Skocz do zawartości
Ziewal

Ujemne kąty przednich kół po obniżeniu

Rekomendowane odpowiedzi

Piszę do osób które obniżały swojego paska na samych sprężynach. Od trzech lat śmigam na springach Eibach -30mm i w tym roku zjadło mi wewnętrzne ranty opon które i tak miały po tym sezonie iść na śmietnik, zwaliłem to wahacze i zbieżność ale wczoraj byłem na szarpakach i na ustawieniu zbieżności i wszystko jest ok po za kątami których wiadomo, że w pasku się nie ustawia. Mój wynik to lewe -1,14 a prawe -1,39 diagnosta powiedział, że raczej nie powinno tak zdzierać bynajmniej nie przy takich małych odchyłach. Ja obstawiam też za małe ciśnienie w oponach ale chcę się tez dowiedzieć jak to jest u was ;)

 

20141024_170224.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też jeżdżę na springach - 30 ale dopiero w tym sezonie założyłem. Narazie nie zauważyłem zużycia opon. O ile dobrze pamiętam kąty pochylenia kół powinny mieć wartość -1 więc takie drobne różnice nie wpływają według mojej oceny na zużycie opon. Jako ciekawostkę dodam, że kąty przedniej osi w passatach 3B i 3BG są regulowane poprzez przestawianie sanek pod silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie te same springi, nie zauważyłem nic niepokojącego z oponami jak do tej pory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak kolega Ziewal mówi, ja jeździłem na zestawie MTS -40mm (amory+springi) i od negatywu powstałego na tym zawieszeniu wewnętrzne części zdarte do kordu !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dokładnie tak jak kolega Ziewal mówi, ja jeździłem na zestawie MTS -40mm (amory+springi) i od negatywu powstałego na tym zawieszeniu wewnętrzne części zdarte do kordu !

 

u mnie było to samo, teraz od dwu lat wróciła seria i wszystko jest w porządku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi też po wrzuceniu gwintu w pierwszym sezonie zdarło :noniebardzo

po ustawieniu geometrii znacząca poprawa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lation tak ustawia się ale tylko żeby wyrównać w taki sposób żeby w każdym kole było tak samo czyli mając w jednym np 1.2 a w drugim 1.4 da się ustawić jedynie tak żeby było w obydwu 1.3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzies widzialem tulejki gornych wachaczy do korygowania negatywu. Moglyby pomoc;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak znajdziesz to daj znać ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lation tak ustawia się ale tylko żeby wyrównać w taki sposób żeby w każdym kole było tak samo czyli mając w jednym np 1.2 a w drugim 1.4 da się ustawić jedynie tak żeby było w obydwu 1.3

 

Kolega wyżej ma rację.

W Passatach B5 zmienia się nie tylko zbieżność, ale też i kąt pochylenia kół, ale tylko w taki sposób aby niwelować różnice pomiędzy kołami na jednej osi.

Jak ktoś ma kąt pochylenia np na lewym kole -1°.0' a na prawym -2°.0', to tego nie da się zmienić w taki sposób by było w lewym kole -1°.0' a w prawym też -1°.0'.

Da się to tylko wyregulować w taki sposób by było na lewym -1°.5' i na prawym też tyle samo -1°.5'

Prawidłowy przedział kąta pochylenia przednich kół powinien mieścić się w przedziale min. -0°.45' do max 0°.05'

Tak się składa, że i ja zmieniałem u siebie komplet przednich wahaczy na "Master Sport" (tak dałem się namówić na tą markę), oraz wymieniłem komplet przednich amortyzatorów na "Sachs".

Po tym zabiegu rozstaw kół się rozkraczył (na dole) i wygląda to teraz bardziej na sportowo (lepsza przyczepność na zakrętach), choć nie ukrywam, że mi się to nie podoba i wolałbym aby koła stały bardziej w pionie.

Po tym zabiegu mam teraz takie ustawienie na przedniej osi:

Kąt pochylenia:

Przód lewy = -1°.24' Przód prawy = -1°.30'

Zbieżność:

Przód lewy = +1°.24' Przód prawy = +1°.48'

Jeśli chodzi w tym przypadku o zbieżność to jak widać koła są skierowane do siebie, bo według reguły tłumaczy się to tak, że jeżeli koła skierowane są do wewnątrz, wówczas mówimy, że wartości zbieżności są dodatnie. Jeśli natomiast koła skierowane są na zewnątrz, wówczas wartości te są ujemne.

W moim przypadku przedstawia się tak jak na niżej zamieszczonym schemacie.

Zbieżność przednich kół.jpg

 

Co prawda nie jest łatwo to zauważyć na pierwszy rzut oka, ale ja o tym wiem i trochę mnie to drażni, bo od takich ustawień zdzierają się od wewnątrz opony a mi ich bardzo szkoda (mam nowe zarówno letnie jak i zimowe), choć sam mechanik stwierdził, że może się to dziać lub nie bo wpływ na to może mieć też i same ciśnienie w oponach.

A nie chciałbym aby po iluś tam kilometrach opony wyglądały tak...

worn-out-tire.jpg

 

Dlatego też kupię nowe sprężyny, i mam nadzieję, że po lekkim podniesieniu się to trochę zmieni. Przednia oś stoi jakieś 15 mm niżej aniżeli tył.

Edytowane przez jopstons

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ustawili mi zbieżność to kąty do -1.15 były na zielono czyli w normie więc odchylenie o 0,3 nie powinno znacząco wpływać zdzieranie opon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla standardowego zawieszenia pochyleni kola to -1.0 a dla sportowego -1.15 czyli jak jest jeszcze nizej to negatyw bedzie wiekszy.

Wydaje mi sie ze problemem bedzie zbieznosc, powinna byc 0.10 do 0.30 stopnia, jak jest u Ciebie? moze pod obciazeniem zbytnio sie zmienia albo tuleje wachaczy sa za miekkie.

Jeszcze jedna sprawa, warsztat ktory ustawial Ci zbieznosc ma sprzet na ktorym trzeba samochod podniesc do ustawienia czytnikow/glowic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie podnosili do ustawienia a zbieżność miałem na zielono nie więcej niż 0.5 wahacze są w idealnym stanie bo przez ustawieniem auto było na szarpakach

Edytowane przez Ziewal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w realu wygląda to tak:

 

Przód lewy

Kąt pochylenia: -1°.24', Zbieżność: +1°.24'

10649105_10202059741174124_531426696398385750_o.jpg

 

Przód prawy

Kąt pochylenia: -1°.30', Zbieżność +1°.48'

10517374_10202059741254126_809593840039866784_o.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co za rozmiar opon masz? Pamietam ktos mial taki problem na forum ze mu zdzieralo opony ale mial dosyc szerokie.

W sumie tragedii nie ma, mozna sprobowac na wiosne ustawic zbierznosc z ustawieniem negatywu i tak znienawidzonej przez naszych forumowiczow 'krzywej zbieznosci' czy jak to tam sie zwie.

 

Jak zalozysz nowe opony i jednak po sezonie zauwazysz ze sa zauwazalnie wytarte od srodka to proboj jeszcze raz rozwiazac problem ale opony czesto wycieraja sie od srodka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Felgi 17 cali opony 205/50 także nie są szerokie. No nic temat na razie zostawiam będę pilnował ciśnienia i zobaczę jak zimowe będą wyglądały a na wiosnę komplet nowych idzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w Bmw e36 zjadało mi tak opony dopóki nie ustawiono mi zbieżności na 0 (fabrycznie +12")

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To tez dobry pomysl, sam ustawilem na -0,08 gdzie powinno byc od -0,10 do -0,30, gleba u mnie to na pewno wiecej niz -40mm a opony nie tkniete puki co.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę piszcie nie tylko same wartości podając cyfry, ale podajcie też co macie na myśli czy kąt pochylenia koła względem podłoża czy też zbieżność kół względem siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności