchodzic ;). NIezla konstrukcje przednia wielowachaczowa z 3B/3BG przeniesli na tyl (no prawie). Jak jakosc czesci jest taka jak w pierwszych latach 3B to rzeczywiscie moze bolec remont takeigo zawieszenia.

 

PIszac aktywna (nie liczylem na to) mialem na mysli silowniki, ktore moga pomagac przy skrecaniu tylnej osi a blokowac ja przy jezdzie do tylu- jak szalec to szalec.

 

A sumujac: po takim opisie w ogole juz sie nie boje cytryny C5 ;)

 

pozdr.

 

--

luk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! no tak w porównaniu z b6,citroen c5 ma zawieszenie proste jak budowa cepa :rotfl: pozostaje tylko pytanie jak z jakoscia zawiechy b6,jak na razie ,poszczególne egzemplarze maja jeszcze zbyt małe przebiegi ,zeby stwierdzic jak wytrzymuje nasze drogi . mam jednak pewne niepokojace informacje zwiaznae z eksploatcacja golfa V ,stuki pojawiaja sie około 70-80 tys km . moze którys z forumowiczów ma juz jakies doswiadczenia zwiazane z trwałoscia tej konstrukcji w b6 .napiszcie prosze ! .Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jacue

Troche mnie martwi, to zawieszenie w nowym passacie gdyz, planowalem zakup takiego passata, a mam zle doswiadczenie z taka konstrukcja tylnego zawieszenia w moim poprzednim samochodzie.

Wszystko byloby super, gdyby nie fakt iz opony tylnej osi kupowalem co sezon nowe, gdyz po sezonie byly wyzabkowane i buczaly.

Wymienialem na gwarancji cale zawieszenie i amortyzatory, sprawdzalem 2 razy zbieznosc, a opony z tylu dalej sie zabkowaly, i znowu chalasowaly.

Okazalo sie ze zabkowanie tylnych opon, to przypadlosc wszystkich samochodow z takim zawieszeniem.

Odporne na zabkowanie sa tylko niektore wzory bieznikow, lub kierowcy ktorzy robia krotkie trasy, i nic im nie przeszkadza.

Po kolejnej trasie zdecydowalem zmienic samochod na taki, ktory ma klasyczne tylne zawieszenie i kupilem passata (poprzedni model), w ktorym nie mam zadnych problemow z zawieszeniem/oponami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maly145
Witam! no tak w porównaniu z b6,citroen c5 ma zawieszenie proste jak budowa cepa :rotfl: pozostaje tylko pytanie jak z jakoscia zawiechy b6,jak na razie ,poszczególne egzemplarze maja jeszcze zbyt małe przebiegi ,zeby stwierdzic jak wytrzymuje nasze drogi . mam jednak pewne niepokojace informacje zwiaznae z eksploatcacja golfa V ,stuki pojawiaja sie około 70-80 tys km . moze którys z forumowiczów ma juz jakies doswiadczenia zwiazane z trwałoscia tej konstrukcji w b6 .napiszcie prosze ! .Pozdrawiam

 

 

 

Problem stwarzają zazwyczaj tulejki tylne wahaczy przednich, potrafią hałasować już po 20000km. W następnej kolejności padają tulejki przednie wahaczy przednich. Sporadycznie łączniki stabilizatora tylnego. Z wahaczami tylnej osi nie ma problemów oczywiście poza tym,że geometria kół tylnych i przednich potrafi sama się zmieniać a wtedy ścina opony. W b6 montują też fajne amorki tzw. nivomat. Podnoszą się pod wpływem cięzaru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Są osoby na forum które mają za sobą już przeszło 60tyś km i nie wspominają aby tylnie zawieszenie miało problemy z geometrią. Fabrycznie passaty mają asymetryczną rzeźbę bieżnika ( najbardziej odporną na ząbkowanie). Cała konstrukcja jest masywna i nie powinno być z tym problemów. Sam typ zawieszenia daje najlepsze właściwości jezdne jak i komfort( opona jest zawsze prostopadle do jezdni).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Może mi ktoś wytłumaczyć co to takiego to ząbkowanie?

Mam passata B6 od 2 miesięcy i ostatnio słyszę z tyłu na dziurach straszne stuki ( takie głuche walenie). Wcześniej miałem B5 i faktycznie chyba było to wszystko lepiej wykonane. Teraz tylko mają się części sprzedawać i serwisy zarabiać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Może mi ktoś wytłumaczyć co to takiego to ząbkowanie?

Mam passata B6 od 2 miesięcy i ostatnio słyszę z tyłu na dziurach straszne stuki ( takie głuche walenie). Wcześniej miałem B5 i faktycznie chyba było to wszystko lepiej wykonane. Teraz tylko mają się części sprzedawać i serwisy zarabiać.

Ząbkowanie to tego tupu zjawisko, że opona od strony wewnętrznej jest przytarta i huczy strasznie podczas jazdy. Ja tak miałem z oponami michelin pilot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może mi ktoś wytłumaczyć co to takiego to ząbkowanie?
Ząbkowanie to tego tupu zjawisko, że opona od strony wewnętrznej jest przytarta i huczy strasznie podczas jazdy

 

A dokładniej, to - nazwijmy je "klocki" bieżnika wycierają się pod kątem, na kształt zębów na tarczy piły, i nie koniecznie od wewnętrznej strony. Efekt pojawia się (chyba najczęściej) przy zużytych amortyzatorach, czy innych niedomaganiach zawieszenia.

słyszę z tyłu na dziurach straszne stuki ( takie głuche walenie).
Ząbkowanie opon będzie tu skutkiem, a nie przyczyną walenia.
Teraz tylko mają się części sprzedawać i serwisy zarabiać.
Ano takie czasy.

pila.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukajcie sobie na necie, ząbkowanie opon w autach szczególnie typu kombi eksploatowanych jako nieobciążone to przypadłośc wielu marek z wielowahaczowym zawieszeniem z tyłu, jedynym rozwiązaniem jest kupowanie opon niekierunkowych i zamienianie ich miejscami z lewej na prawą co 10.000km, wtedy ząbki na oponach się wyrównują. Nic tu nie ma do rzeczy zuzycie elementów, w fabrycznie nowych autach dzieje się to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie ,

 

wczoraj zauważyłem stukanie od czasu do czasu gdzieś z okolic prawego tylnego koła. Taki głuchy dzwięk, dosyć irytujący.

 

Wiem, że b6 ma po trzy wahacze po każdej ze stron.

 

Jakie są wasze doświadczenia i jaki jest ewentualny koszt wymiany takich wahaczy. Chciałbym również nadmienić ,iż przejechałem od nowości 94 000 tys .

 

Będę wdzieczny za każdą wypowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lorentz, może to amortyzator się skończył......

Mam ten sam problem z dnia na dzień a raczej z jednej dziury na druga wylał amorek i do tygodnia zaczął mocno walić teraz już nawet na zwykłych nierównościach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż wstyd się przyznać. W bagażniku woziłem zgrzewkę wody o której zapomniałem. To ona dawała takie odgłosy. Wyjąłem z bagażnika i jak ręką odjął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O zgrzewce piwka pewnie byś nie zapomniał. :lol

Sorki nie mogłem się powstrzymać :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O zgrzewce piwka pewnie byś nie zapomniał.

Sorki nie mogłem się powstrzymać

:lol3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam dużżżży problem z wyjacymi oponami tył Pasek 2007 170 km Higline - opony od nowości 12 kkm Dunlop Sport maxx . Myślałem że to łożyska - wymieniłem 3 szt !!! niepotrzebnie . Musze kupić znów 2 szt nowych . może ktoś coś doradzi jakie , rozmiar 205/55/16 może jakieś bardziej odporne na ząbkownie (którego tak na marginesie nie widzę na tych oponach)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie takie:

http://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contipremiumcontact-2-205-55-r16-94-v-xl

Ale najpierw wymień amortyzatory jeśli przejechałeś na nich ok.100tyś km , sprawdż czy nie masz luzów na wachaczach oraz zrób kompletna geometrię

 

Ja kiedys miałem taki problem z vectrą ale po analizie forum opla i tych działaniach pozbyłem sie problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zagłębić się w ten wątek:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=1288749#post1288749

 

Trochę spory się zrobił, ale możesz poczytać ostatnie kilka stron. Jest tam wiele opinii od użytkowników opon.

Ja osobiście mam Turanzy ER300 Bridgestone w rozmiarze 215/55 R16 i są rewelacyjne. Dunlopy Sport miałem zamontowane na aucie (tak kupiłem), gdzie koleś ich nie wymieniał od nowości. Strasznie hałasowały...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności