Skocz do zawartości
RafQ77

Kalpki w kolektorze ssacym przyczyną poważnego problemu

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy tylko ja ma takiego pecha czy może to już wartość stała dla aut z grupy VW ( wiem że w BMW problem jest znany, powszechny i głośny). Otóż w moim pasztecie w nieszczęsnym kolektorze urwała się klapka z kawałkiem osi i dostała się do cylindra (Jak kocham świętości nie wiem jak, nie uwierzyłbym gdybym nie widział resztek tych elementów wbitych w głowice) Całość wygląda koszmarnie, gładź cylindra, dwa zawory i sama głowica to teraz już szrot. Przez element, którego zastosowania nie rozumiem jestem zmuszony wymienić motor. W związku z zaistniałą sytuacją mam trzy pytania (wertowałem i forum i ogólne zasoby sieci ale informacje do których dotarłem są albo niespójne albo wzajemnie wykluczające się)

 

1. Czy ktoś miał lub słyszał o podobnym przypadku?

2. Czy w nowym kolektorze te klapki muszę pozostawić czy mogę je zwyczajnie wy....bać ?

3. To najbardziej newralgiczna kwestia bo nawet serwisy gubią się w zeznaniach.... Zatem czy motor BKP mogę zastąpić silnikiem BKD?

 

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc

 

R

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2. Czy w nowym kolektorze te klapki muszę pozostawić czy mogę je zwyczajnie wy....bać ?

 

Ja mam zmieniony kolektor na aluminiowy bez klapek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Czy ktoś miał lub słyszał o podobnym przypadku?

2. Czy w nowym kolektorze te klapki muszę pozostawić czy mogę je zwyczajnie wy....bać ?

 

 

W odpowiedzi na Twoje dwa pytania znalazłem podobne tematy:

http://forum.vw-passat.pl/threads/124653-Kolektor-dolotowy-objawy-budowa

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/56919-Kolektor-ss%C4%85cy-a-wyciek-oleju

 

Musiałeś mieć spory wyciek oleju z pod sztangi, która steruje klapkami w kolektorze. Oczywiście duży jej luz skoro urwała się i jej elementy dostały się do cylindra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam zmieniony kolektor na aluminiowy bez klapek.

 

Sam zmieniałeś czy tylko tak twierdzisz, że masz zmieniony, bo po roczniku twojego auta i typie silnika wynika fabrycznie montowany aluminiowy, też taki mam tylko są w nim jeszcze klapy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sam zmieniałeś czy tylko tak twierdzisz, że masz zmieniony, bo po roczniku twojego auta i typie silnika wynika fabrycznie montowany aluminiowy, też taki mam tylko są w nim jeszcze klapy.

 

Tak jest zmieniony na alu bez klapek bo już dwie były luźne.

Więc nie było co ryzykować tylko zadziałać.

W wolnej chwili strzelę foto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2. Czy w nowym kolektorze te klapki muszę pozostawić czy mogę je zwyczajnie wy....bać ?

 

Ja też mam zmieniony na aluminiowy bez klap, był plastikowy z klapami, a można było jeszcze znaleźć metalowe z klapami przynajmniej ETK'a tak mówi

Edytowane przez dpz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja też mam zmieniony na aluminiowy bez klap, był plastikowy z klapami, a można było jeszcze znaleźć metalowe z klapami przynajmniej ETK'a tak mówi

 

Tylko pytanie po co jak można wsadzić bez klap i w niczym to nie przeszkadza.

A zawsze odpada ryzyko urwania się jakiejś i narobienia bur..... w silniku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko pytanie po co jak można wsadzić bez klap i w niczym to nie przeszkadza.

A zawsze odpada ryzyko urwania się jakiejś i narobienia bur..... w silniku :)

 

dokładnie nie ma sensu ryzykować, a wiesz czy metalowy będzie pasował do 2.0 na CR ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dokładnie nie ma sensu ryzykować, a wiesz czy metalowy będzie pasował do 2.0 na CR ?

 

Tego już ci nie powiem bo nigdy nie miałem paska z silnikiem CR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W odpowiedzi na Twoje dwa pytania znalazłem podobne tematy:

 

 

Owszem podobne i je przestudiowałem wcześniej, ale nie dają odpowiedzi na postawione pytania. Co do luzu trudno stwierdzić w normalnej eksploatacji nie dokonuje Dziennych inspekcji kolektora ssącego ( urwała się klapka na jednym kanale pozostałe są na swoim miejscu). Wyciek oleju jest tu kwestią bardzo dyskusyjną, na 1000 km dolewałem litr smarowidła brak plam w komorze silnika, ale obejrzę sobie dolot i intercooler bo może tam pchało oleum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyciek oleju jest tu kwestią bardzo dyskusyjną, na 1000 km dolewałem litr smarowidła brak plam w komorze silnika, ale obejrzę sobie dolot i intercooler bo może tam pchało oleum.

 

W moim BMA jest podobna sytuacja. Cena nowego kolektora jest zaporowa. Ale chyba nie będzie wyjścia i kupię nowy w ASO. Nowy, drugi silnik już masz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Marku, a to w BMA są klapki w kolektorze ? Myślałem, że tylko wersje 170 konne posiadają kolektor z klapkami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś znalazłem wątek na forum seata z problemami dotyczącymi klap zawirowań, jeden z użytkowników zmienił kolektor na aluminiowy bez klap, link do strony http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=39&t=35315

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marku, a to w BMA są klapki w kolektorze ? Myślałem, że tylko wersje 170 konne posiadają kolektor z klapkami.

 

Mój BKP 140KM też miał :/ 6000 km latam już na metalowym bez klap i wszystko jest ok nawet w ASO nie pytają się co to za modyfikacja a swego czasu byłem się pytać o koszt wymiany na nowy zaśpiewali z robocizną 3k pln :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w BMA są klapki w kolektorze ?

 

W serwisie tak mi powiedzieli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro przyjrzę się bliżej temu kolektorowi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności