Skocz do zawartości
sztux

1,9 TDI-PD zalany Castrolem Magnatec 10W40

Rekomendowane odpowiedzi

Kupilem Passata 1,9 TDI AVB. Wlasciciel twierdzil ze pierwsza wymiane oleju zrobil w serwisie i zalali mu Castrol Magnatec 10W40 i na taki zmienial, troche mnie to dziwi. Mam teraz dylemat co robic. Czytalem kilka postow jedni pisza by zmienic na dydykowany olej z norma 505.01 czyli 5W40. Auto sadze zrobilo z 40-50 tys km na tym 10W40. Co robic jezdzic dalej na 10W40 ryzykujac zywotnosc pompowtryskow czy zaryzykowac wymiane na 5W40 i byc moze rozszczelnic silnik? Auto w tej chwili ma niby 237tys km. Znalazlem tez stara kartke ze przy 211 tys zalano Castrola 10W40. Wiem ze duzo o tym bylo ale nigdzie nie powiedziano konkretnie tak lub nie. Pomozcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupilem Passata 1,9 TDI AVB. Wlasciciel twierdzil ze pierwsza wymiane oleju zrobil w serwisie i zalali mu Castrol Magnatec 10W40 i na taki zmienial, troche mnie to dziwi. Mam teraz dylemat co robic. Czytalem kilka postow jedni pisza by zmienic na dydykowany olej z norma 505.01 czyli 5W40. Auto sadze zrobilo z 40-50 tys km na tym 10W40. Co robic jezdzic dalej na 10W40 ryzykujac zywotnosc pompowtryskow czy zaryzykowac wymiane na 5W40 i byc moze rozszczelnic silnik? Auto w tej chwili ma niby 237tys km. Znalazlem tez stara kartke ze przy 211 tys zalano Castrola 10W40. Wiem ze duzo o tym bylo ale nigdzie nie powiedziano konkretnie tak lub nie. Pomozcie

 

 

Nic się z silnikiem nie stanie jeśli przejdziesz na właściwą lepkość czyli 5W-40. Obecnie ryzykujesz skruceniem rzywotności popęk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompki pompkami, bardziej bym dbał o rodzaj oleju w kwestii żywotności turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nic się z silnikiem nie stanie jeśli przejdziesz na właściwą lepkość czyli 5W-40. Obecnie ryzykujesz skruceniem rzywotności popęk.

 

Że co???

 

Ja bym nie zmieniał, dopiero przy następnej wymianie. Jest to nieznacznie wyższa lepkość oleju zimnego, więc jak wolisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamiaru oszczedzac na oliwce kupie najwysza polke tylko czy jak pisza nie rozszczelni sie silnik i nie zaleje olejem czy tez "wyplucze sielnik" jak to okreslaja i co kolwiek to znaczy jak przejde teraz na 5W40 czy EDGE 5W30.

 

No wlasnie odpowiedzi sa rozbiezne, juz jest pora na wymiane oleju i co teraz zalac? chce zeby nie padly mi popowtryski i silnik tez sie nie rozszczelnil

Edytowane przez sztux

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostaw jak jest nie wal sie na sile w koszty, auta na 10w40 maja po okolo milion i jest ok a co do castrola to wg mnie badziew ja zawsze leje valvoline ale to tylko moje zdanie jak nie wierzysz to sprawdz sam,po odpaleniu na valvoline silnik sporo ciszej chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zostaw jak jest nie wal sie na sile w koszty, auta na 10w40 maja po okolo milion i jest ok a co do castrola to wg mnie badziew ja zawsze leje valvoline ale to tylko moje zdanie jak nie wierzysz to sprawdz sam,po odpaleniu na valvoline silnik sporo ciszej chodzi.

popieram :)

"miłość" od pierwszego użycia od 7 lat używam tylko olejów tej marki w każdym swoim samochodzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co teraz zalac?

Odpowiedź jest tylko jedna, olej spełniający normę producenta. :ok

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zmienił... pd nic nie będzie ale wałek może odczuć inną klasę oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja zmieniałem jak kupiłem mobil-a 10W40 na Motul-a 5W40 bez żadnego płukania silnika i chodzi o wiele ciszej na motulu a teoretycznie na mobilu miał przejechane coś koło 30 tyś , tak więc możesz zmieniać bez obaw a jeśli chodzi o oleje to najbardziej polecane są Motul oraz Valvoline jak na mnie kwestia gustu jeśli chodzi o wybór :P a co do samych olejów do PD to tutaj jest temat o tym http://forum.vw-passat.pl/threads/50009-Jaki-olej-wlewa%C4%87-do-silnik%C3%B3w-TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni właściciel mojego Passata też lał 10W40 (jakiś nienormalny czy co ??).

Po kupnie następnego dnia zmieniłem mu olej na 5W40 Midland, pełny syntetyk z normą 505.01 i nic się nie stało, a zrobiłem już ok 10 tys km.

Jak dla mnie same zalety, motor łatwiej zapala, pracuje ciszej i bardziej "aksamitnie".

Turbo ma też lepsze smarowanie a sam silnik jakby lżej wchodzi na obroty.

Edytowane przez axlotic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak dla mnie same zalety, motor łatwiej zapala, pracuje ciszej i bardziej "aksamitnie".

Turbo ma też lepsze smarowanie a sam silnik jakby lżej wchodzi na obroty.

Popieram, ja też kupiłem AJM-a zalanego 10W40, zmieniałem już drugi raz na Motula 5W40 z normą do PD 505.01 i widzę same plusy.

 

Szkoda panowie tych naszych wywodów bo temat i tak zaraz poleci do kosza, o olejach jest już w ch... i troche :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oto odpowiedz jaka uzyskalem od duzego hurtownika olei: "Polecam używanie oleju syntetycznego spełniającego normę 505.01 tak jak wymaga tego producent silnika. Jeśli chodzi o zmianę oleju z polsyntetycznego na syntetyczny niestety może to przynieść takie konsekwencje jak zwiększone wypalanie oleju lub jego wycieki,nie jest to jednak żadna reguła i zależy to jedynie od kondycji silnika i tutaj proponuję wizyte u dobrego mechanika." Wiec zmieniam i licze na dobra kondycje silnika :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weź litr oleju na dolewkę i kontroluj co tydzień poziom oleju dla pewności przez miesiąc / dwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprowadze sobie Valvoline Durablend 5W40 5L wydaje sie byc dosc dobry wiec po wymianie jeszcze sporo na ewentualna dolewke powinno zostac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_zamkniety

 

Już tyle o olejach jest na forum że starczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności